Metro Warszawskie (temat do podzielenia)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Thomas78

Post autor: Thomas78 »

J-31 pisze:Tzn. wg. nich taka budowa miała by sens, gdyby zdecydowano się zlikwidować połączenie tramwajowe na odcinku pl. Zbawiciela - Marszałkowska, Andersa - Stawki.
I pozostałyby zaledwie 2 ciągi tramwajowe północ-południe (Okopowa i al. Solidarności). Miałoby to jakikolwiek sens, gdyby powstała linia w ciągu Bonifraterska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Al. Ujazdowskie (lub al. Szucha).
Ponadto jeszcze trudniej byłoby wtedy wywalić z Marszałkowskiej autobusy, bo coś musiałoby obsłużyć przystanek "Królewska", z rejonu którego dość daleko jest zarówno do stacji "Świętokrzyska", jak i "Ratusz".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak znam życie, to pewnie, rozkopią Marszałkowską oraz Andera, po czym wybudują te dwie stacje. I tak na ciągu ulic Marszałkowska - Andersa, będą ze sobią ścigać się autobusy, z tramwajami i metrem :rotfl:

[ Dodano: 2006-02-20, 13:51 ]
.... aż szkoda, że jeszcze trolejbusów nie ma na Marszałkowskiej :devil:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ten sędzia, to - tak bezstronnie rzecz biorąc - jakiś dziwny facet. Narobił Zarządowi Metra niezłych problemów. Rownież tych logistycznych. :wall:

A propo... Podobno jest aż 18 protestów. To prawda ? :shocked:

MW

Post autor: MW »

Tak, ale 18 na cały odcinek bielański i nie wszystkie kończą się w sądzie. Mam całą rozpiskę z datami ;)

MW

Post autor: MW »

Cóż metro i tak wygra przy planach spowolnienia ruchu na Marszałkowskiej ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wczoraj usłyszałem w TKW (TVP3), że możliwa następna data rozprawy w sprawie prostestu firmy Hydrobudowa-6 (chodzi o budowę stacji Słodowiec), to jest maj br. :shocked:

MW

Post autor: MW »

Tak, niestety prawda. Ale tak działąją nasze sądy. A budowa powinna się rozpocząć najpóźniej na przełomie września i października ubiegłego roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pozwólcie, że dodam coś w sprawie budowy II linii. Otóż uczestnicząc w wycieczce zorganizowanej niedawno przez KMM na STP Kabaty otrzymałem dysk CD z materiałami z seminarium jaki odbył się 5 września 2005 roku w Warszawie

Tematem były: „Zmechanizowane metody budowy tuneli”. Seminarium było ściśle związane z budową II linii metra.

I tam wśród slajdów wielu uczestników znalazłem materiały, slajdy, których autorem jest p. K. Celiński.

Temat pokazu: "II linia, odcinek centralny - harmonogram działań"
W slajdach autor podał terminy realizacji poszczególnych etapów budowy centralnego odcinka II linii. I tak:

1. Konsultacje społeczne

2. Pozyskanie gruntów:
a) weryfikacja danych - wrzesień 2005
b) analiza własności - listopad 2005
c) rokowania i wykupy - wrzesień 2006

3. Raport oddziaływania na środowisko dla „Licp”:
a) przetarg - listopad 2005
b) wykonanie - styczeń 2006
c) uzgodnienia - marzec 2006

4. Wydanie „Licp” - kwiecień 2006

5. Koncepcja programowo-przestrzenna
a) przetarg - wrzesień 2005
b) wykonanie - styczeń 2006
c) akceptacja - luty 2006

6. Studium wykonalności
a) przetarg - marzec 2006
b) wykonanie - sierpień 2006
c) akceptacja - wrzesień 2006

7. Przyjęcie planu wieloletniego m.st. Warszawy - wrzesień 2006

8. Przygotowanie formularza wniosku - październik 2006

9. Złożenie wniosku [na PROJEKTUJ I BUDUJ] - październik 2006


10. WYKONANIE PROJEKTU ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEGO do pozwolenia na budowę wraz z raportem oddziaływania na środowisko

a) przetarg - maj 2006
b) wykonanie - listopad 2006
c) pozwolenie na budowę - styczeń 2007
d) projekty branżowe - maj 2007

11. Budowa

a) przetarg
- początek - czerwiec 2007
- rozstrzygnięcie - grudzień 2007
b) rozpoczęcie budowy - styczeń 2008
c) uruchomienie centralnego
odcinka II linii - II kw. 2011


Czyli jak Widzicie, jeżeli będziemy trzymać się powyższych terminów, jeżeli żaden z przetargów nie zostanie oprotestowany, to najszybciej dopiero w 2011 roku pierwsi pasażerowie będą mogli pojechać pociągami, po… centralnym odcinku II linii. Czyli od ronda Dmowskiego do Dw. Wileńskiego. Czyli licząc od dzisiaj dopiero za około 5 lat, o ile nie wynikną jakieś problemy. :mruga:

voy

Post autor: voy »

Problemy wynikną na 100% i trzeba doliczyć mininum 2 lata niestety..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja też tak sądzę, że będzie obsuwa. :/

A to znalazłem w dzisiejszej GW:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3181321.html :mruga:

MW

Post autor: MW »

Jak będzie obsuwa, to przepadną pieniądze - proste ;)

MW

Post autor: MW »

Już wiadomo - na szczęście termin rozprawy wyznaczono na 21 marca br.

MW

Post autor: MW »

A na Słodowiec Hydrobudowa-6 złożyła niestety kolejny protest :/

MW

Post autor: MW »

W dniu dzisiejszym sąd oddalił protest Hydrobudowy-6 na stację Słodowiec, a w piątek Metro przyznało rację Hydrobudowie w proteście dotyczącym powiadomienia o wadium - od pozytywnego protestu firma nie może się juz odwołać, tym samym wyczerpana została droga odwołań dot. przetargu na stację Słodowiec :P

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

Czyli jedziemy na nowo :) Słodowcu - witaj!

MW

Post autor: MW »

Noo zanim zostanie zbudowana to stacja, to trochę i tak potrwa...
Dobrze chociaż, że Marymont budują jak burza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tymczasem, dzisiaj ma być podpisana umowa - pomiędzy Metrem Warszawskim, a firmami:

- PeBeKa - na budowę stacji Słodowiec
- PRG Metro - na drążenie tuneli od stacji Marymont do stacji Słodowiec.

Wg. tego co napisano w Gazecie, ta stacja ma być gotowa na jesieni przyszłego roku, a więc problemy z organizacją ruchu w rejonie stacji Marymont potrwają około roku. ;)

[ Dodano: 2006-04-05, 11:05 ]
Sorry, dodam jeszcze link do wspomnianego artykułu w Gazecie:

:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3260998.html

MW

Post autor: MW »

W umowie przewidziano 17 miesięcy od podpisania umowy, potem trzeba jeszcze doliczyć czas na odbiory (przewidziano, iż po 18 miesięcach na stację wjadą pociągi z pasażerami). Niewykluczone jednak, że czas ten ulegnie zmianie...
A umowa faktycznie podpisana, sam widziałem - opasne tomy... ale mówi się wreszcie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ufff. Czyli posuwamy się nareszcie do przodu. Budowa stacji Marymont trwa "pełną parą", a budowa następnej stacji - Słodowiec - już za dosłownie "chwilę" :P

MW

Post autor: MW »

Dziś wszystkich ucieszyła informacja, iż Hydrobudowa-6 wycofała swoje protesty na pozostałe stacje warszawskiego metra.

Zablokowany

Wróć do „Koleje i Metro”