[Ogólnie] Węzły przesiadkowe w Polsce
[Ogólnie] Węzły przesiadkowe w Polsce
Otwieram nowy temat, ponieważ jesteśmy świadkami - myslę, że wreszcie - nowej ery w stołecznej komunikacji miejskiej.
Tzn. rozbudowane, wielofunkcyjne, węzły przesiadkowe.
Mamy już węzeł na Młocinach - w skład którego wchodzi pętla tramwajowa, autobusowa, stacja metra oraz parking "Park&Ride".
Jest też drugi węzeł w rejonie stacji metra "Marymont". W skład którego wchodzi pętla autobusowa, stacje metra, parking "Park&Ride"... jest też pętla tramwajowa, ale na razie nie ma ona większego znaczenia.
Właśnie budowany jest potężny węzeł na Okęciu - w jego skład wejdzie pętla tramwajowa, autobusowa oraz parking ... oczywiście "Park& Ride"
A tymczasem stołeczni urzędnicy z Ratusza, już planują kolejną inwestycję związaną z komunikacją miejską.
Otóż na Gocławku, tuż obok węzła komunikacyjnego Marsa-Płowiecka, w przyszłości jest szansa, że powstanie spory dworzec przesiadkowy. Do którego przedłużona zostanie linia tramwajowa (dotrze tam w tunelu), powstanie też pętla autobusowa, a także parking.
Całość ma mieć kilka kondygnacji. Na samym dole tramwaje, piętro wyżej autobusy, a na następnych piętrach parkingi dla samochodów
Możecie o tym przeczytać w Gazecie
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... lawku.html
Logika jest taka, by zatrzymać w tym miejscu samochody. Ułatwić mieszkańcom miejscowości podwarszawskich dojazd do centrum - tramwajami a także autobusami po buspasach.
Co o tym Myślicie ?
Tzn. rozbudowane, wielofunkcyjne, węzły przesiadkowe.
Mamy już węzeł na Młocinach - w skład którego wchodzi pętla tramwajowa, autobusowa, stacja metra oraz parking "Park&Ride".
Jest też drugi węzeł w rejonie stacji metra "Marymont". W skład którego wchodzi pętla autobusowa, stacje metra, parking "Park&Ride"... jest też pętla tramwajowa, ale na razie nie ma ona większego znaczenia.
Właśnie budowany jest potężny węzeł na Okęciu - w jego skład wejdzie pętla tramwajowa, autobusowa oraz parking ... oczywiście "Park& Ride"
A tymczasem stołeczni urzędnicy z Ratusza, już planują kolejną inwestycję związaną z komunikacją miejską.
Otóż na Gocławku, tuż obok węzła komunikacyjnego Marsa-Płowiecka, w przyszłości jest szansa, że powstanie spory dworzec przesiadkowy. Do którego przedłużona zostanie linia tramwajowa (dotrze tam w tunelu), powstanie też pętla autobusowa, a także parking.
Całość ma mieć kilka kondygnacji. Na samym dole tramwaje, piętro wyżej autobusy, a na następnych piętrach parkingi dla samochodów
Możecie o tym przeczytać w Gazecie
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... lawku.html
Logika jest taka, by zatrzymać w tym miejscu samochody. Ułatwić mieszkańcom miejscowości podwarszawskich dojazd do centrum - tramwajami a także autobusami po buspasach.
Co o tym Myślicie ?
Ostatnio zmieniony 2010-06-29, 12:53 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Warszawa ma genialne pomysły na km, szkoda, że inne miasta nie chcą brać przykładu właśnie ze stolicy U Was wszystko jest robione dobrze, jest pomyślane. U nas najlepsza jest pętla Krzyki (niestety jedyna tak dobra) - autobusy (także gminne), tramwaje, parking na kilkadziesiąt samochodów (koło parku). Tego czego zazdroszczę Wawie, to reklama km, buspasy i właśnie genialne węzły przesiadkowe
PS - proponuję zmianę nazwy tematu na "Węzły przesiadkowe w Polsce", wtedy każdy będzie mógł opisać węzły przesiadkowe w swoim miescie
PS - proponuję zmianę nazwy tematu na "Węzły przesiadkowe w Polsce", wtedy każdy będzie mógł opisać węzły przesiadkowe w swoim miescie
Ostatnio zmieniony 2010-06-29, 13:29 przez 9507, łącznie zmieniany 1 raz.
