Ciekawe spotkania na kolejowych szlakach

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Peter pisze:ET22 #665+#747
Rok temu widziałem takie cudo: ET22+ET40+ET42

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

28.06.2006 IC 'Lajkonik' ciągnął byk, może to nic niezwykłego, ale ja widziałem taki zestaw po raz pierwszy (okolice Gdańska Wrzeszcza) :)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

28.06.2006 IC 'Lajkonik' ciągnął byk, może to nic niezwykłego, ale ja widziałem taki zestaw po raz pierwszy (okolice Gdańska Wrzeszcza) :)
Na samej górze pierwszej strony są zdjęcia bardziej niezwykłe czyli byk i świnia właśnie z Lajkonikiem.

[ Dodano: 2006-07-01, 18:46 ]
wczoraj w Gdyni była ep09

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

10.07.2006 między Gdynią a Gdańskiem
EU06-02 z pociągiem pomiarowym IG Warszawa. Byłem zaskoczony, że jeszcze taki stary 'anglik' jeździ :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Jezdzi na dobitke. Sa to ostatnie juz kursy tej lokomotywy. 04 mozna spotkac na obslugach Krkowa np. IC Wawel.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ja ostatnio także wziąłem sie za obserwację linii Jasło-Zagórz i jak co roku w wakacje szopa w Jaśle wyciągnęła swoje SM42, które ostatnio zaczęły sie pokazywać na osobówkach Zagórz-Jasło i na odwrót. Jednakże ostatnio przeżyłem szok. Byłem w Zagórzu, wsiadam do szynobusa, patrzę, a tam do "Wetliny", która jedzie na lokomotywie spalinowej do Jasła podczepili SM42-262 :!: . Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, ze SM42 juz od kilku lat nie pojawiają sie na pośpiechach, a poza tym pociągi pospieszne zwykły targać na trasie Zagórz-Jasło albo Polsaty, albo SP32. Oprócz tego z Nowego Zagórza zniknęły oliwkowe Bipy. zostały przeciągniete do Zagórza i do Nowego Zagórza już raczej nie wrócą (dodałem zdjęcie tych Bip na km-forum). Najprawdopodobniej pojadą na Woodstock, bądx też (co jest bardziej prawdopodobne) do fabryki "Olendry, gdzie albo zostaną spalone, albo skasowane. Podobno już jedną część tych Bip pocięto.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Dzisiaj w Gdyni było modzio bo do pociągu osobowego do Kościerzyny podłączyli ST44-1104.
Obrazek
Do tego wracała do Gdyni Ol49-69 z "Costeriną".
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Z kolei ja znów zaobserwowałem dziwny proceder puszczania na "Wetlinę" SM42. Przedwczoraj na tym pociągu widziałem SM42, ale za to jechałem tylko z 3 wagonami 2 klasy :!:. Trochę to dziwna taktyka, by w pociągach cieszących sie w sezonie frekwencją likwidować 1 klasę.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Moze jechal wagon Azdu czyli 1 kl. przemalowana kilka lat temu na zielono.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Być moze, chociąż PKP PR stosuje ostatnio na pociągach pospiesznych wyjeżdżających z Bieszczad zasadę "dwójek". Już w kilku pośpiechach zauważyłem brak 1 klasy. Zwykle jeżdżą po 3-4 wagony i wszystkie są 2 klasy. Wyjątkiem jest pociąg Zagórz-Łódź Kaliska/Gdynia Główna. Na pociągu tej relacji zwykle lata 7 wagonów i jest tam wagon 1 kl. Poza tym mogli też zacząć przemalowywać przedziałowe "dwójki", gdyż w zasadzie jeżdżą tylko na pociągach pospiesznych. Na osobówkach stosuje się tylko wagony Bh.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:Na osobówkach stosuje się tylko wagony Bh.
Zazwyczaj ale to nie jest reguła, nieraz B i BD jadą do Kościerzyny.
ep40 pisze:Dzisiaj w Gdyni było modzio bo do pociągu osobowego do Kościerzyny podłączyli ST44-1104.
To był podsył, wtedy wieczorem jechała ta sama ST44 do Gdyni z towarowym.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Znalazłem w internecie ciekawy skład z parowozem wracającym do Wolsztyna.
ET22+ADU+OK22+C+C+Cy+Ci+Ci

