EN57 / EN71
Z tego co słyszałem, to sobie świetnie radziły i nadal radzą. Ten przewoźnik kupił ostatnio nowe, nowoczesne ezt no i... okazało się, że nowe pociągi są za ciasne. Ludzie podobno ostro potestowali. Zdarzyła się nawet jakaś blokada torów. Czyli nasze "kible" były dla ludzi lepsze.Adrian_ pisze:Ciekawe, jak radzą sobie słoweńskie kible na trasach takich, jak np. w Polsce Wałbrzych-Szklarska Poręba?
Pewnie 311/315 nadal kursują, ale są stopniowo wycofywane.
Czyli z Twojej wypowiedzi J-31 wynika, że słoweńskie kible były po prostu lepiej wyposażone, albo też miały wieksza moc. Przecież na takich odcinek, jak Wałbrzych-jelenia Góra w EN71 palą się opory (czy jak to sie nazywa) i dlatego kible w Polsce wyklucza się z tej linii. Widać, że te słoweńskie kible są bardziej wytrzymalsze, ale we włoszech powoli przestaje się je eksploatować, zaś w Polsce EN57/71 w starszej wersji pojeżdżą jeszcze z kilka lat.
Wiem, ze nasze kible nie są eksploatowane we Włoszech. Po prostu pomieszało mi się z tematem o EU43. We Włoszech na szczęście wycofano te EZT z ruchu, w Słowenii też je pewnie stopniowo sie wycofuje, jedynie w Polsce są na tyle problemy, by takie 50-letnie wehikuły jeździły po naszych torach. Ale już niedługo, gdyż PKP zaczęło kupować nowe wersje EN57. Ciekaw jestem, czy także będą produkowane wersje eksportowe tych nowych EZT? .
Padly 2 "bzdury", ktorych nie sposob skomentowac. EZT na trasie Walbrzych -Jelenia Gora swietnie sobie radza i nie ma problemow technicznych. Koledze chyba sie pomylil odc. Jelenia Gora-Szklarska poreba, a jeszcze dokladniej Piechowice Szklarska Poreba Grn. Druga "Bzdura" to ta, ze PKP Zakupilo ost. nowe modele EN57. Szczerze powiedziawszy pierwsze slysze. Wygladaja jak nowe, ale to tylko i wylacznie modernizacja. Jest roznica miedzy modernizacja, a zakupem nowych jednostek. To wiec tylko tyle w formie wyjasnienia.
Bo EN71 maja zamontowane silniki gorskie co oznacza, ze gdy padnei jeden silnik to EZT jest w stanie jechac na drugim bez jakis wiekszych trudnosci. W EN57 jak padnie silnik to koniec jazdy. Choc teraz juz przy modernizacjach EN57 ( wiekszosci tak przynajmniej jest we Wroclawiu) sa montowane silniki "gorskie".
Jak jechała solo to tak bo silnik jest tylko jeden ale gdy jadą dwie EN57 i jedna się zepsuje, druga odholuje ją.Wilchelm pisze:W EN57 jak padnie silnik to koniec jazdy.
Masz rację że bzdurą jest to co powiedział Adrian_, zresztą jeśli byłaby zakupiona nowa jednostka trzyczłonowa to by miała oznaczenie EN61 a nowa czteroczłonowa EN101 (poza tabelą oznaczeń bo numery dla czteroczłonowych, zasilanych 3000V czyli 70-74 są już zajęte).Wilchelm pisze:Druga "Bzdura" to ta, ze PKP Zakupilo ost. nowe modele EN57. Szczerze powiedziawszy pierwsze slysze. Wygladaja jak nowe, ale to tylko i wylacznie modernizacja. Jest roznica miedzy modernizacja, a zakupem nowych jednostek.
Co do montażu w EN71 używanych przez SKM Trójmiasto silników górskich mam poważne wątpliwości, ponieważ wiekszość z nich (nie wiem jak jest w zmodernizowanych EN71-046 i EN71-051) to połączenie 4 wagonów (2+2) z ezt EN57. Z tego co wyszperałem w internecie wynika, że oprócz ezt dla Jugosławii (trzeba pamietać, że były to lata 70-te XX w.) PaFaWag wyprodukował tylko 20 ezt EN71 dla PKP reszta pochodzi z połączeń EN57. Oczywiście nie twierdzę, że mam rację
Cytat: "Jednostki EN71 stanowią rozwinięcie pojazdów serii EN57. Są od nich dłuższe o dodatkowy wagon silnikowy, dzięki czemu łatwiej pokonują górskie szlaki i zabierają więcej pasażerów. EN71 różnią się ponadto wyposażeniem obu wagonów rozrządczych w baterie akumulatorów i agregaty sprężarkowe, a także w stojaki na narty umieszczone przy drzwiach w środku przedziałów w miejscu siedzeń."Adrian_ pisze:Nie byłbym tego taki pewien. Może po prostu przebudowano niektóre EN57 na EN71
EN71 to nie przebudowa ani modernizacja-nic z tych rzeczy- to rozwinięcie EN57 -czyli tak jakby wyprodukowanie lepszej wersji EN57.
