Duewag GT8 -"Helmut"
http://phototrans.eu/14,258290,0.html
Szpachla-helmut dostał nowe malowanie. Oryginalne, czyli opłaciło się trzymać go w tej szpachli
Szpachla-helmut dostał nowe malowanie. Oryginalne, czyli opłaciło się trzymać go w tej szpachli
To by się zgadzało, bo ja go widziałem na Gajowej i był naprawdę w bardzo dobrej kondycji. Bardzo ładnie się prezentował. Nie widziałem, żadnych śladów po wypadkachGT8 #685 jeździł nawet podczas Katarzynki 2008 jako 23/5
podobno miał już kilka wypadków z samochodami, ale podobno wszystkie zadrapania są odmalowywane na kolor niemiecki
GT8
W piatek pojawił się w Łodzi pierwszy z pięciu wagonów kupionych w Innsbrucku http://gtlodz.eu/cat167.htm
Mam cichą nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł wstawiania im członu niskopodłogowego?KKS pisze:A tymczasem do MPK ma trafić ok. 20 GT8 z Dusseldorfu - takich jak mamy, tylko z rocznika ~1970. Mają one zastąpić GT6 i holendry do czasu przyjazdu Tramino. Ponoć wszystko jest już dogadane i sprawdzone.
Szkoda Gajowej, to jest naprawdę fantastyczne miejsce.
.... hmmm, taka mi dziwna myśl przeszła przez głowę, że MPK powinien był poczekać z kasacją Duewagów (tychże GT8), aż Tramino "rozkręcą" się na dobre na poznańskich torach. Szczególnie, że to jest zupełnie nowa, prototypowa konstrukcja i możliwe są choroby "wieku dziecięcego". ¯eby się potem nie okazało, że MPK będzie miał nowe tramwaje... i kłopoty taborowe
Raczej nie wstawią. MPK Poznań już od dawna eksploatuje GT8 w wersji zarówno dwu jak i jednokierunkowej. I żaden z tych wagonów nie miał wstawianego niskopodłogowego członu. No, a jeśli dodać, że te wagony, które dopiero przyjadą, mają pozostać do czasu dostawy Tramino...Coffee pisze:Mam cichą nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł wstawiania im członu niskopodłogowego?
.... hmmm, taka mi dziwna myśl przeszła przez głowę, że MPK powinien był poczekać z kasacją Duewagów (tychże GT8), aż Tramino "rozkręcą" się na dobre na poznańskich torach. Szczególnie, że to jest zupełnie nowa, prototypowa konstrukcja i możliwe są choroby "wieku dziecięcego". ¯eby się potem nie okazało, że MPK będzie miał nowe tramwaje... i kłopoty taborowe
Nikt nie będzie niczego modernizował, bo te wagony są w znacznej większości na góra 2-3 lata. Zresztą, w tym roku pojawią się 4 Moderusy Beta (które są już robione) i to one będą miały niskopodłogowe wstawki. Będą traktowane jako nowe wagony, czyli za nie kasować będą helmuty albo stopiątki.
Przecież taka sytuacja zaistnieje i wiadomo o tym od dawna. GT8 zostaną skasowane dopiero po meczach Euro 2012, kiedy to już bedą eksploatowane Tramino.J-31 pisze:hmmm, taka mi dziwna myśl przeszła przez głowę, że MPK powinien był poczekać z kasacją Duewagów (tychże GT8), aż Tramino "rozkręcą" się na dobre na poznańskich torach.
Często jednak okazuje się, że chociaż dane przedsiębiorstwo mówiło, że dane wagony kupuje tylko kilka lat, to przeważnie zostawały na całą dekadę. Zdarzyło się to nie jeden raz w wielu ściągających używki państwowych przedsiębiorstwach komunikacyjnych.Podi pisze:te wagony są w znacznej większości na góra 2-3 lata.
Przepraszam, że trochę zbaczam z tematu, ale MPK Poznań podobno miało kupować z Berlina Tatry T6A2. Czyżby zrezygnowali z tego pomysłu?
U nas akurat sobie nie przypominam deklaracji, na ile zostają wagony typu GT8 i GT6. Miały być do "zakupu nowych wagonów". Jak ktoś rzuca niepokładalnymi deklaracjami, to przykro mi. Po przyjęciu na stan 40 Solarisów (choć wiadomo, że i tak będzie ich więcej), na stanie zostaną na pewno wagony typu O (GT8ZR), jest ich sześć.
Na stanie wydziału S2, który gromadzi tylko i wyłącznie wszystkie wagony używane z Niemiec, są na stanie 62 wagony. Solarisów będzie już prawie na pewno trochę więcej, więc z kalkulacji wychodzi, że zwykłych GT8 zostanie ok. 10-14. Te jednak będą zastępowane wspomnianymi już wyżej wagonami Moderus Beta. To samo będzie się tyczyć znikających już kasetonowych stopiątek bez wyświetlaczy.
Co do wagonów z Berlina, miłośnicy pracujący we wszystkich możliwych spółkach i wydziałach MPK, sugerowali ten zakup, jednak wstrzemięźliwość i obawy zwyciężyły. W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.
Na stanie wydziału S2, który gromadzi tylko i wyłącznie wszystkie wagony używane z Niemiec, są na stanie 62 wagony. Solarisów będzie już prawie na pewno trochę więcej, więc z kalkulacji wychodzi, że zwykłych GT8 zostanie ok. 10-14. Te jednak będą zastępowane wspomnianymi już wyżej wagonami Moderus Beta. To samo będzie się tyczyć znikających już kasetonowych stopiątek bez wyświetlaczy.
Co do wagonów z Berlina, miłośnicy pracujący we wszystkich możliwych spółkach i wydziałach MPK, sugerowali ten zakup, jednak wstrzemięźliwość i obawy zwyciężyły. W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.
A czy ja coś mówiłem, żebyście nam zazdrościli Tatr T6?Podi pisze:W tej kwestii faktycznie, możemy pozazdrościć Szczecinowi. W reszcie już nie za bardzo.
Czyżby na linię 18? Zauważyłem, że na nią nadają się idealnie.Podi pisze:Wagony GT6 są natomiast za małe na realia poznańskie i zostanie ich około 5, tyle, ile jest w umowie z ZTM Poznań.