Metro Warszawskie (temat do podzielenia)
I pozostałyby zaledwie 2 ciągi tramwajowe północ-południe (Okopowa i al. Solidarności). Miałoby to jakikolwiek sens, gdyby powstała linia w ciągu Bonifraterska - Miodowa - Krakowskie Przedmieście - Nowy Świat - Al. Ujazdowskie (lub al. Szucha).J-31 pisze:Tzn. wg. nich taka budowa miała by sens, gdyby zdecydowano się zlikwidować połączenie tramwajowe na odcinku pl. Zbawiciela - Marszałkowska, Andersa - Stawki.
Ponadto jeszcze trudniej byłoby wtedy wywalić z Marszałkowskiej autobusy, bo coś musiałoby obsłużyć przystanek "Królewska", z rejonu którego dość daleko jest zarówno do stacji "Świętokrzyska", jak i "Ratusz".
Pozwólcie, że dodam coś w sprawie budowy II linii. Otóż uczestnicząc w wycieczce zorganizowanej niedawno przez KMM na STP Kabaty otrzymałem dysk CD z materiałami z seminarium jaki odbył się 5 września 2005 roku w Warszawie
Tematem były: „Zmechanizowane metody budowy tuneli”. Seminarium było ściśle związane z budową II linii metra.
I tam wśród slajdów wielu uczestników znalazłem materiały, slajdy, których autorem jest p. K. Celiński.
Temat pokazu: "II linia, odcinek centralny - harmonogram działań"
W slajdach autor podał terminy realizacji poszczególnych etapów budowy centralnego odcinka II linii. I tak:
1. Konsultacje społeczne
2. Pozyskanie gruntów:
a) weryfikacja danych - wrzesień 2005
b) analiza własności - listopad 2005
c) rokowania i wykupy - wrzesień 2006
3. Raport oddziaływania na środowisko dla „Licp”:
a) przetarg - listopad 2005
b) wykonanie - styczeń 2006
c) uzgodnienia - marzec 2006
4. Wydanie „Licp” - kwiecień 2006
5. Koncepcja programowo-przestrzenna
a) przetarg - wrzesień 2005
b) wykonanie - styczeń 2006
c) akceptacja - luty 2006
6. Studium wykonalności
a) przetarg - marzec 2006
b) wykonanie - sierpień 2006
c) akceptacja - wrzesień 2006
7. Przyjęcie planu wieloletniego m.st. Warszawy - wrzesień 2006
8. Przygotowanie formularza wniosku - październik 2006
9. Złożenie wniosku [na PROJEKTUJ I BUDUJ] - październik 2006
10. WYKONANIE PROJEKTU ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEGO do pozwolenia na budowę wraz z raportem oddziaływania na środowisko
a) przetarg - maj 2006
b) wykonanie - listopad 2006
c) pozwolenie na budowę - styczeń 2007
d) projekty branżowe - maj 2007
11. Budowa
a) przetarg
- początek - czerwiec 2007
- rozstrzygnięcie - grudzień 2007
b) rozpoczęcie budowy - styczeń 2008
c) uruchomienie centralnego
odcinka II linii - II kw. 2011
Czyli jak Widzicie, jeżeli będziemy trzymać się powyższych terminów, jeżeli żaden z przetargów nie zostanie oprotestowany, to najszybciej dopiero w 2011 roku pierwsi pasażerowie będą mogli pojechać pociągami, po… centralnym odcinku II linii. Czyli od ronda Dmowskiego do Dw. Wileńskiego. Czyli licząc od dzisiaj dopiero za około 5 lat, o ile nie wynikną jakieś problemy.
Tematem były: „Zmechanizowane metody budowy tuneli”. Seminarium było ściśle związane z budową II linii metra.
I tam wśród slajdów wielu uczestników znalazłem materiały, slajdy, których autorem jest p. K. Celiński.
