Tramwaje na wschodzie
witam
nie wiem kto z Was bywa na wschodzie (byłe ZSRR)
ale jest tam bardzo ciekawie
ja bywam tam czesto
28.12 wylatuję na 2 dni do Moskwy jak kogoś cosik interesuje to chętnie pomogę podpowiem
w przyszłym tygodniu możliwe że będę w Woroneżu
tramwajami i trolejbusami jeździłem w wielu miastach i żeczywiście bywa ciekawie ale żeby od razu chodzić na piechotę i nie_wsiadać...
jak ktoś ma jakieś konkretne pytanka to czekam na forum lub pod adresem leepack@wp.pl
pozdrawiam
leepack
nie wiem kto z Was bywa na wschodzie (byłe ZSRR)
ale jest tam bardzo ciekawie
ja bywam tam czesto
28.12 wylatuję na 2 dni do Moskwy jak kogoś cosik interesuje to chętnie pomogę podpowiem
w przyszłym tygodniu możliwe że będę w Woroneżu
tramwajami i trolejbusami jeździłem w wielu miastach i żeczywiście bywa ciekawie ale żeby od razu chodzić na piechotę i nie_wsiadać...
jak ktoś ma jakieś konkretne pytanka to czekam na forum lub pod adresem leepack@wp.pl
pozdrawiam
leepack
Nie znam się zanatto na wagonach ale chyba ci o to chodziło:
http://transphoto.by.ru/tramway/ktm5/kt ... 7.01.b.jpg
http://transphoto.by.ru/tramway/ktm5/kt ... 1.01.b.jpg
http://www.modellmix.com/_images/photos ... ktm5-2.jpg
http://www.modellmix.com/_images/photos ... a/ktm5.jpg
http://mozyr.tut.by/city/tramway/ktm.5. ... 01.500.jpg
http://www.piter-tram.de/KTM-5_202.jpg
Ewentualnie w googlach
http://images.google.pl/images?q=KTM-5& ... raz%C3%B3w
Pozdro
http://transphoto.by.ru/tramway/ktm5/kt ... 7.01.b.jpg
http://transphoto.by.ru/tramway/ktm5/kt ... 1.01.b.jpg
http://www.modellmix.com/_images/photos ... ktm5-2.jpg
http://www.modellmix.com/_images/photos ... a/ktm5.jpg
http://mozyr.tut.by/city/tramway/ktm.5. ... 01.500.jpg
http://www.piter-tram.de/KTM-5_202.jpg
Ewentualnie w googlach
http://images.google.pl/images?q=KTM-5& ... raz%C3%B3w
Pozdro
Nie ma problemu, całkiem ładne wagoniki, bardzo ciekawe drzwi.
almaty.tramway.ru/ Ktm_5_photo.html
http://almaty.tramway.ru/Ktm_5/1003.jpg - tu masz jeszcze jedną rozebraną sztukę
almaty.tramway.ru/ Ktm_5_photo.html
http://almaty.tramway.ru/Ktm_5/1003.jpg - tu masz jeszcze jedną rozebraną sztukę
Te wagony kursują pewnie tylko dlatego, że większośc miast w Rosji nie stać na zakup nowoczesnych wagonów tramwajowych mimo, iż:J-31 pisze:Najważniejsze jest to, że w wielu miastach, te tramwaje (KTM), pomimo, że są w duużo bardziej makabrycznym stanie niż nasze najgorsze 105-tki - nadal kursują liniowo.
Które są przeznaczane tylko na tabor tramwajowy w Moskwie, pozostałe miasta otrzymują nowy tabor raz na ruski rok (w niektórych miastach raz na parę lat). Zresztą w wielu małych mieścinach w Rosji co jakiś czas sukcesywnie likwiduje sie kolejne linie tramwajowe, na niektórych wagonach tramwajowych można znaleźć więcej rdzy, jak lakieru, a tamtejsze torowiska wymagają gruntownych remontów. Moze za parę lat coś zmieni się w komunikacji tramwajowej w Rosji, na co prawdę powiedziawszy bym liczył .danio pisze:w budżecie ponad 100 mld dolarów zysku!
