Tramwaje na wschodzie
Może nie tyle dla biednych ile rosyjskie sieci po prostu nie mają większych potrzeb. Tam produkcja różnych wynalazków nadal trwa, ale nie są to jakieś wysoce zaawansowane konstrukcje, maksimum możliwości to przekształtnik tyrystorowy. Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą, ale coś mi się widzi, że się nie przyjmą na większą skalę. Wydaje mi się, że sami pasażerowie nie mają większych wymagań jeśli chodzi o komfort podróżowania, nie ma lobbingu na rzecz niskiej podłogi. Rosjanie są do tego przyzwyczajeni i nie walczą o więcej.ppln pisze:To jest tani tramwaj dla biednych, więc tym bardziej
Nie Duagvpills, tylko Daugavpils, czyli po polsku: Dźwińsk.krus3k pisze:Duagvpills
Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.TLG pisze:Skokiem technologicznym było pokazanie się dwóch rodzimych konstrukcji z niską podłogą
Byłoby to chyba większe wydarzenie niż podwodne zdobywanie Bieguna Północnego !
A Rosjanie lubią czeskie tramwaje...
Może 16T by się u nich przyjęła?
Wiesz, w Rosji między bogatymi miastami (Moskwa, St Petersburg) a biednymi (reszta) jest ogromna przepaść. I tak się może stać, że jakiś Mostrampubtrans czy jak to się tam nazywa kupi sobie kilka niskaczy z Zachodu w celach reprezentacyjnychPAFAWAG pisze:Ale byłyby jaja, gdyby np. do Moskwy sprowadzić Combino lub Skodzinę 16T.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=10863
Takie coś znalazłem na facebooku. O ile przód jako tako wygląda, tył jest tragiczny, widać inspirowali się Solarisem Trollino 18 Metro Style
Takie coś znalazłem na facebooku. O ile przód jako tako wygląda, tył jest tragiczny, widać inspirowali się Solarisem Trollino 18 Metro Style
Opisy tramwajów produkowanych w Rosji/ZSRR
Po pierwsze to jako nowy użytkownik witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie na forum.
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.
I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]
A co do meritum:
Przeczytałem cały watek i wygląda na to, że umknął Waszej uwadze portal prezentujący prawie wszystkie tramwaje produkowane w Rosji/ZSRR:
http://vagons.tramvaj.ru/models.php
Portal zawiera zdjęcia, dane techniczne i szczegółowe opisy poszczególnych typów (w niektórych przypadkach jest tylko zdjecie - niestety). Od razu uprzedzam, że portal jest w całości po rosyjsku.
I jeszcze jedno - ktoś w tym wątku poruszał sprawę sterowania drzwu w rosyjskich tramwajach, że "tak jak w autobusie". Z lektury opisów na przywołanym przeze mnie powyżej portalu wynika, iż przez długi czas w Rosji energię elektryczna wykorzystywano jedynie do napędu wagonów. Pozostałe układy takie jak hamulce, sterowanie drzwiami itp były pneumatyczne. Zresztą nie tylko w Rosji. W końcu amerykańska specyfikacja PCC zakładała wprowadzenie wagonu "all electric".[/url]
Taki nowoczesny tramwaj, a kasowniki...
http://transphoto.ru/photo/628326/
http://transphoto.ru/photo/628326/
PESA chwali się kontraktem 120 wagonów dla Moskwy... a tymczasem Alstom dostarczył do Moskwy wagon Citadis 301 "Tramrus"
http://transphoto.ru/vehicle/338641/#n386792
Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany). Co więcej Alstom na tylnym zwisie zainstalował drzwi jednoskrzydłowe.
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ? Rozumiem, że jest dobrze rozbudowana sieć metra, ale z jednej strony tramwaj jest dosyć pojemny i ma sporo miejsc stojących, a z drugiej mało wejść
Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądać PESA a'la Moskwa
http://transphoto.ru/vehicle/338641/#n386792
Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany). Co więcej Alstom na tylnym zwisie zainstalował drzwi jednoskrzydłowe.
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ? Rozumiem, że jest dobrze rozbudowana sieć metra, ale z jednej strony tramwaj jest dosyć pojemny i ma sporo miejsc stojących, a z drugiej mało wejść
Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądać PESA a'la Moskwa
W środku też coś jak autobus wygląda.J-31 pisze:Zastanawia mnie logika konstrukcji tego wagonu. Dotychczas mieliśmy do czynienia z typowo rosyjskimi (a wcześniej radzieckimi) konstrukcjami. I tamte wagony charakteryzowały się tyłem al'a autobus. Tymczasem moskiewski "Tramrus" również ma taki tył (niesamowicie zabudowany).
