EN57 / EN71
Modernizacje EZT w PKP PR
Pierwszy elektryczny zespół trakcyjny, pociąg przewożący pasażerów na liniach regionalnych, przeszedł gruntowną modernizację, dzięki środkom Unii Europejskiej. Na co dzień podróżować nim będą mieszkańcy Śląska. Na trasy w całym kraju wyruszy 75 takich pojazdów. Projekt jest współfinansowany
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT Unii Europejskiej. Nowoczesne pociągi będą kursowały na trasach regionalnych, cieszących się największym powodzeniem pasażerów.
Przetarg na modernizację 75 elektrycznych zespołów trakcyjnych wygrało konsorcjum 3 firm:
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding
oraz NEWAG S.A. Nowy Sącz. Koszt inwestycji wynosi 164 mln zł brutto. Do końca tego roku w trasy wyjedzie 45 takich pojazdów, w 2007 roku pojawi się kolejnych 30 pociągów.
Zakres modernizacji:
*nowoczesny zewnętrzny wygląd pojazdu (zmiana czoła),
*nowoczesne kabiny sanitarne, w tym przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
*monitoring pojazdu z rejestracją obrazu,
*całkowita wymiana wnętrza pojazdu z zastosowaniem nowych siedzeń wandaloodpornych,
*pełne, indywidualne sterowanie drzwiami wejściowymi,
*montaż elektronicznych tablic informacyjnych na czole i bokach pojazdu,
*modernizacja przedziału dla podróżnych z większym bagażem, z możliwością przewozu rowerów oraz przewozu osób na wózkach inwalidzkich (z rampą wjazdową),
*nowa izolacja cieplno – akustyczna pudła,
*zmniejszenie emisji hałasu,
*ergonomiczna kabina maszynisty,
*zastosowanie zmodernizowanych wózków, poprawiających spokojność i bezpieczeństwo jazdy.
Modernizacja 75 elektrycznych zespołów trakcyjnych to jeden z trzech projektów, współfinansowanych przez Unię Europejską. W ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT spółka „PKP Przewozy Regionalne”
Dane ze strony PKP PR, a tu możemy obejrzeć zdjęcia:
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID ... =129&nav=B
No i co o tym myślicie? Jak dla mnie super.
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT Unii Europejskiej. Nowoczesne pociągi będą kursowały na trasach regionalnych, cieszących się największym powodzeniem pasażerów.
Przetarg na modernizację 75 elektrycznych zespołów trakcyjnych wygrało konsorcjum 3 firm:
ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A., Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding
oraz NEWAG S.A. Nowy Sącz. Koszt inwestycji wynosi 164 mln zł brutto. Do końca tego roku w trasy wyjedzie 45 takich pojazdów, w 2007 roku pojawi się kolejnych 30 pociągów.
Zakres modernizacji:
*nowoczesny zewnętrzny wygląd pojazdu (zmiana czoła),
*nowoczesne kabiny sanitarne, w tym przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
*monitoring pojazdu z rejestracją obrazu,
*całkowita wymiana wnętrza pojazdu z zastosowaniem nowych siedzeń wandaloodpornych,
*pełne, indywidualne sterowanie drzwiami wejściowymi,
*montaż elektronicznych tablic informacyjnych na czole i bokach pojazdu,
*modernizacja przedziału dla podróżnych z większym bagażem, z możliwością przewozu rowerów oraz przewozu osób na wózkach inwalidzkich (z rampą wjazdową),
*nowa izolacja cieplno – akustyczna pudła,
*zmniejszenie emisji hałasu,
*ergonomiczna kabina maszynisty,
*zastosowanie zmodernizowanych wózków, poprawiających spokojność i bezpieczeństwo jazdy.
Modernizacja 75 elektrycznych zespołów trakcyjnych to jeden z trzech projektów, współfinansowanych przez Unię Europejską. W ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT spółka „PKP Przewozy Regionalne”
Dane ze strony PKP PR, a tu możemy obejrzeć zdjęcia:
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID ... =129&nav=B
No i co o tym myślicie? Jak dla mnie super.
