Reforma linii nocnych w Lodzi.
Reforma linii nocnych w Lodzi.
http://www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=1&id=288
Wiecej szczegolow jak i rozkladow jazdy nalezy sie spodziewac w ciagu najblizszych dni (byc moze juz jutro) na stronie www.mpk.lodz.pl
Jak dla mnie, mimo kilku niewielkich uwag reforma jest jak najbardziej trafiona. Dla nie wtajemniczonych, autobusy beda jezdzily co 30 min (co godzine N1 do Aleksandrowa Lodzkiego, N1A do Rojnej rowniez co godzine). W punkcie przesiadkowym beda zbieraly sie wszystkie autobusy i czekaly 6 minut az kazdy sie przesiadzie.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Beda jezdzily w zaleznosci od zapelnienia albo krotkie autobusy albo przegubowe, tych drugich nalezy sie spodziewac szczegolnie w weekendy.
Wiecej szczegolow jak i rozkladow jazdy nalezy sie spodziewac w ciagu najblizszych dni (byc moze juz jutro) na stronie www.mpk.lodz.pl
Jak dla mnie, mimo kilku niewielkich uwag reforma jest jak najbardziej trafiona. Dla nie wtajemniczonych, autobusy beda jezdzily co 30 min (co godzine N1 do Aleksandrowa Lodzkiego, N1A do Rojnej rowniez co godzine). W punkcie przesiadkowym beda zbieraly sie wszystkie autobusy i czekaly 6 minut az kazdy sie przesiadzie.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Beda jezdzily w zaleznosci od zapelnienia albo krotkie autobusy albo przegubowe, tych drugich nalezy sie spodziewac szczegolnie w weekendy.
Malo? O jedna mniej niz dotychczas, a obsluga poszczegolnych czesci miasta jest lepsza. Nie liczy sie ilosc tylko jakosc. U nas wystarczy 7 linii aby porzadnie obsluzyc cale miasto w nocy.
Ciekawe jak to jest rozwiazane w Poznaniu (ilosc linii, czestotliwosc i czy sa punkty przesiadkowe).
Pozdrawiam,
Aleksej
Ciekawe jak to jest rozwiazane w Poznaniu (ilosc linii, czestotliwosc i czy sa punkty przesiadkowe).
Pozdrawiam,
Aleksej
21 konkretniePodi pisze:Ilośc jest duża,coś koło 20, punkt przesiadkowy-Rondo Kaponiera,częstotliwość-niektóre linie nawet co 30 min...aleksej pisze:Ciekawe jak to jest rozwiazane w Poznaniu (ilosc linii, czestotliwosc i czy sa punkty przesiadkowe).
Głowne punkt przesiadkowy R. Kaponiera, Rataje dworzec dla ludzi o mocnych nerwach takze Dworzec PKP
częstotliwosć co 30 minut linie: 231-235, 237-239, 243, 251, 252, pozostałe co godzine (niektóre częściej)
Wieć wybacz ale Łódź wymięka...
Ludzie chcieli linie,to zrobili,być moze niedługo pojawią się nowe tramwajoweJa pierdykam, po co wam tyle linii nocnych? Lodz jest znacznie wieksza od Poznania, a 7 spokojnie wystarczy, Krakow rowniez wiekszy tez ma mniej linii. Wyglada mi to na niezle marnotrastwa. Bo jakos watpie aby te 21 linii jezdzilo zapelnione.
Pozdrawiam,
Aleksej
Nie pojawia sie jak, jak już to N21 wydłużą.Podi pisze:Ludzie chcieli linie,to zrobili,być moze niedługo pojawią się nowe tramwajoweJa pierdykam, po co wam tyle linii nocnych? Lodz jest znacznie wieksza od Poznania, a 7 spokojnie wystarczy, Krakow rowniez wiekszy tez ma mniej linii. Wyglada mi to na niezle marnotrastwa. Bo jakos watpie aby te 21 linii jezdzilo zapelnione.
Pozdrawiam,
Aleksej
Swoja drogą być może jeszcze więcej będzie nocnych autobusów w Poznaniu, bo jeszcze w nie wszystkie miejsca dojeżdża nocny autobus
Niezle marnotrastwo, jakos nie wierze w to aby te autobusy jezdzily jakos sensownie zapelnione, a i mysle ze spokojnie moznaby obsluzyc cale miasto przy maksimum 10 liniach (jak w wiekszej Lodz da sie to zrobic z 7mioma to w Poznaniu mozna z mniejsza iloscia linii). W Lodzi 7 linii ladnie obsluzy cale miasto i to w taki sposob ze latwo sie dostac z kazdego miejsca w miescie do kazdego innego. W nocy autobusy moga bardziej objezdzac dane osiedla, ruch jest mniejszy niz w dzien wiec czas podrozy bedzie porownywalny.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
Dokładnie, 21 linii to więcej niż w Warszawie, która jest dużo bardziej rozległa niż Poznań.aleksej pisze:Ja pierdykam, po co wam tyle linii nocnych? Lodz jest znacznie wieksza od Poznania, a 7 spokojnie wystarczy, Krakow rowniez wiekszy tez ma mniej linii. Wyglada mi to na niezle marnotrastwa. Bo jakos watpie aby te 21 linii jezdzilo zapelnione.
