Metro Warszawskie (temat do podzielenia)
No właśnie - mi chodzi o stacje, ponieważ II linia metra na Winnicę przez ¯erań była projektowana za komuny, gdy zakłady przemysłowe na Golędzinowie, Śliwicach, Pelcowiźnie i ¯eraniu działały pełną parą. Stąd zapewne stacje były projektowane w pobliżu tychże zakładów (gdyby wtedy ta linia powstała, dziś te stacje świeciłyby pustkami).Piotrek_2274 pisze:Thomas78 - na stronie Klubu Miłośników Metra znalazłem mapke II linii na Winnice niestety bez stacji. Wejdź w "metro warszawskie" a potem "przez świętokrzyskądo ratusza".
Tak. Masz rację. Może to i dobrze, że wtedy taka linia nie powstała. To były inne czasy i inne potrzeby.Thomas78 pisze:No właśnie - mi chodzi o stacje, ponieważ II linia metra na Winnicę przez ¯erań była projektowana za komuny, gdy zakłady przemysłowe na Golędzinowie, Śliwicach, Pelcowiźnie i ¯eraniu działały pełną parą. Stąd zapewne stacje były projektowane w pobliżu tychże zakładów (gdyby wtedy ta linia powstała, dziś te stacje świeciłyby pustkami).
Wydaje mi się, że obecny projekt II linii jest o tyle lepszy, że ściśle związany ze sporymi osiedlami mieszkaniowymi zarówno po stronie zachodniej (rejon Górczewskiej) jak i Targówka. A ci ludzie jednak każdego dnia jeżdżą do Centrum.
Powstaje jednak pewne pytanie o politykę zagospodarowania terenu. Czy ona w ogóle istnieje. Czy też zmienia się co 4 lata
Otóż coraz więcej firm - z powodów zbyt wysokich kosztów, problemów z dojazdem - wyprowadza się po za Centrum. I może się okazać, że za kolejne 15 lat nie będzie "jednego centrum", tylko "kilkanaście ośrodków handlowo-usługowo-wypoczynkowych" (miejsce pracy, handlu, usług, etc)
Teoretycznie nie powinno to zagrozić II linii metra. Ponieważ zapotrzebowanie na nią jest. Istnieje i podejrzewam, że mimo wszystko będzie istniało
Służe informacją. Mam Atlas województwa Warszawskiego z 1992 roku gdzie jest przebieg drugiej linni metra:
....
Rondo ONZ
Marszałkowska (skrzyżowanie ze Świętokrzyską)
Nowy Świat
Powiśle
Praga Centrum (przy Kijowskiej)
Dworzec Wileński
Pl. Hallera
Rondo Starzyńskiego
Budowlana
Armii Krajowej (¯erań FSO)
Płochocińska
Henryków Centrum
Tarchomin
Winnica
Dąbrówka[/b]
....
Rondo ONZ
Marszałkowska (skrzyżowanie ze Świętokrzyską)
Nowy Świat
Powiśle
Praga Centrum (przy Kijowskiej)
Dworzec Wileński
Pl. Hallera
Rondo Starzyńskiego
Budowlana
Armii Krajowej (¯erań FSO)
Płochocińska
Henryków Centrum
Tarchomin
Winnica
Dąbrówka[/b]
Dzięki. O to chodziło . Czyli na terenie przemysłowym (Jagiellońska) projektowano jedną stację na wysokości przedłużenia Budowlanej (przystanek tramwajowy Śliwice).
Czy masz może jeszcze przebieg i rozmieszczenie stacji linii, która miała iść przez Gocław na Julianów? To też byłoby ciekawe, gdyż między Gocławiem a Julianowem planowano blokowiska, analogiczne do kompleksu Ursynów-Natolin.
Czy masz może jeszcze przebieg i rozmieszczenie stacji linii, która miała iść przez Gocław na Julianów? To też byłoby ciekawe, gdyż między Gocławiem a Julianowem planowano blokowiska, analogiczne do kompleksu Ursynów-Natolin.
Kol. MW już ten problem opisał - przecieki. I dlatego, odświeżmy trochę ten wątek
Jak zapewne Wiecie - choćby czytając ten temat - Zarząd Metra Warszawskiego zdecydował się oczyścić górne sklepienia kilku mokotowskich stacji: Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie oraz stacji śródmiejskiej Politechnika.