No, to teraz można opisać.
Krzyki - pętlę-węzeł przebudowywano na początku XXI wieku.Swoją trasę kończą tu 3 linie tramwajowe i 7 autobusowych (w tym 3 gminne i 1 nocna). Jest to też przystanekj przeolotowt dla linii D (notabene najsłabszy punkt Krzyków), 602, 502, 247 i 862. Na pętli znajdują się 2 punkty sprzedaży biletów, szalet, sklep, piekarnia/cukiernia, 2 automaty biletowe, 3 wiaty/parkingi dla rowerów. Po drugiej stronie ulicy jest parking samochodowy, co prawda z głównym przeznaczeniem do zostawienia auta przy parku, ale zawsze można go wykorzystać jako P&R, także przy LIDLu 9jakieś 50/100 metrów od węzła) jest duży parking.
Autobusy kończące trasę na Krzykach (612, 113, 8xx) dowożą tu mieszkańców peryferyjnych osiedli i wiosek, którzy dalej mogą podróżować tramwajami (które z Krzyków odjeżdżają w szczycie średnio co 3 minuty)
Generalnie jest to jedno z najlepszych miejsc na przesiadkę w mieście.
Równie (a może i bardziej) obiecująco zapowiada się pętla Oporów po przebudowie.
http://www.phototrans.eu/14,394283,0,Me ... _8304.html
http://www.phototrans.eu/14,336766,0,Me ... _7301.html
http://www.phototrans.eu/14,317832,0,Je ... _9520.html
Jak widać węzeł/pętla nie jest wieeelki, ale praktyczny i zielony
Krzyki - pętlę-węzeł przebudowywano na początku XXI wieku.Swoją trasę kończą tu 3 linie tramwajowe i 7 autobusowych (w tym 3 gminne i 1 nocna). Jest to też przystanekj przeolotowt dla linii D (notabene najsłabszy punkt Krzyków), 602, 502, 247 i 862. Na pętli znajdują się 2 punkty sprzedaży biletów, szalet, sklep, piekarnia/cukiernia, 2 automaty biletowe, 3 wiaty/parkingi dla rowerów. Po drugiej stronie ulicy jest parking samochodowy, co prawda z głównym przeznaczeniem do zostawienia auta przy parku, ale zawsze można go wykorzystać jako P&R, także przy LIDLu 9jakieś 50/100 metrów od węzła) jest duży parking.
Autobusy kończące trasę na Krzykach (612, 113, 8xx) dowożą tu mieszkańców peryferyjnych osiedli i wiosek, którzy dalej mogą podróżować tramwajami (które z Krzyków odjeżdżają w szczycie średnio co 3 minuty)
Generalnie jest to jedno z najlepszych miejsc na przesiadkę w mieście.
Równie (a może i bardziej) obiecująco zapowiada się pętla Oporów po przebudowie.
