[Gorzów Wlkp.] Tabor tramwajowy
[Gorzów Wlkp.] Tabor tramwajowy
http://www.rynek-kolejowy.pl/11171/Gorz ... amwaje.htm
Przyznam, że nie wiedziałem, że w Kassel jest aż 22 sztuki N8C
Przyznam, że nie wiedziałem, że w Kassel jest aż 22 sztuki N8C
To prawda. Obecny zakup to działanie awaryjne, doraźne - ale warto szybko zastanowić się nad możliwością rozwoju komunikacji szynowej. No i ... działać, działać i jeszcze raz działaćTylko, że za te 12mln dostaliby ramptem kilka protramów, a tu chodzi przecież o pilne działania ratunkowe. Może jednak w perspektywie paru lat GW sięgnie po kasę z UE i kupi już coś naprawdę fajnego.
Jeżeli ten zakup w ogóle wypali - mówi się o nim od kilku lat i jest to bardzo stara i mocno odgrzewana kiełbasa wyborcza, poza tym w tej chwili stan torowisk grozi wyłączeniem ich z ruchu w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat, więc żeby jakiekolwiek tramwaje mogły jeździć trzeba koniecznie przeprowadzić kapitalny remont sieci - może uda się jeszcze pozyskać na ten cel środki unijne, jeżeli nie - czarno to widzę.
E tam, to nie jest żadna prowizorka - wszystko nowe, budowane od podstaw, wygodne, sprawne... Dla takiego Gorzowa byłoby akurat.ppln pisze:Ale nowe porządne, nie jakąś prowizorkę typu Protram 205WS
Przypominają się trolejbusy w Słupsku...filimer pisze:więc żeby jakiekolwiek tramwaje mogły jeździć trzeba koniecznie przeprowadzić kapitalny remont sieci - może uda się jeszcze pozyskać na ten cel środki unijne, jeżeli nie - czarno to widzę.
Tylko, że póki co miasto na szczęście nie oddaje/złomuje po kawałku swojego ilostanu tramwajów. Dobre i to, ale bez zastrzyku funduszy koniec jest tylko odroczony...
Ale totalna prowizorka. Już lepiej kupić N8S/C i dorobić środkowy człon (ale bez modernizacji frontów, do kroćset!) niskopodłogowy. Jest sporo taniej i wyjdzie na to samo (M/N8C to naprawdę fajne wagony tylko dość czułe na spadki napięcia)PAFAWAG pisze:wszystko nowe, budowane od podstaw, wygodne, sprawne... Dla takiego Gorzowa byłoby akurat.
Cały park taborowy Gorzowa to dwadzieścia kilka wagonów i tutaj generalnie nie ma sensu inwestowanie w używki, bo zamiast tego można rozpocząć zakupy nowych wozów, jak to robi np. Elbląg i ma zamiar zrobić Częstochowa. Sprowadzanie używek skończy się tym, że będą i tak jeździć do śmierci technicznej, czyli kolejne 20 lat jak nie dłużej.ppln pisze:Ale totalna prowizorka. Już lepiej kupić N8S/C i dorobić środkowy człon (ale bez modernizacji frontów, do kroćset!) niskopodłogowy. Jest sporo taniej i wyjdzie na to samo (M/N8C to naprawdę fajne wagony tylko dość czułe na spadki napięcia)PAFAWAG pisze:wszystko nowe, budowane od podstaw, wygodne, sprawne... Dla takiego Gorzowa byłoby akurat.
A w podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim są?filimer pisze:efekcie czego z 11 województw mających prawo do skorzystania z tego programu nie skorzystało tylko Opolskie (bo nie ma tramwajów) i Lubuskie (bo dało ciała).
To chyba (prawie) wszystko pójdzie na złom/sprzedaż po sprowadzeniu 22 sztuk N8cośtam?filimer pisze:Cały park taborowy Gorzowa to dwadzieścia kilka wagonów
Chociaż przez 20 lat będą mieli porządny taborfilimer pisze:Sprowadzanie używek skończy się tym, że będą i tak jeździć do śmierci technicznej, czyli kolejne 20 lat jak nie dłużej.
A Protram 205WrAs — stopiątka z dodanym niskopodłogowym członem, konstrukcja jak zza Buga. Używane N8 o wiele lepsze, przynajmniej tańsze.
Nie, ale te województwa oraz warmińsko-mazurskie nie są objęte działaniem 7.3 POIiŚ tylko mają osobny projekt w ramach programu Polska Wschodnia, w ramach którego Olsztyn ma budować linię tramwajową, Lublin kupić trolejbusy i rozbudować sieć trolejbusową, a Kielce zakupić autobusy.plocmaster pisze:A w podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim są?
