Najkrótsza i najdłuższa linia KM w Waszych miastach.
Najdłuższa linia autobusowa w Wawie to chyba 125 - ex pośp. F (Międzylesie - os. Górczewska) - nie znam długości.
Ale warto zapamiętać 415 ze względu na swoje 41 kilometrów długości...(trasa od Huty do Wesołej). Najwięcej przystanków - ok. 55 ma niezastąpiona 107 117 też jest dość długa, 171 raczej nie aż tak.
Najkrótsza to zdecydowanie 113 (Groty - os.Górczewska) - tylko 7 minut i 6 przystanków w jedną stronę.
W czołówce jest także przejeżdżająca pod moim oknem 193 (Bokserska - Ursynów Płd.) - 17 minut.
Tramwaje:
Tu ciężko wytypować. Wszystkie trasy są dość długie, jednak w czołówce linii najkrótszych znajdą się 21: Wiatraczna- ¯erań FSO (23 min. w jedną stronę), 27: Cm. Wolski - Potocka (21 min), 7: Banacha - Kawęczyńska Bazylika (26 min.).
Najdłuższą linią wydaje się być 15: Okęcie-Huta (56 min.), ale większość (niektóre oprócz wyżej wspomnianych mają czas w granicach 30 min. w jedną stronę) nie odbiega od piętnastki o najwyżej 15 min.
Ale warto zapamiętać 415 ze względu na swoje 41 kilometrów długości...(trasa od Huty do Wesołej). Najwięcej przystanków - ok. 55 ma niezastąpiona 107 117 też jest dość długa, 171 raczej nie aż tak.
Najkrótsza to zdecydowanie 113 (Groty - os.Górczewska) - tylko 7 minut i 6 przystanków w jedną stronę.
W czołówce jest także przejeżdżająca pod moim oknem 193 (Bokserska - Ursynów Płd.) - 17 minut.
Tramwaje:
Tu ciężko wytypować. Wszystkie trasy są dość długie, jednak w czołówce linii najkrótszych znajdą się 21: Wiatraczna- ¯erań FSO (23 min. w jedną stronę), 27: Cm. Wolski - Potocka (21 min), 7: Banacha - Kawęczyńska Bazylika (26 min.).
Najdłuższą linią wydaje się być 15: Okęcie-Huta (56 min.), ale większość (niektóre oprócz wyżej wspomnianych mają czas w granicach 30 min. w jedną stronę) nie odbiega od piętnastki o najwyżej 15 min.
Bardzo ładnie, ja może tylko dodam, do najkrótszych linii możemy zaliczyć 124 (Okęcie - Paluch) - 11 przystanków i 12-14 minut przejazdu.Grzesiek pisze:Najkrótsza to zdecydowanie 113 (Groty - os.Górczewska) - tylko 7 minut i 6 przystanków w jedną stronę.
W czołówce jest także przejeżdżająca pod moim oknem 193 (Bokserska - Ursynów Płd.) - 17 minut.
193 jest już dłuższa (Ursynów Płd - Bokserska) - czas przejazdu podobno max 21 minut, ilość przystanków 14
Co ciekawe obie linie obsługiwane są taborem wielkopojemnym. Na linii 193 spotkamy na codzień SU 18 III
Rekord to dwa SU18 III na 193. Dziś 8226 i 8227. Jeden z nich to niska brygada, a drugi to niskacz na wysokiej brygadzie.
Z tego co obserwuję z okna, to tą linią jeździ średnio 10-15 osób (ale mam widok na dopiero drugi/przedostatni przystanek na trasie - JAD¬WINGÓW). Jednak z tego, co mi koledzy MKM-owie z Ursynowa mówili, ta linia w godzinach szczytu i godzinach "szkolnych" jest zapchana jak puszka z sardynkami. Wiąże się to z tym, że przejeżdża koło SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego) i Metra Służew, gdzie wsiada/wysiada dużo studentów studiujących na SGGW. A 193 i 401 to najlepsze środki transportu do SGGW, jeśli chodzi dojazd z przesiadką z metra
Z tego co obserwuję z okna, to tą linią jeździ średnio 10-15 osób (ale mam widok na dopiero drugi/przedostatni przystanek na trasie - JAD¬WINGÓW). Jednak z tego, co mi koledzy MKM-owie z Ursynowa mówili, ta linia w godzinach szczytu i godzinach "szkolnych" jest zapchana jak puszka z sardynkami. Wiąże się to z tym, że przejeżdża koło SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego) i Metra Służew, gdzie wsiada/wysiada dużo studentów studiujących na SGGW. A 193 i 401 to najlepsze środki transportu do SGGW, jeśli chodzi dojazd z przesiadką z metra
Czasami zdarza mi się przejechać tym autobusem i potwierdzam. 193 i 401 to linie dowozowe do metra dla studentów SGGWGrzesiek pisze:Rekord to dwa SU18 III na 193. Dziś 8226 i 8227. Jeden z nich to niska brygada, a drugi to niskacz na wysokiej brygadzie.