http://www.phototrans.eu/14,394283,0,Me ... _8304.html
http://www.phototrans.eu/14,336766,0,Me ... _7301.html
http://www.phototrans.eu/14,317832,0,Je ... _9520.html
Jak widać węzeł/pętla nie jest wieeelki, ale praktyczny i zielony
Hm, w Poznaniu jest tego sporo, ale według niektórych nie są to węzły z prawdziwego zdarzenia, bowiem marsz z buta z jednego środka transportu na drugi jest za długi Najbliżej siebie jest na Górczynie - wprawdzie dworcowi pod względem estetyki daleko do Rataj czy Sobieskiego, ale nie dość, że praktycznie obok siebie mamy tramwaje i autobusy, to jeszcze w zasięgu kapcia jest kolej. Marzy mi się, żeby zbudować tam nowy dworzec właśnie między kolejowym a pętlą tramwajową - miejsca jest akurat, a w miejscu obecnego dworca zrobić P&R ze zjazdem bezpośrednio z wiaduktu w ciągu Głogowskiej. Ale póki co nie ma nawet żadnych planów przebudowy tego miejsca. Plany są za to jeśli chodzi o Ogrody. W tej chwili mamy ciasną pętlę tramwajową na placu Waryńskiego. Dworca autobusowego nie ma, mimo to jest to jeden z ważniejszych węzłów w mieście. Autobusy mają przystanki końcowe/przelotowe przy ulicach Dąbrowskiego, Nowina i Szpitalnej, zawracają robiąc kryterium uliczne tymi ulicami a także Szamotulską i Bukowską. Plany są takie, by linię tramwajową wydłużyć do skrzyżowania Dąbrowskiego z Polską i św. Wawrzyńca. Tam ma powstać zintegrowany dworzec autobusowo-tramwajowy i P&R. Niestety termin budowy nie jest określony. Od 5 lat mówi się o "już niedługo", a tymczasem żadnych pieniędzy na ten cel nie zabezpieczono. Z rzeczy istniejących warto uwzględnić węzeł na Sobieskiego - na końcu PST. Wprawdzie wysiadając z tramwaju musimy z kapcia potraktować dobre 150 metrów, by znaleźć się na dworcu (w drugą stronę jest nieco lepiej), ale mamy dużą poczekalnię a także... wypożyczalnię rowerów. Po co? Z drugiej strony torów kolejowych mamy kampus uniwersytecki. O ile na pierwsze wydziały z buta jest całkiem blisko, o tyle do następnych jest już ładny kawałek, nie mówiąc już o położonych w dalszych częściach umultowskiego lasu wydziałach, czy o uniwersyteckiej pływalni. Wprawdzie jest autobus, ale mocno nadkłada drogi, a na tramwaj nie ma co liczyć, choć co roku pojawiają się kolejne petycje. Wspominałem o torach... Tak, są. Nawet są oficjalne plany budowy przystanku. Tylko jest jeden problem - nie jeżdżą tam żadne pociągi pasażerskie, a towarowych jest na tyle dużo, że ciężko zrobić tam sensowną sieć pociągów. Poza tym cele podróży nie są na tyle atrakcyjne, by zachęcić odpowiednią ilość pasażerów. Kiedyś jeździł tamtędy pociąg IC relacji Szczecin - Warszawa. I miasto mówiło, że warto wybudować peron, by pociąg mógł się tam zatrzymywać. Jeden pociąg, rozumiecie? Na dodatek kategoria klientów też niekoniecznie ta, co trzeba. Co do P&R - wprawdzie oficjalny jest tylko w planach (jest parking strzeżony, co się nazywa P&R, no ale to tylko taki chłyt marketingowy właściciela), ale sporo osób zostawia auto na dużym parkingu pod Tesco i stamtąd śmiga na tramwaj.
To tyle, ciekawe, czy ktoś to przeczytał Jakby był ktoś zainteresowany, to mogę potem jeszcze trochę ponudzić.
[ Dodano: 29 Cze 2010 16:32 ]
Łomatko, naprawdę aż tyle napisałem? Teraz to już w ogóle jestem pewien, że nikt nie przeczyta
To tyle, ciekawe, czy ktoś to przeczytał Jakby był ktoś zainteresowany, to mogę potem jeszcze trochę ponudzić.
[ Dodano: 29 Cze 2010 16:32 ]
Łomatko, naprawdę aż tyle napisałem? Teraz to już w ogóle jestem pewien, że nikt nie przeczyta
Przeczyta, przeczytaKKS pisze:Teraz to już w ogóle jestem pewien, że nikt nie przeczyta
Czemu nie?KKS pisze:Jakby był ktoś zainteresowany, to mogę potem jeszcze trochę ponudzić.
