Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi
Powoli coś zaczyna się dziać w Zgierzu. Władze Zgierza obiecują, że jeszcze w tym tygodniu ma się zacząć remont torowiska pomiędzy Łodzią a Zagierzem, tak aby tramwaje linii 45 mogły jak najszybciej wrócić przynajmniej do pl. Kilińskiego w Zgierzu. Problemem jest jednak ciąg dalszy linii do Ozorkowa. Mam nadzieję, że obie gminy się porozumieją i remont obejmie resztę
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57615.html
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57615.html
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
A tymczasem...:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57873.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57873.html
Ciągłość przejezdnego toru na nieczynnej linii tramwajowej 46 została przerwana w kilku miejscach na terenie wsi Słowik. Właściciele przylegających do trasy posesji zwrócili się bowiem do GDDKiA z wnioskiem o poprawę stanu przejazdów przez torowisko. Te zostały zasypane. Na razie nie są planowane dalsze prace o podobnym charakterze.
Jak zapewniają nas władze samorządowe, wykonane prace nie były samowolą właścicieli posesji, ale zostały uprzednio uzgodnione z odpowiednimi organami. – Przejazdy tramwajowe w miejscowości Słowik zostały zasypane na wniosek mieszkańców, którzy mieli utrudniony wyjazd z posesji na drogę krajową nr 91 – tłumaczy Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz. – W związku z tym zwrócili się oni do łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o wykonanie zjazdów o mniejszym nachyleniu w stosunku do jezdni – dodaje.
I zdjęcie z komentarzy:Gmina, na terenie której leży Słowik, wskazuje przy tym, że w jej ocenie dokonane zmiany nie wpływają negatywnie na przyszłość połączenia. – W związku z tym, że cały czas trwają wspólne działania samorządów mające na celu przywrócenie kursowania tramwajów, zasypanie odcinków torów w obrębie zjazdów ma charakter tymczasowy – podkreśla przedstawicielka UG Zgierz. – Zostaną one udrożnione w czasie realizacji prac remontowych – powiedziała nam Aleksandra Boruta.
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Tak się zaczyna umieranie linii, z tego niewiele dobrego będzie. Bo za chwilę będzie więcej zasypanych dojazdów. A urzędnicy obiecują dalej
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Linia do Ozorkowa - kolejny wątek w tej sprawie. Otóż gmina Ozorków planuje przeprowadzenie remontu aż ... 30m linii tramwajowej, w związku z przebudową ulicy. A co z resztą ?
Gmina ma ponoć obiecane środki od - uwaga - Ministra Kultury p. Piotra Glińskiego. No, ale konkretnych terminów realizacji brak.
Więcej info w linku poniżej
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58233.html
Tak po za tym drogowcy zasypują kolejne przejazdy tramwajowe - a tamte zasypane odkopują. Takie akcje raczej nie wpłyną pozytywnie na torowisko
Gmina ma ponoć obiecane środki od - uwaga - Ministra Kultury p. Piotra Glińskiego. No, ale konkretnych terminów realizacji brak.
Więcej info w linku poniżej
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58233.html
Tak po za tym drogowcy zasypują kolejne przejazdy tramwajowe - a tamte zasypane odkopują. Takie akcje raczej nie wpłyną pozytywnie na torowisko
Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi
A tymczasem zaczyna się wygaszanie popytu na tramwaj w Zgierzu:
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58218.html
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58218.html
Re: Podmiejskie tramwaje wokół Łodzi
No i mamy kolejne wieści ze Ozorkowa - skradziono część sieci trakcyjnej na odcinku leśnym w rejonie Ozorkowa. Jakoś mnie to nie zdziwił, to była kwestia czasu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58448.html
... no to teraz - tfu-tfu - czekamy na kradzież torów. Obym się mylił
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58448.html
... no to teraz - tfu-tfu - czekamy na kradzież torów. Obym się mylił
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 58558.html
I tak kradzież pół kilometra sieci trakcyjnej, dobija tramwaj do Ozorkowa...Wraz z końcem kwietnia przestała obowiązywać umowa, na mocy której dzierżawcą infrastruktury energetycznej na terenie gminy Zgierz był właśnie przewoźnik tramwajowy. Skutkiem tego było wyłączenie napięcia.
