Duewag N8x/M8x
Eech, powoli zaczynamy mieć nowego miłośnika fabrycznie nowego złomu.J-31 pisze:Natomiast patrząc na krakowskie N8S-NF, tak się zastanawiam czy w takim razie ZKM Gdańsk nie powinien był pokusić się o zakup czegoś fabrycznie nowego w rodzaju 114Na. Przecież, chociażby Protram produkuje podobne wagony - tj. wysokopodłogowe z niskowejściowym członem.
Niby logiczne, ale taki fabrycznie nowy tramwaj będzie sporo droższy i wytrzyma więcej, a czasy się zmieniają…
„Szrot”, bo ma swoje lata i jeździli tym Niemcy, czy z powodu stanu technicznego?J-31 pisze:starego szrotu.
No i znowu offtopuję, kłócąc się z administracją… Niektórzy są niereformowalni.
//No są są. Niektórzy to wiedzą. (Peter)
Ostatnio zmieniony 2006-11-07, 18:45 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę nie po kolei to by było. Najpierw kupić tramwaje a dopiero później wystawić przetarg na nie.J-31 pisze:Używki, czyli jeśli dobrze pamiętam N8S ... te kupione już w Niemczech, podkupione krakowiakom
Kilka dni KMF nie działało. A ja się dowiedziałem przypadkiem na stronie Trójmiasta. To i podzielić się chciałem tą informacją...Damhan pisze:Ta budowa to zaczęła się już dobry tydzień temu.
Nie będą to N8S, ale choppery (N8C), o czym zresztą wspominał już chyba w tym temacie szubak.J-31 pisze:Zatem w Gdańsku robi się ciekawie. Używki, czyli jeśli dobrze pamiętam N8S ... te kupione już w Niemczech, podkupione krakowiakom
Spokojnie wcale tego nie neguję Tak naprawdę zresztą teraz prowadzone są tylko prace ziemne, niwelacyjne, etc., a na razie nie ma żadnych poważniejszych robót.matthai pisze:Kilka dni KMF nie działało. A ja się dowiedziałem przypadkiem na stronie Trójmiasta. To i podzielić się chciałem tą informacją...
Pewnie tak. kto normalny kładłby tory zimą. A przy okazji torowisko na Podwalu Grodzkim wygląda już na prawie gotowe, ale chyba jednak nie zdążą go przez zimę dokończyć.Matthai pisze:I do wiosny chyba już nie będzie.
Do końca roku 2 sztuki tak jak mówi przetarg, a w następnych latach dokupione zostanie prawdopodobnie jeszcze tylko ponad ... 40 sztuk. Nie wiem jak to będzie wyglądać, być może- jak tu już Jacool wspominał- przebudują środkowy człon na niskopodłogowy.J-31 pisze:Sorry - N8C... to ile ich będzie ?
http://www.railfaneurope.net/pix/de/tra ... DM0036.jpgMonter pisze:Dałby ktoś linka na fotke przykładowego N8C ?
Obstawiam to. Nie jest tam napisane jaki to konkretnie typ N8, ale w sumie chyba wyglądem się one nie różnią. W kązdym razie nie jest brzydki, a długość taką jak Bombka czy Citadis, więc powinno się sprawdzić. Zapewne chcą wydłużyć 2 na Chełm, więc potrzeba odpowiedniego taboru- 7 wagonów już jest, więc trzeba jeszcze kilka dokupić, a jeżeli chcą kupić tak dużo to być może chcą też wydłużyć 6 (wtedy musiałyby pewnie jeździć w składach). Rodzi się pytanie, czy będą one w stanie wjechać na Chełm?
Nieco ładniejsze wagony. Kiedyś już dałem ten link w tym temacie http://www.psmkms.ipx.pl/tramwaje/n8s.htm Artykuł też ciekawy...Damhan pisze:Monter napisał/a:
Dałby ktoś linka na fotke przykładowego N8C ?
http://www.railfaneurope....-red/DM0036.jpg
[ Dodano: 2006-11-21, 23:44 ]
A ciągle nie mogę zrozumieć sytuacji z tym przetargiem. Skoro wiedzą, że kupią 2 sztuki N8C to po co zrobili przetarg? Czy ktoś mógłby mnie oświecić? Czy też, wersja bardziej fajna, oprócz iluś-tam sztuk N8C ZKM Gdańsk chce kupić dodatkowe 2 sztuki używek dowolnego producenta od przewoźnika wybranego w drodze przetargu?
No tak, ale to jest N8S-NF - czyli wagony z przebudowanym środkowym członem na niskowejściowy (niskopodłogowy). Wątpię, aby ZKM Gdańsk kupił coś takiego, mowa jest o N8C, a więc raczej wagon zbliżony do tego co pokazał Damhan.Matthai pisze:Nieco ładniejsze wagony. Kiedyś już dałem ten link w tym temacie
No właśnie tego nie wiem. I, co gorsza, nie mogę nigdzie znaleźć. Jednak po powtórnej analizie postu Kol. Szubaka muszę przyznać Ci rację. Niestety. Bo to oznacza większe koszty zakupu tych używek niż w przypadku kupienia egzemplarzy z gotowym członem niskopodłogowym. No i powstaje pytanie czy Gdańsk jest w stanie samodzielnie zrobić taką przeróbkę?
Z technicznego punktu widzenia, można. Wszystko można, ale to kosztuje. Wg. mnie, w przypadku ZKM Gdańsk może to być nie opłacalna modernizacja, jednakże... znów mogę się mylić. Może są jakieś plany o których nie wiem....Matthai pisze:No i powstaje pytanie czy Gdańsk jest w stanie samodzielnie zrobić taką przeróbkę?