Konèar Tramcar TMK 2200
Konèar Tramcar TMK 2200
Popatrzcie co w Chorwacji potrafia zbudowac, 100% niskopodlogowy 32 m. tramwaj z ciekawa kabina motorniczego, klimatyzacji i kamerkami zamiast lusterek. Parametrami nie odbiega np. od lodzkiego Cityrunnera, ciekawe tylko jak wyglada wykonanie.
Aha no i jeszcze jedno Zagrzeb zamowil 70!!! takich wagonow, a watpie aby to miasto bylo bogatsze od polskich miast a torowiska bylyby idealnie gladkie. Popraostu zalosne ze w Polsce nie produkuje sie takich wagonow i kupuje sie tak malo albo wysokopodlogowce.
http://www.railfaneurope.net/pix/new/05 ... r/pix.html
http://www.koncar.com/novost.asp?nov_id=312
http://www.koncar-ellok.hr/prikaz.asp?txt_id=1224
Mam nadzieje ze firma Koncar zaoferuje je polskim przedsiebiorstwom komunikacyjnym i te wagoniki pojawia sie w Polsce, <b>napewno</b> lepiej wyglada od Skody Vektry i jest 100% LF.
Pozdrawiam,
Aleksej
Aha no i jeszcze jedno Zagrzeb zamowil 70!!! takich wagonow, a watpie aby to miasto bylo bogatsze od polskich miast a torowiska bylyby idealnie gladkie. Popraostu zalosne ze w Polsce nie produkuje sie takich wagonow i kupuje sie tak malo albo wysokopodlogowce.
http://www.railfaneurope.net/pix/new/05 ... r/pix.html
http://www.koncar.com/novost.asp?nov_id=312
http://www.koncar-ellok.hr/prikaz.asp?txt_id=1224
Mam nadzieje ze firma Koncar zaoferuje je polskim przedsiebiorstwom komunikacyjnym i te wagoniki pojawia sie w Polsce, <b>napewno</b> lepiej wyglada od Skody Vektry i jest 100% LF.
Pozdrawiam,
Aleksej
Te fotele nie wygladaja zle i zostaly specjalnie zaprojektowane do tego wagonu. A czy wygodne to sie dowiemy.
Co do samych foteli i ukladu siedzen to zamawiajacy sobie sam tak wybiera, zawsze moga byc inne lub moze byc ich mniej. W Lodzi od dawna mowi sie zeby zrobic druga rzeznie w Citkach.
Jedyne co mnie w tym momencie ciekawi to jak z awaryjnosci, jesli bedzie to wagon porownywalny do Bombardierow to mysle ze niedlugo pojawi sie rowniez w Polsce.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
No i to ze wyprodukuja go w 70 egzentlazach zapewni ze nie bedzie to wieczny prototyp jak Poznanskie Tatry
Co do samych foteli i ukladu siedzen to zamawiajacy sobie sam tak wybiera, zawsze moga byc inne lub moze byc ich mniej. W Lodzi od dawna mowi sie zeby zrobic druga rzeznie w Citkach.
Jedyne co mnie w tym momencie ciekawi to jak z awaryjnosci, jesli bedzie to wagon porownywalny do Bombardierow to mysle ze niedlugo pojawi sie rowniez w Polsce.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
No i to ze wyprodukuja go w 70 egzentlazach zapewni ze nie bedzie to wieczny prototyp jak Poznanskie Tatry
Super
Wygląda bardzo nowocześnie, elegancko przestronie. Brawa dla Chorwatów za tak piękny tramwaj. Z chęcią bym się nim przejechał ( zresztą pewnie nie tylko ja ). W sam raz dla warszawiaków
No cóż czas aby i Polacy stworzyli własny, nowoczesny niskopodłogowy tramwaj :smile2:
Wygląda bardzo nowocześnie, elegancko przestronie. Brawa dla Chorwatów za tak piękny tramwaj. Z chęcią bym się nim przejechał ( zresztą pewnie nie tylko ja ). W sam raz dla warszawiaków
No cóż czas aby i Polacy stworzyli własny, nowoczesny niskopodłogowy tramwaj :smile2:
Ostatnio zmieniony 2006-04-10, 16:38 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo fajny tramik.
Zeby polityka w naszym panstwie byla madrzejsza i stwarzala mozliwosci zakladania firm a nie tylko zabierania podatkow i wydawania decyzji w strasznie dlugim czasie to te bysmy dzisiaj mogli takie wagony produkowac i jestem przekonany ze nie jako Alstom Konstal tylko jak Konstal czy tez zupelnie inna preznie dzialajaca firma.
No coz - moze za paredziesiat lat bedzie lepiej i nasza gospodarka sie rozwinie, ale nie pod wzgledem wykupywania zakladow tylko rozwijania rodzimych...
Ale tramwaj super... U nas musza miec dotacje z Unii zeby kupic kilka wagonow a tam 70 sobie zamawiaja.
Tutaj jest arykul z chorwackiej gazety o tym wagonie: http://www.vjesnik.hr/pdf/2005%5C04%5C28%5C09A9.PDF
Zeby polityka w naszym panstwie byla madrzejsza i stwarzala mozliwosci zakladania firm a nie tylko zabierania podatkow i wydawania decyzji w strasznie dlugim czasie to te bysmy dzisiaj mogli takie wagony produkowac i jestem przekonany ze nie jako Alstom Konstal tylko jak Konstal czy tez zupelnie inna preznie dzialajaca firma.
No coz - moze za paredziesiat lat bedzie lepiej i nasza gospodarka sie rozwinie, ale nie pod wzgledem wykupywania zakladow tylko rozwijania rodzimych...
Ale tramwaj super... U nas musza miec dotacje z Unii zeby kupic kilka wagonow a tam 70 sobie zamawiaja.
Tutaj jest arykul z chorwackiej gazety o tym wagonie: http://www.vjesnik.hr/pdf/2005%5C04%5C28%5C09A9.PDF
Zawsze mozna wymontowac fotele wogole, bedzie jeszcze bardziej pojemny. Jak dla mnie najlepszym rozwiazaniem jest uklad siedzen 2+1, troszke gorszym 2+2, ale jesli na jakiejs linii panuje tlok, to powinno sie go raczej rozladowywac poprzez puszczanie wiekszych skladow, albo zwiekszenie czestotliwosci.Naprawdę piękny i nowoczesny tramwaj. A Widzieliście jego wnętrze. Ładne, przestronne, pojedyncze fotele - nie to samo co oferowane u nas tramwaje Bombardiera.
Ogolnie co do tych tramwajów to na zdjeciach prezentuja sie bardzo ladnie, chociaz wolalbym dowiedziecsie rowniez, jak jest z jakoscia wykonania. A co do ceny, to wiadomo, ze na zachodzie koszty produkcji sa wyzsze (wyzsze pensje, podatki), a wiec i finalny produkt bedzie drozszy. Swego czasu w jakies gazecie (chyba GW) byl artykul o planach produkcji przez polakow niskopodloowych tramow, co z tego wyniknie, zobaczymy...