Niemieckie szynobusy które nie trafią do Polski

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Bardzo ładne są te szynobusy i rzeczywiście szkoda, że ani PKP, ani rpywatnych operatorów nie stać obecnie na tego typu pojazdy :(. A tego BR646 widziałem kiedyś po niemieckiej stronie kawałek za Świnoujściem :) i muszę przyznać, że w porównaniu z polskimi szynobusami BR646 jest znacznie lepszy :).

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Śliczne… Ale nasze PESy też nie są złe ;)

Peter

Post autor: Peter »

ep40 pisze:W tym temacie chciałbym przedstawić parę szynobusów które nie trafią do Polski (chyba że za 20 lat) z wiadomych względów.
Ja myślę, że za 20 lat (to spory kawałek czasu) będziemy mieli już szynobusy własnej produkcji lub zakupione z zagranicznych fabryk i nie będzie po prostu potrzeby kupowania tych składów, jeżeli będą one jeszcze istnieć. ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Peter pisze:Ja myślę, że za 20 lat (to spory kawałek czasu) będziemy mieli już szynobusy własnej produkcji
Przecież już mamy tego typu szynobsu zaoferowane przez PESę i Kolzam (w obydwu przypadkach karoserię dla niektórych typów szynobusów wykonywał Autosan, np. do SA103, tudzież SA109), więc polskie szynobusy mogą być już tylko lepsze, ew. mogą powstawać nowe modele szynobusów. W tej kwestii nie liczyłbym zbytnio na Kolzama, gdyż po wpadce z modelem SA109 raczej ciężko będzie im stworzyć w miarę dobry szynobus, ale przed PES¡ istnieje jeszcze możliwość rozwoju i zdobywanie nie tylko polskiego rynku, ale liczę też na to, ze być moze kiedyś polskie szynobusy trafią za granicę. A tego typu składy można by sprowadzić do Polski, ale chyba tylko po to, by przerobić je na kolejne EN57 :mruga:.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Kolega Adrian znów wykzuje się brakiem wiedzy. Kolzam nie wybuduje już żadnego szynobusa ponieważ została ogłoszona upadłośc tego podmiotu. PESA już od jakiegoś czasu wysyła swoje produkty poza granice kraju. Ukraina i Włochy to są kraje gdzie już bądź w najbliższym czasie pojawią się maszyny z Bydgoskiej fabryki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”