Tramwaje w Częstochowie - tabor, infrastruktura
Więcej ciekawych informacji nt. rozbudowy sieci tramwajowej na terenie miasta Częstochowa uzyskasz na tej stronieKB pisze:Kiedy ma ruszyć budowa tejże linii Czytając twb.. to za dwa lata miałaby już być.
Konkretnie tutaj:http://phototrans.eu/14,424903,0,Ikarus_280_26_345.html
Po zakończeniu budowy linii na Błeszno (3) będzie (a przynajmniej jest taki zamiar) rozbudowy linii na Parkitkę.
Dla niektórych jest to szok, chyba dla wszystkich niespodzianka.
http://www.mpk.czest.pl/!/tramwaje_zapytania5.pdf
http://www.mpk.czest.pl/!/tramwaje_zapytania5.pdf
Dawno tu nic nikt nie pisał, a jest już po przetargu na budowę linii na Raków (wygrało konsorcjum firm Drog-Bud i Kromiss-Bis) oraz otwarto oferty w przetargu na 7 nowych tramwajów:
tramwajbleszno.prv.pl pisze:Do przetargu, o którym pisaliśmy tutaj przystąpiło czterech wykonawców: Solaris, konsorcjum Newag i Koncar, Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski oraz Pesa.
Limit cenowy przetargu wynosił 63 miliony, czterysta czterdzieści tysięcy złotych. Poszczególni oferenci zgłosili następujące propozycje:
Solaris przedłożył ofertę "na styk", bowiem opiewającą na kwotę 62 450 391,28zł.
Konsorcjum Newag + Koncar za swoje składy zażądał 62 982 500zł.
Cegielski, który uprzednio zakwestionował warunki przetargu eliminujące go z postępowania z uwagi na marne doświadczenie w dostarczaniu składów takich, jakie mają pojawić się w Częstochowie (jeden pociąg), za swoją propozycję oczekuje zapłaty 56 592 941,54zł.
Pesa okazała się najtańszym producentem. Za swoje produkty zażąda 50 300 600zł. W tych okolicznościach, gdyby Pesa wygrała przetarg, istnieje możliwość zwrócenia się do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę treści wniosku o dofinansowanie tak, aby umożliwić - przykładem ostatniego przetargu na dostawę autobusów - dostarczenie ponadplanowych składów: jednego, lub nawet dwóch.
Nie są znane nam parametry techniczne oferowanych pociągów. Wiemy jedynie, że poza pociągiem Solarisa, który oferuje 85% niskiej podłogi, wszyscy pozostali producenci oferują 100% niskiej podłogi.
W chwili obecnej trwa szczegółowe rozpoznanie ofert. Po rozstrzygnięciu przetargu zapewne można się spodziewać odwołania ze strony Cegielskiego.
Wybrano Pesę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/18618/PESA ... ochowy.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/18618/PESA ... ochowy.htm
Domniemam, że będą kolejne "Swingi", aczkolwiek ciekawy jestem co PESA wykombinuje z tymi "skrętnymi" wózkami.PESA zaproponowała cenę brutto 50 300 600 zł, gwarancję w wysokości 60 miesięcy i 14 lat na konstrukcję mechaniczną pudła oraz wózków. Producent zaoferował pojazd w 100 proc. niskopodłogowy, o wózkach napędowych osiowych z osią klasyczną, skrętnych oraz wózkach tocznych osiowych z osią klasyczną, skrętnych. Tramwaj PESY posiada konstrukcję nośną wykonaną ze stali.