Tramwaje w Warszawie - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tweety_8205 pisze:FPS też nie rozumiem dlaczego Pumy nie przysłał, czyżby wiedzieli, że nie zda egzaminu? No to teraz niech się nie dziwią że nikt tego nie kupi.
Ano właśnie. "Puma" już podobno od dawna wybiera się do Warszawy na testy... a tymczasem jak dobrze pójdzie, to aby móc przetestować ten wagon, warszawiacy będą zmuszeni wybrać się do Poznania. Którego, MPK, też jakoś się nie pali do eksploatacji liniowej, 118N :mruga:

Bąbel

Post autor: Bąbel »

Oczywiście rozumiem i zgadzam się z stwierdzeniem o kupowaniu kota w worku. Jednak zwróciłem już wcześniej na to uwagę, iż tak skonstruowane warunki techniczne spowodują protesty. I się nie pomyliłem. Jednocześnie uważam Solarisa za firmę z klasą, która jak za coś się bierze to robi to od początku do końca :D . Co do 118N to warszawiacy powinni się cieszyć, że jeszcze nie dojechał, a jeśli nawet by to zrobił to i tak jest odrzucony z uwagi na brak 100% niskiej podłogi. Co mnie wybitnie cieszy :chytry: niech FPS się zajmnie wagonami kolejowymi, bo im lepiej wychodzą :lol:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Sam się zakładałeś ze mną o sporą ilość piwa, że tamten przetarg wygra PESA
Co nie znaczy, że przetarg jest ustawiony. Ten nie jest ustawiony i jak widać niektórzy kompletnie tego nie rozumieją. Ile razy mam to powtarzać, żeby dotarło?
Bąbel pisze:Jednak zwróciłem już wcześniej na to uwagę, iż tak skonstruowane warunki techniczne spowodują protesty.
Trudno, żeby nie było protestów, kiedy walka trwa o gigantyczny kontrakt.

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

TLG pisze:Co nie znaczy, że przetarg jest ustawiony. Ten nie jest ustawiony i jak widać niektórzy kompletnie tego nie rozumieją. Ile razy mam to powtarzać, żeby dotarło?
Ja nie napisałem, że ten jest ustawiony...
Choć mam swoje zdanie na temat tego przetargu i bardzo chętnie chciałbym, żebym się mylił ;)

mkm101

Post autor: mkm101 »

bystrzak2000 pisze:
TLG pisze: Ten nie jest ustawiony i jak widać niektórzy kompletnie tego nie rozumieją. Ile razy mam to powtarzać, żeby dotarło?
Ja nie napisałem, że ten jest ustawiony...
Choć mam swoje zdanie na temat tego przetargu i bardzo chętnie chciałbym, żebym się mylił ;)
A nie, oczywiście, wprost tego nie napisałeś, tylko delikatnie sugerujesz...
Za bardzo się chyba jednak zapatrzyłeś na wrocławskie przetargi (BTW - wieść gminna niesie że SIWZ na 28 tramwajów dla Wrocławia jest zadziwiająco zbieżny z opisem technicznym Skody...).
Mógłbyś wyjaśnić więc pod jaki tramwaj jest ustawiony pierwszy punkt wymagań technicznych (wszystkie wózki skrętne)? A dopuszczenie (i to z niezerową punktacją) różnych rozwiązań osi w wózkach? Brak ścisłego wymogu spełniania norm skrajni taboru tramwajowego (dotychczas żelazny punkt takich przetargów w Wwie)? Czy sam fakt że cena (mocny punkt rodzimych producentów) to tylko 70% wagi?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

mkm101 pisze:Za bardzo się chyba jednak zapatrzyłeś na wrocławskie przetargi (BTW - wieść gminna niesie że SIWZ na 28 tramwajów dla Wrocławia jest zadziwiająco zbieżny z opisem technicznym Skody...).
To że przetarg wrocławski jest ustawiony wszyscy wiemy. Ale już przetarg na autobusy taki ustawiony nie był (choć kilka punktów preferujących najpierw MAN-a a później Mercedesa też bym znalazł) i stwierdziłem wówczas, że wygra najtańszy (a cena stanowiła jedynie 55% wagi) i się nie pomyliłem.
mkm101 pisze:Czy sam fakt że cena (mocny punkt rodzimych producentów) to tylko 70% wagi?
Ja bym napisał aż 70% (patrz powyżej). Moja teoria jest taka: kto najtańszy, ten wygra. A to że jeden polski producent jest tutaj faworytem, to już nie tylko ja pisałem ;)

mkm101

Post autor: mkm101 »

bystrzak2000 pisze: Moja teoria jest taka: kto najtańszy, ten wygra. A to że jeden polski producent jest tutaj faworytem, to już nie tylko ja pisałem ;)
A co sądzisz o czymś takim? To też (w pewnym sensie) polski producent

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ ... re=related
http://www.istanbululasim.net/phpBB2/vi ... 4&start=12

