[Gdynia] Trolejbusy zabytkowe
[Gdynia] Trolejbusy zabytkowe
Większość wie, że PKT Gdynia użytkuje jeden zabytkowy pojazd - Saurer 4T. Niedługo jednak w mieście będą kolejne.
20.01.2010 do Gdyni dotarła Skoda 9Tr20 (pierwotnie jeździła w Opavie) pozyskana z Lublina. Ma być wyremontowana (prawdopodobnie w Czechach) i stać się jeżdżącym eksponatem.
Do tego dojdzie jeszcze Jelcz 120MTE z nr 3321. Ma być przemalowany i przenumerowany na 10121 (stary numer WPKGG). Też ma być jeżdżącym eksponatem.
20.01.2010 do Gdyni dotarła Skoda 9Tr20 (pierwotnie jeździła w Opavie) pozyskana z Lublina. Ma być wyremontowana (prawdopodobnie w Czechach) i stać się jeżdżącym eksponatem.
Do tego dojdzie jeszcze Jelcz 120MTE z nr 3321. Ma być przemalowany i przenumerowany na 10121 (stary numer WPKGG). Też ma być jeżdżącym eksponatem.
Super wiadomość. A propo... rozumiem, że wszystkie te jeżdżące eksponaty - wzorem Saurera - będą stacjonować w zajezdni PKTSkoda9Tr pisze:20.01.2010 do Gdyni dotarła Skoda 9Tr20 (pierwotnie jeździła w Opavie) pozyskana z Lublina. Ma być wyremontowana (prawdopodobnie w Czechach) i stać się jeżdżącym eksponatem.
A czy jest rozpatrywana możliwość stworzenia muzeum komunikacji miejskiej w Gdyni ?
Pozwolę sobie zarzucić zdjęciem:
http://phototrans.eu/14,383346,0,__koda_9Tr_36.html
Jak widać jest co remontować.
@J-31: Co do utworzenia muzeum komunikacji, to jak na razie nie ma na to specjalnych widoków. Natomiast KMKM Vetra posiada trochę zbiorów związanych z historią KM w Gdyni, są 2 trolejbusy, jednak nie słyszałem o pomyśle zebrania tego "do kupy".
http://phototrans.eu/14,383346,0,__koda_9Tr_36.html
Jak widać jest co remontować.
@J-31: Co do utworzenia muzeum komunikacji, to jak na razie nie ma na to specjalnych widoków. Natomiast KMKM Vetra posiada trochę zbiorów związanych z historią KM w Gdyni, są 2 trolejbusy, jednak nie słyszałem o pomyśle zebrania tego "do kupy".
Warto też wspomnieć o tym, że zakup 25 trollin, potem zakup 1 albo 2 pojazdów ze środków własnych i w końcu domniemane Citara sprawią, że z gdyńskich ulic znikną Jelcze (oprócz Gniota)... Na szczęście znikną tylko ze służby liniowej, bo wiadomo już, że Jelcz 120ME #3321 przejdzie operację, która przywróci go do oryginalnego wyglądu (m. in. atrapa, siedzenia skajowe, malowanie...) i razem z Saurerem i Skodą będzie reprezentował flotę zabytków
Dokładnie tak. Remont potrwa tak długo, gdyż cały wóz trzeba będzie praktycznie w całości rozmontować i złożyć od nowa.
A do PKT trafiły już skajowe siedzenia dla 3321, który to zyska numer oryginalny: 10121. Ogólnie zamierzenie jest takie, aby wyglądał tak: http://phototrans.eu/14,87176,0,PNTKM_J ... 10120.html, tyle, że ładniej niż na zdjęciu .
A do PKT trafiły już skajowe siedzenia dla 3321, który to zyska numer oryginalny: 10121. Ogólnie zamierzenie jest takie, aby wyglądał tak: http://phototrans.eu/14,87176,0,PNTKM_J ... 10120.html, tyle, że ładniej niż na zdjęciu .
Jak znam PKT, to raczej chyba mu to nie grozi. Ten trajtek będzie się pojawiać na specjalnych liniach. Na szczęście gdyńskie PKT, to nie to samo co warszawskie MZAMarcin_FTŚ pisze:Miejmy tylko nadzieję że nie będzie on wypuszczany normalnie na trasę żeby być narażonym na akty wandalizmu ze strony "pasażerów".
Planowana jest sezonowa linia turystyczna, którą będą obsługiwać trolejbusy zabytkowe. Będzie ich docelowo 3 albo 4 (zależy jak się uda z drugim Jelczem), więc nawet jak 2 się wypuści, to rezerwa będzie.
Problemem przy eksploatacji Saurera w wakacje na linii 21 było to, że jest on tylko jeden. Częste awarie wymuszały puszczanie zwykłych wozów co mijało się z celem.
Ciekawi mnie tylko trasa. Mówi się o Dworzec Gł. PKP ↔ Orłowo SKM - "Klif", ale ostatnio słyszałem też głosy o Gdynia Chylonia - Dworzec PKP ↔ Orłowo SKM - "Klif". Myślę, że ta druga byłaby lepsza pod względem historycznym i sentymentalnym. Chylonia to pierwsza pętla w Gdyni w ogóle, a Orłowo to druga najstarsza z obecnie istniejących.
Problemem przy eksploatacji Saurera w wakacje na linii 21 było to, że jest on tylko jeden. Częste awarie wymuszały puszczanie zwykłych wozów co mijało się z celem.
Ciekawi mnie tylko trasa. Mówi się o Dworzec Gł. PKP ↔ Orłowo SKM - "Klif", ale ostatnio słyszałem też głosy o Gdynia Chylonia - Dworzec PKP ↔ Orłowo SKM - "Klif". Myślę, że ta druga byłaby lepsza pod względem historycznym i sentymentalnym. Chylonia to pierwsza pętla w Gdyni w ogóle, a Orłowo to druga najstarsza z obecnie istniejących.
Trochę szkoda, że tak późno pomyślano o tych doczepach. Bo swego czasu było ich w Warszawie sporo. I były w dobrej kondycji - a przynajmniej było ich na tyle dużo, że zawsze można było coś wybrać, potem wyremontować, a kilka innych potraktować jako dawcę części (jeśli takowe byłyby potrzebne). Teraz będzie już coraz gorzej.
Zacznijmy od tego, że w ogóle nie myślano i się nie myśli Saurer i tak wyjeżdża raz na ruski rok, więc po co jeszcze utrzymywać przyczepę, która, jeżeli już by jeździła, to tylko na pusto... Wątpliwa atrakcja
A może dobrze, że jest tak jak jest? Wraki 2 Saurerów i 3 przyczep stojących za płotem na porośniętym placu też mają pewien urok i stanowią jakąś gratkę dla fotografów
A może dobrze, że jest tak jak jest? Wraki 2 Saurerów i 3 przyczep stojących za płotem na porośniętym placu też mają pewien urok i stanowią jakąś gratkę dla fotografów
Po ponad rocznym remoncie Skoda 9Tr wróciła do Gdyni.
http://zkmgdynia.pl/?mod=wiadomosci&id=3&lang=pl
http://zkmgdynia.pl/?mod=wiadomosci&id=3&lang=pl