Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura
Ano właśnie. "Puma" już podobno od dawna wybiera się do Warszawy na testy... a tymczasem jak dobrze pójdzie, to aby móc przetestować ten wagon, warszawiacy będą zmuszeni wybrać się do Poznania. Którego, MPK, też jakoś się nie pali do eksploatacji liniowej, 118NTweety_8205 pisze:FPS też nie rozumiem dlaczego Pumy nie przysłał, czyżby wiedzieli, że nie zda egzaminu? No to teraz niech się nie dziwią że nikt tego nie kupi.
Oczywiście rozumiem i zgadzam się z stwierdzeniem o kupowaniu kota w worku. Jednak zwróciłem już wcześniej na to uwagę, iż tak skonstruowane warunki techniczne spowodują protesty. I się nie pomyliłem. Jednocześnie uważam Solarisa za firmę z klasą, która jak za coś się bierze to robi to od początku do końca . Co do 118N to warszawiacy powinni się cieszyć, że jeszcze nie dojechał, a jeśli nawet by to zrobił to i tak jest odrzucony z uwagi na brak 100% niskiej podłogi. Co mnie wybitnie cieszy niech FPS się zajmnie wagonami kolejowymi, bo im lepiej wychodzą
Co nie znaczy, że przetarg jest ustawiony. Ten nie jest ustawiony i jak widać niektórzy kompletnie tego nie rozumieją. Ile razy mam to powtarzać, żeby dotarło?bystrzak2000 pisze:Sam się zakładałeś ze mną o sporą ilość piwa, że tamten przetarg wygra PESA
Trudno, żeby nie było protestów, kiedy walka trwa o gigantyczny kontrakt.Bąbel pisze:Jednak zwróciłem już wcześniej na to uwagę, iż tak skonstruowane warunki techniczne spowodują protesty.
Ja nie napisałem, że ten jest ustawiony...TLG pisze:Co nie znaczy, że przetarg jest ustawiony. Ten nie jest ustawiony i jak widać niektórzy kompletnie tego nie rozumieją. Ile razy mam to powtarzać, żeby dotarło?
Choć mam swoje zdanie na temat tego przetargu i bardzo chętnie chciałbym, żebym się mylił
A nie, oczywiście, wprost tego nie napisałeś, tylko delikatnie sugerujesz...bystrzak2000 pisze:Ja nie napisałem, że ten jest ustawiony...TLG pisze: Ten nie jest ustawiony i jak widać niektórzy kompletnie tego nie rozumieją. Ile razy mam to powtarzać, żeby dotarło?
Choć mam swoje zdanie na temat tego przetargu i bardzo chętnie chciałbym, żebym się mylił
Za bardzo się chyba jednak zapatrzyłeś na wrocławskie przetargi (BTW - wieść gminna niesie że SIWZ na 28 tramwajów dla Wrocławia jest zadziwiająco zbieżny z opisem technicznym Skody...).
Mógłbyś wyjaśnić więc pod jaki tramwaj jest ustawiony pierwszy punkt wymagań technicznych (wszystkie wózki skrętne)? A dopuszczenie (i to z niezerową punktacją) różnych rozwiązań osi w wózkach? Brak ścisłego wymogu spełniania norm skrajni taboru tramwajowego (dotychczas żelazny punkt takich przetargów w Wwie)? Czy sam fakt że cena (mocny punkt rodzimych producentów) to tylko 70% wagi?
To że przetarg wrocławski jest ustawiony wszyscy wiemy. Ale już przetarg na autobusy taki ustawiony nie był (choć kilka punktów preferujących najpierw MAN-a a później Mercedesa też bym znalazł) i stwierdziłem wówczas, że wygra najtańszy (a cena stanowiła jedynie 55% wagi) i się nie pomyliłem.mkm101 pisze:Za bardzo się chyba jednak zapatrzyłeś na wrocławskie przetargi (BTW - wieść gminna niesie że SIWZ na 28 tramwajów dla Wrocławia jest zadziwiająco zbieżny z opisem technicznym Skody...).
Ja bym napisał aż 70% (patrz powyżej). Moja teoria jest taka: kto najtańszy, ten wygra. A to że jeden polski producent jest tutaj faworytem, to już nie tylko ja pisałemmkm101 pisze:Czy sam fakt że cena (mocny punkt rodzimych producentów) to tylko 70% wagi?
A co sądzisz o czymś takim? To też (w pewnym sensie) polski producentbystrzak2000 pisze: Moja teoria jest taka: kto najtańszy, ten wygra. A to że jeden polski producent jest tutaj faworytem, to już nie tylko ja pisałem
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ ... re=related
http://www.istanbululasim.net/phpBB2/vi ... 4&start=12
Pudło stalowe, trzy człony, drzwi w układzie (1)+2+2/0/2+2+(1), wszystkie wózki skrętne, 100% niskiej podłogi i uwaga - silniki synchroniczne prądu przemiennego. A cena tegoż oscyluje w okolicach 2 mln euro. (hint: Citadis X04 dla Stambułu)
Może być także wersja z drzwiami w członie środkowym http://www.railwaygazette.com/news_view ... _test.html (pewnie droższa, ale nie jakoś szokująco)
Ostatnio zmieniony 2008-09-11, 23:42 przez mkm101, łącznie zmieniany 1 raz.
To wygląda jakby przód dostał się między zderzenie czołowe dwóch ciężarówek Renault Magnummkm101 pisze:A co sądzisz o czymś takim? To też (w pewnym sensie) polski producent
A tak poważnie to wolę wagony z takim właśnie układem członów. Charakteryzują się płynniejszą jazdą. Mniej odczuwalne w nich są wszelkie wybicia szyn, "kwadratowe łuki" itp. Po stukroć wolałbym ten wagon niż coś w stylu 120N, Combino.
No, nie tak łatwo zgadnąć, bo jeszcze Modertrans by mógł być Aż dziwne, że dopiero teraz FPS zaprotestował, ciekawe, czy szukali powodu, czy też dopiero się o przetargu dowiedzieli?TLG pisze:Na razie to mamy drugi protest, także z województwa wielkopolskiego (zgadnijcie któż to taki).
A co do tego Citadisa - on już gdzieś jeździ? Chyba nie, więc teoretycznie TW też nie powinno go kupować, bo to w końcu prototyp
Nie wiem czy Miałeś okazję ją zobaczyć na żywo - bo ja owszem - i choćby na podstawie tego zo widziałem, wolałbym, żeby jej nie było w ilości 186 sztuk. Napiszę więcej. Od tego czasu znacznie bardziej polubiłem PESę 120NTweety_8205 pisze:No to kiepski argument bo my potrzebujemy 186 takich Pum. (...)
nie, nie miałem okazji jej zobaczyć na żywo, wystarczą mi fotki które mówią same za siebie i też bym tego nie chciał, miałem na myśli to że jedna Puma wiosny nie czyni Nie rozumiem tylko tego uporu poznaniaków, przecież nie mają nam czego zaoferować, a czasu było dosyć sporo na to żeby stworzyć choćby byle jaki tramwaj ale żeby spełniał warunki, jednak oni tego czasu nie wykorzystali a teraz protestują, tylko przeciwko czemu? Co chcą osiągnąć? Chcą w ten sposób zmusić TW do zmiany decyzji? Przecież to zwykły kretynizm, trzeba być naprawdę idiotą żeby tak się zachowywać.