[ Dodano: 2006-09-05, 11:44 ]
Nigdy nie byłyep40 pisze:Ale kiedyś były.J-31 pisze:Adrian_ napisał/a:
ale we włoszech powoli przestaje się je eksploatować
Nasze "kible" nie są eksploatowane we Włoszech....
Tyczy to się tylko jednostek dla Jugosławii (w latach 70-tych XXw. było takie państwo) i serii 20 szt. dla PKP. Reszta to połączenia ze składów EN57.Paparazzi pisze: Cytat: "Jednostki EN71 stanowią rozwinięcie pojazdów serii EN57. Są od nich dłuższe o dodatkowy wagon silnikowy, dzięki czemu łatwiej pokonują górskie szlaki i zabierają więcej pasażerów. EN71 różnią się ponadto wyposażeniem obu wagonów rozrządczych w baterie akumulatorów i agregaty sprężarkowe, a także w stojaki na narty umieszczone przy drzwiach w środku przedziałów w miejscu siedzeń."
EN71 to nie przebudowa ani modernizacja-nic z tych rzeczy- to rozwinięcie EN57 -czyli tak jakby wyprodukowanie lepszej wersji EN57.
Po pierwsze dla Jugosławii wyprodukowano w roku 1964 trzy zestawy trójczłonowe (5B-6B) a do 1966 roku 22 zestawy ale już cztero-członowe (5Bb-6Bb)i w 1974 dalsze 15 jednostek.Po drugie obecne zestawy cztero-członowe (5Bk-6Bk) to EN71 wyprodukowane do 1976 roku (20szt.)i od 1992-2003 (30szt.zmodernizowanych i przebudowanych) oraz ED72 produkowane w latach 1993-1995 (21szt.)i ED73 z 1997 roku(1 szt>)Po trzecie obecne czteroczłonowe jednostki o nazwie EN57 to nic innego jak modernizacje wykonywane ZPR.Więc nie mylić prosze EN71.ED72 i ED73 z czteroczłonowymi EN57Skoda9Tr pisze:Tyczy to się tylko jednostek dla Jugosławii (w latach 70-tych XXw. było takie państwo) i serii 20 szt. dla PKP. Reszta to połączenia ze składów EN57.Paparazzi pisze: Cytat: "Jednostki EN71 stanowią rozwinięcie pojazdów serii EN57. Są od nich dłuższe o dodatkowy wagon silnikowy, dzięki czemu łatwiej pokonują górskie szlaki i zabierają więcej pasażerów. EN71 różnią się ponadto wyposażeniem obu wagonów rozrządczych w baterie akumulatorów i agregaty sprężarkowe, a także w stojaki na narty umieszczone przy drzwiach w środku przedziałów w miejscu siedzeń."
EN71 to nie przebudowa ani modernizacja-nic z tych rzeczy- to rozwinięcie EN57 -czyli tak jakby wyprodukowanie lepszej wersji EN57.
EN57 i EN71
Może to złe miejsce (temat), ale nie chciałem tworzyć nowego, a ten jest najbliższy. W sobotę 09.09.06 złapałem na próbach EN71 (w Wejherowie) bez numeru (malowanie SKM). Może to byc EN71-045 po rewizji, ale byc może co innego. Kto wie?
http://electronic.boo.pl/en71_xxx.jpg
rozdz. 980x768pix, 255kB
Post wydzielony z tematu " 311/315-100, 311/315-200 czyli EN71 w Słowenii". J-31
http://electronic.boo.pl/en71_xxx.jpg
rozdz. 980x768pix, 255kB
Post wydzielony z tematu " 311/315-100, 311/315-200 czyli EN71 w Słowenii". J-31
Ostatnio zmieniony 2006-09-11, 11:35 przez Skoda9Tr, łącznie zmieniany 1 raz.