Tak. Było wczoraj w TVP. Ja widziałem zdjęcia w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim o godz. 18-stej. Ezt EN57-2000. Prezentowano go wczoraj na Dworcu Centralnym. Pociąg jechał do Katowic.
Muszę przyznać, że podoba mi się, ale... czy to nie jest kolejna modernizacja, podobna do 14WE. Gdzie zmieniono pudło, ale elektryka pozostała bez zmian ? Zmieniono tylko wózki
Informacja dla tych z Was, gdzie wydawana jest bezpłatna gazeta "Metropol". W rubryce Metropol-Rynek, jest artykuł i dwa zdjęcia.
Muszę przyznać, że podoba mi się, ale... czy to nie jest kolejna modernizacja, podobna do 14WE. Gdzie zmieniono pudło, ale elektryka pozostała bez zmian ? Zmieniono tylko wózki
Informacja dla tych z Was, gdzie wydawana jest bezpłatna gazeta "Metropol". W rubryce Metropol-Rynek, jest artykuł i dwa zdjęcia.
Nie zmieniono, pisał o tym bodajże Wilchelm w innym temacie...J-31 pisze:Zmieniono tylko wózki
"Nie wcale po bo co" cytując inteligentnych ludzi...jacool pisze:Duże zmiany? Raczej kosmetyczne. Nie zmieniono niczego istotnego.
A szumi tak samo jak stary kibel? Wątpie...J-31 pisze:Gdzie zmieniono pudło, ale elektryka pozostała bez zmian ?
A więc jest już ich więcej niż jeden, bo mam na zdjęciu EN57-2004J-31 pisze:Tak. Było wczoraj w TVP. Ja widziałem zdjęcia w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim o godz. 18-stej. Ezt EN57-2000.
A co można jeszcze zrobić ze starym kiblem? Przbudować na odrzutowiec a może prom kosmiczny?J-31 pisze:Muszę przyznać, że podoba mi się, ale... czy to nie jest kolejna modernizacja, podobna do 14WE.
wytłumili i dobrzeA szumi tak samo jak stary kibel? Wątpie...
Zmodernizowano.Podi pisze:Nie zmieniono, pisał o tym bodajże Wilchelm w innym temacie...
A tu nie zrozumiałem... złośliwości?"Nie wcale po bo co" cytując inteligentnych ludzi...
ciśnie się na usta: "na żyletki", ale czymś trzeba to zastąpić, więc na razie się modernizujePodi pisze:A co można jeszcze zrobić ze starym kiblem?
No to mamy mały mętlik informacyjny, gdyż
Niestety. Taka modernizacja jest bardzo droga i nie opłacalna. W takim przypadku - zgodnie z tym co już też napisał Wilchelm - opłaca się po prostu kupić zupełnie nowe, fabrycznie nowe ezt.
Jeśli chodzi o modernizację jaką zamówił PKP PR, chcieli to zrobić szybko i tanio. Jednocześnie rozglądają się i kupują nowy tabor.
Damhan pisze:(...) zastosowanie zmodernizowanych wózków, poprawiających spokojność i bezpieczeństwo jazdy
Tak czytałem wypowiedź Wilchelma.Podi pisze:J-31 napisał/a:Zmieniono tylko wózki
Nie zmieniono, pisał o tym bodajże Wilchelm w innym temacie...
Np. 14WE, zmodernizowany w podobny sposób (tylko buda, natomiast elektryka i wózki po staremu), szumi i zachowuje się dokładnie jak EN57.Podi pisze:A szumi tak samo jak stary kibel? Wątpie...
Nie Przesadzaj . Miałem na myśli głębszą modernizację. Np. zmiana pantografów na połówkowe, wymiana osprzętu elektrycznego, wymiana wózków.Podi pisze:A co można jeszcze zrobić ze starym kiblem? Przbudować na odrzutowiec a może prom kosmiczny?
Niestety. Taka modernizacja jest bardzo droga i nie opłacalna. W takim przypadku - zgodnie z tym co już też napisał Wilchelm - opłaca się po prostu kupić zupełnie nowe, fabrycznie nowe ezt.
