Nowa trakcja trolejbusowa w Lublinie
Nowa trakcja trolejbusowa w Lublinie
http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,3708952.html
Cytat:
Ruszyła budowa trakcji trolejbusowej na Węglinie. Nową trasą pojedziemy przez Czuby aż do Śródmieścia dokładnie za rok.
To pierwsza inwestycja w komunikacji miejskiej, którą współfinansuje Unia Europejska. Z prawie 6 mln zł - na tyle oszacowano koszty - UE dała ok. 4,5 mln zł. Reszta to pieniądze miasta.
Trolejbusem pojedziemy od skrzyżowania al. Kraśnickiej i ul. Roztocze, przez ul. Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Wileńską i Głęboką do skrzyżowania z ul. Filaretów. Tutaj linia połączy się z już istniejącą, którą można dojechać m.in. na Majdanek czy do Abramowic.
Wzdłuż ul. Orkana robotnicy kopią już doły na słupy. Później zainstalują przewody trakcyjne. Na całej trasie stanie 359 słupów, na których zawiśnie 17,8 km przewodów ważących w sumie 17 ton.
Całość prac zakończy się w listopadzie przyszłego roku, wtedy też będziemy mogli pojechać nową trasą. Do jej obsługi zostanie kupiony jeden trolejbus niskopodłogowy. Ma to być linia nr 153, która nadal będzie łączyć Węglin z Majdankiem, ale jej trasa zostanie zmieniona - będzie przebiegać przez Czuby i LSM.
Przy okazji inwestycji, określanej jako "Orkana", zostaną rozbudowane i zmodernizowane połączenia trakcji, gdzie nowa sieć zetknie się z już istniejącą: na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej i ul. Roztocze, rondzie przy E.Leclercu oraz skrzyżowaniu Głębokiej i Filaretów. Dzięki temu trolejbusy pojadą płynnie i nie będą gubiły "szelek". Nowa trasa będzie mieć prawie pięć kilometrów.
W następnych latach MPK planuje montaż słupów aż do osiedla Jagiellońskiego na Felinie. Chce też przedłużyć linię od Abramowic do nowej pętli w okolicach ulicy Powojowej. Do 2013 roku ma powstać kilkadziesiąt kilometrów nowej trakcji.
źródło: www.gazeta.pl
Cytat:
Ruszyła budowa trakcji trolejbusowej na Węglinie. Nową trasą pojedziemy przez Czuby aż do Śródmieścia dokładnie za rok.
To pierwsza inwestycja w komunikacji miejskiej, którą współfinansuje Unia Europejska. Z prawie 6 mln zł - na tyle oszacowano koszty - UE dała ok. 4,5 mln zł. Reszta to pieniądze miasta.
Trolejbusem pojedziemy od skrzyżowania al. Kraśnickiej i ul. Roztocze, przez ul. Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Wileńską i Głęboką do skrzyżowania z ul. Filaretów. Tutaj linia połączy się z już istniejącą, którą można dojechać m.in. na Majdanek czy do Abramowic.
Wzdłuż ul. Orkana robotnicy kopią już doły na słupy. Później zainstalują przewody trakcyjne. Na całej trasie stanie 359 słupów, na których zawiśnie 17,8 km przewodów ważących w sumie 17 ton.
Całość prac zakończy się w listopadzie przyszłego roku, wtedy też będziemy mogli pojechać nową trasą. Do jej obsługi zostanie kupiony jeden trolejbus niskopodłogowy. Ma to być linia nr 153, która nadal będzie łączyć Węglin z Majdankiem, ale jej trasa zostanie zmieniona - będzie przebiegać przez Czuby i LSM.
Przy okazji inwestycji, określanej jako "Orkana", zostaną rozbudowane i zmodernizowane połączenia trakcji, gdzie nowa sieć zetknie się z już istniejącą: na skrzyżowaniu al. Kraśnickiej i ul. Roztocze, rondzie przy E.Leclercu oraz skrzyżowaniu Głębokiej i Filaretów. Dzięki temu trolejbusy pojadą płynnie i nie będą gubiły "szelek". Nowa trasa będzie mieć prawie pięć kilometrów.
