Siemens Combino
Poznań obserwuje, co się dzieje w innych miastach, jeśli chodzi o zakup i jazdę nowych niskaczy.Poznańczyk pisze:Co znaczy: "Poznań patrzy..."?
Tylko w Krakowie się zdołowałem widząc tramwaje. A byłem w każdym mieście, gdzie są. I widziałem je.Damhan pisze:ozwole sobie trochę pociągnąć wątek- wiem, ze jesteś skromny, ale musisz przyznać, że Poznań przoduje również w tramwajach. Przynajmniej taka jest opinia moja- turysty MKMa.
Skoro tak mówisz, to może stwórz temat pt. np. "Porównanie sieci tramwajowych w Polsce", w którym porównałbyś wszystkie te miasta pod względem tramwajów. Zawsze to będzie nowy, ciekawy temat- mod. Damhan
Ostatnio zmieniony 2006-08-04, 12:24 przez Podi, łącznie zmieniany 1 raz.
Siemens Combino w Poznaniu, cz.1 #512
I kolejne moje "echo" z "Katarzynki". Tym razem kilka słów i kilkanaście zdjęć na temat wagonów Siemens Combino. Stacjonują one w zajezdni Głogowska.
... W czasie "Katarzynki" pokazano #504, ale wzdłuż hali stały trzy kolejne wagony, w tym jeden (#512) w czasie jakiegoś remontu. Nie wiem o co dokładnie chodzi, wiem tylko, że ten wagon będzie miał wymieniane szyby - te porysowane, do wymiany były zaznaczone żółtymi kropkami. '
A zatem serdeczna prośba do kolegów z Poznania o małe wyjaśnienie co dzieje się z wagonem #512...
...A nim koledzy coś napiszą, to ja pokażę zdjęcia Siemensa Combino jakiego na pewno nie Znacie. A zatem #512:
To jest tylna ściana kabiny motorniczego:
A to już część pasażerska:
Dolna część przegubu:
Tylny pulpit sterowniczy (manewrowy):
Zdjęcia "normalnego" Siemensa Combino jutro...
... W czasie "Katarzynki" pokazano #504, ale wzdłuż hali stały trzy kolejne wagony, w tym jeden (#512) w czasie jakiegoś remontu. Nie wiem o co dokładnie chodzi, wiem tylko, że ten wagon będzie miał wymieniane szyby - te porysowane, do wymiany były zaznaczone żółtymi kropkami. '
A zatem serdeczna prośba do kolegów z Poznania o małe wyjaśnienie co dzieje się z wagonem #512...
...A nim koledzy coś napiszą, to ja pokażę zdjęcia Siemensa Combino jakiego na pewno nie Znacie. A zatem #512:
To jest tylna ściana kabiny motorniczego:
A to już część pasażerska:
Dolna część przegubu:
Tylny pulpit sterowniczy (manewrowy):
Zdjęcia "normalnego" Siemensa Combino jutro...
Obiecałem, a więc zdjęcia Siemensa Combino. Wagon #504, od środka. Muszę przyznać, że Siemens Combino zrobił na mnie po raz kolejny pozytywne wrażenie. Niby takie pudełko, ale niesamowicie praktyczne.
Zacznijmy od kabiny motornicznego. Zauważcie, że nawet w podłokietniku są przyciski, jest tam m.in. dzwonek zewnętrzny:
Część pasażerska:
Ciekawe są fotele. Lekka, praktyczna konstrukcja. Są one twarde, ale w przypadku tramwaju to nie ma większego znaczenia
Wagon ma dwie spore rzeźnie...
Reasumując, jak na wagon niskopodłogowy, to producent znakomicie dostosował go do potrzeb Poznania. Wydaje mi się, że chyba lepiej nie można było tego zrobić, chociaż w godzinach szczytu jest może za ciasny, ale tak naprawdę w Poznaniu, nie ma tramwajów, które nie są za ciasne... Jazda wagonem, jest przyjemna. Tramwaj jest niesamowicie cichy....
Zacznijmy od kabiny motornicznego. Zauważcie, że nawet w podłokietniku są przyciski, jest tam m.in. dzwonek zewnętrzny:
Część pasażerska:
Ciekawe są fotele. Lekka, praktyczna konstrukcja. Są one twarde, ale w przypadku tramwaju to nie ma większego znaczenia
Wagon ma dwie spore rzeźnie...
Reasumując, jak na wagon niskopodłogowy, to producent znakomicie dostosował go do potrzeb Poznania. Wydaje mi się, że chyba lepiej nie można było tego zrobić, chociaż w godzinach szczytu jest może za ciasny, ale tak naprawdę w Poznaniu, nie ma tramwajów, które nie są za ciasne... Jazda wagonem, jest przyjemna. Tramwaj jest niesamowicie cichy....
COMBINO-zdjęcia i recenzje.
Witam.Ten wątek przeznaczam producentowi ładnych tramwajów "Combino".Poniżej możecie obejrzeć zdjęcia, wpisać swoje recenzje i zagłosować w ankiecie.Zapraszam.
www.mlyniec.gda.pl/nmach/fotki/combino(6).jpg
www.emark2.user.icpnet.pl/tramwaje/wag/combino.jpg
www.tramateurs.free.fr/tram_marseille?ext.jpg
Ja uważam, że są bardzo ładne.Wpisujcie się również Wy.
www.mlyniec.gda.pl/nmach/fotki/combino(6).jpg
www.emark2.user.icpnet.pl/tramwaje/wag/combino.jpg
www.tramateurs.free.fr/tram_marseille?ext.jpg
Ja uważam, że są bardzo ładne.Wpisujcie się również Wy.
Bardzo szerokie zagadnienie. Jeśli chodzi o Combino to mam bardzo mieszane uczucia. Oczywiście, tramwaj ten posiada parę zalet, m.in niską podłogę za całej powierzchni, modułową budowę. Jednak jak pokazały doświadczenia z alugripami nie jest rewelacyjny, minusem - przynajmniej dla mnie - jest niezbyt wyszukane i nieciekawe wzornictwo. Na rynku jest coraz więcej różnych niskopodłogowych konstrukcji Combino do najtańszych nie należy. Siemens wprawdzie poczynił pewne środki w celu modyfikacji i poprawy konkurencyjności Combino, czego wynikiem są tramwaje Supra i Siemens SGP GT8N2.