Konstal 114Na
Konstal 114Na
Co sądzicie o tym tramwaju? Jest to tramwaj niskowejściowy, posiadający środkowy człon z niską podłogą (w sumie 14%) wyprodukowany w dwóch egzemplarzach (trudno się dziwić) dla ZKM w Gdańsku, w 1997 roku.
Jak dla mnie kicha. Mimo że układ siedzeń jest normalny, bez wydziwiania i marnowania przestrzeni to reszta zasługuje na krytykę. Jazda tym po torach nie należy do przyjemnych. Tramwaj jakoś dziwnie podskakuje wózkami na torach, rzuca - nie jedzie się tym przyjemnie. Fotele takie jak w Citadisie 100 - niezbyt dobre. Podczas przejażdżki można usłyszeć różne niepokojące dźwięki wydobywające się zewsząd. Tramwaj jest po prostu badziewny wg mnie.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=17622
Jak dla mnie kicha. Mimo że układ siedzeń jest normalny, bez wydziwiania i marnowania przestrzeni to reszta zasługuje na krytykę. Jazda tym po torach nie należy do przyjemnych. Tramwaj jakoś dziwnie podskakuje wózkami na torach, rzuca - nie jedzie się tym przyjemnie. Fotele takie jak w Citadisie 100 - niezbyt dobre. Podczas przejażdżki można usłyszeć różne niepokojące dźwięki wydobywające się zewsząd. Tramwaj jest po prostu badziewny wg mnie.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/current/i ... 4&nr=17622
No, tez mnie sie wydaje ze to niezle badziewie. Notabene byly w Lodzi , w ZRT na remont.
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaj ... stki21.htm
Pozdrawiam,
Aleksej
http://www.cyf-kr.edu.pl/lodzkietramwaj ... stki21.htm
Pozdrawiam,
Aleksej
Ale ten warszawski to 112Na i trochę się różni od wagonów gdańskich. Nie ma jednego tylnego członu. Jak dla mnie to 114Na może być (szczególnie po ostatnim remoncie) Nie podobają mi się w nim świetlówki i drzwi za długo się otwierają. Rzeczywiście coś w nim trzeszczy, gdy jedzie, ale można się do tego przyzwyczaić. Uważam też że mogło być ich trochę więcej (ale bez przesady;))
W Warszawie nie ma ani jednego egzemplarza 114-tki56247 pisze:U nas w Warszawie też jest, niestety jeden egzemplarz tego dziadostwa.Diabelski wynalazek
[ Dodano: 2005-07-25, 12:34 ]
Różni się - 114-tkę wyprodukowano po tym, jak nie sprawdziła się 112-tka. Swoją drogą - w warszawskiej 112-tce jest naklejka, że pojazd został sfinansowany przez fundusz osób niepełnosprawnych. Jak widać Tramwaje Warszawskie nawet takiego badziewia same nie sfinansowałyjanzel pisze:Ale ten warszawski to 112Na i trochę się różni od wagonów gdańskich.
Bo są tylko dwa egzmplarze na całym świecie
[ Dodano: 2005-07-25, 11:39 ]
[ Dodano: 2005-07-25, 11:39 ]
Do wysokopodłogowców zresztą też
PS. W końcu HCP dostarczy te tramwaje do Warszawy czy nie?
[ Dodano: 2005-07-25, 11:39 ]
TW nie ma szczęścia do niskopodłogowców.Thomas78 pisze:Jak widać Tramwaje Warszawskie nawet takiego badziewia same nie sfinansowały
[ Dodano: 2005-07-25, 11:39 ]
Do wysokopodłogowców zresztą też
PS. W końcu HCP dostarczy te tramwaje do Warszawy czy nie?
I to właśnie w Gdańskujanzel pisze:Bo są tylko dwa egzmplarze na całym świecie
Ani do rozbudowy sieci - plany nowych linii pożółkły w szufladach ratusza, a realizacji się nie doczekały. Teraz budowany jest krótki łącznik na Bemowie, który miał być gotowy w... 1998 r.janzel pisze:TW nie ma szczęścia do niskopodłogowców.Thomas78 pisze:Jak widać Tramwaje Warszawskie nawet takiego badziewia same nie sfinansowały
Aż dziw bierze, że miasto bądź co bądź stołeczne, w XXI w. kupuje wysokopodłogowe składy.Do wysokopodłogowców zresztą też
Ponoć w końcu tak. Z tym, że dostawy rozłożono chyba na 2 lub 3 lata Tak więc nie prędko protytypowe wagony znajdą się na warszawskich torach.PS. W końcu HCP dostarczy te tramwaje do Warszawy czy nie?
P.S. Czy oprócz warszawskiej 112-tki jest jeszcze jakiś egzemplarz tego typu w innym mieście?
Według strony: http://www.mlyniec.gda.pl/~mach/szybkobiezne.htm Konstal wyprodukował/ zamierzał wyprodukować tramwaje typu:u2w pisze:A były 103, 104 i 106 - 111
101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 111, 112, 114, 115...
Nie znalazłem natomiast niczego o 109, 110, 113. Być może powstały, ale tylko w sferze projektów.