GOP - remonty torowisk, sieci i infrastruktury
Remont drugiego toru w Łagiewnikach rusza już dzisiaj w nocy, a od jutra tramwaje będą kursować w obie strony wyremontowanym wcześniej jednym torem.
A jeśli chodzi o wymieniane wcześniej wyremontowane już torowiska to zapomnieliśmy o bardzo długim (bo w pewnym momencie zawieszonym) remoncie torowiska w Chorzowie wzdłuż Estakady - od Teatru Rozrywki przez Rynek aż za górkę przy Hucie Kościuszko.
A jeśli chodzi o wymieniane wcześniej wyremontowane już torowiska to zapomnieliśmy o bardzo długim (bo w pewnym momencie zawieszonym) remoncie torowiska w Chorzowie wzdłuż Estakady - od Teatru Rozrywki przez Rynek aż za górkę przy Hucie Kościuszko.
Na samą myśl o tym remoncie robi mi się nie dobrze, przez dwa lata tego remontu nie można nigdy było przejechać przez Rynek nie czekając z 10-30 minut, a raz się dwie 11-tki zjechały no ale że w ogóle skończyli należy się pochwała, ciekawe ile potrwa remont w Łagiewnikach.ff pisze:A jeśli chodzi o wymieniane wcześniej wyremontowane już torowiska to zapomnieliśmy o bardzo długim (bo w pewnym momencie zawieszonym) remoncie torowiska w Chorzowie wzdłuż Estakady - od Teatru Rozrywki przez Rynek aż za górkę przy Hucie Kościuszko.
U nas to bardziej się myśli o pozbyciu tramwajów. Oczywiście były projekty przedłużenia linii 15 w Sosnowcu, czy też plany odbudowy linii do Miechowic w Bytomiu. Te drugie jest bardziej realne bo już bardzo dużo się o tym mówiło, oczywiście jest jeden warunek, muszą być pieniądze. Wszystko właściwie zależy od przejęcia TŚ przez miasta i od odpowiedniego zorganizowania i inwestowania w komunikację....
Przetargi w Tramwajach Śląskich związane z infrastrukturą idą pełną parą. Cały czas są ogłaszane kolejne postępowania na materiały związane z przebudową drugiego toru w Łagiewnikach, a poza tym:
- w Bytomiu od Siemianowickiej do Arki Bożka wymienione mają być słupy trakcyjne, w część słupów będzie pełnić też funkcję oświetleniową (no to nieźle cały ten odcinek będzie teraz wyglądać, aż do Nowej w Chorzowie)
- są pierwsze przetargi na przebudowę Gliwickiej od Brackiej do ¯elaznej
- wstępne opracowanie budowlano-wykonawcze na wstawienia automatycznego mechanizmu przerzucania zwrotnicy na Pętli Zachodniej (wjazd od strony Chorzowa). W sumie planowo tylko trzy razy na dobę coś tam wjeżdża, ale zawsze się przyda.
- przebudowa jakiegoś mostku nad Rawą w okolicach przystanku Warszawska połączona z naprawą torowiska w jego obrębie (to chyba chodzi o obecne Szopienice Morawę).
I to chyba wszystko. Poza tym jak już zostało wspomniane w związku z DTŚ wiele nowych słupów na Niedurnego (linia 9) i przesunięcie torowiska na nowy wiadukt (miejsce na dwa tory). Na linii 1/18 trzy słupy na przyszłym nowym węźle przez Rudą Południową jadąc od Chebzia, już są podpięte, będzie tam chyba podkop, ale torowisko raczej nie będzie ruszane. Prace idą w bardzo szybkim tempie, a jeszcze jakieś 2 miesiące temu były tam same chaszcze...
