EN57 / EN71
Nie słuchacie głosów rozsądku. Sami czegoś takiego nie zorganizujecie ponieważ jest to zbyt drogie przedsięwzięcie. Są kluby, które takie imprezy organizują. Najczęsciej takie imprezy odbywają się w Krakowie, a najmilszym dla Miłośników Kolei jest Szczecin i prezes Chańko złoty człowiek w tych sprawach. Więc najwyżej się podłączy do takiego klubu jak bedą coś takiego organizować. Nie są to częste imprezy, ale się zdarzają i wtedy jest pełny profesjonalizm.
Osobiscie nie biore udzialu w takich wyprwach gdyz bez obrazy dla nikogo ale mi one nic by nie daly. Wiem ze to moze byc fajne takie jezdzenie w towarzystwie- fajna przygoda. Jednak osobiscie jezeli mam wybierac to wole polazic po taborze i poznawac jego budowe.... Poza tym jak dotychczas nikt mnie w to nie wciagnal a samemu jakos sie wybrac nie moge - bardziej mnie kusi latanie i ogladanie sieci trakcyjnej, torowisk i jak juz mowilem taboru.
Oczywiscie to jest tylko moje zdanie i ciesze sie ze macie takie zacięcie by to robic - to dobrze ze potraficie wspolnie dzialac w tym temacie - zainteresowania sa bardzo wazne w zyciu czlowieka...
Zachecam do dalszych inicjatyw
Oczywiscie to jest tylko moje zdanie i ciesze sie ze macie takie zacięcie by to robic - to dobrze ze potraficie wspolnie dzialac w tym temacie - zainteresowania sa bardzo wazne w zyciu czlowieka...
Zachecam do dalszych inicjatyw
Tymczasem dzisiaj wracając z Gliwic pociągiem miałem okazję zobaczyć sobie te zmodernizowane jednostki EZT dla Katowic w Mińsku Maz. Sprawiają dość fajne wrażenie. Nie ryzykowałem i nie wchodziłem do środka, ale może kiedyś na niego trafię na swojej trasie. Szczegóły tutaj. Piszą, że docelowo ma być zmodernizowanych 75 takich składów, tylko nie wiem czy wszystkie dla Katosów. Pewnie nie a by się przydało.
W tej chwili już jest dość sporo zmodernizowanych EZT w Katowicach, chociaż jeszcze z wyglądem klasycznym EN-57.
Katowickie jednostki odwiedziły dzisiaj również Warszawę, więc kto miał farta, to zobaczył.
W tej chwili już jest dość sporo zmodernizowanych EZT w Katowicach, chociaż jeszcze z wyglądem klasycznym EN-57.
Katowickie jednostki odwiedziły dzisiaj również Warszawę, więc kto miał farta, to zobaczył.
szkoda że nie dali im pantografów połówkowych. Od razu wizualnie trafiłyby na wyższą półkę
A tak to już z daleka widać, że to kibel i nic ciekawego.
I mogliby się postarać trochę bardziej jeśli chodzi o kabinę. A najbardziej jeśli chodzi o stary nastawnik i kran hamulca
A tak BTW to wstawili może rozruch impulsowy, albo ćóś? Czy nadal modernizacja obejmuje tylko wymianę przodu i ładne wykończenie wnętrza + lepsze wózki.
A tak to już z daleka widać, że to kibel i nic ciekawego.
I mogliby się postarać trochę bardziej jeśli chodzi o kabinę. A najbardziej jeśli chodzi o stary nastawnik i kran hamulca
A tak BTW to wstawili może rozruch impulsowy, albo ćóś? Czy nadal modernizacja obejmuje tylko wymianę przodu i ładne wykończenie wnętrza + lepsze wózki.
Ja też to Podi zauważyłem. Śląskie EZT należały jeszcze niedawno do jednych z najgorszych a teraz znacznie się poprawiło. Jest jeszcze sporo do remontu np. w katowickiej szopie, ale podróżuje się coraz przyjemniej, chociaż kursy są jeszcze trochę za rzadko, szczególnie w relacji Gliwice-Częstochowa. Niebawem jednak trafią na tą trasę te 4 Bombardiery więc studenci będą komentować.Podi pisze:O [***] ale to jest dobre...Troche ten garb na przodzie wkurza, ale widać, że kolej w Polsce pod względem taboru idzie (jedzie) nieźle do przodu
Jak patrzyłem z bliska, to raczej EN-57 z przebudowanymi wózkami. Zresztą uważam osobiście, że do EN-57 nie opłaca się tak "wkładać" dużo unowocześnień, bo lepiej jest zakupić zupełnie nowe jednostki.jacool pisze:A tak BTW to wstawili może rozruch impulsowy, albo ćóś? Czy nadal modernizacja obejmuje tylko wymianę przodu i ładne wykończenie wnętrza + lepsze wózki.
Więc w roli wytłumaczenia kilku niuansów. Oczywiście wszytskie 75 sztuk nie trafi na Śląsk a rozjedzie się po całej Polsce. Wózki w tej modernizacji nie uległy zmianie. Nadal są te same co przed. Swoją drogą wózki są najdroższa częścią pociągu i z tego powodu rzadko kiedy są modernizowane czy wymieniane. Koszt modernizacji tej jest 5 razy mniejszy niż zakup 14WE i 10 razy mniejszy niż nowe ED74. Wole nie myśleć ile razy mniejszy niż zakup nowych Talentów. Więc jak widzicie tak na prawdę żeby było coś lepszego było by całkiem sporo dołożyć. A co do nowych Talentów to one tak znowu niebawem nie trafią na Śląsk. Minimum 16 miesięcy więc jeszcze kawałek czasu