EN57 / EN71

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
kombino

Post autor: kombino »

Widzę,że tutaj też zamieściłeś to pytanie ;) Zastanawia mnie wygląd tych lamp. Jakieś nowe :?:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Po stopniu zewnętrznych zmian wnioskuje iż była to zwykła rewizja. Brak jest elektronicznych wyświetlaczy na burtach bądź (jak to się stosuje w SKM Trójmiato) w części górnej przy dachu. Tak samo reflektory nie zostąły wymienione na ksenonowe więc po tym wnioskuję iż była to standartowa rewizja.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wilchelm, a czy Orientujesz się może jakie czynności techniczne wchodzą w skład rewizji ? Czy to jest tylko przegląd ? ;)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ogólenie jest tak, że każdy zakład inaczej wykonuje rewizje i innych materiałów używa, ale sama myśl rewizji polega na odmalowaniu składu z zewnątrz wymianie okładzin wewnątrz wraz z obiciami tapicerki i wymianie popsutych podzespołów. Czyli ogólnie kosmetyka wizualana. Przy NG (Naprawa Główna) wymienia się praktycznie wszystkie podzespoły i wtedy pojazd czy wagon jest niczym by wyjechał świeżo z fabryki.

kombino

Post autor: kombino »

Wilchelm pisze:ksenonowe
hmmm.. nie sądzę

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Wilchelm pisze:...sama myśl rewizji polega na odmalowaniu składu z zewnątrz wymianie okładzin wewnątrz wraz z obiciami tapicerki i wymianie popsutych podzespołów. Czyli ogólnie kosmetyka wizualana.
Czy można to nazwać naprawą (remontem) średnią :?: Taki odpowiednik NS w pojazdach "ogumionych" KM :?:

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

kombino pisze:
Wilchelm pisze:ksenonowe
hmmm.. nie sądzę
Może inaczej halogeny ;-)
u2w -> Można tak to nazwać.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

To po prostu kibel 4-part który miał drobny przegląd bez modyfikacji (lub może to nowy numer 52).
P.S. W temacie "ciekawe spotkania na kolejowych szlakach" zmodyfikowałem swój ostatni post dodając nowe informacje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wilchelm pisze:myśl rewizji polega na odmalowaniu składu z zewnątrz wymianie okładzin wewnątrz wraz z obiciami tapicerki i wymianie popsutych podzespołów.
Wielkie dzięki. Czyli, rewizja to jest bardziej takie powierzchowne odświeżenie pojazdu. ;)

A propo, jeszcze tylko przypomnę tą fotkę, którą przesłał Skoda9Tr :strzałka: http://electronic.boo.pl/en71_xxx.jpg

Czy SKM Trójmiasto posiada więcej EN71 ? Pytam, ponieważ z tego co pamiętam oni głównie eksploatują EN57 ;)
Ostatnio zmieniony 2006-09-12, 14:46 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

SKM Trójmiasto i ZT w Kraowie mają lwią część EN71. Tak EN71 występuje jeszcze w kilku sztukach na Dolnym Śląsku i chyba jeszcze w Zachodniopomorskim.

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

W SKM Trójmiasto można spotkać n/w EN71:
035
038
039
040
042
044
045 - długo nie był używany, podejrzewam że ten sfocony przeze mnie to może być ten nr
046 - modernizacja w ZNTK Mińsk Maz.
047
048
049
050
051 - modernizacja w Newag N.Sącz

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Wilchelm pisze:ZT w Kraowie mają lwią część EN71. Tak EN71 występuje jeszcze w kilku sztukach na Dolnym Śląsku i chyba jeszcze w Zachodniopomorskim
Ale trzeba pamiętać że większość z tych to wyprodukowane od zera jednostki nieco się różniące od tych z SKM.
I jeszcze coś, kiedyś ktoś mówił że te z SKM mimo że mają zwykłe silniki mają jednak większego kopa. Latem tego roku zdarzył mi się taki przypadek że jednocześnie odjechały skład SKM EN57+EN71 i 3xEN57 (słoneczny). SKMka szybciej się rozpędzała. I tu wytłumaczenie, skład SKM był krótszy a ilość silników (przez to moc) była taka sama jak w dłuższym składzie Słonecznego. Podobnie byłoby w przypadku 1xEN71 i 2xEN57 gdzie moc taka sama w obu a masa mniejsza w EN71.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Są to tak zwane silniki górskie. Obecnie są one montowane do wszystkich EZT, które tego potrzebują.

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Wlaśnie się dowiedziałem, że zdjęcie przedstawia EN71-038 po rewizji przeprowadzonej w SKM

kombino

Post autor: kombino »

To ja w uzupełnieniu dodam,że ma nowe okna i siedzenia :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W czasie DTP (24 września) miałem wreszcie okazję zobaczyć na własne oczy modernizację EN57. Był to zmodernizowany EN57-2031, pociąg przyjechał z Wrocławia, a modernizację wykonano w ZNTK w Mińsku Mazowieckim.

Obrazek

Ogólnie rzecz biorąc. Ładnie to wygląda. Ezt robi przyjemne wrażenie, ale wciąż to jest EN57. EN57-2031 sprawia wrażenie "nowego". Rzeczywiście w środku wszystko pachnie nowością, po dłuższy przebywaniu może to być nie przyjemny zapach. :mruga:

Tak wygląda przedział pasażerski. Fotele są twarde, w kolorystyce wściekło-czerwonej:
Obrazek Obrazek

Przewidziano miejsca dla rowerów:
Obrazek

Pojawił się rozkładany podjazd dla niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Nie wiem czy jest to podjazd, czy winda. Tu widać obudowę:
Obrazek

Trzeba przyznać, że maszynista otrzymał bardzo ładny pulpi zupełnie nie podobny do tego co jest w niezmodernizowanym EN57. Ogólnie kabina robi przyjemne wrażenie:
Obrazek Obrazek Obrazek

Zgodnie z najnowszą tendencją w branży kolejowej i nie tylko, nowe ezt są oczywiście monitorowane:
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Rzeczywiście w środku wszystko pachnie nowością, po dłuższy przebywaniu może to być nie przyjemny zapach. :mruga:
A co — zwieracz ci puścił z wrażenia? :D

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ta "nowa EN57" wygląda powalająco :D.
I pomyślieć, że to kiedyś był stary kibel :P.

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

Widziałem takie dwa przed Dworcem Głównym we Wrocławiu z zewnątrz wyglądały całkiem atrakcyjnie. Naprawde nieżle wygląda jak na EN57 :)

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

rupak9 pisze: I pomyślieć, że to kiedyś był stary kibel :P.
To nadal jest stary kibel. Dla zwykłego pasażera będzie on nowy, ale każdy, który się zagłębia w tym temacie wie, że jest to odpicowanie jedynie. A teraz pytanie dla dociekliwych. Czy ktoś z was wie, gdzie w tym kiblu zamontowane są kamery :chytry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”