Bezpieczeństwo w pociągach
Myślę że to jest możliwe, ale niezbędne jest dokonanie PKP PR na szereg spółek takich jak naprzykład "Koleje Mazowieckie" . Składy KM są odnawiane, i przy okazji remontu instaluje się w nich monitoring - a jak można się domyślić to dosyć znacznie wpływa na poprawę bezpieczeństwa pasażerów. Jeśli z PR nie wyłamią się w innych województwach jakieś odpowiedniki KM to myślę że jeszcze trochę to potrwa - pewnie po upadku PKP PR, który może nie nastąpi za rok czy dwa, ale pewnie do niego "kiedyśtam" dojdzie. Wkroczy konkurencja - może będzie trochę bardziej dbać o podróżnych.
Ostatnio zmieniony 2006-02-10, 23:15 przez Marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
EP05 jest dopuszczona do 160km/h i nie więcej z powodu iż konstrukcja nie wytrzymała by dłuższej eksploatacji przy wyższych prędkościach. A wracajac do tematu to moim zdaniem to się poprawia. I omen omen to nie zależy od Policji, SOK-istów, kamer tylko od nas samych. Jeżeli nie będziemy tolerować tego i bedizmey reagować na takie sytuacje to to odniesie największy sukces. Poza tym chyba pod tym względem najlepiej jest w spółce PKP IC gdzie takie sytuacje mają miejsce tylko marginalnie i najczęsciej na takim odc. jak Warszawa Centr.-Warszawa Wsch. czyli już samej końcówki. Poza tym ochrona w nocnych połączeniach TLK tam każdy taki cwaniaczek był złapany i przekazany odpowiednim służbą.
A propo tematu, ja wczoraj oglądałem w telewizyjnych wiadomościa - materiał nt. osądzenia dwóch facetów. Pobili, okradli a potem wyrzucili z jadącego pociągu studentkę. Dziewczyna zginęła, a oni dostali po 25 lat więzienia. I niby wszystko jest OK, ale... no właśnie rozprawa ciągnęła się kilka lat - bodajże 3 lata. Tyle, trzeba było czekać na sprawiedliwość...
... I dlatego mówiąc o bezpieczeństwie w pociągach, rozwiązaniach technicznych, ochronie - etc., należałoby również zmienić przepisy prawa - by złapani sprawcy podobnych zdarzeń, byli karani w ciągu dni lub maksymalnie tygodni. Najważniejsze, aby tacy sprawcy, byli łapani i karani szybko, a to spowoduje zniechęcenie...
... I dlatego mówiąc o bezpieczeństwie w pociągach, rozwiązaniach technicznych, ochronie - etc., należałoby również zmienić przepisy prawa - by złapani sprawcy podobnych zdarzeń, byli karani w ciągu dni lub maksymalnie tygodni. Najważniejsze, aby tacy sprawcy, byli łapani i karani szybko, a to spowoduje zniechęcenie...
Mała korekta faktów. Zdarzenie miało miejsce 2 lata temu w Lipcu, a nie 3. Poza tym jeden oskarżony dostał 25 lat, a drugi dożywocie z możliwością starania się przed terminowego zwolnienia po 30 latach. To tak sferze małego sprostowania. Poza tym prawo już jest rygorystyczne, ale jeżeli ludzie nie bedą sobie sami pomagać to nawet ono na nie wiele się przyda.
Prawo jest rygorystyczne, ale nawet dożywocie za kradzież snickersa z supermarketu nic nie znaczy, przy takiej biurokracji nic nie znaczy. Moim zdaniem lepsze były by krótsze kary, ale procesy trwajace tydzień lub dwa. Mnie się wydaje czy trochę za bardzo schodzimy z tematu ?
Gdyby dla sprawców kradzieży ( w tym w pociągach ) kary, naprzykład miesiąca lub dwóch nie były wydawane w zawieszeniu, a proces trwał kilka dni / ew. tygodni to myślę że potencjalni sprawcy skutecznie znaleźli by nowe zajęcie, mniej szkodliwe dla społeczeństwa . BTW zastanawiam się kiedy złomiarze wezmą się za jakąś bardziej uczęszcząną linię , i spowodują jakąś katastrofę...
Gdyby dla sprawców kradzieży ( w tym w pociągach ) kary, naprzykład miesiąca lub dwóch nie były wydawane w zawieszeniu, a proces trwał kilka dni / ew. tygodni to myślę że potencjalni sprawcy skutecznie znaleźli by nowe zajęcie, mniej szkodliwe dla społeczeństwa . BTW zastanawiam się kiedy złomiarze wezmą się za jakąś bardziej uczęszcząną linię , i spowodują jakąś katastrofę...
Zakuć w dyby i wystawiać publicznie-wstyd przed innymi jest najgorszą karą...ppln pisze:Jeśli chodzi o kary to nie lepiej nałożyć obowiązek darmowej pracy na rzecz państwa + grzywna za kradzieże zamiast zapełniać więzienia? Więzienie też kosztuje i powinni być tam zamykani tylko przestępcy z prawdziwego zdarzenia. Program tanie państwo zobowiązuje