Tatra KT4D
I to jest dobre, jest to jeden z niewielu tramwajów w którym po rozczłonkowaniu przynajmniej jeden człon pojedzie bez drugiego.
[ Dodano: 2006-10-29, 13:02 ]
Ale duże masy muszą na ten wózek działać bo w eNce to wózek zajmował większość długości pojazdu a tu kontrast: większa masa (bo dłuższy) i mniejszy wózek.
[ Dodano: 2006-10-29, 13:02 ]
Ale duże masy muszą na ten wózek działać bo w eNce to wózek zajmował większość długości pojazdu a tu kontrast: większa masa (bo dłuższy) i mniejszy wózek.
Szkoda, ale przynajmniej dobre i to, że MZK chociaż troszeczkę je "upiększy" tak, by odróżniały się od reszty taboru. Wocash, a czy wiesz może, czy MZK zamierza w najbliższym czasie wyremontować te wagony? a może już zaczęli wykonywać przy nich drobne prace remontowe? (oprócz wyżej wspomnianego malowania) .wocash pisze:No niestety musze cie zmartwic ale chodzą takie pogłoski, że tatry mają dostać jedynie czerwone paski na obie burty a jak długo to potrwa i na ile pewna jest ta wiadomość tego nie wiadomo.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
Co do tego "stanu idealnego" to jest to trochę nad wyrost powiedziane. Owszem, trzymają się całkiem nieźle, ale nie zapominajmy też, iż te wagony mają kilkanaście lat i jeśli nie teraz, to za parę lat zacznie się je remontować. Stąd moje pytanie, gdyż niektóre pojazdy kupowane jako używki po pewnym czasie są remontowane .Piotrek_2274 pisze:Czy jest sens remontować wagony które są wręcz w stanie idealnym?:P
Przeciez one mialy robiona modernizacje w Berlinie po ktorej zreszta juz niewiele jezdzily, gdyz kupili niskopodlogowce...Adrian_ pisze:Co do tego "stanu idealnego" to jest to trochę nad wyrost powiedziane. Owszem, trzymają się całkiem nieźle, ale nie zapominajmy też, iż te wagony mają kilkanaście lat i jeśli nie teraz, to za parę lat zacznie się je remontować. Stąd moje pytanie, gdyż niektóre pojazdy kupowane jako używki po pewnym czasie są remontowane .
Czekaly sobie w zajezdni az ktos je przygarnie
Ostatnio zmieniony 2006-10-29, 19:22 przez szubak, łącznie zmieniany 1 raz.
A no właśnie - zagranicą wóz, który ma 15 lat wygląda jak tutaj nawet nie po 7. Ja bym się bardziej martwił o konieczność wykonania im NG, kiedy wyjadą na ulicę. Przy kulturze Polaków to coś czarno to widzę... Wlepki, markery i noże pójdą w ruch. Szkoda tylko, że nie wszyscy przewoźnicy w Rp. mają podobne wizje odmłodzenia taboru. Szczecin kupuje to co wycofuje Berlin, a Katowice to co Kraków... To wcale chyba nie wymaga porównania. Cały czas razi ta różnica w polityce taborowej - na zachodzie wycofują to co im się znudziło i już nikomu się nie podoba, a w Polsce jak już naprawdę nie może jeździć... Inna sprawa, że tam nie dość iż tabor się użytkuje krócej, to nie eksploatuje się go aż tak bardzo. Nawiązując jednak do słów Adriana - myślę, że taka mała odmiana w kolorystyce nikomu nie zaszkodzi. Przynajmniej będzie jakieś małe urozmaicenieRobson pisze:ALe nie wagony z BVG one miały NG i jak to niemcy bardzo dbali o te wagony. Przez to wydaje mi się że pojeżdżą z 15lat bez większych remontów.
