EN57 / EN71

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Jezęli już to Ciebie puszczą. Ale mnie chyba nie :P.
Uważam, że ta impreza raczej nie ma sensu :|.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

EZTy nie podlegaja pod PKP Cargo tylko pod Przewozy Regionalne co jest paranoją... Pod PKP Cargo S.A. podlegają wszytstkie lokomotywy. Drezyny z kolei należą do PLK S.A.

A co do świętowania to ja wiem....

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czyli pomysł upadł.Ok,a co do odkładania tego na inny termin to widzicie,że nie ma to sensu.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Jeżeli by już wszystko miało dojść do skutku, to chyba najlepiej zaraz na początku wakacji. Bo wszyscy mają wolne i jeszcze nie są na wyjazdach :).

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Rupak,ja wiem,ze ty jestes chętny,ale większość MK i MKM-ów nie jest:/.A im wiecej nie jest zainteresowanych,tym gorzej.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Zainteresowany to ja jestem, ale zależy gdzie ta impreza miała by być.
I najważniejsze. Ktoś to musi opłacić :|.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Hmmmm,nie wiem gdzie.Ale trzeba by było wtedy wybrać miejsce odpowiednie dla wszystkich.Bo coś mi się nie widzi jechać z Sanoka do Gdyn<font color=red><b>ii</b></font>,przecież to prawie 600 km :!: .A co do opłacania to naprawdę nie dam rady.Niestety ja należę do tych biedniejszych.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Nie słuchacie głosów rozsądku. Sami czegoś takiego nie zorganizujecie ponieważ jest to zbyt drogie przedsięwzięcie. Są kluby, które takie imprezy organizują. Najczęsciej takie imprezy odbywają się w Krakowie, a najmilszym dla Miłośników Kolei jest Szczecin i prezes Chańko złoty człowiek w tych sprawach. Więc najwyżej się podłączy do takiego klubu jak bedą coś takiego organizować. Nie są to częste imprezy, ale się zdarzają i wtedy jest pełny profesjonalizm.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Wiem,ale niekótrzy znas mają daleko do Szczecina,a zwłaszcza ja.Z Krakowem to juz prędzej.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Dla tego mówię aby się dogadać z tymi klubami. To nie hets argument dla prawdziwego miłośnika kolei. Takowa osoba jest w stanie zrobić 4 tys km pociągiem w weekend i pojechać nawet do Szczecina na taką imprezę. Wież mi znam wiele takich osób. Z resztą sam się do takich zapisuje.

Maciek-krakow

Post autor: Maciek-krakow »

Osobiscie nie biore udzialu w takich wyprwach gdyz bez obrazy dla nikogo ale mi one nic by nie daly. Wiem ze to moze byc fajne takie jezdzenie w towarzystwie- fajna przygoda. Jednak osobiscie jezeli mam wybierac to wole polazic po taborze i poznawac jego budowe.... Poza tym jak dotychczas nikt mnie w to nie wciagnal a samemu jakos sie wybrac nie moge - bardziej mnie kusi latanie i ogladanie sieci trakcyjnej, torowisk i jak juz mowilem taboru.

Oczywiscie to jest tylko moje zdanie i ciesze sie ze macie takie zacięcie by to robic - to dobrze ze potraficie wspolnie dzialac w tym temacie - zainteresowania sa bardzo wazne w zyciu czlowieka...

Zachecam do dalszych inicjatyw

Peter

Post autor: Peter »

Tymczasem dzisiaj wracając z Gliwic pociągiem miałem okazję zobaczyć sobie te zmodernizowane jednostki EZT dla Katowic w Mińsku Maz. Sprawiają dość fajne wrażenie. Nie ryzykowałem i nie wchodziłem do środka, ale może kiedyś na niego trafię na swojej trasie. Szczegóły tutaj. Piszą, że docelowo ma być zmodernizowanych 75 takich składów, tylko nie wiem czy wszystkie dla Katosów. Pewnie nie a by się przydało. :)
W tej chwili już jest dość sporo zmodernizowanych EZT w Katowicach, chociaż jeszcze z wyglądem klasycznym EN-57. ;)
Katowickie jednostki odwiedziły dzisiaj również Warszawę, więc kto miał farta, to zobaczył.