Zmieńcie sobie nazwę. Osobiście proponuję ,,pl. 47. Pułku Kawalerii Lekkiej Legionów Piłsudskiego"KKS pisze:na placu Waryńskiego
No to wypadałoby opisać jeden z 2 największych węzłów w Szczecinie - Basen Górniczy. Ulokowany jest na Międzyodrzu w pasie rozdzielającym jezdnię ul. Gdańskiej. Kończą tam bieg linie tramwajowe 2,7,8 oraz autobusowe 54,55,56,65,71,73D/73Z (okrężna),79,84. Dodatkowo pętla i okolice stanowią przystanek przelotowy linii pospiesznych A,B,C,D,E,G i nocnych 522,531,532. Peronów autobusowych jest 8 + 2 przystanki przelotowe poza jej terenem, peronów tramwajowych - 2:zbiorczy dla wysiadających i zbiorczy dla wsiadających (nie ma osobnych peronów przy torach postojowych, których jest 3). Jako że raczej niewielu forumowiczów widziało ją na oczy, posłużę się schematem :
1-tramwajowy dla wsiadających
2- dla wysiadających
1 (nieb.) - pośpieszne, nocne, PKS i inni zainteresowani w kierunku centrum; aby się tam dostać trzeba przejść przez przejście z sygnalizacją, co powoduje niezłe zatory; w tym roku ma się zacząć budowa kładki.
2 (nieb.) - nocne, PKS i inni zainteresowani w kierunku prawobrzeża. Tu też przejście z sygnalizacją; co bardziej chamscy blachosmrodziarze widząc czerwone przejeżdżają przez pętle .
3 - C, 73Z końcowy
4- 56
5-73D końcowy, 73Z początkowy, 73D początkowy
6 - 79
7-54,84
8-55
9-65,71
10 - A,B,D,E,G
W środku pętli tramwajowej znajduje się więcej stanowisk postojowych dla autobusów, lecz bez peronów.
Autobusy jadące od prawobrzeża w celu wjazdu na pętle muszą pokonać widoczny na
górze przejazd przez tory, który jest nierzadko zajęty przez ciężarówkę chcącą wjechać do portu.
Zalety:
- nie trzeba przechodzić przez ulicę (bezcenne) - dopóki się nie korzysta z pośpiesznych
Wady:
- brak zadaszenia (wiaty są tylko na tramwajowym dla wsiadających w ilości tylko 2)
- brak tablic świetlnych z odjazdami (jak ktoś ma 2 linie do wyboru to się przydaje).
1-tramwajowy dla wsiadających
2- dla wysiadających
1 (nieb.) - pośpieszne, nocne, PKS i inni zainteresowani w kierunku centrum; aby się tam dostać trzeba przejść przez przejście z sygnalizacją, co powoduje niezłe zatory; w tym roku ma się zacząć budowa kładki.
2 (nieb.) - nocne, PKS i inni zainteresowani w kierunku prawobrzeża. Tu też przejście z sygnalizacją; co bardziej chamscy blachosmrodziarze widząc czerwone przejeżdżają przez pętle .
3 - C, 73Z końcowy
4- 56
5-73D końcowy, 73Z początkowy, 73D początkowy
6 - 79
7-54,84
8-55
9-65,71
10 - A,B,D,E,G
W środku pętli tramwajowej znajduje się więcej stanowisk postojowych dla autobusów, lecz bez peronów.
Autobusy jadące od prawobrzeża w celu wjazdu na pętle muszą pokonać widoczny na
górze przejazd przez tory, który jest nierzadko zajęty przez ciężarówkę chcącą wjechać do portu.