Hej, jesli to dziala dobrze to niech ich bedzie nawet 50. Nie jestem z Poznania i trudno mi ocenic czy to ma sens, ale tak na pierwszy rzut oka wydaje mi sie ze jest tych linii za duzo, i duze sie pokrywe (kilka mozna byloby polaczyc w jedna).
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
A pomysl na wspolny punkt przesiadkowy pojawil sie juz dawno temu, ale tutaj:
http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/proj/proj_1/nocne.htm
Macie pomysl stowarzyszenia IPT, jak widac glowne zalozenia zostaly wykonane w tej reformie.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
A pomysl na wspolny punkt przesiadkowy pojawil sie juz dawno temu, ale tutaj:
http://www.ipt_lodz.toya.net.pl/proj/proj_1/nocne.htm
Macie pomysl stowarzyszenia IPT, jak widac glowne zalozenia zostaly wykonane w tej reformie.
Wtedy byłoby gorzej,bo kto by chciał jechać np. z Sobieskiego na Junikowo? A tak to może podjechać na Kaponierę i przesiąśc się na to,co chcealeksej pisze:Nie jestem z Poznania i trudno mi ocenic czy to ma sens, ale tak na pierwszy rzut oka wydaje mi sie ze jest tych linii za duzo, i duze sie pokrywe (kilka mozna byloby polaczyc w jedna).
A tu masz schemat sieci http://www.mpk.poznan.pl/nocki.pdf
Ale to jest w ogóle bez znaczenia. Nowy układ linii nocnych w Łodzi (czyli punkt A - postój w Centrum - punkt B), na tej samej zasadzie od lat funkcjonuje w Warszawie i się sprawdza, mimo, że mało kto potrzebuje jechać w nocy np. z Zacisza na Kabaty. Jest czas na przesiadkę w Centrum w inną linię.Podi pisze:Wtedy byłoby gorzej,bo kto by chciał jechać np. z Sobieskiego na Junikowo?aleksej pisze:Nie jestem z Poznania i trudno mi ocenic czy to ma sens, ale tak na pierwszy rzut oka wydaje mi sie ze jest tych linii za duzo, i duze sie pokrywe (kilka mozna byloby polaczyc w jedna).
No i po inauguracji (na forum komunikacja Lodz GW jest troszke linkow do fotek). Ogolnie bardzo pozytywnie, chociaz jeszcze widac troszke niedociagniec. NR koordynowal akcje w punkcie przesiadkowym, ale i tak o 22:30 gdzies N3 sie zapodziala i wogole nie trafila. Dobrze ze w kazdym praktycznie autobusie byl jakis milosnik i mogl poprowadzic kierowce na petle (bo czesto byli zdezorientowani).
Ja osobiscie poprowadzilem kierowce N1 do Aleksandrowa, biedak stanol kolo petli na Rojnej i prosil przez radio o pomoc. Najlepsze jest to ze w druga strone jechal az do Andrespola. Jedna wada tej reformy, to na N1 pojawiaja sie Jelcze M181MB i takim trupem musialem dojechac do domu (w Aleksandrowie kroluja Volva). Na razie na N1 i N2 jezdza przegubowce, ale MPK i ZDiT bada frekwencje (na N1 spokojnie krotki by starczyl) i pewnie w przyszlym roku bedzie racjonalizacja taboru na liniach nocnych (mysle ze na N1 i N2 przeguby beda sie pojawialy w weekendy w tygodniu nie ma sensu).
Ogolnie jest bardzo fajnie, naprawde po europejsku i wygodnie, niedorobki sie dorobia w ciagu najblizszych dni (np. zaprogramowanie wyswietlaczy).
Pozdrawiam,
Aleksej
Ja osobiscie poprowadzilem kierowce N1 do Aleksandrowa, biedak stanol kolo petli na Rojnej i prosil przez radio o pomoc. Najlepsze jest to ze w druga strone jechal az do Andrespola. Jedna wada tej reformy, to na N1 pojawiaja sie Jelcze M181MB i takim trupem musialem dojechac do domu (w Aleksandrowie kroluja Volva). Na razie na N1 i N2 jezdza przegubowce, ale MPK i ZDiT bada frekwencje (na N1 spokojnie krotki by starczyl) i pewnie w przyszlym roku bedzie racjonalizacja taboru na liniach nocnych (mysle ze na N1 i N2 przeguby beda sie pojawialy w weekendy w tygodniu nie ma sensu).
Ogolnie jest bardzo fajnie, naprawde po europejsku i wygodnie, niedorobki sie dorobia w ciagu najblizszych dni (np. zaprogramowanie wyswietlaczy).
Pozdrawiam,
Aleksej