Z tego co obserwuję z okna, to tą linią jeździ średnio 10-15 osób (ale mam widok na dopiero drugi/przedostatni przystanek na trasie - JAD¬WINGÓW). Jednak z tego, co mi koledzy MKM-owie z Ursynowa mówili, ta linia w godzinach szczytu i godzinach "szkolnych" jest zapchana jak puszka z sardynkami. Wiąże się to z tym, że przejeżdża koło SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego) i Metra Służew, gdzie wsiada/wysiada dużo studentów studiujących na SGGW. A 193 i 401 to najlepsze środki transportu do SGGW, jeśli chodzi dojazd z przesiadką z metra
W Poznaniu:
=>najdłuższa linia tramwajowa to linia 1, 16,81 km i 52 minuty jazdy
=>najkrótsza linia tramwajowa to linia 16 (z koncówka uliczną z jednej strony), w jedną stronę 7,46 km i 17 minut (rano jezdzi co 5-6), kursuje tylko w dni robocze
=>najdłuższy autobus moim zdaniem 78 (ok.14,95 km i 50 minut) albo podmiejski pospieszny sezonowy P (ok.30 minut i jakoś też 15 km)
=>najkrótsza to 98 (12 minut i 2,8 km), ale za to jezdzi co 6-11 minut)
=>najdłuższa linia tramwajowa to linia 1, 16,81 km i 52 minuty jazdy
=>najkrótsza linia tramwajowa to linia 16 (z koncówka uliczną z jednej strony), w jedną stronę 7,46 km i 17 minut (rano jezdzi co 5-6), kursuje tylko w dni robocze
=>najdłuższy autobus moim zdaniem 78 (ok.14,95 km i 50 minut) albo podmiejski pospieszny sezonowy P (ok.30 minut i jakoś też 15 km)
=>najkrótsza to 98 (12 minut i 2,8 km), ale za to jezdzi co 6-11 minut)
Napisałem bo widziałem, ze o Petca wspomniałeś a to podmiejska z miejską podwójną taryfaPoznańczyk pisze:111 => ok. 22,74 km
101 => ok. 23,62 km
Ale to linie podmiejskie, a nie koniecznie KM, mogłeś sam coś napisać a nie sie czepiać
Dokładnie 15,13 kmPoznańczyk pisze:
=>najdłuższy autobus moim zdaniem 78 (ok.14,95 km i 50 minut)
Ale tak swoja drogą to 62 20,5 km i 96 20,3 (nie licząc końcówki w Krzesinach bo tego końcówką nazwać nie można
Poznańczyk pisze:21,75 km i 71-73 minut jazdy (linia 1: JUNIKOWO - OGRODY) DO 28-02-2005
I znów lece ze sporostowaniem 21,35 km i czas jazdy 70 minut
Linia P ma raczej charakter sezonowy i pospieszny, mniej zaś podmiejski. Bo służy mieszkańcom Poznania w dojechaniu na wsie, a nie mieszkańcom podpoznańskim do miasta.
62 i 96 należy chyba podzielić przez dwa. Bo jak chcesz tak liczyć to musiałbyś wszystko pomnożyc, a w Krzesinach końcówka nie ustepuje np. Sypniewu
A "1" chyba trochę więcej jednak niż tylko 21,35 A czas jazdy 70 to chyba wieczorem... I tak w praktyce wychodziło do 77 minut w jedną stronę...
62 i 96 należy chyba podzielić przez dwa. Bo jak chcesz tak liczyć to musiałbyś wszystko pomnożyc, a w Krzesinach końcówka nie ustepuje np. Sypniewu
A "1" chyba trochę więcej jednak niż tylko 21,35 A czas jazdy 70 to chyba wieczorem... I tak w praktyce wychodziło do 77 minut w jedną stronę...
ad 1) Wyjeżdza kilkanaście kolmetrów poza centrum miasta to jest to linia podmiejskaPoznańczyk pisze:Linia P ma raczej charakter sezonowy i pospieszny, mniej zaś podmiejski. Bo służy mieszkańcom Poznania w dojechaniu na wsie, a nie mieszkańcom podpoznańskim do miasta.
62 i 96 należy chyba podzielić przez dwa. Bo jak chcesz tak liczyć to musiałbyś wszystko pomnożyc, a w Krzesinach końcówka nie ustepuje np. Sypniewu
ad2) Ustępuje, bo w Sypniewu masz planowe postoje, a w Krzesinach nie (tam jest tzw pętla przelotowa)