Tramwaje na wschodzie
Cóż, pierwszy wagon (ten na samej górze) nie zachwyca designem, zwłaszcza z przodu. Z kolei 3 pozostałe wagony, do których podane są odnośniki ujdą nawet w tłoku. Szczególnie jednak podoba mi sie wagon na pierwszym zdjęciu.
A tak przy okazji również mam nadzieję, ze stan komunikacji tramwajowej będzie z dnia na dzień się polepszał. Przede wszystkim brakuje tam nowszych wagonów, zaś większość tramwajów to zwykle Tatry w sile wieku. Ale ważne, że idzie ku lepszemu .
Połówkowe OTK-1 również są dobrymi pantografami, ale nie orientuję się, czy poza Polska jeszcze gdzieś sie je stosuje.ppln pisze:Stemman Fb-700 ładniejszy
To niestety widać .Podi pisze:Ten wagon na samej górze stworzyli ci sami sławienni projektanci, którzy wymyślili KMT-5.
A tak przy okazji również mam nadzieję, ze stan komunikacji tramwajowej będzie z dnia na dzień się polepszał. Przede wszystkim brakuje tam nowszych wagonów, zaś większość tramwajów to zwykle Tatry w sile wieku. Ale ważne, że idzie ku lepszemu .
Ehhhh, wszyscy źle patrzycie na zachodnie konstrukcje, a zapominacie o jednej zasadniczej przewadze KTM 5 i innych radzieckich wozów - prostocie. Może są dla niektórych brzydkie (nie dla mnie oczywiście ), ale są tak proste w budowie, że nawet będąc w skrajnie złym stanie technicznym żaden system komputerowy go "niezastopuje" i nadal będzie mógł jeździć, no i byle zajezdnia jest w stanie taki naprawić. A co jest w rosji ważniejsze, nowoczesność czy niezawodność? Oczywiście, że to drugie.
Niestety z trwałością tego sprzętu już trochę gorzej. Wagony mają o 1/3 mniejszą żywotność niż 105N. Oczywiście nastawnik bezpośredni jest takim elementem, gdzie - poza popalonymi stykami - nie ma się co zepsuć. Kompletny brak utrzymania i planowania remontów także nie pozostaje bez znaczenia. Prostota prostotą, jednak w wielu rosyjskich miastach najbardziej pożądanym wagonem jest jednak Tatra T6B5 (znana także jako T3M). I nawet Rosjanie radzą sobie z przekształtnikiem tyrystorowym. Wobec permanentnego kryzysu taborowego pojawiły się nawet na Uralu wagony typu Spektr będące kopią T6B5.