Uzupełnienie sieci i tak nie pozwoliłoby na bezpieczny przejazd
Niemal natychmiast po tym zdarzeniu z braku niebezpieczeństwa porażenia skorzystali złodzieje, kradnąc 561 m przewodu jezdnego na terenie sołectwa Lućmierz, na obszarze o charakterze leśnym. – MPK-Łódź nie odpowiada już za stan sieci na linii ozorkowskiej – wskazywała wówczas rzecznik prasowy spółki Agnieszka Magnuszewska. – Kwestia jej odtworzenia leży w gestii gminy Zgierz i miasta Ozorków – dodała.
Dziś znamy już stanowisko lokalnego samorządu. – Gmina Zgierz nie planuje naprawy sieci poprzez uzupełnienie skradzionego fragmentu przewodu, ponieważ cała trakcja tramwajowa nie spełnia warunków technicznych niezbędnych do jej prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji – tłumaczy Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz, powołując się na dane z Referatu Infrastruktury Technicznej UGZ.
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Tzn. na razie jest to logiczne - nie powieszą skradzionego odcinka... bo i tak nie pojedzie tam tramwaj. Natomiast nie przekreśla to powrotu tramwaju. Gminy Zgierz oraz Ozorków powinny brać się za remont zniszczonej infrastruktury torowej - a jest kawał roboty do wykonania. A jak będzie to już zrobione, wtedy powieszą skradziony odcinek. Bo teraz to nie ma sensu. Powieszą, a potem znów ktoś ukradnie.
Wydaje mi się, że przynajmniej w takiej kolejności powinno się to odbyć.
Ja mam cichą nadzieję, że tak będzie. No, ale wiadomo nadzieja matką głupich
Wydaje mi się, że przynajmniej w takiej kolejności powinno się to odbyć.
Ja mam cichą nadzieję, że tak będzie. No, ale wiadomo nadzieja matką głupich
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 58631.html
A wniosku o dofinansowanie z RPO nie złożono. Bo po co.Urząd Miasta Zgierza zapowiada, że złoży wniosek o dofinansowanie planowanej inwestycji tramwajowej w nowym terminie, który wyznaczono na 9 lipca.
Czyli po krótce - chcielibyśmy przywrócić, rozmawiamy, działamy. Ale jednocześnie żadnych konkretów, czekamy aż mieszkańcy zapomną o tramwaju, żebyśmy mogli go zaorać.Nie ma konkretnych planów remontowych dalszego odcinka linii 46
Przypomnijmy, że od lutego nieczynna jest także linia 46 przez Zgierz do Ozorkowa. Samorządy wszystkich gmin deklarują, że chcą wznowić kursowanie ważnego dla lokalnych społeczności tramwaju po realizacji pełnej modernizacji całej trasy. O ile jednak w przypadku linii zgierskiej istnieje plan pozyskania na ten cel środków, o tyle nie ma konkretnych scenariuszy finansowania remontu linii ozorkowskiej.
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Cała bieda polega na tym, że po pierwsze linia do Ozorkowa przebiega przez kilka gmin. Drugi problem tej linii jest taki, że gdyby planowano jej remont i gdyby ją zamknięto zgodnie z planami - to:
- po pierwsze, gminy miałyby zabezpieczone fundusze w budżecie na remont
- po drugie, jak się planuje remont, to dokładnie ustala się jaki jest zakres prac
- po trzecie, jak już się ustaliło zakres prac, to albo tworzy się dokumentację dla wykonawcy (w zależności od zakresu robót) i szuka się wykonawcy w drodze przetargu - albo po prostu szuka się wykonawcy... ale i tak trzeba w czasie przetargu trzeba dokładnie określić jaki jest zakres prac, tak aby oferenci wiedzieli w co się pakują
To wszystko trwa miesiącami... a tym czasem linia została po prostu wyłączona z eksploatacji bo dalej już nie dało się jej eksploatować. MPK nie miało już wyboru.