Ano, tak ma być - w ten sposób przez następne 20 lat władza nie będzie robić nic, "bo przecież kupili nowoczesne (prawie 30-letnie) tramwaje".To chyba (prawie) wszystko pójdzie na złom/sprzedaż po sprowadzeniu 22 sztuk N8cośtam?
Może porządny, ale anachroniczny i nieadekwatny do potrzeb pasażerów.Chociaż przez 20 lat będą mieli porządny tabor. A Protram 205WrAs — stopiątka z dodanym niskopodłogowym członem, konstrukcja jak zza Buga. Używane N8 o wiele lepsze, przynajmniej tańsze.
@Lopez - wszystko wymaga kasy, ale od tego są fundusze UE, aby miasta mogły inwestować w takie "deficytowe" interesy jak komunikacja miejska
Skoro chcą kupić 22 N8C, których też za 500 zł nikt nie sprzedaje, to znaczy, że jakiś wkład własny mają i byle co, ale mogą zrobić. I na 100% coś więcej by się znalazło...Lopez pisze:Problem w tym @Filimer, że to wymaga kasy, a zdobycie kasy wymaga czasu. Czy do tego czasu nie dojdzie do śmierci technicznej posiadnego taboru?
Niech się wezmą za infrastrukturę i może nowe trasyfilimer pisze:Ano, tak ma być - w ten sposób przez następne 20 lat władza nie będzie robić nic, "bo przecież kupili nowoczesne (prawie 30-letnie) tramwaje".
A 205-tka nie jest anachroniczna i nieadekwatna?filimer pisze:Może porządny, ale anachroniczny i nieadekwatny do potrzeb pasażerów.
Nieplocmaster pisze:A 205-tka nie jest anachroniczna i nieadekwatna?
Np. na "4" "następca stodwójki" sprawuje się całkiem nieźle.
Tylko, że właśnie byle co - kupowanie wagonów używanych na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem... Ostatnie fabryczne nowe wagony Gorzów widział zdaje się w latach 70.... A jeśli nawet chcieli by za pieniądze przeznaczone na zakup rupieci kupić coś nowego, to też nie rozwiązałoby to problemów taborowych, no bo co - dwa, może trzy nowe wagony natrochę mniej niż dwa tuziny starych... Chociaż może wtedy władze przekonają się, co to jest "nowoczesny tramwaj" i będą bardziej przychylni.KKS pisze:Skoro chcą kupić 22 N8C, których też za 500 zł nikt nie sprzedaje, to znaczy, że jakiś wkład własny mają i byle co, ale mogą zrobić.
Właściwie to ten "trend" unikania nowoczesnego taboru zaczął się już kilkanaście, moze nawet więcej lat temu - to właśnie Gorzów zaczął się najszybciej pozbywać swojego taboru 105N...
Ale ludzie w końcu chcą przecież jeździć tramwajami - tamtejszą sieć ominęła fala likwidacji w latach 60. i 70.... Vox populi, vox Dei...
Na nowe wagony kasy nie ma, więc jak ma być na nowe trasy... A z remontów to pewnie tylko te natychmiastowe...plocmaster pisze:Niech się wezmą za infrastrukturę i może nowe trasy
Jak nie, jak tak?PAFAWAG pisze:Nie
I co z tego?PAFAWAG pisze:Np. na "4" "następca stodwójki" sprawuje się całkiem nieźle.
Więc nie ma innego wyjścia niż te używki, jak sam przyznajesz.PAFAWAG pisze:Tylko, że właśnie byle co - kupowanie wagonów używanych na dłuższą metę nie jest dobrym rozwiązaniem... Ostatnie fabryczne nowe wagony Gorzów widział zdaje się w latach 70.... A jeśli nawet chcieli by za pieniądze przeznaczone na zakup rupieci kupić coś nowego, to też nie rozwiązałoby to problemów taborowych, no bo co - dwa, może trzy nowe wagony natrochę mniej niż dwa tuziny starych...
Przychylni to sobie mogą być, ale z pieniędzmi różnie bywaPAFAWAG pisze:Chociaż może wtedy władze przekonają się, co to jest "nowoczesny tramwaj" i będą bardziej przychylni.
Tak, bo komuna się skończyła właśnie kilkanaście a może nawet więcej lat temu (konkretnie 20) i można już było sprowadzać używki z ZachoduPAFAWAG pisze:Właściwie to ten "trend" unikania nowoczesnego taboru zaczął się już kilkanaście, moze nawet więcej lat temu - to właśnie Gorzów zaczął się najszybciej pozbywać swojego taboru 105N...
Jak już będzie porządny tabor, to trochę kasy na cośtam się znajdziePAFAWAG pisze:Na nowe wagony kasy nie ma, więc jak ma być na nowe trasy... A z remontów to pewnie tylko te natychmiastowe...