Zalety:
- nie trzeba przechodzić przez ulicę (bezcenne) - dopóki się nie korzysta z pośpiesznych
Wady:
- brak zadaszenia (wiaty są tylko na tramwajowym dla wsiadających w ilości tylko 2)
- brak tablic świetlnych z odjazdami (jak ktoś ma 2 linie do wyboru to się przydaje).
Ja widziałem, całkiem funkcjonalne. Nawet miałem napisać relację o tym, co mi się spodobało w Szczecinie, a co nie, ale mi się nie chciało, a teraz już nie pamiętamshakkie pisze:Jako że raczej niewielu forumowiczów widziało ją na oczy, posłużę się schematem :
A jest zakaz wjazdu?shakkie pisze:co bardziej chamscy blachosmrodziarze widząc czerwone przejeżdżają przez pętle
[ Dodano: 29 Cze 2010 19:10 ]
Nie wiem, czy ta nazwa jeszcze obowiązuje, w każdym razie tak się nazywało to miejsce zanim powstała tam pętla I za ważne miejsce na Piłsudskiego w Poznaniuplocmaster pisze:Zmieńcie sobie nazwę. Osobiście proponuję ,,pl. 47. Pułku Kawalerii Lekkiej Legionów Piłsudskiego"
Generalnie u nas dobrze rozwinięte- mamy dużo dworców, ale i kilka miejsc prowizorek, które dopiero należy zastąpić miejscami z prawdziwego zdarzenia.KKS pisze:Hm, w Poznaniu jest tego sporo, ale według niektórych nie są to węzły z prawdziwego zdarzenia, bowiem marsz z buta z jednego środka transportu na drugi jest za długi
Minusem jest brak zaangażowania pociągów w to przedsięwzięcie oraz brak parkingów P&R, ale na os. Sobieskiego mieszkańcy podpoznańskich miejscowości sami wzieli sprawy w swoje miejsce i "przejęli" parking przy pętli PST, z którego i ja korzystam
Obie zaległości zgodnie z obietnicami zostaną nadrobione.
Spoko. Ktoś to na pewno przeczytał... ja będąc wielokrotnie w Poznaniu, od samego początku byłem pod wrażeniem dworców autobusowych. To było coś, czego brakowało mi w Warszawie... a teraz my zaczynamy odbijać się od dna i brać przykład z Poznania. Aczkolwiek u nas jest to lepiej pomyślane, ponieważ obok dworców są budowane parkingi, gdzie można zostawić samochód. I to jest dobre rozwiązanieKKS pisze:Łomatko, naprawdę aż tyle napisałem? Teraz to już w ogóle jestem pewien, że nikt nie przeczyta
Mam taką cichą nadzieję, że ludzie z poznańskiego ZTM-u, przejdą trudną drogę w rozmowach z np. Przewozami Regionalnymi i w końcu - wcześniej, czy później - uda się zintegrować się taryfowo z koleją.Podi pisze:Minusem jest brak zaangażowania pociągów w to przedsięwzięcie oraz brak parkingów P&R.
W Warszawie też były z tym problemy i w końcu się udało, ale to tylko dzięki kilku ludziom, którzy potrafili się dogadać
Węzły przesiadkowe we Wrocławiu
Dla mnie najbardziej "fantastycznym" węzłem przesiadkowym we Wrocławiu jest Galeria Dominikańska. Odległość np. między pętlą z tyłu Galerii, a przystankiem w kierunku Dworca Głównego wynosi 400 m, a po drodze trzeba pokonać 2 jezdnie, torowisko tramwajowe (każde z osobną i niekoniecznie zsynchronizowaną sygnalizacją) i tunel... A na przystanku tramwajowym wysepki są tak wąskie, że przesiadka z jednego do drugiego tramwaju, które razem podjeżdżają na przystanek jest prawie niemożliwa, bo wychodzący z jednego tramwaju zderzają się z "pielgrzymką" wysiadającą z pierwszego. W tym czasie, pierwszy tramwaj zazwyczaj zamyka drzwi i odjeżdża... Myślę, że studenci transportu z całego kraju powinni przyjeżdżać do Wrocławia, żeby na tym przykładzie uczyć się, jak nie należy budować węzłów przesiadkowych...
