Tramwaje historyczne w Polsce
Tak... W Płockuplocmaster pisze:Ale zazwyczaj takie wagony puszcza się z takich przyczyn
W Krakowie - tak samo w Warszawie (co napisał już kol. TLG) - nie wypuszcza się na rezerwę taboru historycznego. Zatem ten tramwaj - o którym napisał Lopez - musiał rzeczywiście uczestniczyć w jakiejś "imprezie"
Teraz będzie kolejna okazja, aby się przejechać zabytkowym taborem:
trambus.info pisze:
40 lat linii tramwajowej do Wzgórz Krzesławickich
Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie zapraszają w sobotę 1 marca na jubileusz linii do Krzesławic. Dnia 29 lutego 1968 roku do Wzgórz pojechały pierwsze tramwaje. Z tej okazji, w dniu 1 marca 2008 na linię 1 i 5 wyjedzie zabytkowy tabor tramwajowy. Brygada 1-01 obsługiwana będzie składem T4+B4 #127+527, a brygady 5-02 i 5-05, obsługiwane będą wagonami Konstal 102N #203 oraz Konstal 102Na #210.
Rozkład odjazdów:
1-01 (Wzgórza) 6.07, 8.07, 10.07, 12.07, 14.07, 16.07, 18.07
1-01 (Salwator) 5.08, 7.11, 9.09. 11.08. 13.08, 15.08, 17.09, 19.08
5-02 (Wzgórza) 5.37, 7.16, 9.15, 10.55, 12.35, 14.15, 15.35, 17.35, 19.28
5-02 (Dworzec Tow.) 6.31, 8.20, 10.10, 11.50, 13.30, 15.10, 16.50, 18.30, 20.13
5-05 (Wzgórza) 6.36, 8.30, 10.15, 11.55, 13.35, 15.15, 16.55, 18.46, 20.30
5-05 (Dworzec Tow.) 5.52, 7.31, 9.30, 11.10, 12.50, 14.30, 16.10, 17.50, 19.30, 21.27
Wagon K nr. 403 (ofiara dzwonu w grudniu zeszłego roku) pojechał na rekonstrukcję do ZNT T-3. Na zabytek będzie też odstawiona jeszcze jedna techniczna "berlinka" - S-12. Swego czasu proponowano też berlińczykom przejęcie jeszcze jednej, którą mogliby sobie odremontować na TF40 (w końcu przez 5 lat eksploatowali te wagony), ale nie byli zainteresowani.Filip7370 pisze:zreferuje obecnie prowadzone prace przy wagonach historycznych. Sam nie bardzo się oriętuje w Warszawie poza tym że wagon 102N #5 jest na naprawie u ceglarza
Nie wiem jak ma się eNka 716. Były nad nią prowadzone prace. Reszta eNek odstawionych w ZETiT na Obozowej doszczętnie zgniła. Niewiele lepiej ma się wagon 4EGTw, który sobie gnije na "¯oliborzu" pod chmurką. Aktualnie w miarę możliwości trwają poszukiwania sponsora.
Stodwójka stoi sobie odłogiem pozbawiona blach. W planach jest pozostawienie w Warszawie razem ośmiu wagonów 13N: 753'', 504, 534, 588'', 795 i ostatni skład schodzący z miasta, które mają być odremontowane (kiedyś) na różne okresy eksploatacji. Chęć przejęcia wycofywanych 13N z przeznaczeniem na zabytkowe zgłosiły też inne miasta.
Z tego, co słyszałem, to jedynie dodatkowe wagony, które mają być dodane do listy "a nóż się uda", ale szansa na ich zachowanie jest raczej niewielka. To już Ty będziesz wiedział lepiej, bo ja jestem średnio na bieżąco.mkm101 pisze:Zapomniałeś o 400 i 642
Tyle, że zachowali kilka "stodwójek" (widziałem je odstawione na "Pogodnie" - są w bardzo różnym stanie). Póki co żadnych rewelacji w Szczecinie nie ma.Filip7370 pisze:czy coś się dzieje w Szczecinie
TLG, a wiesz może, co się stało jednemu z ramion pantografu #541? Na DeTePie miał je skrzywione.
O. Wiadomo, które?TLG pisze:Chęć przejęcia wycofywanych 13N z przeznaczeniem na zabytkowe zgłosiły też inne miasta.
Ciekaw jestem, jaka stodwójka zostanie wytypowana jako historyczna w ostatnim mieście z liniowymi 102Na - we Wrocławiu (argument, że jedyny "Strachotek" wystarczy jako zabytkowy tramwaj generacji 102N [nie liczę tu 102Nd, którego przyszłość jest mglista - nic się z nim nie dzieje] moim zdaniem jest bezużyteczny). 2007 chyba się nie nada ze względu na wiek... Może 2061 albo 2072?TLG pisze:Tyle, że zachowali kilka "stodwójek" (widziałem je odstawione na "Pogodnie" - są w bardzo różnym stanie). Póki co żadnych rewelacji w Szczecinie nie ma.
Nie chcę głosić żadnych herezji, bo to póki co nic pewnego.PAFAWAG pisze:O. Wiadomo, które?
Ten pantograf to raczej wyłącznie dekoracja. Nie jest to żadne uszkodzenie mechaniczne. Musiał taki dostać, bo widocznie taki był na składzie. To ejst rzecz do sprawdzeniaPAFAWAG pisze:wiesz może, co się stało jednemu z ramion pantografu #541? Na DeTePie miał je skrzywione.
Ja pozwolę sobie nieco okrasić to zdanie zdjęciami - jakie zrobiłem w 2006 roku na terenie ZETiT (zdaje się, że gdzie je nawet pokazywałem na forum). Rok później już mnie tam nie wpuszczono. Rozumiem, że tego już nie spotkamy na ObozowejTLG pisze:Reszta eNek odstawionych w ZETiT na Obozowej doszczętnie zgniła.
Skoro już rzucam fotkami, to może coś z Poznania.
Te wagony znalazłem - również w 2006 roku - w zajezdni (tramwajowej) MPK na Głogowskiej. KMPS planował remont kilku wagonów - zbierali nawet fundusze na ten cel
KKS - czy Orientujesz się może, jaki jest los tych wagonów obecnie ?
W Szczecinie obecnie jest remontowana doczepa do N-ki. Do muzeum odstawiono Helmuta (GT6), doczepę do niego i dwa 102Na. Do ciekawszych pojazdów wyremontowanych w Szczecinie należy poniemiecki Bremen
i 4N
i N-ka http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1188742093.jpg
i 4N
i N-ka http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1188742093.jpg
Może dlatego że są dwukierunkowe.
Natomiast jednokierunkowe mają pojedyncze:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1218994980.jpg
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1213482548.jpg
Natomiast jednokierunkowe mają pojedyncze:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1218994980.jpg
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1213482548.jpg