EN57 / EN71
Jakoś nie widziałem dzisiaj tych modernizacji. Za to jechałem 2xEN57 z Łodzi i to na trasie Częstochowa - Gliwice w malowaniu pomarańczowym i żółto-niebieskim w jasnych odcieniach. Jest więc kolorowo.
Jak już zaczęli od tych modernizacji, to może właśnie konsekwentnie będą przemalowywać na nowe barwy wszystkie EZT po rewizjach. Na razie wszystko na to wskazuje.
Jak już zaczęli od tych modernizacji, to może właśnie konsekwentnie będą przemalowywać na nowe barwy wszystkie EZT po rewizjach. Na razie wszystko na to wskazuje.
Nowy przód jest do niczego ale nowe malowanie bardziej pasuje właśnie na tym nowym.
Poza tym reszta to po prostu EN57 śmierdząca psim sikiem.
Trochę ostrożniej ze słownictwem. u2w
Poza tym reszta to po prostu EN57 śmierdząca psim sikiem.
Trochę ostrożniej ze słownictwem. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-05-14, 21:59 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.
LOLep40 pisze: EN57 śmierdząca psim sikiem.
Jechałeś kiedyś kiblem śmierdzącym zwierzątkami?
A może inaczej: Jechałeś kiedykolwiek zmodernizowanym kiblem, czy tylko powielasz bredniu przeczytane gdziekolwiek na grupach czy forach?
W środku EN57 przed modernizacją i po modernizacji to dwa różne składy.
Byłeś na Trako? Tam stały dwie modernizacje PKP PR i KM. I różnica kolosalna (oczywiście na + dla KM). Z kibla można zrobić niezłe cacko.
EN57 jaki jest kazdy widzi, ale nie pisz takich tekstów, bo człowieka krew zalewa
311/315-100, 311/315-200 czyli EN71 w Słowenii
Ostatnio znalazłem ciekawe fotki Słoweńskich ezt które jak się okazuje są wyprodukowane w Polsce a my je znamy jako EN71.
info:
http://www.psmkms.ipx.pl/kolej/slowenia.htm
fajne zdjęcie z boku (ze strony powyżej):
http://www.psmkms.ipx.pl/kolej/slowenia5.jpg
zdjęcie z TWB:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/t ... hp?p=10399
info:
http://www.psmkms.ipx.pl/kolej/slowenia.htm
fajne zdjęcie z boku (ze strony powyżej):
http://www.psmkms.ipx.pl/kolej/slowenia5.jpg
zdjęcie z TWB:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/t ... hp?p=10399
Heh, ale pantografy mają raczej podobne do ED72. W Polsce bardzo rzadko montuje sie połówki w kiblach. Poza tym EN71 powstało tylko ponad 40 sztuk i podejrzewam, ze wyszły z przekształcenia EN57. Ciekawe, jak radzą sobie słoweńskie kible na trasach takich, jak np. w Polsce Wałbrzych-Szklarska Poręba? .
Jesli chodzi o połówki na EN57 to wydaje mi się, że tyrystorowe prototypy EN57 jeżdżące dla SKM miały takowe pantografy, ale nie wiem, czy to prawda. Jeśli zaś chodzi o wymianę pantografów w EN57/71 to pewnie to duża kwota, ale na pewno mniejsza od modernizacji całego EZT włącznie z wnętrzem, założeniem wyświetlaczy itd.
Nie miały połówkowych, miały zwykłe.Adrian_ pisze:Jesli chodzi o połówki na EN57 to wydaje mi się, że tyrystorowe prototypy EN57 jeżdżące dla SKM miały takowe pantografy, ale nie wiem, czy to prawda.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/t ... php?p=9359
Chodzi mi oczywiście o SKM Trójmiasto, gdyż w czasie jazd tyrystorowych EN57 po polskich torach był tylko ten przewoźnik. Co do pantografów, jakie posiadały nie jestem pewien, czy rzeczywiście miały połówki. jeśli nie to połówki EN57 otrzymują najwyżej po NG (ale chyba żaden EN57 nie ma połówkowych pantografów, za to któryś z EN71 posiada takie coś). A jeśli chodzi o słoweńskie wersji kibli to czy jeżdżą tylko jako jednoczłonowce, ewentualnie dwuczłony, czy też zdarza im sie jeździć w większej ilości jednostek?
Wiem że żadne jakie były i jakie są nie miały połówkowych.Wilchelm pisze:Zadne EN57 ani EN71 nie posiada nawet pol polowkowego pantografu. JEdynie ED72 i ED73 maja polowkowe pantografy.
Inna sprawa to ED72 które występują w trzech wersjach (standardowe, połówkowe i jeden egzemplarz z oboma rodzajami) i ED73.