A z węzłów z prawdziwego zdarzenia we Wrocławiu to wymieniłbym: Leśnicę, Dworzec Nadodrze, Krzyki, RRR i Kromera, przy czym w tych trzech ostatnich i tak parę rzeczy sp.....ono.
Natomiast moim zdaniem aż prosi się o stworzenie centrum przesiadkowego przy Dworcowej, na miejscu dawnego dworca PKSu, gdzie obecnie stoi... piękna, ogrodzona dziura w ziemi zarośnięta chwastami (w samym centrum miasta, na przeciwko Dworca Głównego PKP!)
A z węzłów z prawdziwego zdarzenia we Wrocławiu to wymieniłbym: Leśnicę, Dworzec Nadodrze, Krzyki, RRR i Kromera, przy czym w tych trzech ostatnich i tak parę rzeczy sp.....ono.
Natomiast moim zdaniem aż prosi się o stworzenie centrum przesiadkowego przy Dworcowej, na miejscu dawnego dworca PKSu, gdzie obecnie stoi... piękna, ogrodzona dziura w ziemi zarośnięta chwastami (w samym centrum miasta, na przeciwko Dworca Głównego PKP!)
Prawdę powiedziawszy, to ja sobie troszkę obejrzałem rejon Galerii Dominikańskiej i przyznam szczerze, że co jak co, ale w stosunku do tego miejsca w ogóle bym nie używał określenia "węzeł przesiadkowy". Pętla autobusowa schowana za galerię, z dala od tramwajów. Do tramwajów trzeba ostro biegać... to jaki to jest węzeł ?
Natomiast mimo wszystko spodobał mi się Rondo Ronalda Regana... ale z tego co pamiętam władze Wrocławia już i przy nim próbują coś majstrować, tzn. wycofać część autobusów. Zdaje się, że jeszcze im się to nie udało, ale może następnym razem
Natomiast mimo wszystko spodobał mi się Rondo Ronalda Regana... ale z tego co pamiętam władze Wrocławia już i przy nim próbują coś majstrować, tzn. wycofać część autobusów. Zdaje się, że jeszcze im się to nie udało, ale może następnym razem
Węzeł Krzyki
Chodzi mi przede wszystkim o wyrzucenie "D" w kierunku Os. Sobieskiego na przeciwną stronę skrzyżowania. Ale generalnie to i tak jeden z lepszych węzłów przesiadkowych we Wrocławiu.
Co do przykładów "złych praktyk" to doliczyłbym jeszcze węzeł "Dworzec Główny PKP". To prawdziwy węzeł, ale gordyjski
Co do przykładów "złych praktyk" to doliczyłbym jeszcze węzeł "Dworzec Główny PKP". To prawdziwy węzeł, ale gordyjski
Węzeł Okęcie
Skorzystam z tematu, bo oto na Okęciu (nie mylić z lotniskiem) wyrósł nam całkiem ładny węzeł przesiadkowy.
Na górze samochody, na dole autobusy - a tramwaje z boku
http://img713.imageshack.us/img713/5594/prokecie4.jpg
http://img808.imageshack.us/img808/9449/prokecie3.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/389/prokecie1.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/4215/prokecie2.jpg
Pozytywną stroną tego układu jest całkowicie zadaszona pętla autobusowa. Teraz nie potrzebne będą wiaty, wystarczą ławki.
Całość będzie otwarta w sierpniu
Na górze samochody, na dole autobusy - a tramwaje z boku
http://img713.imageshack.us/img713/5594/prokecie4.jpg
http://img808.imageshack.us/img808/9449/prokecie3.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/389/prokecie1.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/4215/prokecie2.jpg
Pozytywną stroną tego układu jest całkowicie zadaszona pętla autobusowa. Teraz nie potrzebne będą wiaty, wystarczą ławki.
