MAN GT6
MAN GT6
A co wiecie na temat GT6.
Ponizej są linki do opisu kabiny jednego z krakowskich GT6...
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit1.html
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit2.html
Podyskutujmy moze o tego typu wagonach....
Ponizej są linki do opisu kabiny jednego z krakowskich GT6...
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit1.html
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit2.html
Podyskutujmy moze o tego typu wagonach....
Re: GT6 + B4
Super. Bardzo fajne.Maciek-krakow pisze:A co wiecie na temat GT6.
Ponizej są linki do opisu kabiny jednego z krakowskich GT6...
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit1.html
http://www.transportszynowy.200.pl/gt6pulpit2.html
Podyskutujmy moze o tego typu wagonach....
W Pulpicie1 jest mały błąd - 5 nie jest opisana, a 7-mki nie widać - domyślam się, że 5 - to jest ta lampka sygnalizacyjna otwartych drzwi.
A propo w Pulpicie2 - "32-Nadajnik podczerwienie NP 03", czy chodzi tutaj o zmianę ustawienia kierunku zwrotnic ?
A co do GT6. Jechałem tym pojazdem w Poznaniu w marcu br. Super pojazd. Mała kabina motorniczego (współczuję motorniczym), co zresztą widać na zdjęciach Maćka. GT6 to w miarę cichy pojazd .
Ja mam skolei pytanie do Maćka. W drugim członie, nad ostatnim wózkiem - we wnętrzu części pasażerskiej - po prawej stronie znalazłem pewne urządzenie. Wygląda jak złożona korba. Co to jest ?
Re: GT6 + B4
Mozliwe, ze u nich tego nie ma, tylko w poznańskich helmutach ex. Duseldorf . Ale niech sie Maciek wypowieJ-31 pisze: Ja mam skolei pytanie do Maćka. W drugim członie, nad ostatnim wózkiem - we wnętrzu części pasażerskiej - po prawej stronie znalazłem pewne urządzenie. Wygląda jak złożona korba. Co to jest ?
GT6 - niezłe tramwaje. Co prawda mają bardzo wysoką podłogę i bardzo niewygodne siedzenia, ale to niezłe tramwaje. Nie rzucają po torowiskach, tylko przyjemnie bujają, są naprawdę ciche (w porównaniu do złomów 105Na) i ogólnie przyjemne. Szkoda, że nie wszystkie miasta kupują te tramwaje jednocześnie zwiększając przyjemność podróżowania i oszczędzając na kupnie i eksploatacji niemałe pieniądze.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Re: GT6 + B4
W wiedenczykach motorowi maja jeszcze gorzej. Nie odsc ze pulpit jest ustawiony prawie calkowicie pionowo to dochodzi do tego pseudopanoramicznaszyba i nieustanne tykanie z tachografuJ-31 pisze: A co do GT6. Jechałem tym pojazdem w Poznaniu w marcu br. Super pojazd. Mała kabina motorniczego (współczuję motorniczym), co zresztą widać na zdjęciach Maćka. GT6 to w miarę cichy pojazd .
W GT6 (norymberskich) nie ma korby - w tylnej szafie aparatowej jest os na ktora zaklada sie korbe - jest to hamulec reczny. W wiedenczykach jest natomiast tak zwany hydrant czyli hamulec reczny - taki slupek z korba...
Kabina GT6 jest rzeczywiscie bardzo nieergonomiczna jednak i tak o niebo lepsza od kabiny E1 gdzie motorniczy trzyma nos prawie na szybie. A tachograf stuka - dokladnie jak w lokomotywie.
W GT6 bardzo zly jest nastawnik jazdy - w sumie to taki wysoki i nieprzyjemny do trzymania
Nastawnik jazdy:
A co do przyciskow to nie za bardzo wiem o co chodzi bo zarowno przyciski 5 jak i 7 sa opisane.
Nadajnik podczerwieni NP 03 sluzy do zmiany polozenia zwrotnic i wzbudzania sygnalizacji swietlnej...
Tak wyglada:
Opis systemu podczerwieni (Kraków) i systemu sanek (Katowice, Gorzów, itp.) jest na mojej stronie
Kabina GT6 jest rzeczywiscie bardzo nieergonomiczna jednak i tak o niebo lepsza od kabiny E1 gdzie motorniczy trzyma nos prawie na szybie. A tachograf stuka - dokladnie jak w lokomotywie.
W GT6 bardzo zly jest nastawnik jazdy - w sumie to taki wysoki i nieprzyjemny do trzymania
Nastawnik jazdy:
A co do przyciskow to nie za bardzo wiem o co chodzi bo zarowno przyciski 5 jak i 7 sa opisane.
Nadajnik podczerwieni NP 03 sluzy do zmiany polozenia zwrotnic i wzbudzania sygnalizacji swietlnej...
Tak wyglada:
Opis systemu podczerwieni (Kraków) i systemu sanek (Katowice, Gorzów, itp.) jest na mojej stronie
Zależy w których GT6 bo gorzowskie maja w tzw. grzybku czyli ruchomym zakonczeniu korby za ktore trzyma motorkowy. Jeśli póści to brzeczyk sie uruchamia a póżniej jak nie złapie z powrotem to szynowe sie załączaja. Tylko to odogodnienie wprowadzono dopiero ok 97-99 bo wagony które pzybyły do gorzowa w 1995 jako czuwak maja pedał w podłodze na ktorym trzeba trzymac noge(cegłe, kamień itp.). Ten suwak w 116Nd chyba nie jest za wygodny juz osobiście wolal bym nastawnik z NGT6. Podobny nastawnik maja wagony GT8S(U) z Duesseldorfu:
Najlepsze są skłądy GT8+B4 fajnie sie jedzie jakos tak długaśnie ale przy małym nachyleniu terenu wagony nie mogą za bardzo ruszyc
[ Dodano: 2005-05-30, 00:27 ]
Dorzucam jeszcze filmik z łączenia sprzęgów wagonów GT8 i B4 i spójrzcie jak to sie robi w duesseldorfie http://dhost.info/tramwaj/dzwieki/RMOV0008.AVI
[ Dodano: 2005-05-30, 00:27 ]
Dorzucam jeszcze filmik z łączenia sprzęgów wagonów GT8 i B4 i spójrzcie jak to sie robi w duesseldorfie http://dhost.info/tramwaj/dzwieki/RMOV0008.AVI
Wielkie dzięki. A w jaki sposób to działa ? Ponieważ jak zauważyłem w poznańskim GT6 ten słupek wygląda jak by był złożony.Maciek-krakow pisze:W GT6 (norymberskich) nie ma korby - w tylnej szafie aparatowej jest os na ktora zaklada sie korbe - jest to hamulec reczny. W wiedenczykach jest natomiast tak zwany hydrant czyli hamulec reczny - taki slupek z korba...
A i w jaki sposób motorniczy może z tego skorzystać - czy użycie tego urządzenia nie wymaga np. konduktora ?
Być moze było to uzywane w niemczech jako np dodatkowy pulpit dla konduktora ja widziałem to tylko raz i nawet sie nie przyjrzałem.
Dla tych komu nie działą film to dałem na inny serwer: www.darmoland.pl/tramwaj/RMOV0008.AVI film ten zajmuje 6MB
Dla tych komu nie działą film to dałem na inny serwer: www.darmoland.pl/tramwaj/RMOV0008.AVI film ten zajmuje 6MB