Tramwaje w Krakowie - tabor, infrastruktura
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
To żeś teraz dobry kawał opowiedział...Marcin_558 pisze:Dogadać się z organizatorem komunikacji miejskiej w Krakowie co do wspólnego malowania
Mało tego, że się nie pożegnamy, to będzie (a w sumie to już jest) jeszcze większy burdel. Naliczyłem, iż w Krakowie (nie licząc zielonej Castrouy) mamy 17 rodzajów malowania...Marcin_558 pisze:Bo innaczej szybko nie pożegnacie tej sieczki w malowaniu.
Nie koniecznie. SanCity przychodziły zaraz po dostawach Solarisów na Wolę Duchacką, więc były już w tedy wozy w nowych barwach. O #BA113 nie mówię, bo to osobny wątek.Wojtek-MKM pisze:Autobusy nowe mają nowy schemat malowania, SanCity było używane
Też słyszałem tą bajeczkę... Tak samo o tym, że miał być testerem. Ja tylko nie wiem skąd to uwielbienie do eurokołchozu. Może chcą pokazać jacy oni nie są "pro".a Solaris będzie przemalowany.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
W Bydgoszczy się udało się dogadać miłośnikom ze "Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego" z ZDMiKP. Prywaciarze od nowych umów (2013/2014) będą mieli wspólne malowanie czyli paski znane z MZK w barwach bydgoskich.Coffee pisze:To żeś teraz dobry kawał opowiedział...
Tylko dziwie się że nie ma żadnej reakcji na to miłośników km w Krakowie. Nie możecie pisać do plastyka miasta żeby coś zrobił, lub do gazet lokalnych? Jesteście miastem historycznym wiec ład i porządek musi być. W malowaniu całej krakowskiej komunikacji też.Coffee pisze:Mało tego, że się nie pożegnamy, to będzie (a w sumie to już jest) jeszcze większy burdel. Naliczyłem, iż w Krakowie (nie licząc zielonej Castrouy) mamy 17 rodzajów malowania...
Jest, tylko oczywiście całe miasto się tłumaczy, że "larum podnoszą Ci źli miłośnicy". A Ci "dobrzy" niestety siedzą cicho jak myszy do miotłą i potakują każdemu tupnięciu władz MPK.Marcin_558 pisze:Tylko dziwie się że nie ma żadnej reakcji na to miłośników km w Krakowie.
Wiesz... Problem polega na tym, iż uznali, że pora na zmiany, by nie być gorszym od Warszawy. Szkoda tylko, że Warszawa systematycznie pilnuje swoich zadań, a Krakowie... Jak to w Krakowie, burdel musi być!Marcin_558 pisze:W malowaniu całej krakowskiej komunikacji też.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
U nas w Bydgoszczy to gazety nawet wspierają wolny rynek. Tupią nogami żeby MZK nie oddawać linii. Przez to prezes MZK nie raz musi bronić swojej firmy listami do gazet.Coffee pisze: A Ci "dobrzy" niestety siedzą cicho jak myszy do miotłą i potakują każdemu tupnięciu władz MPK.
Cóż nie ciekawie może za jakiś czas coś sie zmieni.Coffee pisze:Wiesz... Problem polega na tym, iż uznali, że pora na zmiany, by nie być gorszym od Warszawy. Szkoda tylko, że Warszawa systematycznie pilnuje swoich zadań, a Krakowie... Jak to w Krakowie, burdel musi być!
No ja akurat miałem na myśli tego ostatniego No ale cóż, wróćmy do kwestii tramwajowych.Nie koniecznie. SanCity przychodziły zaraz po dostawach Solarisów na Wolę Duchacką, więc były już w tedy wozy w nowych barwach. O #BA113 nie mówię, bo to osobny wątek..Wojtek-MKM pisze:Autobusy nowe mają nowy schemat malowania, SanCity było używane
http://www.picshot.pl/public/view/full/189879
Kolega podesłał foto wagonu #2052, który również jest cały niebieski... Mało tego, że wagon sam w sobie jest brzydki, to jeszcze malowanie umacnia efekt.