W następnych latach MPK planuje montaż słupów aż do osiedla Jagiellońskiego na Felinie. Chce też przedłużyć linię od Abramowic do nowej pętli w okolicach ulicy Powojowej. Do 2013 roku ma powstać kilkadziesiąt kilometrów nowej trakcji.
źródło: www.gazeta.pl
Ostatnio zmieniony 2006-11-01, 01:27 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.
Dobrze, że w cokolwiek inwestują. W Tychach ostatni raz postawiono w centrum trakcję dla linii E ok. 4 lata temu - były też pomysły wydłużenia tras B i E na Z-1 z Paprocan, ale jakoś pomysł siadł. Ploc, ile trajtków w sumie ma MPK Lublin Czy to prawda, że mają też wozy na podwoziu Ikarusa 280 3 lata temu byłem w Lublinie i widziałem coś takiego z daleka, ale nie mam pewności czy to za zwykłym ikarkiem nie stał trajtek
Tak, MPK Lublin eksploatowało tego typu Ikarusy (były to Ikarusy 280.26E). Były bodajze 3 sztuki tego typu autobusów. Wszystkie zostały skasowane.PszonaR pisze: Czy to prawda, że mają też wozy na podwoziu Ikarusa 280 3 lata temu byłem w Lublinie i widziałem coś takiego z daleka, ale nie mam pewności czy to za zwykłym ikarkiem nie stał trajtek
Przecież inwestują. W przyszłym roku za pieniądze z Unii Europejskiej pozyskają jednego niskacza, być może będzie to Solaris Trollino 12 . A resztę taboru z czasem również wymienią, tylko oczywiście potrzebne są na to ciągłe dotacje ze strony Unii Europejskiej .plocmaster pisze:Lepiej by trochę w tabor zainwestowali
Z 80.PszonaR pisze:Ploc, ile trajtków w sumie ma MPK Lublin
W Polsce nie ma żadnego trajtosza przeguba.PszonaR pisze:Czy to prawda, że mają też wozy na podwoziu Ikarusa 280
Ło kurna, jeden trolejbus Normalnie cała wieś tańczy i śpiewa, aż zabawę w remizie dziś zrobią.Adrian_ pisze:W przyszłym roku za pieniądze z Unii Europejskiej pozyskają jednego niskacza, być może będzie to Solaris Trollino 12 .
Takie gadki „kupimy wam jeden, niskopodłogowy trolejbus, może nawet porządny” są śmieszne. Mają kupę złomiastych PR-ek do kasacji na przedwczoraj, i chcą pozbyć się problemu jednym trolejbusem? LOL.
I zmiana podejścia do zagadnienia KM przez miasto, co niestety nie jest takie proste jak wyciskanie Brukselki…Adrian_ pisze:A resztę taboru z czasem również wymienią, tylko oczywiście potrzebne są na to ciągłe dotacje ze strony Unii Europejskiej
Wiesz, jeden trolejbus może i nie uratuje sytuacji, ale nie jest powiedziane, że na jednym zakupie musi się zakończyć . Zresztą dobrze, że w ogóle lubelska sieć trolejbusowa istnieje, bo gdyby nie zainteresowanie odpowiednich osób już dawno mogło by jej nie być.plocmaster pisze:Ło kurna, jeden trolejbus Normalnie cała wieś tańczy i śpiewa, aż zabawę w remizie dziś zrobią.
Takie gadki „kupimy wam jeden, niskopodłogowy trolejbus, może nawet porządny” są śmieszne. Mają kupę złomiastych PR-ek do kasacji na przedwczoraj, i chcą pozbyć się problemu jednym trolejbusem? LOL.
