[Lublin] Trolejbusy
A czy ten zakup w obecnym kształcie (kiedyś było mówione o dwóch przetargach na 15 wozów każdy, jeden na wozy z superkondensatorami, a drugi na wozy bez nich, a teraz widzę, że 30 za jednym razem) jest dofinansowany z Unii? Bo jeśli tak, to Laz jako producent z kraju nie będącego w Unii może zostać wykluczony.
http://www.trolejbusy-lublin.yoyo.pl/ne ... eadmore=71ep40 pisze:jest dofinansowany z Unii?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
MPK kupuje nowe trolejbusy. Autobusów nie będzie
Na wiosnę przyszłego roku na ulice Lublina wyjadą nowe trolejbusy. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wybrało dzisiaj firmę, od której zakupi pojazdy. To polski producent, firma Solaris Bus&Coach z Bolechowa. Jeśli MPK pozyska środki z UE, to w ciągu dwóch lat dostarczy do Lublina nawet 30 sztuk solarisów trollino. Na pewno w przyszłym roku będzie ich 15. Są też złe wiadomości. Z powodów finansowych MPK unieważniło przetarg na zakup nowych autobusów.
W przetargu na dostawę "trajtków" wystartowały dwie firmy. Bolechowski producent zaoferował 30 swoich pojazdów za kwotę ok. 47 mln zł. Nieoczekiwanie ofertę zgłosiło również ukraińskie konsorcjum z Kijowa. To zaproponowało że dostarczy wozy marki LAZ E-183 za 34 mln zł. Wydawało się, że - ze względu na cenę - nasz miejski przewoźnik będzie zmuszony do wyboru tego drugiego wariantu. Dzisiaj okazało się, że ten scenariusz się nie sprawdził.
- Komisja przetargowa zdecydowała o wyborze w przetargu trolejbusowym oferty firmy z Bolechowa - Solaris Bus & Coach - poinformowała Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin. - Oferta Spółki "Handlowo-Finansowa Kompania" LAZ z Kijowa została odrzucona ponieważ zawierała wiele błędów i nieścisłości - wyjaśniła.
Komisja rozstrzygnęła na razie I etap przetargu dotyczący 15 trolejbusów. Mają one przyjechać do Lublina na wiosnę przyszłego roku. Będą dostarczane w partiach po 5 sztuk w kwietniu, maju i czerwcu. Ich koszt to 23,3 mln zł. Jeśli MPK otrzyma dofinansowanie z Unii Europejskiej, to na wiosnę 2012 r. do Lublina przyjedzie 15 kolejnych trolejbusów tej marki.
Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe i dostosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych. Będą pomalowane w tzw. barwy miejskie. Okna przesuwne, a w środku każdego automat do sprzedaży biletów i tzw. ciepły guzik, którym pasażerowie sami będą mogli otwierać drzwi na przystankach. Pojazdy zostaną wyposażone w monitoring oraz głosową zapowiedź przystanków.
[...]
Kurier Lubelski
http://www.kurierlubelski.pl/stronag...dzie,id,t.html
Nawet gdyby LAZ zgłosił jakiś protest to komisja nie bedzie musiała nic wymyślać. Przetarg nie był ustawiony, a LAZ popełnił podstawowe błędy przy składaniu oferty, które go od razu wykluczyły.B@rteK pisze:Ciekawe czy LAZ zgłosi protest. Ale pewnie kilka nocy komisja przetargowa musiała poświęcić na wymyślenie powodu jakim można się pozbyć niewygodnego oferenta
Byłem dzisiaj w Lublinie i miałem okazje przejechać się takim cudem jak Maz.
Pierwsze wrażenie: tanie plastiki, do tego większość klap w środku nie dokręcona.
Wrażenia akustyczne: skrzypi strasznie, ale pracuje cichutko.
Na zewnątrz nie najgorzej wygląda, do tego ten ładny napis "test" z przodu.
Najbardziej rozbawiło mnie powolne domykanie się lewego skrzydła drzwi środkowych ( zepsuło się już, czy co ?)
W rozmowie z szoferem stwierdził on że woli solarisy
Więc przesiadłem się do solarisa cicho i nie skrzypi a reszta jak w dieslach
Po tych wrażeniach postanowiłem zrobić sobie wycieczkę MIG'em (2053) na linii 19 ( Dla mnie wyjący most RABA jest przyjemniejszy).
Pierwsze wrażenie: tanie plastiki, do tego większość klap w środku nie dokręcona.
Wrażenia akustyczne: skrzypi strasznie, ale pracuje cichutko.
Na zewnątrz nie najgorzej wygląda, do tego ten ładny napis "test" z przodu.
Najbardziej rozbawiło mnie powolne domykanie się lewego skrzydła drzwi środkowych ( zepsuło się już, czy co ?)
W rozmowie z szoferem stwierdził on że woli solarisy
Więc przesiadłem się do solarisa cicho i nie skrzypi a reszta jak w dieslach
Po tych wrażeniach postanowiłem zrobić sobie wycieczkę MIG'em (2053) na linii 19 ( Dla mnie wyjący most RABA jest przyjemniejszy).
Tak, w końcu MAZ ma napęd elektryczny sprawdzonej firmy Medcom, na dodatek był on montowany już w Lublinie.TLG pisze:Ja myślę, że nie jest to wynik samej eksploatacji, bo od strony elektrycznej pojazd jest jednak już sprawdzony.
Owszem. Z tego co pamiętam to ostatecznie MAZ kosztował tyle (lub prawie tyle) co Solaris Trollino. A chodziło przecież o to, żeby był tańszy...TLG pisze:Zadecydowały raczej względy ekonomiczne. Po prostu trolejbus nie okazał się tak tani jak zakładano, więc dalsze forsowanie projektu okazało się nieopłacalne.
A ja mam pytanie do kolegi z Lublina
Gdy zwiedzałem zajezdnię( tą bliżej KUL'u), zauważyłem pięknego stara w wersji dźwig(kolor kabiny niebieski) numeru typu nie pamiętam.
Czy ze wzglendu na to że to Bardzo rzadki Star, ktoś się nim interesuje żeby zostawić go na zabytek (chociażby sprzedać jakiemuś muzeum) ?
Rozumiem że będzie jeszcze eksploatowany pewnie przez jakieś 15 lat
Gdy zwiedzałem zajezdnię( tą bliżej KUL'u), zauważyłem pięknego stara w wersji dźwig(kolor kabiny niebieski) numeru typu nie pamiętam.
Czy ze wzglendu na to że to Bardzo rzadki Star, ktoś się nim interesuje żeby zostawić go na zabytek (chociażby sprzedać jakiemuś muzeum) ?
Rozumiem że będzie jeszcze eksploatowany pewnie przez jakieś 15 lat
Domyślam się, że chodzi o Helenów - zajezdnią trolejbusową.Blakkatze pisze:Gdy zwiedzałem zajezdnię( tą bliżej KUL'u)
Nie sądze. Jedyną organizacją w Lublinie, która kolekcjonuje zabytki jest LTEK. A MPK raczej się tego nie podejmie. Co do LTEKu jeszcze, to on szybciej kupi jakiegoś miga niż dzwig .Blakkatze pisze:Czy ze wzglendu na to że to Bardzo rzadki Star, ktoś się nim interesuje żeby zostawić go na zabytek (chociażby sprzedać jakiemuś muzeum) ?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Trollino dla Lublina:
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03113.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03113.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03115.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03116.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03117.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03129.jpg
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 74&secid=7
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03113.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03113.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03115.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03116.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03117.jpg
http://www.busportal.cz/images/stories/ ... C03129.jpg
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 74&secid=7