Infrastruktura kolejowa....

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
MW

Infrastruktura kolejowa....

Post autor: MW »

cóż, szkoda znikających linii... Może regionalizacja PKP-PR przyniesie jakieś pozytywne skutki, choć sądząc po pierwszych rozkładach raczej nie... Okazuje się, że samorządy wojewódzkie nie mają tyle pieniędzy na wykupienie wystarczającej ilości przewozów, lub chociaż utrzymanie ilości na tym samym poziomie. Ale cięcia dotyczą także dochodowych kursów, które przecinają granice województw.

Posty wydzielone z tematu "Szynobusy w Świętokrzyskim"... J-31 ;)

Kolins

Post autor: Kolins »

Łatwiej mieć kupę bezrobotnych, niż dotować kolej.... Ja tylko nie mogę zrozumieć, że SKM Trójmiasto jest "na prostej". To tylko dlatego, że mają swoje tory (w części trasy)?

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Pewnie ma to sobie w coś,jak mają własne tory to przynajmniej nie muszą za nie płacic PLK.

Kolins

Post autor: Kolins »

Samorządy też powinny mieć swoje tory. Wtedy chyba łatwiej wpuścić na nie jakiś pociąg, ale nie jestem tego pewny. Może koszty utrzymania są duże... Nie wiem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Patrząc na infrastrukturę kolejową oraz problemy m.in. PKP PR i stałe cięcia w rozkładach pociągów - od dawna zastanawiam w czym tkwi problem.

W nie doinwestowaniu, czy w braku fachowej kadry zarządczej. Ludzi, którzy potrafili by podjąć odważne i dobrze przemyślane kroki inwestycyjne, które skutkowały by pozytywnie na funkcjonowanie kolei...

Jeszcze bardziej zastanawiam się nad tym, czy ktokolwiek z decydentów Zarządu PKP patrzy perspektywicznie - czyli długookresowo (wiele lat) ?

Dlaczego np. SKM w Trójmieście działa bez zarzutu i do tego można mówić o "zyskach", podobnie jest z WKD-ką....A przecież obaj przewoźnicy mają przestarzały tabor i starą infrastrukturę...

A więc, dlaczego ? :(

Inspektor

Post autor: Inspektor »

J-31 pisze:Patrząc na infrastrukturę kolejową oraz problemy m.in. PKP PR i stałe cięcia w rozkładach pociągów - od dawna zastanawiam w czym tkwi problem.

W nie doinwestowaniu, czy w braku fachowej kadry zarządczej. Ludzi, którzy potrafili by podjąć odważne i dobrze przemyślane kroki inwestycyjne, które skutkowały by pozytywnie na funkcjonowanie kolei...

Jeszcze bardziej zastanawiam się nad tym, czy ktokolwiek z decydentów Zarządu PKP patrzy perspektywicznie - czyli długookresowo (wiele lat) ?

Dlaczego np. SKM w Trójmieście działa bez zarzutu i do tego można mówić o "zyskach", podobnie jest z WKD-ką....A przecież obaj przewoźnicy mają przestarzały tabor i starą infrastrukturę...

A więc, dlaczego ? :(
Odpowiedź jest prosta:Zarząd,zarząd i jeszcze raz zarząd...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Mam i ja takie smutne wrażenie. Po prostu w Zarządzie PKP musi zmienić się ekipa ludzi. Jakaś taka naturalna rotacja... Gdyby jeszcze nie utrudniali pracy innym przewoźnikom - SKM, WKD, czy przewoźnicy z zachodu - to byłby to ich problem. Po jakimś czasie doprowadziliby do upadku PKP PLK, lub PKP PR a ich miejsce zajęliby inne firmy, z bardziej fachową kadrą.