Prace zostały wykonane. I sufity tychże stacji zrobiły się już dawno jasne (Patrz zdjęcie powyżej)...
... No i wszystko byłoby fajnie, gdyby nie... wspomniane wyżej przecieki. Trapią one niesamowicie stację Pole Mokotowskie. Na jasnej, oczyszczonej powierzchni sklepienia tej stacji znów pojawiają się jasne odbarwienia. W wielu miejscach pojawiają się zacieki. Nie wygląda to najlepiej...
Jak zapewne Wiecie - choćby czytając ten temat - Zarząd Metra Warszawskiego zdecydował się oczyścić górne sklepienia kilku mokotowskich stacji: Wierzbno, Racławicka, Pole Mokotowskie oraz stacji śródmiejskiej Politechnika.
Prace zostały wykonane. I sufity tychże stacji zrobiły się już dawno jasne (Patrz zdjęcie powyżej)...
... No i wszystko byłoby fajnie, gdyby nie... wspomniane wyżej przecieki. Trapią one niesamowicie stację Pole Mokotowskie. Na jasnej, oczyszczonej powierzchni sklepienia tej stacji znów pojawiają się jasne odbarwienia. W wielu miejscach pojawiają się zacieki. Nie wygląda to najlepiej...
Metro jest jedynie spółką operatorską i inwestorem zastępczym - wszelka inicjatywa wychodzi ze strony władz miasta i też jest także w przypadku dwóch "zapomnianych" stacji. Ruch pociągów można zorganizować w różny sposób (w zależności od środków): weekendowe zamknięcia, ruch po jednym torze, skrócenie na dłuższy czas...
Tabliczkami z numerami linii zajmuje się Brygada Przystankowa ZTM-u, która mimo wielokrotnego zasygnalizowania problemu nie podjęła się ich wymiany, choć na razie wszystko idzie w dobrym kierunku, bowiem błędne tabliczki powoli zaczynają znikać...
[ Dodano: 2006-02-12, 17:43 ]
Tabliczkami z numerami linii zajmuje się Brygada Przystankowa ZTM-u, która mimo wielokrotnego zasygnalizowania problemu nie podjęła się ich wymiany, choć na razie wszystko idzie w dobrym kierunku, bowiem błędne tabliczki powoli zaczynają znikać...
[ Dodano: 2006-02-12, 17:43 ]
to zależy od roku itp. Nie mniej jednak taki poziom niepewności i niestabilności środków, jaki jest teraz, nie pozwala na płynną budowę. Co roku walka o pieniądze...Wilchelm pisze:"Odbudujmy razem stolicę." Przy okazji takie hasło mi się przypomina. A tak na marginesie to budowa metra Warszawskiego w jakim procencie jest finansowane z budżetu miasta stołecznego Warszawy?
¯adne miasto nie jest w stanie płynnie budować metra - nawet Lodnyn. I praktyką w Europie jest nie tylko wsparcie UE, ale i budżetu państwa. TYlko dzięki temu możliwy był taki rozrost metra jak np. w Madrycie. Natomiast Warszawa ma duuuużo potrzeb, nie tylko metroWilchelm pisze:A poza tym chyba czas poszukać pieniążków we własnej kieszeni.
[ Dodano: 2006-02-12, 17:32 ]
Pytanie jak najbardziej celowe: pociągi mogłyby nocować na linii, ale przewiduje się, że tymczasowo odcinek ten mogłaby serwisować STP Kabaty. Zjazd pociągów po torze łącznikowym za stacją Świętokrzyska.Thomas78 pisze:Tak więc gdzie będą "nocować" pociągi i w jaki sposób będą serwisowane, skoro będzie czynny najpierw kikut II linii, czyli odcinek Rondo Daszyńskiego - Dw. Wileński
Tor ten został zdemontowany po przedłużeniu metra do stacji Ratusz, ale uważny pasażer dostrzeże, że zarówno na torze nr 1 jak i na torze nr 2 po "zachodniej" stronie przewidziano miejsce na połączenie tych linii.plati pisze: tym że ten tor, to tylko jeden króciutki odcinek, na razie zakończony ślepo, który zaczyna się w komorze rozjazdowej stacji Centrum (przed stacją od strony placu Wilsona), a odchodzi od toru w kierunku Kabat i "leci" w dół do drugiej linii. Tak więc jak widać, manewrowanie składów obsługójących II linię metra bedzie bardzo uciążliwe. chyba że dobuduje się drugi łącznik z sąsiedniego toru.
