Bombardier Flexity Classic (NGT6/8)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach produkowanych za granicą...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Ja sobie wypraszam - na codzień też mam w Łodzi Bombardiery i to do tego w 100% niskopodłogowe. Tylko szkoda, że tak mało...
A ja sobie nie wypraszam, bo nie mam ani jednej. A może chciałbym mieć :chytry:

Lopez

Post autor: Lopez »

Ja planuję w przyszłości zakup jednego bombardiera na potrzeby własne. Oczywiście odpowienio go sobie wyposażę :P (sorry za OT :) )

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A wracając do tematu, ciekawy jestem, czy infrastruktura torowa na KST pozwoli NGT6 na rozwinięcie jakichś dużych prędkości. Czy coś na ten temat Wam wiadomo ? :)

I jaką maksymalną prędkość może rozwinąć NGT6 ? Czy jest to standardowe 70 km/h ? ;)
Ostatnio zmieniony 2007-11-09, 14:48 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Lopez

Post autor: Lopez »

Na stronie Bombardiera jest informacja, że Flexity Classic ma max. 70 km/h, ale www.komunikacja.krakow.pl podaje prędkośc 80 km/h, przy czym brak jest wskazania źródła. Nie ma to jednak żadnego znaczenia, bo w Krakowie nie ma żadnego odcinka na którym taka prędkość byłaby osiągalna. A ostatni odcinek KST od Dworca do Krowodrzy Górki to już jest szczyt wszystkiego. Za Dworcem Towarowym do Krowodrzy są co 20 metrów świata, o realizacji torów na Pawiej niech świadczy wypadek, w którym ostatnio zginęła dziewczyna.
Jeśli kiedyś w al. Jana Pawła II będzie torowisko o standardzie KST, to tam te max. prędkości może będą osiągalne.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

filimer pisze:Zawsze można ponarzekać an pewne mankamenty, chociażby tylko wizualne
Popieram, nieciekawie wygląda przód - dziwny układ świateł, wygląda... hm... :retard:
Lopez pisze:Na stronie Bombardiera jest informacja, że Flexity Classic ma max. 70 km/h, ale www.komunikacja.krakow.pl podaje prędkośc 80 km/h, przy czym brak jest wskazania źródła.
Może może on jechać szybciej wtedy, kiedy nie ma pełnego obciążenia (tj. 70 km/h z pasażerami, a 80 km/h próżnie)? ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

PAFAWAG pisze:Może może on jechać szybciej wtedy, kiedy nie ma pełnego obciążenia (tj. 70 km/h z pasażerami, a 80 km/h próżnie)?
Może, ale brak na ten temat informacji.
BTW: Widziałem już na 12-03 kolejną bombkę #2029. Przy okazji przychodzi mi do głowy, że trzeba by je jakoś ochrzcić... Jakiś pomysł? :)

Kamil

Post autor: Kamil »

Lopez pisze: trzeba by je jakoś ochrzcić... Jakiś pomysł? :)
Rzucać butelkami z szampanem w nie :retard:

filimer

Post autor: filimer »

Z kolei w galerii funthomas.info film z NGT6 2030 w roli głównej, gdzie przewija się także Bombka dla Gdańska :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A kiedy w Gdańsku będą bombki? A co do tej prędkości, to nie jest tak, że jest założona blokada, która uniemożliwia przekroczenie 70 km/h, a bez niej wóz może wyciągnąć więcej?

Lopez

Post autor: Lopez »

filimer pisze:Z kolei w galerii funthomas.info film z NGT6 2030 w roli głównej, gdzie przewija się także Bombka dla Gdańska
Słyszałem, że #2030 jest już zmontowana, ale nie wyjechała jeszcze na miasto. BTW filmik super. Swoją drogą nie ma co się ekscytować każdą nową sztuką. Jak wyjadą wszystkie to będzie nowa jakość :)

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

ppln pisze: Ja sobie wypraszam - na codzień też mam w Łodzi Bombardiery i to do tego w 100% niskopodłogowe. Tylko szkoda, że tak mało...
No tak, ale z tego, co pamiętam, to wasz zakład komunikacyjny przez jakiś czas je wynajmował. Poza tym w sezonie letnim można było na infobusie poczytać skargi pasażerów, że w tramwaju jak w piecu 50st. C.