- w Bytomiu od Siemianowickiej do Arki Bożka wymienione mają być słupy trakcyjne, w część słupów będzie pełnić też funkcję oświetleniową (no to nieźle cały ten odcinek będzie teraz wyglądać, aż do Nowej w Chorzowie)
- są pierwsze przetargi na przebudowę Gliwickiej od Brackiej do ¯elaznej
- wstępne opracowanie budowlano-wykonawcze na wstawienia automatycznego mechanizmu przerzucania zwrotnicy na Pętli Zachodniej (wjazd od strony Chorzowa). W sumie planowo tylko trzy razy na dobę coś tam wjeżdża, ale zawsze się przyda.
- przebudowa jakiegoś mostku nad Rawą w okolicach przystanku Warszawska połączona z naprawą torowiska w jego obrębie (to chyba chodzi o obecne Szopienice Morawę).
I to chyba wszystko. Poza tym jak już zostało wspomniane w związku z DTŚ wiele nowych słupów na Niedurnego (linia 9) i przesunięcie torowiska na nowy wiadukt (miejsce na dwa tory). Na linii 1/18 trzy słupy na przyszłym nowym węźle przez Rudą Południową jadąc od Chebzia, już są podpięte, będzie tam chyba podkop, ale torowisko raczej nie będzie ruszane. Prace idą w bardzo szybkim tempie, a jeszcze jakieś 2 miesiące temu były tam same chaszcze...
To cieszy, ale chyba będzie jednak opóźnienie, bo już budowa powinna trwać. Czytałem gdzieś (niestety już nie pamiętam gdzie ), że firma projektowa spóźnia się z projektem. Projekt miał być gotowy na początku tego roku, a na razie ponoć dostarczyli tylko część dokumentacji.ff pisze:- są pierwsze przetargi na przebudowę Gliwickiej od Brackiej do ¯elaznej
Bądźmy w każdym razie dobrej myśli.
Czekam też kiedy wymienią tory w ciągu od Wesołego Miasteczka do chorzowskiego Rynku. Dzisiaj jadąc Karlikiem w okolicach tzw. Bederowca (byłego) tak nim rzuciło na bok aż wszystko szczyrknęło. Tam jest zaraz za Wes. Miasteczkiem w kierunku Chorzowa jakaś wielka zapadlina. Niestety jeszcze musimy poczekać na ten szybki tramwaj.
Dobrze też że likwidują tą pełną wrażeń "kolejkę górską" na Arki Bożka w Bytomiu, bo tam lubią dość mocno grzać tramwajami. Po remonciku już w obie strony jazdy powinny być miłe wrażenia.
Jutro i w niedzielę będzie wymieniane torowisko przy Złotym Rogu w Chorzowie. Remont zapowiadany w prasie jakiś czas temu i realizowany wspólnie z miastem Chorzów. Remont skrzyżowania trwa już teraz i potrwa do końca miesiąca. Będą zatramwaje z Rynku - za 9/17 do Gazowni, a za 13/36 do Zajezdni. Wszystkie tramwaje będą zawracać na zajezdni. Znowu się więc chorzowska zajezdnia zapełni trawajami, ale tylko chwilowo i gościnnie
Aż czekam na ten remont, ale gdzieś usłyszałem, że coś tam sie przeciąga. Mimo to jestem dobrej myśliff pisze:są pierwsze przetargi na przebudowę Gliwickiej od Brackiej do ¯elaznej
Tutaj akurat zająłbym się zwrotnicami używanymi częściej, ale coś rusza.ff pisze:wstępne opracowanie budowlano-wykonawcze na wstawienia automatycznego mechanizmu przerzucania zwrotnicy na Pętli Zachodniej (wjazd od strony Chorzowa). W sumie planowo tylko trzy razy na dobę coś tam wjeżdża, ale zawsze się przyda.
