Konstal 114Na

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o polskch konstrukcjach tramwajów...
voy

Konstal 114Na

Post autor: voy »

Co sądzicie o tym tramwaju? Jest to tramwaj niskowejściowy, posiadający środkowy człon z niską podłogą (w sumie 14%) wyprodukowany w dwóch egzemplarzach (trudno się dziwić) dla ZKM w Gdańsku, w 1997 roku.
Jak dla mnie kicha. Mimo że układ siedzeń jest normalny, bez wydziwiania i marnowania przestrzeni to reszta zasługuje na krytykę. Jazda tym po torach nie należy do przyjemnych. Tramwaj jakoś dziwnie podskakuje wózkami na torach, rzuca - nie jedzie się tym przyjemnie. Fotele takie jak w Citadisie 100 - niezbyt dobre. Podczas przejażdżki można usłyszeć różne niepokojące dźwięki wydobywające się zewsząd. Tramwaj jest po prostu badziewny wg mnie.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=17622

aleksej

Post autor: aleksej »

No, tez mnie sie wydaje ze to niezle badziewie. Notabene byly w Lodzi :), w ZRT na remont.

http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaj ... stki21.htm

Pozdrawiam,
Aleksej

56247

Post autor: 56247 »

U nas w Warszawie też jest, niestety jeden egzemplarz tego dziadostwa.Diabelski wynalazek :!:

Damhan

Post autor: Damhan »

Ale ten warszawski to 112Na i trochę się różni od wagonów gdańskich. Nie ma jednego tylnego członu. Jak dla mnie to 114Na może być (szczególnie po ostatnim remoncie) Nie podobają mi się w nim świetlówki i drzwi za długo się otwierają. Rzeczywiście coś w nim trzeszczy, gdy jedzie, ale można się do tego przyzwyczaić. Uważam też że mogło być ich trochę więcej (ale bez przesady;))

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

56247 pisze:U nas w Warszawie też jest, niestety jeden egzemplarz tego dziadostwa.Diabelski wynalazek :!:
W Warszawie nie ma ani jednego egzemplarza 114-tki :D

[ Dodano: 2005-07-25, 12:34 ]
janzel pisze:Ale ten warszawski to 112Na i trochę się różni od wagonów gdańskich.
Różni się - 114-tkę wyprodukowano po tym, jak nie sprawdziła się 112-tka. Swoją drogą - w warszawskiej 112-tce jest naklejka, że pojazd został sfinansowany przez fundusz osób niepełnosprawnych. Jak widać Tramwaje Warszawskie nawet takiego badziewia same nie sfinansowały :(

Damhan

Post autor: Damhan »

Bo są tylko dwa egzmplarze na całym świecie :D :lol:

[ Dodano: 2005-07-25, 11:39 ]
Thomas78 pisze:Jak widać Tramwaje Warszawskie nawet takiego badziewia same nie sfinansowały
TW nie ma szczęścia do niskopodłogowców.

[ Dodano: 2005-07-25, 11:39 ]
Do wysokopodłogowców zresztą też :diabeł:

PS. W końcu HCP dostarczy te tramwaje do Warszawy czy nie?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

janzel pisze:Bo są tylko dwa egzmplarze na całym świecie :D :lol:
I to właśnie w Gdańsku :D
janzel pisze:
Thomas78 pisze:Jak widać Tramwaje Warszawskie nawet takiego badziewia same nie sfinansowały
TW nie ma szczęścia do niskopodłogowców.
Ani do rozbudowy sieci - plany nowych linii pożółkły w szufladach ratusza, a realizacji się nie doczekały. Teraz budowany jest krótki łącznik na Bemowie, który miał być gotowy w... 1998 r. :lol:
Do wysokopodłogowców zresztą też :diabeł:
Aż dziw bierze, że miasto bądź co bądź stołeczne, w XXI w. kupuje wysokopodłogowe składy.
PS. W końcu HCP dostarczy te tramwaje do Warszawy czy nie?
Ponoć w końcu tak. Z tym, że dostawy rozłożono chyba na 2 lub 3 lata :nuts: Tak więc nie prędko protytypowe wagony znajdą się na warszawskich torach.

P.S. Czy oprócz warszawskiej 112-tki jest jeszcze jakiś egzemplarz tego typu w innym mieście?

voy

Post autor: voy »

Nie.
112N - Warszawa, 1 sztuka
114Na - Gdańsk, 2 sztuki.
Na tym na szczęście koniec :)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

voy pisze:Nie.
112N - Warszawa, 1 sztuka
114Na - Gdańsk, 2 sztuki.
Na tym na szczęście koniec :)
A skoro są 116-tki, to czy była 115-tka?

voy

Post autor: voy »

Hmmm... a czy poznański 105N/2 nie ma przypadkiem drugiej nazwy - 115N? Jako takiej 115 chyba nie było.

Podi

Post autor: Podi »

voy pisze:Hmmm... a czy poznański 105N/2 nie ma przypadkiem drugiej nazwy - 115N? Jako takiej 115 chyba nie było.
Nie było takiej nazwy,a jeżeli już,to byłoby to bez sensu,bo 105N/2 został wyprodukowany przed 112N...

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Hmm... No więc tajemnicą pozostaje zasada numerowania typów wagonów w Konstalu. Po 112 jest 114 (a gdzie się podziało 113), potem 116... Jakoś dziwnie :nuts:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A były 103, 104 i 106 - 111 :?:

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

u2w pisze:A były 103, 104 i 106 - 111 :?:
Według strony: http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/szybkobiezne.htm Konstal wyprodukował/ zamierzał wyprodukować tramwaje typu:
101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 111, 112, 114, 115...
Nie znalazłem natomiast niczego o 109, 110, 113. Być może powstały, ale tylko w sferze projektów.

Podi

Post autor: Podi »

Fakt-konstal kazdy kolejny projekt nazywał po kolei np. 103N,104N,z czego nalezy pamiętać,że symbolem 101Na nazwano bodajże dzisiejsze EN94.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Zauważ jednak, ża część wagonów (i numerów) pozostała jedynie w sferze projektów lub prototypów.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

I część z tej numeracji to jedynie modyfikacje 105-ek.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

u2w pisze:I część z tej numeracji to jedynie modyfikacje 105-ek.
Albo z powodu problemów w eksploatacji przerobione na 105-tki.

Damhan

Post autor: Damhan »

voy pisze:Na tym na szczęście koniec
Czemu to nie są takie złe tramwaje. Chociaż sam fakt że nikt ich nie kupił po Gdańsku jest bardzo wymowny... :P
Thomas78 pisze:I to właśnie w Gdańsku :D
No, co za światowe miasto :lol: :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

CHyba dobrze, że więcej nie wyprodukowano tych wagonów - one byłyby świetne ale 30 lat temu. Natomiast obecnie jest to raczej "produkt tramwajopodobny" :diabeł:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji krajowej”