Pudło stalowe, trzy człony, drzwi w układzie (1)+2+2/0/2+2+(1), wszystkie wózki skrętne, 100% niskiej podłogi i uwaga - silniki synchroniczne prądu przemiennego. A cena tegoż oscyluje w okolicach 2 mln euro. (hint: Citadis X04 dla Stambułu)

Może być także wersja z drzwiami w członie środkowym http://www.railwaygazette.com/news_view ... _test.html (pewnie droższa, ale nie jakoś szokująco)
Ostatnio zmieniony 2008-09-11, 23:42 przez mkm101, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Nareszcie widać jaki ma design CX04. Jest jakiś taki dziwnie podobny do tego, co podobno podobało się szefom TW i co pokazałem na tym obrazku :D Ciekawe, czy moja kolejna klątwa stała się właśnie faktem :rotfl:
Obrazek

Bąbel

Post autor: Bąbel »

mkm101 pisze:A co sądzisz o czymś takim? To też (w pewnym sensie) polski producent
To wygląda jakby przód dostał się między zderzenie czołowe dwóch ciężarówek Renault Magnum :lol:
A tak poważnie to wolę wagony z takim właśnie układem członów. Charakteryzują się płynniejszą jazdą. Mniej odczuwalne w nich są wszelkie wybicia szyn, "kwadratowe łuki" itp. Po stukroć wolałbym ten wagon niż coś w stylu 120N, Combino.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Całkiem fajne. Wnętrze kojarzy mi się z nowymi pesokiblami :P

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

mkm101 pisze:A co sądzisz o czymś takim? To też (w pewnym sensie) polski producent
Na pewno designem bije Pesę na łeb na szyję ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaj, którego pokazał mkm101 jest rzeczywiście piękny - szkoda, że nie dla nas - ale... chętnie obejrzałbym pozostałe wizualizacje. Swoją drogą ciekawy jestem co nam Alstom zaproponuje. :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Na razie to mamy drugi protest, także z województwa wielkopolskiego (zgadnijcie któż to taki). Oczywiście nie wpływa to w żaden sposób na procedurę, 26 września dowiemy się, kto złożył wnioski o dopuszczenie do składania ofert, a także poznamy upublicznioną Specyfikację.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

TLG pisze:Na razie to mamy drugi protest, także z województwa wielkopolskiego (zgadnijcie któż to taki).
No, nie tak łatwo zgadnąć, bo jeszcze Modertrans by mógł być :P Aż dziwne, że dopiero teraz FPS zaprotestował, ciekawe, czy szukali powodu, czy też dopiero się o przetargu dowiedzieli?
A co do tego Citadisa - on już gdzieś jeździ? Chyba nie, więc teoretycznie TW też nie powinno go kupować, bo to w końcu prototyp :P

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

No chętnie to zobaczę, póki co na stronie TW jeszcze się nie pojawił. Ciekawe jakich argumentów użyją aby wcisnąć nam Pumę :-P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tweety_8205 pisze:Ciekawe jakich argumentów użyją aby wcisnąć nam Pumę :P
Chyba tylko taki argument, że mają tą jedną Pumę i chcieliby by nam ją koniecznie zbyć "za frajer" :retard:

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

No to kiepski argument bo my potrzebujemy 186 takich Pum. I tu mi się nasuwa na myśl pewna reklama: "Co można dostać tanio łatwo i szybko? Pumę z Poznania" :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tweety_8205 pisze:No to kiepski argument bo my potrzebujemy 186 takich Pum. (...)
Nie wiem czy Miałeś okazję ją zobaczyć na żywo - bo ja owszem - i choćby na podstawie tego zo widziałem, wolałbym, żeby jej nie było w ilości 186 sztuk. Napiszę więcej. Od tego czasu znacznie bardziej polubiłem PESę 120N :mruga:

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

nie, nie miałem okazji jej zobaczyć na żywo, wystarczą mi fotki które mówią same za siebie i też bym tego nie chciał, miałem na myśli to że jedna Puma wiosny nie czyni ;) Nie rozumiem tylko tego uporu poznaniaków, przecież nie mają nam czego zaoferować, a czasu było dosyć sporo na to żeby stworzyć choćby byle jaki tramwaj ale żeby spełniał warunki, jednak oni tego czasu nie wykorzystali a teraz protestują, tylko przeciwko czemu? Co chcą osiągnąć? Chcą w ten sposób zmusić TW do zmiany decyzji? Przecież to zwykły kretynizm, trzeba być naprawdę idiotą żeby tak się zachowywać. :confused:

Lopez

Post autor: Lopez »

Tweety_8205 pisze:Przecież to zwykły kretynizm, trzeba być naprawdę idiotą żeby tak się zachowywać.
Z biznesowego punktu widzenia: trzeba być idiotą, żeby nie spróbować skoro to nic nie kosztuje :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne dyskusje o tramwajach”