Całość będzie otwarta w sierpniu
Jeszcze w lipcu pisałem o tym, że już niedługo zostanie otwarty nowy parking "Park&Ride" na Okęciu wraz z odnowioną pętlą autobusową - a w zasadzie teraz już dworcem autobusowym.
No i stało się. Od poniedziałku to działa, ale... niech te zdjęcia będą przykładem dla innych miast - jak nie należy "tego" robić
Na początek trochę słodyczy. Jak się na tą inwestycję popatrzy z daleka, to robi ona pozytywne wrażenie i niby jest OK
Parking - piętrowy - faktycznie jest fajny i dosyć pojemny. Rzeczywiście można bezpiecznie postawić samochód na cały dzień i o niego się nie martwić
http://img820.imageshack.us/img820/8896/okecie6.jpg
Dojazdy do parkingu też są w sumie OK... pomijając fakt, że korki są na wylotówce do/z Warszawy (z powodu remontu nawierzchni oraz budowy S2)
Parking na górze oraz jest kilka miejsc na dole - ale na dole pod parkingiem znajduje się dworzec autobusowy. Spokojnie pretendujący do miana dworca przesiadkowego
http://img651.imageshack.us/img651/3003/okecie2.jpg
Dyspozytor otrzymał kawałek zadaszonej przestrzeni - to jest ta zabudowa pomiędzy peronami
http://img35.imageshack.us/img35/8373/okecie3.jpg
A zatem autobusy stoją pod dachem - i do tego miejsca też jest OK...
...a teraz zaczyna się "warszawska" rzeczywistość. Ponieważ "miasto" postanowiło wybulić kupę szmalu na tak piękną inwestycję, ale jeśli popatrzymy na informację zarówno dla kierowców autobusów jak i dla pasażerów, to zaczyna nas zalewać, z jednej strony, pusty śmiech a z drugiej złość
Najpierw info dla kierowców... przed każdy wjazdem na perony stoją takie tablice
http://img850.imageshack.us/img850/9361/okecie1.jpg
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... c0kv8pu6m3
Po pierwsze tych tabliczek nie widać w nocy - no chyba, że latarnie je oświetlają. A po drugie, zastanawiam mnie - co będzie jak ZTM zmieni numery linii, które tu docierają ? Kto to będzie zmieniać ?
Po trzecie. Na całym dworcu próżno szukać informacji elektronicznej dla pasażerów. Nie ma... ZTM dopiero teraz będzie się zastanawiać.
A zatem mamy piękny dworzec, ale nie wiadomo o której godzinie i który autobus jako pierwszy odjedzie w kierunku Janek
Pasażerów przechodzących z tramwajów na dworzec autobusowy witają "piękne" metalowe tabliczki z ... numerami linii.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24112
Wypadało by jednak - przy takiej inwestycji, pomyśleć o jakiejkolwiek tablicy elektronicznej. Czymś, co choć trochę ułatwiłoby ludziom przesiadkę. Coś na wzór tablic na dworcach np. w Poznaniu... ale "nie dało się" i wyszło jak zwykle
Skoro już piszę o informacji pasażerskiej to i ona kuleje. ZTM nie wyrobił się ze zmianą rozkładów (zdjęcia są z dnia 30 sierpnia). MZA nie wyrobił się ze zmianą oprogramowanie wyświetlaczy... o TW już nawet nie piszę
I są takie kwiatki
124 jeżdzi w kółko na "Paluch"
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24106
141 dojeżdża na "Działkową" ( ) ...
http://img268.imageshack.us/img268/1629/okecie7.jpg
... ale jednocześnie na bocznej tablicy informacyjnej już jest nowa nazwa pętli
http://img225.imageshack.us/img225/9596/okecie4.jpg
... cóż z tego, skoro na rozkładach jazdy mamy jakiś objazd na "Okęcie"
http://img695.imageshack.us/img695/7084/okecie5.jpg
Oczywiście rozkład jazdy dotyczy też linii 141.