Tymczasem ci panowie, starają się umacniać swoje stanowiska niszcząc wszystko to "co wyrośnie ponad nimi"... :(

Inspektorze, a czy wg. Ciebie - przekazywanie poszczególnych odcinków infrastruktury kolejowej innemu samorządowi - nie jest czasem niebezpieczne ? :o:

Inspektor

Post autor: Inspektor »

To zależy.Zawsze lepiej żeby nad odcinkami pieczę mieli Ci,którzy naprawdę dobrze potrafia je wykorzystać.Przytoczę tutaj np.SKM ma cześć odcinków dla siebie i świetnie sobie z tym radzi.Myslę że przekazania danych odcinków danemu samorządowi byłoby najlepszym rozwiązniem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki. :)

MW

Post autor: MW »

WKD i SKM nie mają problemów, bo są mniejsze.
Rzadko się zdarza, żeby przewozy regionalne były dochodowe, więcnie należy się dziwić PR-ce.
Nie wszystkie linie można oddać samorządom, jest wiele linii o znaczeniu państwowym i tak np. w Warszawie tunel średnicowy dla osobowych nie mógłby być własnością SKM.
Na pewno jest sens przekazywania linii, na których PKP nie chce utrzymywać przewozów, a samorząd chce zatrzymać linię.
Może i lepiej, że linie są u jednego zarządcy? Skoro już teraz samorządy nie mają za bardzo pieniędzy na przewozy, a to teraz one je wykupują od PR-ek regionalnych, to skąd znalazłyby się pieniądze na infrastrukturę - jej utrzymanie, modernizację?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A skoro już wspomniałeś o tunelu średnicowym w Warszawie...

Ciekawy jestem, czy warszawski SKM - który ma bardzo poważne plany związane z przejęciem od PKP PR wielu połączeń kolejowych, nie zostanie zniszczony szybciej niż "rozwinie skrzydła"... Co tym myślicie ? :)

MW

Post autor: MW »

to znaczy, co chcesz przez to powiedzieć?
Myślę, że nie zginie... SKM będzie fizycznie posiadało pociągi, poza tym w chwili obecnej przewozy osobowe w Warszawie wykonywane są przez Koleje Mazowieckie, a tej spółce, której właścicielem jest samorząd, powinno zależeć na współpracy z Warszawą, gdyż dzięki temu mołżiwe byłoby odciążenie kursów w Warszawie i przesunięcie środków na opłacanie przewozów w innych regionach województwa.
Choć kto wie, co będzie po następnych wyborach samorządowych w Warszawie? Ale jak już napisałem, SKM będzie w fizycznym posiadaniu pociągów, więc likwidacja spółki wydawałaby się mało sensowna.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie myślę tutaj o likwidowaniu SKM przez samorząd, lecz o próbach utrudnień w układaniu rozkładu pociągów SKM.

PKP PR mogły by zmienić swoje rozkłady w taki sposób by zmusić warszawski SKM do ograniczeń w kursowaniu. :( Czy w ogóle jest to możliwe ?

MW

Post autor: MW »

Napisałem już, że PR nie może nic zrobić, bo 1) nie obsługuje pociągów osobowych (zadania te przejęła spółka Koleje Mazowieckie), 2) nie układa rozkładów.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Dokładnie. To wszytsko zależy od PLK ( Polskie Linie Kolejowe ) a podobno to też zależy w duzej mierze od remotnu tunelu średnicowego ,aby powiększyć przepustowość. Pożyjemy zobaczymy.

MW

Post autor: MW »

i kolejarskich związków zawodowych...
Kwestię tunelu można rozwiązać - tylko potrzebne są rozmowy z Kolejami Mazowieckimi w celu optymalizacji połączeń i odpowiedniego wykupienia kursów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tak przy okazji - to co się dzieje z PKP PR Oddz. Mazowsze, czy Koleje Mazowieckie przejęły całość kursów PR ? ;)

MW

Post autor: MW »

MZPR wykonuje teraz przewozy pociągami pośpiesznymi. Dochodzi do takich paradoksów, że kursy, które kiedyś były dochodowe, MZPR przemianował na pośpieszne :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nieźle zamącili. No cóż "w mętnej wodzie łatwiej się ryby łowi" :mruga:

A co się dzieje z PKP PR Oddział Mazowsze ? :o:

MW

Post autor: MW »

MZPR to Oddział Mazowiecki. Jak wspomniałem, wykonuje przewozy pośpieszne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”