No i teraz te małe gminy - Ozorków, Zgierz po prostu obudziły się z poważnym bólem głowy - skąd pozyskać fundusze. A przecież one obie mają jeszcze inne wydatki i to nie małe, acz zaplanowane i ważne
To będzie trudny temat i jeszcze dłuuugo potrwa
- po pierwsze, gminy miałyby zabezpieczone fundusze w budżecie na remont
- po drugie, jak się planuje remont, to dokładnie ustala się jaki jest zakres prac
- po trzecie, jak już się ustaliło zakres prac, to albo tworzy się dokumentację dla wykonawcy (w zależności od zakresu robót) i szuka się wykonawcy w drodze przetargu - albo po prostu szuka się wykonawcy... ale i tak trzeba w czasie przetargu trzeba dokładnie określić jaki jest zakres prac, tak aby oferenci wiedzieli w co się pakują
To wszystko trwa miesiącami... a tym czasem linia została po prostu wyłączona z eksploatacji bo dalej już nie dało się jej eksploatować. MPK nie miało już wyboru.
No i teraz te małe gminy - Ozorków, Zgierz po prostu obudziły się z poważnym bólem głowy - skąd pozyskać fundusze. A przecież one obie mają jeszcze inne wydatki i to nie małe, acz zaplanowane i ważne
To będzie trudny temat i jeszcze dłuuugo potrwa
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
http://zbiorowy.info/2018/07/zgierz-dem ... i-na-zlom/
Władze Zgierza rozpoczęły demontaż sieci trakcyjnej nad torami nieczynnej linii tramwajowej. Gminni urzędnicy chcą w ten sposób wyprzedzić złomiarzy, który już dwukrotnie ukradli fragmenty trakcji.
Jaka to troska o budżet z likwidowanej sieci... No kapcie spadają Remontujcie linię, a nie ją likwidujecie!Aby środki ze sprzedaży miedzianych przewodów jezdnych nie wspierały złodziei, a budżet gminny, zdecydowano o rozbiórce sieci trakcyjnej nad nieczynną linią tramwajową. – Sieć nie spełnia wymogów technicznych. Wbrew temu, co twierdzą niektórzy, nie nadaje się do eksploatacji, a jedynie na złom – wyjaśnia Wiesław Olender, zastępca wójta gminy Zgierz w rozmowie z Gazetą Wyborczą.
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
To może torowisko też nie nadaje się do eksploatacji i trzeba go zdemontować by ratować gminny budżet
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Ze smutnego kronikarskiego obowiązku - nie za wiele dzieje się w sprawie powrotu tramwajów do Ozorkowa. Gminy przestały się już spotykać w tej sprawie, prowadzą ze sobą jedynie dialog korespondencyjny w postaci pisemek urzędowych. Co gorsza, nawet pomimo tego, że wcześniej przedstawiciele gmin spotykali się, to i tak niewiele pomagało.
Za linie tramwajowe 45 i 46 kursują autobusy zastępcze, wcześniej MPK Łódź, a teraz firmy Markab co wcale nie ułatwiło życia mieszkańcom, bo teraz mają oni problem z zakupem biletów w tych autobusach.
Same autobusy - linie Z45 (ze Zgierza) i Z46 (z Ozorkowa) docierają tylko do pętli Radogoszcz Wschód, gdzie pasażerowie muszą się przesiadać. Częstotliwość obu linii to ... 30 minut, z czego w najszczęśliwszej sytuacji są oczywiście mieszkańcy Zgierza, bo autobusy obu linii z Łodzi do Zgierza kursują łącznie co 15 minut.
Znacznie gorzej mają mieszkańcy gmin za Zgierzem, aż do Ozorkowa.
Jedyne co pociesza, to w zasadzie zaraz za Zgierzem głównie są pola uprawne, a większą miejscowością na tej linii jest po prostu Ozorków. Ja ja jechałem tramwajem linii 46 do Ozorkowa, to zarówno do jak i z Ozorkowa jechało do/z Łodzi bardzo mało ludzi. Znacznie większe potoki mieliśmy pomiędzy Łodzią i Zgierzem.