Co do budowy tych dwóch stacji tj. Pl. Konstytucji i Marymont, to panowie, którzy wczoraj gościli nas na STP trochę skrytykowali ich budowę. Tzn. wg. nich taka budowa miała by sens, gdyby zdecydowano się zlikwidować połączenie tramwajowe na odcinku pl. Zbawiciela - Marszałkowska, Andersa - Stawki. Natomiast dublowanie się metra i tramwajów nie ma większego sensu.Tomaszekkk pisze:Zbudują dwie zapomniane stacje metra
Po za tym obiecnie budowa tych dwóch stacji byłaby tak droga, że powstaje pytanie, czy jest ekonomicznie uzasadniona.
Natomiast docelowo gdzieś na Woli ma być wybudowana kolejna Stacja Techniczno Postojowa, która będzie obsługiwać II linięMW pisze:Pytanie jak najbardziej celowe: pociągi mogłyby nocować na linii, ale przewiduje się, że tymczasowo odcinek ten mogłaby serwisować STP Kabaty. Zjazd pociągów po torze łącznikowym za stacją Świętokrzyska.Thomas78 pisze:Tak więc gdzie będą "nocować" pociągi i w jaki sposób będą serwisowane, skoro będzie czynny najpierw kikut II linii, czyli odcinek Rondo Daszyńskiego - Dw. Wileński
Warszawskie Metro na Bielanach
Niestety cały czas sprawa się przesuwa - dziś Sąd oddalił rozprawę żądając od Metra dostarczenia pełnomocnictw zamawiającego. Jakiś tam problem wynikł dosyć zawiły, tj. sąd zakwestionował formę przedstawienia dokumentów, mimo iż wcześniej w innych sprawach nie wnosił żadnych zastrzeżeń. Metro ma 7 dni na uzupełnienie tych dokumentów.
Posty wydzielone z tematu: "Stacja Marymont coraz bliżej" J-31
Posty wydzielone z tematu: "Stacja Marymont coraz bliżej" J-31
Ostatnio zmieniony 2006-04-11, 08:51 przez MW, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak czytałem o tym w dzisiejszym ¯W oraz GW
A tutaj artykuł w GW, dla zaintersowanych http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3168587.html
Nie wiem czemu, ale sprawa z blokowaniem budowy stacji Słodowiec dziwnie mi śmierdzi.
A tutaj artykuł w GW, dla zaintersowanych http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,3168587.html
Nie wiem czemu, ale sprawa z blokowaniem budowy stacji Słodowiec dziwnie mi śmierdzi.
A poszło o to, że Metro - tak jak w poprzednich sprawach - dostarczyło kopie pełnomocnictw poświadczonych przez radcę prawnego i nie było do tego wówczas żadnych wątpliwości, a w tej sprawie niedoświadczony sędzia zażądał dokumentów poświadczonych przez notariusza, mimo iż mógł wydać wyrok z zawieszeniem ze względu na dobro sprawy...
Cóż, co i jak to dowiemy się dopiero po ogłoszeniu przetargu - bo sposób prowadzenia ruchu i cenę poznamy dopiero po ogłoszeniu ofert.
Jednak to była opinia prywatna tych panów, bowiem oni nie uczestniczą w ekspertyzach dot. budowy tych dwóch stacji.
Natomiast rzeczywiście należałoby się zastanowić nad przeznaczeniem Marszałkowskiej po zbudowaniu tych dwóch stacji - na razie wiadomo, że ruch i tak będzie tam celowo spowolniony w rejonie PKiN-u.
Jednak to była opinia prywatna tych panów, bowiem oni nie uczestniczą w ekspertyzach dot. budowy tych dwóch stacji.
Natomiast rzeczywiście należałoby się zastanowić nad przeznaczeniem Marszałkowskiej po zbudowaniu tych dwóch stacji - na razie wiadomo, że ruch i tak będzie tam celowo spowolniony w rejonie PKiN-u.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa