E412 - czyli niedoszłe EU43 / EU11
E412 - czyli niedoszłe EU43 / EU11
Znalazłem info o E412 używanej przez FS.
Patrzę na zdjęcie potem czytam tekst (znam niemiecki) i się okazuje że to EU43.
Zawsze chciałem wiedzieć co po eksporcie do Włoch, zrobią kolejarze z tego kraju.
http://de.wikipedia.org/wiki/FS_E412
Patrzę na zdjęcie potem czytam tekst (znam niemiecki) i się okazuje że to EU43.
Zawsze chciałem wiedzieć co po eksporcie do Włoch, zrobią kolejarze z tego kraju.
http://de.wikipedia.org/wiki/FS_E412
Ja o tym wszystkim doskonale wiem, w ostatnim zdaniu chodzi o to do czego zostaną wykorzystane.
Tutaj inne wykorzystanie przez kogoś innego:
http://spz.logout.cz/foto2005/eu43_007sterz_ks.jpg
Tutaj inne wykorzystanie przez kogoś innego:
http://spz.logout.cz/foto2005/eu43_007sterz_ks.jpg
Obawiam sie, ze na maszyny pokroju EU43 na PKP trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Jedynymi w miarę nowoczesnymi lokomotywami na PKP są obecnie EP09 i chyba jeszcze przez długi czas tak będzie. Zresztą nie wiadomo też, czy EU43 mogły by jeździć na wszystkich odcinkach w Polsce. Pewnie jeździły by tylko w obrębie CMK, albo po szlakach, gdzie mogą jeździć od 100km wzwyż .
rupak9 pisze:Z tego co wiem PKP miało kupić właśnie te lokomotywy, ale się rozmyśliło ...
Wszyscy o tym wiedzą .Wilchelm pisze:Mialo i mialo zaplacic 50 mln. zlotych. Ale pieniedzy nie bylo, a Bombardier i tak dlugo czekal.
Po co? Tam też mają zasilnie 3000V.Wilchelm pisze:Wiec przerobili elektryke i wyslali je do Wloch.
No nie wiem. A tego tutaj nikt wcześniej nie napisał...ep40 pisze:rupak9 napisał/a:
Z tego co wiem PKP miało kupić właśnie te lokomotywy, ale się rozmyśliło ...
Wilchelm napisał/a:
Mialo i mialo zaplacic 50 mln. zlotych. Ale pieniedzy nie bylo, a Bombardier i tak dlugo czekal.
Wszyscy o tym wiedzą .
Pamiętaj jednak ep40, ze w całych Włoszech na pewno sa odcinki, które mają mniej, niż 3000V. To zależy głównie od sieci. Tam pewnie takze są odcinki dla lokomotyw spalinowych. A tak BTW ile mniej więcej Bombardier wyprodukował tych lokomotyw dla Włoch? bo z tego, c widziałem na jednym ze zdjeć kolejowego TWB przed Bombardierem stało wtedy 5 takich lokomotyw.
Piękne lokomotywy i straszny skandal za który cały ówczesny zarząd PKP powinien trafić chyba na Syberię. Najpierw je zamówili, potem je dopuścili do ruchu. A kiedy trzeba było zapłacić, to okazało się, że PKP nie ma kasy.
... Szkoda, że EU11 nie ma w Polsce. To są naprawdę piękne i nowoczesne lokomotywy...
... Szkoda, że EU11 nie ma w Polsce. To są naprawdę piękne i nowoczesne lokomotywy...
...a Bombardier dostał odszkodowanie za niewywiązanie sie z kontrakty przez PKP.Wszystkie lokomotywy: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... -001-1.jpg (szt.8) i http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... 11-008.jpg (szt.42) wykupiły włoskie FS.Skoda9Tr pisze:Jeśli dobrze się orientuję to PKP kombinowało z leasingiem w jednym z polskich dużych banków (bodajże PKO BP). Bank po analizie zdolności kredytowej kupującego odmówił leasingu i EU11 pojechały za granicę