Nikt nie wycofuje tego co sie komus "znudzilo", gdyz każde przedsiębiorstwo by upadło gdyby tylko takie argumenty były brane pod uwagę. Po prostu na zachodzie przedsiebiorstwa KM maja wiecej pieniedzy wiec moga sobie pozwolic na szybsza wymiane taboru na niskopodlogowy. Ot tyle.PszonaR pisze: Cały czas razi ta różnica w polityce taborowej - na zachodzie wycofują to co im się znudziło i już nikomu się nie podoba, a w Polsce jak już naprawdę nie może jeździć... Inna sprawa, że tam nie dość iż tabor się użytkuje krócej, to nie eksploatuje się go aż tak bardzo. Nawiązując jednak do słów Adriana - myślę, że taka mała odmiana w kolorystyce nikomu nie zaszkodzi. Przynajmniej będzie jakieś małe urozmaicenie
Ostatnio zmieniony 2006-10-30, 20:59 przez szubak, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę, że kol. wocash nie uaktualnia tematu o Tatrach w Szczecinie, zatem muszę go wyręczyć i spiesznie donoszę, iż w dniu wczorajszym na ulicach Szczecina odbyły się testy wszystkich 6-ciu Tatr KT4Dt należących do szczecińskiego MZK. Tramwaje te poruszały się po mieście solo. Podczas tych testów dało się zauważyć m.in. nową numerację taborową tych wagonów. Początkowo szczecińskie MZK chciało wprowadzić dla tych tramwajów numerację w zakresie 10xx. Ostatecznie została uproszczona i wszystkie Tatry KT4Dt w Szczecinie posiadają numerację 1xx. Zdjęcia z wczorajszych testów Tatr dołączę ok.14:00, gdyż obecnie nie działa mi TWB .
Kol. wocash nie zamieszczał żadnych nowych wiadomości, ponieważ uznał to za zbędne, zamieszczanie kolejnych postów po każdej jeździe próbnej kolejnych wozów. Był zamieszczony jeden news dotyczący pierwszego liniowego składu. Oczywiście jeśli jest ktoś żądny tej wiedzy mogę takie informacje tutaj zamieszczać. Jeżeli chodzi o tą numerację to wagon #100 otrzymał taki numer w ramach testu wizualnego, po którym zarząd miał zdecydować jak się prezentuje nowa czcionka na nowych tramwajach.
Interesujący sposób osłaniania sprzęgów:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123541.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-125083.html
Wygląda, jakby jakiś pieszy wszedł na tory i poduszka powietrzna odpaliła
Nie mogliby chociażby pokombinować ze sprzęgami od 105-tek…?
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-123541.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-125083.html
Wygląda, jakby jakiś pieszy wszedł na tory i poduszka powietrzna odpaliła
Nie mogliby chociażby pokombinować ze sprzęgami od 105-tek…?
Tymczasem jak wieść gminna niesie, oprócz Skód Szczecin przy okazji zakupów Tatr zainteresował się tramwajem typu Leoliner. Co ciekawe jest to także uwidocznione także...w niemieckiej Wikipedii: http://de.wikipedia.org/wiki/Leoliner
W 1987 albo 1997 powiedziałbym, że to całkiem niebrzydki tramwaj. W 2007 już tak raczej nie stwierdzę — ten design ma raczej odpowiadający innemu przedziałowi czasowemu
Wprawdzie z języków znam tylko angielski i łacinę kuchenną, ale z tego co przeczytałem w tym artykule, to czy to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego? Jeśli tak, to cienko to widzę…
Ma ktoś wiecęj danych n/t tego tramwaju?
[ Dodano: Nie 07 Sty, 07 00:44 ]
Zauważcie, że ma już nawet airbagi a’la Szczecin
Wprawdzie z języków znam tylko angielski i łacinę kuchenną, ale z tego co przeczytałem w tym artykule, to czy to nie jest twórczość własna lipskiego przewoźnika tramwajowego? Jeśli tak, to cienko to widzę…
Ma ktoś wiecęj danych n/t tego tramwaju?
[ Dodano: Nie 07 Sty, 07 00:44 ]
Zauważcie, że ma już nawet airbagi a’la Szczecin