EN57 / EN71

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Peter

Post autor: Peter »

Jakoś nie widziałem dzisiaj tych modernizacji. Za to jechałem 2xEN57 z Łodzi i to na trasie Częstochowa - Gliwice w malowaniu pomarańczowym i żółto-niebieskim w jasnych odcieniach. Jest więc kolorowo.
Jak już zaczęli od tych modernizacji, to może właśnie konsekwentnie będą przemalowywać na nowe barwy wszystkie EZT po rewizjach. Na razie wszystko na to wskazuje. :mruga:

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:Hmmm. Patrzę na te zdjęcia i zastanawiam się po co oni zmieniali to malowanie. Przecież poprzednie nie było takie złe. :shocked:
Nowe jest dużo lepsze. Oby jak najwięcej takich. ;)

jacool

Post autor: jacool »

Jestem za jednakowym malowaniem, ale ten przód to skopali... Cała reszta jest OK, ale muszą czoło jeszcze raz przemyśleć i w następnych nie robić takiego czegoś :/
Ostatnio zmieniony 2006-05-08, 20:24 przez jacool, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Nowy przód jest do niczego ale nowe malowanie bardziej pasuje właśnie na tym nowym.
Poza tym reszta to po prostu EN57 śmierdząca psim sikiem.


Trochę ostrożniej ze słownictwem. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-05-14, 21:59 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.

jacool

Post autor: jacool »

ep40 pisze: EN57 śmierdząca psim sikiem.
LOL
Jechałeś kiedyś kiblem śmierdzącym zwierzątkami?
A może inaczej: Jechałeś kiedykolwiek zmodernizowanym kiblem, czy tylko powielasz bredniu przeczytane gdziekolwiek na grupach czy forach?
W środku EN57 przed modernizacją i po modernizacji to dwa różne składy.
Byłeś na Trako? Tam stały dwie modernizacje PKP PR i KM. I różnica kolosalna (oczywiście na + dla KM). Z kibla można zrobić niezłe cacko.
EN57 jaki jest kazdy widzi, ale nie pisz takich tekstów, bo człowieka krew zalewa :/

Podi

Post autor: Podi »

Typowe trzymanie się stereotypów...Czas od nich odejść...

Peter

Post autor: Peter »

Zmodernizowane EZT są całkiem przyjemne dla pasażera i "kiblami" są raczej już tylko z nazewnictwa MK, które do nich przylgnęło. Uważam, że na pewno nie ma się czego wstydzić, a jak długo taki stan się utrzyma to już zależy przede wszystkim od kultury ludzi. :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

311/315-100, 311/315-200 czyli EN71 w Słowenii

Post autor: ep40 »

Ostatnio znalazłem ciekawe fotki Słoweńskich ezt które jak się okazuje są wyprodukowane w Polsce a my je znamy jako EN71.
info:
http://www.psmkms.ipx.pl/kolej/slowenia.htm
fajne zdjęcie z boku (ze strony powyżej):
http://www.psmkms.ipx.pl/kolej/slowenia5.jpg
zdjęcie z TWB:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/t ... hp?p=10399

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Heh, ale pantografy mają raczej podobne do ED72. W Polsce bardzo rzadko montuje sie połówki w kiblach. Poza tym EN71 powstało tylko ponad 40 sztuk i podejrzewam, ze wyszły z przekształcenia EN57. Ciekawe, jak radzą sobie słoweńskie kible na trasach takich, jak np. w Polsce Wałbrzych-Szklarska Poręba? :D.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Malo Ljubljana jest stolica nie wiele ponad 2 mln. Slowenii.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:W Polsce bardzo rzadko montuje sie połówki w kiblach.
w ogóle się nie montuje, nigdy nie slyszalem o kiblu w Polsce z polowkami, a mogli dać w tych modernizowanych z jedną szybą a jednak nie dali.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Koszta.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jesli chodzi o połówki na EN57 to wydaje mi się, że tyrystorowe prototypy EN57 jeżdżące dla SKM miały takowe pantografy, ale nie wiem, czy to prawda. Jeśli zaś chodzi o wymianę pantografów w EN57/71 to pewnie to duża kwota, ale na pewno mniejsza od modernizacji całego EZT włącznie z wnętrzem, założeniem wyświetlaczy itd.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

O ktore SKM Ci chodzi ? Teraz trzeba mowic dokladnie. Dla przykladu w EP09 polowkowy kosztuje ok 40 tys. zl. W EN57 pewnie by to wygladalo podobnie.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Adrian_ pisze:Jesli chodzi o połówki na EN57 to wydaje mi się, że tyrystorowe prototypy EN57 jeżdżące dla SKM miały takowe pantografy, ale nie wiem, czy to prawda.
Nie miały połówkowych, miały zwykłe.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/t ... php?p=9359

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Chodzi mi oczywiście o SKM Trójmiasto, gdyż w czasie jazd tyrystorowych EN57 po polskich torach był tylko ten przewoźnik. Co do pantografów, jakie posiadały nie jestem pewien, czy rzeczywiście miały połówki. jeśli nie to połówki EN57 otrzymują najwyżej po NG (ale chyba żaden EN57 nie ma połówkowych pantografów, za to któryś z EN71 posiada takie coś). A jeśli chodzi o słoweńskie wersji kibli to czy jeżdżą tylko jako jednoczłonowce, ewentualnie dwuczłony, czy też zdarza im sie jeździć w większej ilości jednostek?

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Zadne EN57 ani EN71 nie posiada nawet pol polowkowego pantografu. JEdynie ED72 i ED73 maja polowkowe pantografy.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Wilchelm pisze:Zadne EN57 ani EN71 nie posiada nawet pol polowkowego pantografu. JEdynie ED72 i ED73 maja polowkowe pantografy.
Wiem że żadne jakie były i jakie są nie miały połówkowych.
Inna sprawa to ED72 które występują w trzech wersjach (standardowe, połówkowe i jeden egzemplarz z oboma rodzajami) i ED73.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

To nie bylo do ciebie tylko wyjasnienie dla Adriana czytaj ze zrozumieniem.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ale i tak podejrzewam, że jeśli dany ZPR zamówił by sobie tego typu odbieraki dla EN57/71 to zostały by zmontowane dokładając odpowiednia kwotę do ceny remontu. A tak BTW ciekaw jestem, czy słoweńskie i polskie kible różnią sie w jakimś sposób mocą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”