Podi

Post autor: Podi »

O cholera ale to jest dobre...Troche ten garb na przodzie wkurza, ale widać, że kolej w Polsce pod względem taboru idzie (jedzie) nieźle do przodu :)

jacool

Post autor: jacool »

szkoda że nie dali im pantografów połówkowych. Od razu wizualnie trafiłyby na wyższą półkę :(
A tak to już z daleka widać, że to kibel i nic ciekawego.
I mogliby się postarać trochę bardziej jeśli chodzi o kabinę. A najbardziej jeśli chodzi o stary nastawnik i kran hamulca :shocked:
A tak BTW to wstawili może rozruch impulsowy, albo ćóś? Czy nadal modernizacja obejmuje tylko wymianę przodu i ładne wykończenie wnętrza + lepsze wózki.

Peter

Post autor: Peter »

Podi pisze:O [***] ale to jest dobre...Troche ten garb na przodzie wkurza, ale widać, że kolej w Polsce pod względem taboru idzie (jedzie) nieźle do przodu :)
Ja też to Podi zauważyłem. Śląskie EZT należały jeszcze niedawno do jednych z najgorszych a teraz znacznie się poprawiło. Jest jeszcze sporo do remontu np. w katowickiej szopie, ale podróżuje się coraz przyjemniej, chociaż kursy są jeszcze trochę za rzadko, szczególnie w relacji Gliwice-Częstochowa. Niebawem jednak trafią na tą trasę te 4 Bombardiery więc studenci będą komentować. :)
jacool pisze:A tak BTW to wstawili może rozruch impulsowy, albo ćóś? Czy nadal modernizacja obejmuje tylko wymianę przodu i ładne wykończenie wnętrza + lepsze wózki.
Jak patrzyłem z bliska, to raczej EN-57 z przebudowanymi wózkami. Zresztą uważam osobiście, że do EN-57 nie opłaca się tak "wkładać" dużo unowocześnień, bo lepiej jest zakupić zupełnie nowe jednostki. ;)

jacool

Post autor: jacool »

Czyli kojne, typu 14we ściema. Nowy przód, a w środku to samo co zwykle :/
Czyli IMO taniej by wyszło nie zmieniać przodu i wyremontowac to na kształt tego, co robią KM.

Podi

Post autor: Podi »

Teraz, po drugim przeglądnięciu tego składu wkurzają trochę pantografy(chyba stare)...

BTW: Podobno skład ten pojawia sie dzisiaj w dziennikach na TVP3 :) Pewnie będzie też w gospodarce o 22.25 na TVP2 :)

Peter

Post autor: Peter »

A coś rzeczywiście było. Telewizor mam akurat za plecami, więc jakiś bełkocik o tych "wspaniałych" EZT tam się wydobywał. :)

jacool

Post autor: jacool »

Oczywiście, że pantografy zostawili nożycowe, tylko nie rozumiem po co? Skoro wymienili cały przód, to mogli już wstawić połówki :/

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Więc w roli wytłumaczenia kilku niuansów. Oczywiście wszytskie 75 sztuk nie trafi na Śląsk a rozjedzie się po całej Polsce. Wózki w tej modernizacji nie uległy zmianie. Nadal są te same co przed. Swoją drogą wózki są najdroższa częścią pociągu i z tego powodu rzadko kiedy są modernizowane czy wymieniane. Koszt modernizacji tej jest 5 razy mniejszy niż zakup 14WE i 10 razy mniejszy niż nowe ED74. Wole nie myśleć ile razy mniejszy niż zakup nowych Talentów. Więc jak widzicie tak na prawdę żeby było coś lepszego było by całkiem sporo dołożyć. A co do nowych Talentów to one tak znowu niebawem nie trafią na Śląsk. Minimum 16 miesięcy więc jeszcze kawałek czasu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”