Temat pokazu: "II linia, odcinek centralny - harmonogram działań"
W slajdach autor podał terminy realizacji poszczególnych etapów budowy centralnego odcinka II linii. I tak:
1. Konsultacje społeczne
2. Pozyskanie gruntów:
a) weryfikacja danych - wrzesień 2005
b) analiza własności - listopad 2005
c) rokowania i wykupy - wrzesień 2006
3. Raport oddziaływania na środowisko dla „Licp”:
a) przetarg - listopad 2005
b) wykonanie - styczeń 2006
c) uzgodnienia - marzec 2006
4. Wydanie „Licp” - kwiecień 2006
5. Koncepcja programowo-przestrzenna
a) przetarg - wrzesień 2005
b) wykonanie - styczeń 2006
c) akceptacja - luty 2006
6. Studium wykonalności
a) przetarg - marzec 2006
b) wykonanie - sierpień 2006
c) akceptacja - wrzesień 2006
7. Przyjęcie planu wieloletniego m.st. Warszawy - wrzesień 2006
8. Przygotowanie formularza wniosku - październik 2006
9. Złożenie wniosku [na PROJEKTUJ I BUDUJ] - październik 2006
10. WYKONANIE PROJEKTU ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANEGO do pozwolenia na budowę wraz z raportem oddziaływania na środowisko
a) przetarg - maj 2006
b) wykonanie - listopad 2006
c) pozwolenie na budowę - styczeń 2007
d) projekty branżowe - maj 2007
11. Budowa
a) przetarg
- początek - czerwiec 2007
- rozstrzygnięcie - grudzień 2007
b) rozpoczęcie budowy - styczeń 2008
c) uruchomienie centralnego
odcinka II linii - II kw. 2011
Czyli jak Widzicie, jeżeli będziemy trzymać się powyższych terminów, jeżeli żaden z przetargów nie zostanie oprotestowany, to najszybciej dopiero w 2011 roku pierwsi pasażerowie będą mogli pojechać pociągami, po… centralnym odcinku II linii. Czyli od ronda Dmowskiego do Dw. Wileńskiego. Czyli licząc od dzisiaj dopiero za około 5 lat, o ile nie wynikną jakieś problemy.
Ja też tak sądzę, że będzie obsuwa.
A to znalazłem w dzisiejszej GW:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3181321.html
A to znalazłem w dzisiejszej GW:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3181321.html
W dniu dzisiejszym sąd oddalił protest Hydrobudowy-6 na stację Słodowiec, a w piątek Metro przyznało rację Hydrobudowie w proteście dotyczącym powiadomienia o wadium - od pozytywnego protestu firma nie może się juz odwołać, tym samym wyczerpana została droga odwołań dot. przetargu na stację Słodowiec
A tymczasem, dzisiaj ma być podpisana umowa - pomiędzy Metrem Warszawskim, a firmami:
- PeBeKa - na budowę stacji Słodowiec
- PRG Metro - na drążenie tuneli od stacji Marymont do stacji Słodowiec.
Wg. tego co napisano w Gazecie, ta stacja ma być gotowa na jesieni przyszłego roku, a więc problemy z organizacją ruchu w rejonie stacji Marymont potrwają około roku.
[ Dodano: 2006-04-05, 11:05 ]
Sorry, dodam jeszcze link do wspomnianego artykułu w Gazecie:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3260998.html
- PeBeKa - na budowę stacji Słodowiec
- PRG Metro - na drążenie tuneli od stacji Marymont do stacji Słodowiec.
Wg. tego co napisano w Gazecie, ta stacja ma być gotowa na jesieni przyszłego roku, a więc problemy z organizacją ruchu w rejonie stacji Marymont potrwają około roku.
[ Dodano: 2006-04-05, 11:05 ]
Sorry, dodam jeszcze link do wspomnianego artykułu w Gazecie:
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3260998.html
W umowie przewidziano 17 miesięcy od podpisania umowy, potem trzeba jeszcze doliczyć czas na odbiory (przewidziano, iż po 18 miesięcach na stację wjadą pociągi z pasażerami). Niewykluczone jednak, że czas ten ulegnie zmianie...
A umowa faktycznie podpisana, sam widziałem - opasne tomy... ale mówi się wreszcie
A umowa faktycznie podpisana, sam widziałem - opasne tomy... ale mówi się wreszcie