A poniżej link do artykułu w sprawie bezowocnej korespondencji
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59581.html
Za linie tramwajowe 45 i 46 kursują autobusy zastępcze, wcześniej MPK Łódź, a teraz firmy Markab co wcale nie ułatwiło życia mieszkańcom, bo teraz mają oni problem z zakupem biletów w tych autobusach.
Same autobusy - linie Z45 (ze Zgierza) i Z46 (z Ozorkowa) docierają tylko do pętli Radogoszcz Wschód, gdzie pasażerowie muszą się przesiadać. Częstotliwość obu linii to ... 30 minut, z czego w najszczęśliwszej sytuacji są oczywiście mieszkańcy Zgierza, bo autobusy obu linii z Łodzi do Zgierza kursują łącznie co 15 minut.
Znacznie gorzej mają mieszkańcy gmin za Zgierzem, aż do Ozorkowa.
Jedyne co pociesza, to w zasadzie zaraz za Zgierzem głównie są pola uprawne, a większą miejscowością na tej linii jest po prostu Ozorków. Ja ja jechałem tramwajem linii 46 do Ozorkowa, to zarówno do jak i z Ozorkowa jechało do/z Łodzi bardzo mało ludzi. Znacznie większe potoki mieliśmy pomiędzy Łodzią i Zgierzem.
A poniżej link do artykułu w sprawie bezowocnej korespondencji
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59581.html
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Mści się brak organizatora transportu na poziomie aglomeracji. Sytuacja była wygodna dla wszystkich - każdy umywał ręce, bo przecież tramwaj jeździ. Dopóty dopóki stan infrastruktury nie zaczął się pogarszać.
Teraz to obrzucanie się odpowiedzialnością, bo gminy biedne, ratuj ministrze kultury...
Teraz to obrzucanie się odpowiedzialnością, bo gminy biedne, ratuj ministrze kultury...
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
Sprawa podmiejskich łódzkich tramwajów to jest niczym sinusoida. Jak przejrzymy ten temat, to raz wydaje nam się, że jest szansa, a potem nagle okazuje się, że władzom gmin nie udało się pozyskać kasy... a potem znów pojawia się szansa. Może tym razem się uda.
Bo oto władze Zgierza ogłosiły przetarg na remont swojego odcinka linii tramwajowej od węzła Helenówek aż do Zgierza. Co więcej - jeżeli nic się złego nie wydarzy - to mają szansę pozyskać dodatkowe środki z budżetu centralnego, prawdopodobnie będzie to około 11 mln zł. Ta kwota jest im potrzebna, ponieważ wiadomo już, że oferty są droższe od budżetu i ta kwota będzie im potrzebna. Roboty miałyby się zakończyć pod koniec 2020 roku. I wtedy wróciła by linia 45. Czy to się uda ?
Link do artykułu dla zainteresowanych => https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62950.html
Bo oto władze Zgierza ogłosiły przetarg na remont swojego odcinka linii tramwajowej od węzła Helenówek aż do Zgierza. Co więcej - jeżeli nic się złego nie wydarzy - to mają szansę pozyskać dodatkowe środki z budżetu centralnego, prawdopodobnie będzie to około 11 mln zł. Ta kwota jest im potrzebna, ponieważ wiadomo już, że oferty są droższe od budżetu i ta kwota będzie im potrzebna. Roboty miałyby się zakończyć pod koniec 2020 roku. I wtedy wróciła by linia 45. Czy to się uda ?
Link do artykułu dla zainteresowanych => https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 62950.html
Re: Linia tramwajowa do Zgierza i Ozorkowa
No i jest okazja na dopisanie kolejnej - na szczęście tym razem już pozytywnej - informacji. A dotyczy ona remontu linii tramwajowej do Zgierza. Władze Zgierza właśnie podpisały umowę z firmami Kemy oraz MPK-Łódź na remont linii do węzła Kurak. Być może istnieje jakaś szansa, że w wakacje 2021 roku tramwaje linii 45 zaczną wozić pasażerów.
Link
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63860.html
Ozorków wciąż czeka i szuka funduszy
Link
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63860.html
Ozorków wciąż czeka i szuka funduszy