Myślałem chyba z godzinę o co tu chodzi i doszedłem do tego samego wniosku, że chodzi o Szopienice bo pół roku temu przystanek nazywał się jeszcze Szopienice Mijanka Warszawska. Dodatkowo powiem, że torowisko na samym moście jest dobre ale przy przystanku to nawet nie ma uchwytów mocujących na samej mijance, więc może to ma być ten"obręb"ff pisze:przebudowa jakiegoś mostku nad Rawą w okolicach przystanku Warszawska połączona z naprawą torowiska w jego obrębie (to chyba chodzi o obecne Szopienice Morawę).
Oby to był początekff pisze:I to chyba wszystko
Pojawiły się ponownie przetargi na remont Gliwickiej i mostu nad Rawą w Szopienicach. Pewnie tamte wcześniejsze anulowali z jakichś powodów formalnych.
Z ciekawszych rzeczy to remont Gliwickiej ma trwać nie dłużej niż 7 miesięcy, a ramy czasowe to rok 2006-2007. Inwestycja jest podzielona na kilka etapów, bodajże 7.
Jeśli chodzi drugi przetarg, czyli mostek, to widać że zależy im na czasie. 25 września to dzień wyłonienia oferenta, potem niby jest 30 dni czasu na związanie stron umową, ale z drugiej strony jest zapis, że prace startują już 4 października 2006. Czas trwania remontu dowolny, tzn. taki jaki zadeklarował zwycięski oferent. W kryteriach wyboru oferty czytamy: 68% cena, 10% termin wykonania, 17% gwarancja i 5% "deklaracja współpracy z zamawiającym w zakresie prac dotyczących torowiska tramwajowego". Spieszą, się, ale nie wiem dlaczego. Rawa przecież nigdy nie zamarza, więc mostu nie rozsadzi
Z ciekawszych rzeczy to remont Gliwickiej ma trwać nie dłużej niż 7 miesięcy, a ramy czasowe to rok 2006-2007. Inwestycja jest podzielona na kilka etapów, bodajże 7.
Jeśli chodzi drugi przetarg, czyli mostek, to widać że zależy im na czasie. 25 września to dzień wyłonienia oferenta, potem niby jest 30 dni czasu na związanie stron umową, ale z drugiej strony jest zapis, że prace startują już 4 października 2006. Czas trwania remontu dowolny, tzn. taki jaki zadeklarował zwycięski oferent. W kryteriach wyboru oferty czytamy: 68% cena, 10% termin wykonania, 17% gwarancja i 5% "deklaracja współpracy z zamawiającym w zakresie prac dotyczących torowiska tramwajowego". Spieszą, się, ale nie wiem dlaczego. Rawa przecież nigdy nie zamarza, więc mostu nie rozsadzi
Od 25.09.2006 na ok 6 tygodni będzie robiony wiadukt na Piłsudskiego w Sosnowcu, co za tym idzie przerwa w ruchu linii 21 i 26 do Milowic oraz połączenia Katowice - Sosnowiec dla 15-tek.
Linia 21 skrócona do Centrum sosnowca, zapewne zawrócą ją Sienkiewicza i potem Małachowskiego. Linie 26 chyba na Pogoń skierują.
Linia 15 na dwie części Zagórze - Dworzec PKP oraz Katowice Wolności - Szopienice. Na pewno na Katowicką stronę będą wysyłać obsady z Będzina (bo dwie zawodziańskie 102Na to za mało na taki odcinek), ale czy to składy będą się telepać rano przez Niwkę, chyba wątpię...
Chyba że spełni się moje marzenie i przynajmniej na te tygodnie do Zawodzia wrócą #576+575 i #571+618 do obsługi składów na 15 po tej stronie
Linia 21 skrócona do Centrum sosnowca, zapewne zawrócą ją Sienkiewicza i potem Małachowskiego. Linie 26 chyba na Pogoń skierują.
Linia 15 na dwie części Zagórze - Dworzec PKP oraz Katowice Wolności - Szopienice. Na pewno na Katowicką stronę będą wysyłać obsady z Będzina (bo dwie zawodziańskie 102Na to za mało na taki odcinek), ale czy to składy będą się telepać rano przez Niwkę, chyba wątpię...
