Tramwaje w Gdańsku - tabor, infrastruktura
Hm czy niska podłoga była tu jedynym kryterium oceny? Dlaczego wymienione powyżej tramwaje są uważane za lepsze niż 105? Jak dla mnie 105 są o niebo lepsze niż jakiekolwiek nowsze wymysły Konstalu/Alsotm'a. No chyba, że czegoś nie biorę pod uwagę. Może ktoś mi zwróci uwagę na to co istotnejacool pisze:NGd99 Czyli Citadis100plocmaster pisze:A NgD99, czy jakoś tak?
Chodziło mi dokładniej, że właśnie poza 4 Citkami i 2 114na nie ma lepszych (na razie)
Ja tylko pytałem czy to, że tramwaj ma jakiś tam udział niskiej podłogi świadczy o tym, że jest najlepszy.plocmaster pisze:Jak coś ci się stanie i nie będziesz miał nóg, to zauważysz, co jest istotne.b82 pisze:Może ktoś mi zwróci uwagę na to co istotne
A o trudnościach jakie sprawiają inwalidom (oraz ludziom starszym) schody gdziekolwiek wiem aż zbyt dobrze Poza tym co z tego, że tramwaj będzie niskopodłogowy skoro niepełnosprawni będą mieli spore problemy, żeby się na przystanek w ogóle dostać?
Jak jechałem 8-ką ze Stogów w kierunku Jelitkowa (ok. 1h ), to widziałem jakieś kładki, więc chyba potrafię sobie wyobrazić. Przypuszczalnie winda będzie wjeżdżała na kładkę, a po drugiej stronie drogi będzie następna winda do zjeżdżania w dół (i odwrotnie)jacool pisze:Troszkę inaczej Bo kładki dla pieszych są nad jezdnią
Na tej fotce kładek nie widać, bo w Zagłębiu jeżeli już, to są po prostu przeważnie tunele pod ziemią. Wyjątkiem są np. kładki na 15-cte w Sosnowcu w kierunku Zagórza.
Niekoniecznie. Kładka na Klinicznej jest bliżej. A 8 jedzie dokładnie 57 minut i rzeczywiście jest bardzo klimatycznajacool pisze:W Gdańsku też w większości przypadków są tunele. Kładki na razie to tylko na Zaspie al. Jana Pawła I jestem pewien, że właśnie to widziałeś
A co do Armii Krajowej to jest ona też całkowicie bezkolizyjna, bo nie tylko kładki dla pieszych, ale też ulice poprzeczne przebiegają na kładkach, więc jest to całkowicie bezpiecznie.
[ Dodano: 2006-04-18, 11:19 ]
A tak w ogóle bardzo nowoczesnie macie w tym Sosnowcu.
Mój błąd Jeden przystanek będzie z wejściem z dołu.
A dwa z wejściem z kładki
Pohulanka II (jeśli powstanie) będzie miała wejścia z dołu, gdyż jest tam wiadukt i projektowny zjazd bezkolizyjny na Siedlce.
Odrzańska i Chałubińskiego wejścia z wiaduktów, później na poziomie jezdni
[ Dodano: 2006-04-18, 11:21 ]
A dwa z wejściem z kładki
Pohulanka II (jeśli powstanie) będzie miała wejścia z dołu, gdyż jest tam wiadukt i projektowny zjazd bezkolizyjny na Siedlce.
Odrzańska i Chałubińskiego wejścia z wiaduktów, później na poziomie jezdni
[ Dodano: 2006-04-18, 11:21 ]
Masz rację Zapomniałem Właśnie się zastanawiałem gdzie sa inne bo coś mi nie pasowałoDamhan pisze:Kładka na Klinicznej jest bliżej.
Ostatnio zmieniony 2006-04-18, 13:29 przez jacool, łącznie zmieniany 1 raz.
Według mnie to ten przystanek będzie się nazywał "Kolonia Studentów" i rzeczywiście nie ma tam kładki, więc żeby ludzie nie musieli biegać pomiędzy samochodami, będą windy w dół na wysokość kościoła Chrystusa Króla, a stamtąd już blisko do Kartuskiej. W zasadzie to nie wiem, gdzie taką wąską Pohulanka miałyby jeździć tramwaje, no ale chyba inżynierowie wiedzą lepiej.
PS.
Nie zwracam nigdy uwagi na jakieś zwykłe błędy ortograficzne, ale te w nazwach ulic najbardziej mnie rażą.
PS.
Pohulankajacool pisze:Pochulanka
Chałubińskiegojacool pisze:Hałubińskiego
Nie zwracam nigdy uwagi na jakieś zwykłe błędy ortograficzne, ale te w nazwach ulic najbardziej mnie rażą.
