PKP Intercity
Niby dodatkowe stacje na trasie KDP mogłyby nie być takie złe - we Francji to się sprawdza, ale może wyjść podobnie jak z Włoszczową.KKS pisze:Tak, już przecież pojawiła się koncepcja, że igrek ominie Jeziorsko od południa, żeby zrobić stację dla Sieradza a w ogóle to w drodze do Poznania ma jeszcze stawać w Jarocinie
[ Dodano: 01 Cze 2011 15:34 ]
O ile jakiś był.J-31 pisze:Mniej więcej taki był sens wypowiedzi.
A nie ma już szans na odwołanie tamtego przetargu i rozpisanie czegoś na polskie sprzęty?W sumie każdy pisze:PESA, Newag, taniej, lepiej
Jak już jesteśmy w jednym z tematów przy kontrowersjach wokół linii Warszawa - Łódź, to posłuchajcie to teraz takiego PIC wymyśliło...
Tym razem wymyślili, że ogłoszą przetarg na dostawę kilkunastu zestawów Push&Pull do obsługi linii Warszawa - Łódź. Teraz w takim razie zastanawiam się, po co im są ED74? Przecież one powinny jeździć na tej linii, a PIC bardzo "inteligentnie" rozsyła te tramwaje po całej Polsce. Ja tu się dopatruję marnotrastwa. Zamiast wydać pieniądze na naprawdę pilne potrzeby, np. na podniesienie jakości standaru wielu TLK, to się wydaje na coś co nie jest potrzebne. Ciekawe czy na to nie mieli przypadkiem wpływu Łódzcy politycy?
Tym razem wymyślili, że ogłoszą przetarg na dostawę kilkunastu zestawów Push&Pull do obsługi linii Warszawa - Łódź. Teraz w takim razie zastanawiam się, po co im są ED74? Przecież one powinny jeździć na tej linii, a PIC bardzo "inteligentnie" rozsyła te tramwaje po całej Polsce. Ja tu się dopatruję marnotrastwa. Zamiast wydać pieniądze na naprawdę pilne potrzeby, np. na podniesienie jakości standaru wielu TLK, to się wydaje na coś co nie jest potrzebne. Ciekawe czy na to nie mieli przypadkiem wpływu Łódzcy politycy?
Chyba dobrze, że są wykorzystywane tam, gdzie jest taka potrzeba. Idąc tym krokiem - dlaczego nikt nie marudzi, że konkretne egzemplarze ET22 podróżują po całej Polsce, zamiast obsługiwać danego połączenia?OPi pisze:Ta, i jeszcze Poznań - Kraków, Warszawa - Terespol, Białystok - Kraków i kilka innych, to nie jest rozsyłanie? Miały jeździć na jednej linii.
Prawdę powiedziawszy to na linii Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna składy typu "push&pull" są trochę jednak nieodzowne. Łódź Fabryczna jest dworcem czołowym. Za bardzo nie ma gdzie przetaczać składów. A już na pewno problemem może być zmiana czoła składu, poprzez przestawienie elektrowozu.
No chyba, że w trakcie remontu, Łódź Fabryczna również zostanie poddana remontowi i w jej trakcie zmieni się układ torowy w obrębie stacji (a chyba warto, bo tam jest straszny syf)
No, ale skoro już piszę o "push-pullach", to...
... powstaje kolejny problem - znany już w Kolejach Mazowieckich.
Otóż, jeśli faktycznie PKP IC jednak zamierza dostosować jakiś skład (lub dwa składy) do systemu "Push&Pull" (załącznik nr. 1 do SIWZ), to ja się od razu pytam - a jakie loki będą to ciągnąć ?
Bo jeśli EU07 lub ET44 - to oni już mogą zapomnieć o tym systemie... a już na pewno o prędkości 160 km/h
Tak więc, ten przetarg powinien być jednak rozszerzony o zakup odpowiednich elektrowozów (zarówno pod względem parametrów prędkości jak i samego systemu zmiany czoła) - no chyba, że zamierzają takowe leasingować. I wtedy ma to sens.
Pytanie kolejne A co PKP IC zrobi z "edkami", czyli ED74. Przecież to one właśnie miały obsługiwał połączenie Warszawa - Łódź. I "edki" spokojnie mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h ?
No chyba, że w trakcie remontu, Łódź Fabryczna również zostanie poddana remontowi i w jej trakcie zmieni się układ torowy w obrębie stacji (a chyba warto, bo tam jest straszny syf)
No, ale skoro już piszę o "push-pullach", to...
... powstaje kolejny problem - znany już w Kolejach Mazowieckich.
Otóż, jeśli faktycznie PKP IC jednak zamierza dostosować jakiś skład (lub dwa składy) do systemu "Push&Pull" (załącznik nr. 1 do SIWZ), to ja się od razu pytam - a jakie loki będą to ciągnąć ?
Bo jeśli EU07 lub ET44 - to oni już mogą zapomnieć o tym systemie... a już na pewno o prędkości 160 km/h
Tak więc, ten przetarg powinien być jednak rozszerzony o zakup odpowiednich elektrowozów (zarówno pod względem parametrów prędkości jak i samego systemu zmiany czoła) - no chyba, że zamierzają takowe leasingować. I wtedy ma to sens.
Pytanie kolejne A co PKP IC zrobi z "edkami", czyli ED74. Przecież to one właśnie miały obsługiwał połączenie Warszawa - Łódź. I "edki" spokojnie mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h ?
To nie był żaden podział tylko zmiana nazwy firmy. Nie było to również wyodrębnienie z grupy PKP, bo to miało miejsce jakoś na przełomie 2008 i 2009, nie wiem czy dokładnie w momencie przejścia pociągów pospiesznych do IC, czy w jakimś innym. W każdym razie w 2009 roku firma nazywała się jeszcze PKP Przewozy Regionalne, ale nie była już częścią grupy PKP, np. nie używała loga PKP ("trumienki"). Dzień o którym mówisz to tylko dzień zmiany nazwy i logotypu spółki, z przyczyn formalnych nie można było tego zrobić od razu.