Nowości z za wschodniej granicy

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Paparazzi

Nowości z za wschodniej granicy

Post autor: Paparazzi »


Lopez

Post autor: Lopez »

Niektóre wyglądają ciekawie, ale ruskiej technice nie ufam.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Stare dobre tieplovozy i elektrovozy w nowym opakowaniu i w wypadku tych drugich dodatkowo przekształtnik tyrystorowy.

PS. Wie ktoś czym się różni M62 od DM62?

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

ep40 pisze: Stare dobre tieplovozy i elektrovozy w nowym opakowaniu
Stylistyka lokomotyw jest dosyć ciekawa. Z daleka można rozpoznać że to ruska lokomotywa po ryflowanym pudle i bucach na dachu wielkości małego fiata. Cyżby został tylko zmieniony wygląd zewnętrzny na miare XXI wieku a w środku pozostała stara ruskaja tiochnika :?:
ep40 pisze: Wie ktoś czym się różni M62 od DM62?
Na temat DM62 znalazłem tylko informacje że była wyprodukowana w ilości 174 szt. dla Armi Radzieckiej w latach 1982-1994.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:Stylistyka lokomotyw jest dosyć ciekawa.
Za to TEP150-001 wygląda po prostu jak "gagarin" z wymienionym czołem i zmienioną malaturą, jak nasze "kibelki" EN57. Mogliby już zaprzestać robienia takich ryflowanych pudeł z takimi okienkami, bo to się, moim zdaniem, jednoznacznie kojarzy i kojarzyć będzie z siermiężną M62 czy BR232, nawet, jeśli przód pojazdu będzie jak TGV :P

lukasz92

Post autor: lukasz92 »

ep40 pisze:PS. Wie ktoś czym się różni M62 od DM62?
To była seria gagarów wyprodukowana na przełomie lat 80/90 jak wyżej napisał Paparazzi do transportu pociągów z rakietami międzykontynentalnymi - obecnie duża ich część została przekazana kolejom RZD.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Jak Д1, SZT produkcji węgierskiej mają rozwiązane przenoszenie napędu? Pierwszy napędowy wózek jest trójosiowy i które osie są napędzane?

Maciej

Post autor: Maciej »

Mmmm, super te lokomotywy.

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

PAFAWAG pisze:
Paparazzi pisze:Stylistyka lokomotyw jest dosyć ciekawa.
Mogliby już zaprzestać robienia takich ryflowanych pudeł z takimi okienkami,
Może ściany bocze są dla tego ryflowane że odpada proces prostowania takich ścian lub żeby nie powyginały się od tych róznych elementów na dachu :biggrin: . Swoją drogą czy nie można by było schować te elementy z dachu do wnętrza pudła :?:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:Może ściany bocze są dla tego ryflowane że odpada proces prostowania takich ścian lub żeby nie powyginały się od tych róznych elementów na dachu
To mogliby chociaż wykonać te ryflowania jakoś inaczej, finezyjniej, bardziej wyrafinowanie - wzorem mogłaby być malatura francuskiego TGV Est 4402 :mruga: .
Swoją drogą czy nie można by było schować te elementy z dachu do wnętrza pudła
Nawet taka duża skrajnia taboru widać Rosjanom nie wystarcza ;)

Paparazzi

Post autor: Paparazzi »

PAFAWAG pisze:prosto wzorem mogłaby być malatura francuskiego TGV Est 4402 :mruga: .
A od kiedy TGV ma ryflowane blachy :?: :chytry: Co do tego TGV Est 4402 to pociąg który ostatnio pobił rekord prędkości ale to całkiem inny temat.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Paparazzi pisze:A od kiedy TGV ma ryflowane blachy
To jasne, że nie ma. Ale ma ładny motyw srebrno-białej fali po bokach, Rosjanie mogliby na przykład w podobny sposób ukształtować ryflowanie.
Ale tak chyba się raczej nie da, no nie?... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”