Bombardier ma wystarczająco dużo mocy (600 KM) aby jechać nawet 100 km\h ale w Krakowie, ze względu na układ torów, prędkość ograniczono do 80 km\h.
Ostatnio zmieniony 2007-11-10, 23:13 przez Maciszyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Lopez

Post autor: Lopez »

Niestety, ale muszę powiedzieć, że mam też różne wspomnienia jeśli chodzi o jakość powietrza w bombardierach z pierwszych dwóch dostaw dla Krakowa, a już szczególnie tej pierwszej gdzie są tylko okna uchylne. Latem to już naprawdę wolę 105. Szkoda po prostu, że się nie wyrzucili na klimę.

Maciszyn

Post autor: Maciszyn »

Ale teraz w I serii montują okna a'la Solaris (duże przesuwne) i już jest git. Tak samo jak w tych najnowszych.

ppln

Post autor: ppln »

Maciszyn pisze:No tak, ale z tego, co pamiętam, to wasz zakład komunikacyjny przez jakiś czas je wynajmował. Poza tym w sezonie letnim można było na infobusie poczytać skargi pasażerów, że w tramwaju jak w piecu 50st. C.
Są bez klimatyzacji i były przez pewien czas wynajmowane (kłopoty finansowe dość zadłużonego MPK), ale teraz wszystkie są w Łodzi.

Przynajmniej 10 liniowo jeździ :)

szubak

Post autor: szubak »

Lopez pisze:Niestety, ale muszę powiedzieć, że mam też różne wspomnienia jeśli chodzi o jakość powietrza w bombardierach z pierwszych dwóch dostaw dla Krakowa, a już szczególnie tej pierwszej gdzie są tylko okna uchylne. Latem to już naprawdę wolę 105. Szkoda po prostu, że się nie wyrzucili na klimę.
Jesli chodzi o pierwsza serie, sa juz chyba nowe okna we wszystkich wagonach. ;)
Ale fakt faktem, jesli kupuje sie nowe wagony, powinny byc wyposazone w klimatyzacje...

Ogolnie co do nowej serii, to od poprzedniej nie rozni sie ona prawie niczym. Nowy design, wedlug mnie brzydszy (szkoda, bo patrzac na to co jezdzi po niektorych miastach to...). Z rzeczy o ktorych chyba nikt jeszcze nie wspominal doszedl system smarowania kol, tak aby tramwaj nie "piszczal" na zakretach.

Funthomas

Post autor: Funthomas »

W nocy z 12 na 13 listopada pierwszy NGT6 dla Gdańska wyjechał na jazdy próbne w których udział wzięli motorniczowie z Gdańska.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć i filmiku.
http://galeria.funthomas.info

Lopez

Post autor: Lopez »

Bardzo ładnie się prezentuje w gdańskich barwach - przede wszystkim z pomalowaną ścianą czołową zamiast tej czarnej...
Wiadomo coś kiedy gdańszczanie będą się nim wozić? ;)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Lopez pisze:Bardzo ładnie się prezentuje w gdańskich barwac

Miodzio :D.
Te wyświetlacze pomarańczowe go tylko upiększają :).

szubak

Post autor: szubak »

Wyglada o wiele lepiej niz w krakowskim malowaniu.

lass

Post autor: lass »

Kolejne zdjęcia gdańskiej bombki na ul. Monte Cassino:
http://www.komunikacja.krakow.pl/L/gd1.jpg
oraz na tle Wawelu (niestety mgła dziś była):
http://www.komunikacja.krakow.pl/L/gd2.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor produkcji zagranicznej”