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Zależy, w jakiej części Polski. U nas piętrusy ostatni raz jechały na linii Zagórz-Jasło jechały w 2003r., zas przedziałówki też zdarzają sie na osobówkach, ale rzadko. A co do tej lokomotywy to czesto sie pojawia na pociągach do Kościerzyny? bowiem mój znajomy z CM na Grabówku, który jeździ SM42-515 coś tam wspominał, ż edają teraz gagarina na osobówki, ale nie wiem, czy jeździ codziennie.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Wtedy widziałem pierwszy raz w życiu skład st44 z osobowym do Kościerzyny (gagary z osobowymi wcześniej znałem tylko z internetu na innych trasach choćby Gdynia-Hel).

[ Dodano: 2006-07-23, 22:21 ]
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ssionid=52
Ciekawe zdjęcie a pod nim komentarze i dodatkowe info.

[ Dodano: 2006-07-24, 17:40 ]
Dziś znowu jechał gagar z osobowym.
ep40 pisze:http://stud.pam.szczecin....29&sessionid=52
Ciekawe zdjęcie a pod nim komentarze i dodatkowe info.
Ciekawe.

[ Dodano: 2006-08-01, 23:28 ]
ST44 jeździ regularnie o 15:30.
Wczoraj przypomniało mi się wydarzenie z przed roku, transport szynobusów do Gdyni pośrodku długiego składu towarowego.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dzisiaj po raz pierwszy od dwóch lat ST43 prowadziła pociąg osobowy. Na jednym z porannych pociągów relacji Jasło-Zagórz skład ciągnął ST43-380 :).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:Dzisiaj po raz pierwszy od dwóch lat ST43 prowadziła pociąg osobowy. Na jednym z porannych pociągów relacji Jasło-Zagórz skład ciągnął ST43-380 :) .
Rumuny są dobre, szkoda że w Gdyni nie było i CTL musiał je sprowadzić.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

ep40 pisze:Rumuny są dobre
To fakt, chociaz pozwole sobie je jeszcze bardziej zachwalić: są to obecnie najlepsze lokomotywy na stanie jasielskiej szopy. Kiedyś w lokomotywowni Jasło były 3 sztuki SU45, które prowadziły osobówki relacji Zagóz-Jasło oraz pociągi pospieszne. To dopiero było ciekawe spotkanie, gdy spotykało się na szlaku 6-osiową lokomotywę z 4 oliwkowymi piętrusami. Niestety, SU45-143, jak i SU45-154 zostały przeniesione na pomorze, zaś SU45-028 takze powędrowała gdzies w Polskę. Obecnie jednak jasielskie rumuny zdarzaja się bardzo rzadko w obsłudze pociągów pasażerskich, gdyż ich plan jest rozpisany na pociągi towarowe (zwłaszcza na pociagi tranzytowe z drewnem na Słowację).
Ostatnio zmieniony 2006-08-24, 13:26 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:SU45-143, jak i SU45-154 zostały przeniesione na pomorze
Jechałem składem SU45-154 + Bhp z Kościerzyny.

[ Dodano: 2006-09-12, 01:00 ]
http://img137.imageshack.us/img137/386/3lokswt8.jpg
Dziwny skład CTL z sputnikiem, rumunem, 5 wagonami, centralnie podłączoną SM42 i resztą wagonów towarowych.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Zbyt daleko aby ocenić co to za pociąg ;-)

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Niestety nic nie widać na tym zdjęciu :(

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ten skład CTL przedstawia się mniej więcej tak:
ET21+ST43+Eaos+4x Zaes+SM42+kilka Zaes+kilka wagonów ex-Zakłady Azotowe w Puławach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”