Witamy 18 schemat malowania w Krakowie, k#$%^a mać!
Kolega podesłał foto wagonu #2052, który również jest cały niebieski... Mało tego, że wagon sam w sobie jest brzydki, to jeszcze malowanie umacnia efekt.
Witamy 18 schemat malowania w Krakowie, k#$%^a mać!
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Ten ostatni to zyskał krakowskie barwy zanim pojawił się w Krakowie, a że są to barwy nieodbiegające od reszty tych maluchów to nie było sensu ładować go w nowe malowanie.Kędzior pisze:o ja akurat miałem na myśli tego ostatniego
[ Dodano: 16 Sie 2012 16:13 ]
Miłośnicy mogą sobie krzyczeć, a beton zbrojony grubymi prętami i tak nie usłyszy.Marcin_558 pisze:Tylko dziwie się że nie ma żadnej reakcji na to miłośników km w Krakowie
MPK Kraków przymierza się do zakupu 36 tramwajów:
Ogłoszenie na TEDzie:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Oryginalną konstrukcję planują zanabyć...
http://www.rynek-kolejowy.pl/38696/_Kra ... owych_.htmKraków chce kupić nawet 36 tramwajów niskopodłogowych
MPK Kraków ogłosiło chęć zakupu 18 niskopodłogowych, przegubowych tramwajów, z opcją kupienia kolejnych 18-tu. Przewoźnik szacuje wartość zamówienia na 360 mln złotych. Ogłoszenie ma na celu skrócenie terminu składania ofert.
MPK Kraków informuje, ze potrzebuje pojazdów czteroczłonowych na pięciu wózkach. Każdy musi spełniać poniższe warunki: Długość pojazdu musi zawierać się między 39 m a 43 m, szerokość pojazdu musi wynosić nie mniej niż 2,30 m i nie więcej niż 2,40 m, układ siedzeń nad wózkami musi być wykonany w układzie 2 + 2.,pojazd powinien być wyposażony przynajmniej w 6 drzwi o łącznej szerokości min 7 750 mm dla pasażerów oraz 1 drzwi dla prowadzącego zintegrowane z drzwiami dla pasażerów, pojazd musi spełniać wymagania udziału minimum 60 % powierzchni niskiej podłogi dostępnej dla pasażerów stojących, pojazd musi posiadać obniżony obszar podłogi nie wyżej niż 365 mm nad główką szyny.
Wagony mają się pojawić w Krakowie do końca września 2015 roku. Cena nie będzie jedynym kryterium przyznania zamówienia – stanowi jedynie 60 proc. oceny. Kryteria techniczne (gwarancja, szerokość drzwi, % niskiej podłogi dla pasażerów, naciski poniżej 85kN) otrzymały wagę 20 punktów, a pozostałe 20 punktów można otrzymać za kryteria eksploatacyjne (koszty eksploatacji w odniesieniu do 1 km przebiegu, gotowości technicznej).
Ogłoszenie na TEDzie:
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0
Oryginalną konstrukcję planują zanabyć...
A może coś takiego?
Kod: Zaznacz cały
>
[oo__][oo__][oo__][oo__oo]
Wina przystanków tramwajowych i torowiska. Niestety w Polsce nie ma w 100% równego, płaskiego jak deska torowiska, aby tramwaje były całkiem niskopodłogowe.OPi pisze:Kraków będzie miał po Warszawie chyba najwięcej niskaczy w Polsce, ale o dziwo nigdy nie sięgają do 100% niskopodłogowe. Dziwne. Jakiś uraz mają do takich wagonów, czy co?
Ale różnica między 100 i 90% niskiej podłogi jest bez znaczenia, to minimalne ułatwienie dla producenta, ale technicznie to niemal identyczne pojazdy wymagające równych torowisk.
I myślę że o ten układ chodzi i na nim się skupią oferenci.
Alstom już pokazał coś takiego:TLG pisze:A może coś takiego?Kod: Zaznacz cały
> [oo__][oo__][oo__][oo__oo]
Kod: Zaznacz cały
[oo__][oo__][oo__oo][__oo]