W mordę, już poprawiłem. Coś czuję, że jak jeszcze z ortografią już się wyćwiczyłem, to nazw ulic za nic nie mogę zapamiętać, przez jakie ch/h/ż/rz/ó/u się pisze
Co do Pohulanki, to patrzyłem dokładnie i dojazd jest. Przez parking, czyli sprawa prosta
Tak IMO wygląda to najlogiczniej. Jest tam skarpa, która kieruje tory własnie w kierunku tego parkingu czyli wyrwy w budynkach
Co do Pohulanki, to patrzyłem dokładnie i dojazd jest. Przez parking, czyli sprawa prosta
Tak IMO wygląda to najlogiczniej. Jest tam skarpa, która kieruje tory własnie w kierunku tego parkingu czyli wyrwy w budynkach
Może i racja, ale tak naprawde to połączenie nie ma większego sensu. I mała, acz istotna uwaga: przystanek "Kol. Studentów" (lub "Pohulanka II") Znajdzie się za tym zjazdem na ulicę, czyli bliżej Chełmu, a na twojej mapce jest bliżej centrum. Poza tym jak na wykonaną ręcznie to całkiem przyzwoita ta mapa.
Nie. Spójż na mapkę satelitarną w mojej obróbceDamhan pisze: I mała, acz istotna uwaga: przystanek "Kol. Studentów" (lub "Pohulanka II") Znajdzie się za tym zjazdem na ulicę, czyli bliżej Chełmu, a na twojej mapce jest bliżej centrum.
Gdzie tam masz miejsce na wysepki? No chyba że w tym miejscu nic nie powstanie Bo schody są tam gdzie zaznaczyłem
To by trzymało się kupy, ale ja opierałem się na mapie by UMG, więc myślałem, że to wiarygodne źródło. Sam się dziwiłem, bo jeśli władze chcą poprowadzić ruch z Centrum na Siedlce Pohulanką to przynajmniej ludzie mieliby gdzie wysiąść.
[ Dodano: 2006-04-18, 15:45 ]
Z tym, że myślałem, że nowa linia będzie przebiegać ul. pohulanka, kóra jest trochę bliżej Centrum, a z twojej mapy wynika, że linia wychodziłaby na wysokości przystaku autobusowego "Tarasy (Bema)"
[ Dodano: 2006-04-18, 15:45 ]
Z tym, że myślałem, że nowa linia będzie przebiegać ul. pohulanka, kóra jest trochę bliżej Centrum, a z twojej mapy wynika, że linia wychodziłaby na wysokości przystaku autobusowego "Tarasy (Bema)"
hehehe Zawsze staram się sprawdzać A skoro mieszkam w poblizu to wielokrotnie łaziłem pasem zieleni, przyglądałem się dokładnie A poza tym lubię fotki z satelity
A Siedlce-Centrum przez WZkę to całkiem całkiem pomysł, tylko czy na pewno skróci czas przejazdu? Śmiem wątpić. Za dużo wozów będzie zjeżdzać z Chełmu (3 linie) + po budowie linii na Migowo z Siedlec też 3 linie, czyli razem 6 i zakorkuje się nam węzeł Okopowa. Chyba że zakładamy jego gruntowną przebudowę
A Siedlce-Centrum przez WZkę to całkiem całkiem pomysł, tylko czy na pewno skróci czas przejazdu? Śmiem wątpić. Za dużo wozów będzie zjeżdzać z Chełmu (3 linie) + po budowie linii na Migowo z Siedlec też 3 linie, czyli razem 6 i zakorkuje się nam węzeł Okopowa. Chyba że zakładamy jego gruntowną przebudowę
Tak naprawdę to obie mapki na stronie UMG są ze sobą sprzeczne, ale to już inna bajka.
Bez przesady. Z Siedlec tylko 1 linia będzie z tego korzystać. Byś może będzie to owa tróka. A czy skróci? Raczej tak. Jadąc z Siedlec Pohulanką unikamy stania na światłach przed Nowymi Ogrodami, a nastepnie na skrzyżowaniu z 3 Maja i na Hucisku. Pomaga to też w ruchu, bo tramwaje na Hucisku blokują samochody i tworzą się korki. A tak jedziemy sobie szybko do Armii Krajowej. Potem przystanek "Pohulanka" i szybko jedziemy do Węzła UE. Tam Siedlczanie będą mogi przejśc na linie na Stogi. No i potem Wały Jagiellońskie. I potem dalej do Dworca. W sumie to wyjdzie na to samo, a nawet może lepiej, bo z Siedlec szybciej będzie można się dostać na Stogi i odwrotnie.jacool pisze:A Siedlce-Centrum przez WZkę to całkiem całkiem pomysł, tylko czy na pewno skróci czas przejazdu? Śmiem wątpić. Za dużo wozów będzie zjeżdzać z Chełmu (3 linie) + po budowie linii na Migowo z Siedlec też 3 linie, czyli razem 6
Bingo! Węzeł Okopowa (Węzeł UE) jest zaplanowany na przebudowę do 30.06.2007r. Będzie to także kompleksowa przebudowa otoczenia.jacool pisze:Chyba że zakładamy jego gruntowną przebudowę