Tak, zmieni się — prawie cała komunikacja tramwajowa zostanie wyparta przez marszrutki.
Cała komunikacja naziemno-elektryczna (zwłaszcza trolejbusy) we WNP jest skazana na wymarcie — przestarzała, wyeksploatowana infrastruktura i tabor, brak inwestycji we w/w, ludzie wolą jeździć marszrutkami niż zdezelowanymi Ziutkami czy KTM-ami.
Czemu? Rachunek ekonomiczny — przy niemiłosiernie powykrzywianym torowisku i zniszczonym taborze czas przejazdu jest taki sam jak Transitem z godnym następcą Ayrtona Senny za kierownicą, że nie wspomnę o koszcie biletu.
A czemu nikt nie próbuje tego zmienić — bo wszystkim jest to na rękę. Miasto nie musi ładować pieniędzy w utrzymanie KM, busiarze zarabiają, mieszkańcy cieszą się, że jeżdżą szybciej i taniej. I tak to postępuje.
[ Dodano: Sob 09 Wrz, 06 22:07 ]
Jak to jest z taborem (zwłaszcza tramwajowym) w Moskwie? Ciekawi mnie to.
Cała komunikacja naziemno-elektryczna (zwłaszcza trolejbusy) we WNP jest skazana na wymarcie — przestarzała, wyeksploatowana infrastruktura i tabor, brak inwestycji we w/w, ludzie wolą jeździć marszrutkami niż zdezelowanymi Ziutkami czy KTM-ami.
Czemu? Rachunek ekonomiczny — przy niemiłosiernie powykrzywianym torowisku i zniszczonym taborze czas przejazdu jest taki sam jak Transitem z godnym następcą Ayrtona Senny za kierownicą, że nie wspomnę o koszcie biletu.
A czemu nikt nie próbuje tego zmienić — bo wszystkim jest to na rękę. Miasto nie musi ładować pieniędzy w utrzymanie KM, busiarze zarabiają, mieszkańcy cieszą się, że jeżdżą szybciej i taniej. I tak to postępuje.
[ Dodano: Sob 09 Wrz, 06 22:07 ]
Jak to jest z taborem (zwłaszcza tramwajowym) w Moskwie? Ciekawi mnie to.
No i niestety Masz dużo racji, bo gdyby było inaczej, to władze tychże miast już dawno by wzięło się ostro za remont zarówno infrastruktury jak i taboruplocmaster pisze:A czemu nikt nie próbuje tego zmienić — bo wszystkim jest to na rękę. Miasto nie musi ładować pieniędzy w utrzymanie KM, busiarze zarabiają, mieszkańcy cieszą się, że jeżdżą szybciej i taniej. I tak to postępuje.
Wschód się cywilizuje
Oto jakie zdjęcie znalazłem w rosyjskiej galerii km
LVS-2005
Kiedy zobaczyłem to zdjęcie zdziwiłem się, bo myślałem, że w St. Petersburgu prócz nowych "potworków" [tak nazywam różne dziwne wschodnie konstrukcje] nie ma nic nowego. A tu proszę - nie dość, że to tramwaj wieloczłonowy, to i niskopodłogowy.
Proszę też spojrzeć jak zmienia się architektura St. Petersburga. Rosja (bynajmniej ta zachodnia) w końcu cywilizuje się. Miejmy nadzieję, że będzie tam coraz lepiej.
EDIT
Potworki:
1 ; 2 ;3
LVS-2005
Kiedy zobaczyłem to zdjęcie zdziwiłem się, bo myślałem, że w St. Petersburgu prócz nowych "potworków" [tak nazywam różne dziwne wschodnie konstrukcje] nie ma nic nowego. A tu proszę - nie dość, że to tramwaj wieloczłonowy, to i niskopodłogowy.
Proszę też spojrzeć jak zmienia się architektura St. Petersburga. Rosja (bynajmniej ta zachodnia) w końcu cywilizuje się. Miejmy nadzieję, że będzie tam coraz lepiej.
EDIT
Potworki:
1 ; 2 ;3