Tramwaje w Elblągu - tabor, infrastruktura
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tramwaje w Elblągu - tabor, infrastruktura
Nie znalazłem takiego tematu, więc przy okazji postanowiłem go założyć
Zmodernizowane M8C zaczęły wozić mieszkańców Elbląga
Zmodernizowane M8C zaczęły wozić mieszkańców Elbląga
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qTOlbVv7Ng jest też filmik
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Re: Tramwaje w Elblągu - tabor, infrastruktura
Ostatnio byłem w Elblągu i moje wrażenia opiszę w punktach:
-Nowe Duwagi są bardzo wygodne i komfortowe, zawieszenie sprawia że prawie się płynie po tych torach. O trzy poziomy wyżej niż w Pesie Jazz z TW. Przeważnie jedna sztuka jeździ na linii 3.
-Stare Duwagi nie opuszczają już w ogóle bram zajezdni.
-Torowisko na Browarnej po remoncie jest w bardzo dobrym stanie. Dobijające jest natomiast to że linia 1 i 3 szybciej przebywa dystans od Sądów do Ogólnej jadąc na około niż linia 4 i 5.
-Najbardziej klimatyczną linią tramwajową jest dwójka (Druska - Marymoncka). Godne polecenia bardzo krzywe torowisko na Grunwaldzkiej i wiele jednotorów na Królewieckiej oraz Grunwaldzkiej.
-Bardzo mi się podoba stan tamtejszych 805Na, które mimo dobrego stanu wciąż są w większości oryginalne.
-A najbardziej podobają mi się dykty malowane od szablonu które wyglądają jak rodem z lat siedemdziesiątych
Ogółem tramwaje w tym mieście to dla mnie jedno z niezbadanych dotąd kuriozów, jakim cudem to jeszcze żyje? No, ale niektórymi trasami to się jedzie szybciej niż w Warszawie, tak jak wspomnianą jedynką. Najbliższym planem na przyszłość jest zrobienie łącznika między ulicą Obrońców Pokoju a 1 maja co pozwoli skrócić czas jazdy tramwaju. Na razie żadnych konkretnych danych na ten temat nie ma.
-Nowe Duwagi są bardzo wygodne i komfortowe, zawieszenie sprawia że prawie się płynie po tych torach. O trzy poziomy wyżej niż w Pesie Jazz z TW. Przeważnie jedna sztuka jeździ na linii 3.
-Stare Duwagi nie opuszczają już w ogóle bram zajezdni.
-Torowisko na Browarnej po remoncie jest w bardzo dobrym stanie. Dobijające jest natomiast to że linia 1 i 3 szybciej przebywa dystans od Sądów do Ogólnej jadąc na około niż linia 4 i 5.
-Najbardziej klimatyczną linią tramwajową jest dwójka (Druska - Marymoncka). Godne polecenia bardzo krzywe torowisko na Grunwaldzkiej i wiele jednotorów na Królewieckiej oraz Grunwaldzkiej.
-Bardzo mi się podoba stan tamtejszych 805Na, które mimo dobrego stanu wciąż są w większości oryginalne.
-A najbardziej podobają mi się dykty malowane od szablonu które wyglądają jak rodem z lat siedemdziesiątych
Ogółem tramwaje w tym mieście to dla mnie jedno z niezbadanych dotąd kuriozów, jakim cudem to jeszcze żyje? No, ale niektórymi trasami to się jedzie szybciej niż w Warszawie, tak jak wspomnianą jedynką. Najbliższym planem na przyszłość jest zrobienie łącznika między ulicą Obrońców Pokoju a 1 maja co pozwoli skrócić czas jazdy tramwaju. Na razie żadnych konkretnych danych na ten temat nie ma.
Re: Tramwaje w Elblągu - tabor, infrastruktura
Patrząc na to co dzieje się w Warszawie w kwestii tramwajów, aż człowieka podnosi na duchu, że w Elblągu ktoś myśli kompletnie inaczej. I to powinno być wzorem dla wielu większych miast w Polsce
Re: Tramwaje w Elblągu - tabor, infrastruktura
Trochę odświeżę ten temat. Tramwaje Elbląskie czekają na dostawy trzech wagonów z firmy Modertrans, a jednocześnie ogłoszony został przetarg na zakup ... jednego wagonu tramwajowego. Ma to być wagon jednoczłonowy z niskopodłogową wstawką, jednokierunkowy, długość 14-15,5m. Termin dostawy do styczeń 2020 roku.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59842.html
Jeśli dobrze zrozumiałem zamawiającym w tym przypadku są władze miasta. Nie wiem, czy tak to należy interpretować
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59842.html
Jeśli dobrze zrozumiałem zamawiającym w tym przypadku są władze miasta. Nie wiem, czy tak to należy interpretować