W Moskwie rozbudowane metro stanowi podstawę komunikacji.J-31 pisze:
W ogóle w tym tramwaju jest mało drzwi. To takie małe potoki pasażerskie są w tramwajach ?
Po za tym bierz pod uwagę to, że w tym dwunastomilionowym mieście są tramwaje solówki. Więc to oddaje trochę sytuację i pozycję tramwajów.
Inna sprawa, że obowiązuje tam wsiadanie pierwszymi drzwiami (i to pewnie się nie zmieni). Duża ilość drzwi nie jest więc konieczna.
Tak sobie szperam po ruskim necie w poszukiwaniu pewnych zdjęć i chyba wprowadziłem Was trochę w błąd pisząc w moim poście z dnia 18.12.2013, że Alstom "dostarczył" wagon dla Moskwy - zresztą rosyjscy koledzy tego chyba nawet nie napisali, więc i ja tego nie mogłem wiedzieć
Otóż wychodzi na to, że Alstom ostro walczy o rynek rosyjski i wspomniany wagon Citadis 301 #0201 jest tylko pojazdem testowym... do tego przybył do Moskwy jako kolejny. Znacznie wcześniej do Rosji zawitał inny tramwaj
Citadis 302
http://transphoto.ru/photo/477087/
Ten wagon był prezentowany na lawecie w Sankt Petersburgu, a potem testowany w Moskwie. Co ciekawe napisy, które Widzicie na zdjęciu zostały zmienione, bo wcześniej...
http://transphoto.ru/photo/502065/
Zapewne było to związane z przetargiem w Moskwie na zakup tramwajów. Czyżby ten przetarg ostatecznie wygrała... PESA ?
Z opisów wynika, że Alstom Citadis 302 nie przyjął się w Sankt Petersburgu, ale za to w Moskwie udało się go postawić na tory i jeździł jakiś czas - bez pasażerów, tylko z obsługą techniczną, po czym został zwrócony do producenta.
Dziwi mnie jedna rzecz wspomniany Citadis 301 pojawił się w Moskwie w na początku grudnia zeszłego roku. Został wyprodukowany w fabryce Alstom w Hiszpanii, aktualnie nadal jest w Moskwie i chyba tym razem będzie woził pasażerów. Czyżby nowy przetarg ?
PS. Bardzo ładne tramwaje chorzowski Alstom-Konstal (z rodziny Citadis-owatych) dostarczył niedawno do Stanbułu, ale to już nie ten temat
Otóż wychodzi na to, że Alstom ostro walczy o rynek rosyjski i wspomniany wagon Citadis 301 #0201 jest tylko pojazdem testowym... do tego przybył do Moskwy jako kolejny. Znacznie wcześniej do Rosji zawitał inny tramwaj
Citadis 302
http://transphoto.ru/photo/477087/
Ten wagon był prezentowany na lawecie w Sankt Petersburgu, a potem testowany w Moskwie. Co ciekawe napisy, które Widzicie na zdjęciu zostały zmienione, bo wcześniej...
http://transphoto.ru/photo/502065/
Zapewne było to związane z przetargiem w Moskwie na zakup tramwajów. Czyżby ten przetarg ostatecznie wygrała... PESA ?
Z opisów wynika, że Alstom Citadis 302 nie przyjął się w Sankt Petersburgu, ale za to w Moskwie udało się go postawić na tory i jeździł jakiś czas - bez pasażerów, tylko z obsługą techniczną, po czym został zwrócony do producenta.
Dziwi mnie jedna rzecz wspomniany Citadis 301 pojawił się w Moskwie w na początku grudnia zeszłego roku. Został wyprodukowany w fabryce Alstom w Hiszpanii, aktualnie nadal jest w Moskwie i chyba tym razem będzie woził pasażerów. Czyżby nowy przetarg ?
PS. Bardzo ładne tramwaje chorzowski Alstom-Konstal (z rodziny Citadis-owatych) dostarczył niedawno do Stanbułu, ale to już nie ten temat
Re: Tramwaje na wschodzie
Ruskie jak coś jednak zrobią to ni hu hu...
http://zyalt.livejournal.com/1112328.html
Sam nie wiem co o tym sądzić, z jednej strony zaje**ście wygląda ale z drugiej jakoś taką tandetą wieje.
http://zyalt.livejournal.com/1112328.html
Sam nie wiem co o tym sądzić, z jednej strony zaje**ście wygląda ale z drugiej jakoś taką tandetą wieje.