Chyba że spełni się moje marzenie i przynajmniej na te tygodnie do Zawodzia wrócą #576+575 i #571+618 do obsługi składów na 15 po tej stronie
Na Katowicach jeżdżą wagony tylko z Zawodzia. Co do #576+575 to po ściągnięciu reklamy dostał nowe malowanie tylko oczywiście jak w 90% przypadków Będzin zapomniał o kremowej listwie a tydzień temu w niedzielę kursował na 21luki pisze:Chyba że spełni się moje marzenie i przynajmniej na te tygodnie do Zawodzia wrócą #576+575 i #571+618 do obsługi składów na 15 po tej stronie
Dzisiaj ok. 15:45 na Szombierki przyjechał wóz techniczny aby naprawiać zwrotnice na przystanku Szombierki Kosciół. Pierwsze co zrobili to czyścili taką miotełką szyny aby wypchać liście a później zaczęli coś smarować smarem. Naprawa ta trwała ok 15 minut. Później odjechali w strone Goduli.. Co do tej zwrotnicy : wreście ją naprawili bo 3 dni temu "piątce" przeskoczyła zwrotnica. Jeden wózek pojechał w stronę Bobrka a drugi w stonę Goduli.. Pamiętam, że 5 lat temu ta zwrotnica przeszedła porządny remont + wymiane fragmentu torowiska.
//"Przeszedła" czy przeszła ? (Peter)
//"Przeszedła" czy przeszła ? (Peter)
Ostatnio zmieniony 2006-10-12, 14:56 przez Filip_2691, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja może dodam, że wreszcie coś zaczęło się dziać na Warszawskiej od wielu wielu lat (jedna z najbardziej zapuszczonych ulic mojego miasta) i wyremontowano pierwszy krótki odcinek torów. Ja skorzystałem z tego w sobotę, bo jeździły do mnie wyjątkowo tramwaje linii 7/36 => Foto (Fotografia z wpk.katowice.pl)
Ciekawe tak kiedy kompleksowo ktoś podejdzie do problemu stanu torowiska na Warszawskiej/1-go Maja, które należy do czołówki najbardziej zniszczonych torowisk w GOP.
Drugim pokazywanym zresztą w telewizji TVN ze względu na tragiczny stan jest torowisko na Gliwickiej. Tu ma być już wszystko kompleksowo wymienione i jest pewne że tak się stanie. Część już jest wyremontowana w latach ubiegłych. Miało się zacząć w październiku, ale być może prace zostaną odłożone na przyszły rok bo zima ta prawdziwa (nie kalendarzowa) może nadejść lada dzień i wszystko zdezorganizować.
W dalszym ciągu Chorzów chce przy pomocy pieniędzy z UE wyremontować torowisko na ul. Armii Krajowej (rejon Ch. Batorego). Ja bym to akurat jednak traktował jako obietnicę wyborczą. Zobaczymy.
Ciekawe tak kiedy kompleksowo ktoś podejdzie do problemu stanu torowiska na Warszawskiej/1-go Maja, które należy do czołówki najbardziej zniszczonych torowisk w GOP.
Drugim pokazywanym zresztą w telewizji TVN ze względu na tragiczny stan jest torowisko na Gliwickiej. Tu ma być już wszystko kompleksowo wymienione i jest pewne że tak się stanie. Część już jest wyremontowana w latach ubiegłych. Miało się zacząć w październiku, ale być może prace zostaną odłożone na przyszły rok bo zima ta prawdziwa (nie kalendarzowa) może nadejść lada dzień i wszystko zdezorganizować.
W dalszym ciągu Chorzów chce przy pomocy pieniędzy z UE wyremontować torowisko na ul. Armii Krajowej (rejon Ch. Batorego). Ja bym to akurat jednak traktował jako obietnicę wyborczą. Zobaczymy.