Jeśli chodzi o modernizację jaką zamówił PKP PR, chcieli to zrobić szybko i tanio. Jednocześnie rozglądają się i kupują nowy tabor.
Nie zapominajmy, że nadal będzie to modernizacjaJ-31 pisze:Nie Przesadzaj . Miałem na myśli głębszą modernizację. Np. zmiana pantografów na połówkowe, wymiana osprzętu elektrycznego, wymiana wózków.
Weź sobie zdjęcie kibla starego ale Pafag i takiej modernizacji. I nadal uważasz że nie zmieniono niczego istotniego? Troche to śmiesznie brzmiA tu nie zrozumiałem... złośliwości?
No to kiepsko macie... No tak, na zdjęciach i w TV takich rzeczy nie widać...J-31 pisze:Np. 14WE, zmodernizowany w podobny sposób (tylko buda, natomiast elektryka i wózki po staremu), szumi i zachowuje się dokładnie jak EN57.
Ja się już gubię jak prawie każdy... Powód? Peter wczoraj wspomniał o tym ezt w innym temacie, potem Robson w temacie o km w TV no i teraz ten temat... I tak powstają sprzeczne informacje...J-31 pisze:No to mamy mały mętlik informacyjny, gdyż
Spoko, codziennie widzę całe stado kibli i mocno się im przyglądam, więc zauwazam różnicePodi pisze:Weź sobie zdjęcie kibla starego ale Pafag i takiej modernizacji.
Dlatego jak tylko spojżałem na te foty, to mówię sobie: kolorki inne, przód inny, ale to w końcu kibel! Jeszcze żeby patyki dali połówkowe, to dałoby się oszukać klienta - pasażera A tak, to już z daleka śmierdzi PaFaWag'iem
Może ja jestem świrem, ale jak to pokazałem dziewczynie, to stwierdziła "to jest SKM? Tylko ten przód jakiś inny ". Czyli nawet laik się nie da oszukać
Ja twierdzę, że taki wygląda zdecydowanie lepiej ale za taką samą kase możnaby nie zmieniając przodów wyremontować więcej kibli. Co byłoby z kozyścią dla pasażera
Bradzo się cieszę z tej modernizacji - każda modernizacja za niewielkie pieniądze jest OK, bo tylko poprawia wizerunek kolei, a na tym mi zalezy. Teraz czekam na większe kontrakty na przykład na ED74, albo inne. To jest przyszłość, a nie modernizowanie w nieskończoność kibli
No to ciekawe, bo pisałem właśnie w tym temacie w związku z tym, że dotyczy to EZT w GOPie. Staram się nie podawać sprzecznych informacji, chociaż sprawy techniczne w tym artykule z wczoraj są delikatnie mówiąc skąpo opisane, a skład widziałem tylko stojący na dworcu w Katowicach. Być może będę miał okazję się tym przejechać niebawem.Podi pisze:Ja się już gubię jak prawie każdy... Powód? Peter wczoraj wspomniał o tym ezt w innym temacie, potem Robson w temacie o km w TV no i teraz ten temat... I tak powstają sprzeczne informacje...
Przypuszczalnie dotychczas wszystkie te jednostki trafiły na Śląsk, czyli będzie jakieś 4-5 EZT. Na pewno są dwa.Podi pisze: więc jest już ich więcej niż jeden, bo mam na zdjęciu EN57-2004
Jeśli mógłbym się wypowiedzieć to uważam, że łacząc tamten temat i ten to była to zmiana na gorsze ponieważ,
A temat brzmi "EZT i szynobusy w GOPie", więc siłą rzeczy będzie się tu tworzył OT np. jak taki EZT trafi do Pomorskiego. Ja myślę, że wartoby było wydzielić temat o tych modernizacjach EZT np. od postu Petera z wczoraj z 17.10.Wilchelm pisze:Oczywiście wszytskie 75 sztuk nie trafi na Śląsk a rozjedzie się po całej Polsce.
Ostatnio zmieniony 2006-04-27, 14:58 przez Damhan, łącznie zmieniany 2 razy.