Szkoda, bo fajne byłyAdrian_ pisze:Tak, MPK Lublin eksploatowało tego typu Ikarusy (były to Ikarusy 280.26E). Były bodajze 3 sztuki tego typu autobusów. Wszystkie zostały skasowane.
Skoro już poruszyłeś temat takiego cyrku to zapraszam do Tych 8.11 na 13:30. Też będą pajacować przy jednym wozieplocmaster pisze:Ło kurna, jeden trolejbus Normalnie cała wieś tańczy i śpiewa, aż zabawę w remizie dziś zrobią.
Takie gadki „kupimy wam jeden, niskopodłogowy trolejbus, może nawet porządny” są śmieszne. Mają kupę złomiastych PR-ek do kasacji na przedwczoraj, i chcą pozbyć się problemu jednym trolejbusem? LOL.
Dzięki, a tak na marginesie zawsze podobał mi się trajtek "gnioto-podobny" - czy jest jeszcze gdzieś taki w Polsce - mam na myśli Gdynię, bo w Tychach nie zauważyłemMichał pisze:1 Jelcz M121E
54+9+1=64
Prawdę powiedziawszy w lubelskiej sieci trolejbusowej musi coś drgnąć. Trolejbusy w Lublinie stanowią integralną część komunikacji miejskiej i jakoś nie wyobrażam sobie, by włądze dopuściły do ich upadku (gdyby tak się stało, to powstałby niezły szum). Może jeden nowy trolejbus jest jedynie kropelką w morzu potrzeb, ale spójrzmy nna to w inny sposób-kupując jednego niskopodłogowca możemy skasować jedną Peerkę . I w ten sposób jeśli lubelskie MPK będzie otrzymywało dotację na trolejbusy może za 2, albo 3 lata z Lublina znikną przestarzałe Peerki .7370 pisze:Czy ja wiem to dobrze że coś "dgnie" w dobrym kierunku w Lublinie.
Jeśli chodzi o Jelcza M121E to ich już chyba się nie produkuje (chyba, że w Jelczu zaczną bawić się w trolejbusy z Masterami i gniotami /3 ). Co do niskopodłogowców tutaj duże szanse może mieć Mercedes O405N, choć nie wiadomo, ile lubelskie MPK otrzyma dotacji (możliwe, ze jednak zdecydują się na ST12AC) .7370 pisze:Co do wozów to raczej stawiam na powtórkę z Ekobusa, albo ST12, bo co innego mogą (no chyba że przeróbka z O405 )
No jak kupią ST12xx to trochę nudnie będzie jak można powinni kupić ST15xxJeśli chodzi o Jelcza M121E to ich już chyba się nie produkuje (chyba, że w Jelczu zaczną bawić się w trolejbusy z Masterami i gniotami /3 ). Co do niskopodłogowców tutaj duże szanse może mieć Mercedes O405N, choć nie wiadomo, ile lubelskie MPK otrzyma dotacji (możliwe, ze jednak zdecydują się na ST12AC) .
Na Solarisa Trolino 15AC muszą być potoki pasażerskie, bo inaczej bęzie idiotyzmem kupować trolejbus, który pasażerami będzie zapełniał się tylko do połowy, tudzież do 3/4 miejsc siedzących. W tym przypadku ST12AC jest optymalnym rozwiązaniem .7370 pisze: No jak kupią ST12xx to trochę nudnie będzie jak można powinni kupić ST15xx
Chodzi ci może o Mastera, tudzież gnioty-przejściówki jako trolejbusy? jeśli tak to obawiam się, ze przedsiębiorstwa eksploatujące trolejbusy chyba nie zdecydują się na przerabianie tych Jelczy, wszak jakość wykonania niektórych autobusów tego typu pozostawia wiele do życzenia i nie miało by to sensu, gdyż tego tpyu trolejbus dosyć szybko zaczął by się sypać .J-31 pisze:A swoją drogą, to chciałbym zobaczyć M121MT z nowym "ryjkiem" a'la Salus