Jedynie "Mobilis" nie dał ciała
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24103
I tak to się robi w Warszawie
No i stało się. Od poniedziałku to działa, ale... niech te zdjęcia będą przykładem dla innych miast - jak nie należy "tego" robić
Na początek trochę słodyczy. Jak się na tą inwestycję popatrzy z daleka, to robi ona pozytywne wrażenie i niby jest OK
Parking - piętrowy - faktycznie jest fajny i dosyć pojemny. Rzeczywiście można bezpiecznie postawić samochód na cały dzień i o niego się nie martwić
http://img820.imageshack.us/img820/8896/okecie6.jpg
Dojazdy do parkingu też są w sumie OK... pomijając fakt, że korki są na wylotówce do/z Warszawy (z powodu remontu nawierzchni oraz budowy S2)
Parking na górze oraz jest kilka miejsc na dole - ale na dole pod parkingiem znajduje się dworzec autobusowy. Spokojnie pretendujący do miana dworca przesiadkowego
http://img651.imageshack.us/img651/3003/okecie2.jpg
Dyspozytor otrzymał kawałek zadaszonej przestrzeni - to jest ta zabudowa pomiędzy peronami
http://img35.imageshack.us/img35/8373/okecie3.jpg
A zatem autobusy stoją pod dachem - i do tego miejsca też jest OK...
...a teraz zaczyna się "warszawska" rzeczywistość. Ponieważ "miasto" postanowiło wybulić kupę szmalu na tak piękną inwestycję, ale jeśli popatrzymy na informację zarówno dla kierowców autobusów jak i dla pasażerów, to zaczyna nas zalewać, z jednej strony, pusty śmiech a z drugiej złość
Najpierw info dla kierowców... przed każdy wjazdem na perony stoją takie tablice
http://img850.imageshack.us/img850/9361/okecie1.jpg
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... c0kv8pu6m3
Po pierwsze tych tabliczek nie widać w nocy - no chyba, że latarnie je oświetlają. A po drugie, zastanawiam mnie - co będzie jak ZTM zmieni numery linii, które tu docierają ? Kto to będzie zmieniać ?
Po trzecie. Na całym dworcu próżno szukać informacji elektronicznej dla pasażerów. Nie ma... ZTM dopiero teraz będzie się zastanawiać.
A zatem mamy piękny dworzec, ale nie wiadomo o której godzinie i który autobus jako pierwszy odjedzie w kierunku Janek
Pasażerów przechodzących z tramwajów na dworzec autobusowy witają "piękne" metalowe tabliczki z ... numerami linii.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24112
Wypadało by jednak - przy takiej inwestycji, pomyśleć o jakiejkolwiek tablicy elektronicznej. Czymś, co choć trochę ułatwiłoby ludziom przesiadkę. Coś na wzór tablic na dworcach np. w Poznaniu... ale "nie dało się" i wyszło jak zwykle
Skoro już piszę o informacji pasażerskiej to i ona kuleje. ZTM nie wyrobił się ze zmianą rozkładów (zdjęcia są z dnia 30 sierpnia). MZA nie wyrobił się ze zmianą oprogramowanie wyświetlaczy... o TW już nawet nie piszę
I są takie kwiatki
124 jeżdzi w kółko na "Paluch"
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24106
141 dojeżdża na "Działkową" ( ) ...
http://img268.imageshack.us/img268/1629/okecie7.jpg
... ale jednocześnie na bocznej tablicy informacyjnej już jest nowa nazwa pętli
http://img225.imageshack.us/img225/9596/okecie4.jpg
... cóż z tego, skoro na rozkładach jazdy mamy jakiś objazd na "Okęcie"
http://img695.imageshack.us/img695/7084/okecie5.jpg
Oczywiście rozkład jazdy dotyczy też linii 141.
Jedynie "Mobilis" nie dał ciała
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24103
I tak to się robi w Warszawie