Metro Warszawskie (temat do podzielenia)
Urząd Zamówień Publicznych pisze:W O K A N D A
na dzień : Poniedziałek, 08.11.2010
sala: 510 - ul. Postępu 17A
godz. 10:00 Sygn. akt: KIO/ 2324/10
Strony:
Odwołujący: Konsorcjum: Skoda Transportation a.s., Zamknięta Spółka Akcyjna "Wagonmasz" Pilzno Republika Czes ka
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. Warszawa
Sygn. akt: KIO/ 2325/10
Strony:
Odwołujący: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. Beasain, Guipuzcoa, Hiszpania
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. Warszawa
Ciąg dalszy sprawy przetargu Warszawskiego Metra - czyli zakupu 35 składów.
Komisja przetargowa - zobligowana decyzją KIO - jeszcze raz wybrała ofertę, z pośród producentów, którzy mieli prawo startować do przetargu. I ponownie wybrano ofertę Siemensa
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... emens.html
Komisja przetargowa - zobligowana decyzją KIO - jeszcze raz wybrała ofertę, z pośród producentów, którzy mieli prawo startować do przetargu. I ponownie wybrano ofertę Siemensa
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... emens.html
Wszystko zgodnie z zasadą, że komisja przetargowa się nie myli. Jakoś za często się nie zdarza, żeby w ponownym postępowaniu wygrał inny oferent niż poprzednio
Wagony robią dobre wrażenie, ale ubolewam nad tym, że jak zawsze w Polsce musi być misz-masz: brak takich jednostek, których kształt byłby znakiem rozpoznawczym metra warszawskiego. W Helsinkach np. postarano się o to, żeby składy serii 100 i nowszej 200 wyglądały przynajmniej cokolwiek podobnie.
Wagony robią dobre wrażenie, ale ubolewam nad tym, że jak zawsze w Polsce musi być misz-masz: brak takich jednostek, których kształt byłby znakiem rozpoznawczym metra warszawskiego. W Helsinkach np. postarano się o to, żeby składy serii 100 i nowszej 200 wyglądały przynajmniej cokolwiek podobnie.
Jasna sprawa. Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o wizerunku przy zakupie "rusków", szczególnie tych ostatnich. Cieszyłbym się gdyby 100% taboru stanowiły siemensy. BTW: stacje metra w Warszawie uchodzą za jedne z najładniejszych na świecie, a o taborze nie pomyślano w tym kontekście.ppln pisze:Jednak chyba lepiej że te Siemensy będą wyglądać tak jak mają niż jak gdyby miały wyglądem przypominać te ruskie
Wydaje mi się, że po prostu - jak to zwykle w Polsce bywa - nikt o tym nie pomyślał. Wszyscy się cieszą, że będą nowe pociągi i tyleLopez pisze:Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o wizerunku przy zakupie "rusków", szczególnie tych ostatnich. Cieszyłbym się gdyby 100% taboru stanowiły siemensy. BTW: stacje metra w Warszawie uchodzą za jedne z najładniejszych na świecie, a o taborze nie pomyślano w tym kontekście.
Wiesz, nie chciałbym, żeby Siemensy przypominały serię 81 ze starej lub nowej generacji Ponadto jest bardzo prawdopodobne, że to wzornictwo będzie tylko w Warszawie.Lopez pisze:jak zawsze w Polsce musi być misz-masz: brak takich jednostek, których kształt byłby znakiem rozpoznawczym metra warszawskiego. W Helsinkach np. postarano się o to, żeby składy serii 100 i nowszej 200 wyglądały przynajmniej cokolwiek podobnie.
Wyrok KIO jest już dostępny na stronie UZP:
http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/GetFil ... attid=3249
Jest i wynik kontroli uprzedniej:
http://www.metro.waw.pl/pliki/aktualnos ... ec_uzp.pdf
http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/GetFil ... attid=3249
Jest i wynik kontroli uprzedniej:
http://www.metro.waw.pl/pliki/aktualnos ... ec_uzp.pdf
Mam przyjemność oznajmić Wam - jako pierwszy na forum - że zakończył się już przetarg na zakup 35 składów dla Metra Warszawskiego.
Zwycięzcą jest oczywiście firma Siemens
Dzisiaj nastąpi podpisanie umowy.
Mam też drugą dobrą wiadomość dla Hannibala i pozostałych kolegów z Nowego Sącza. Wg. Gazety, począwszy od 11-go pociągu, część tego kontraktu zrealizuje nowosądecki Newag.
Zwycięzcą jest oczywiście firma Siemens
Dzisiaj nastąpi podpisanie umowy.
Mam też drugą dobrą wiadomość dla Hannibala i pozostałych kolegów z Nowego Sącza. Wg. Gazety, począwszy od 11-go pociągu, część tego kontraktu zrealizuje nowosądecki Newag.
Przejście podziemne łączące metro z dworcem kolejowym
No i wreszcie jest. Mamy w Warszawie pierwsze bezpośrednie przejście podziemne łączące stację metra - Dworzec Gdański, z peronami i pawilonem dworca kolejowego Warszawa Gdańska.
Teraz można już wygodnie - bezpośrednio z peronu stacji metra - przejść do peronów dworca kolejowego.
Aliści najważniejsze, jest jednak to, że odcięci od metra mieszkańcy ¯oliborza mają teraz bezpośrednie przejście do stacji metra
Kilka fotek
To jest widok na przejście od strony stacji metra.
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=22611
Jak widać, korytarz jest szeroki, a po bokach - za szybami znajdą się pawilony dla różnych sklepów i punktów usługowych.
Koniec z przechodzieniem po torach - by przedostać się z poczekalni na perony. Kiedyś trzeba było przejść przez tory kolejowe. Teraz z pawilonu prowadzą te schody (obok winda). I tędy schodzi się w dół, by udać na perony dworca kolejowego
http://img845.imageshack.us/img845/5646/gdanski2.jpg
Tak wyglądają wyjścia na perony, powieszono duże bannery zachęcające do skorzystania z przejścia podziemnego
http://img848.imageshack.us/img848/1240/gdanski3.jpg
Tak kończy się przejście - po stronie ¯oliborza. Postawiono tu spory pawilon szklany
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=22612
I przy okazji tablice elektroniczne dworca Warszawa Gdańska. Wreszcie działają i jak widać całkiem nieźle
http://img833.imageshack.us/img833/2627/gdanski5.jpg
W sumie wygląda to całkiem nieźle - spodobało mi się to miejsce, może tylko szkoda, że PKP PLK wybudowało tylko dwa perony.
Gdyby ktoś z Was chciałby się przespacerować przez to przejście podziemne - nie ruszając się z domu - to zapraszam na film
http://www.youtube.com/watch?v=ZWWMapit9Kg
Teraz można już wygodnie - bezpośrednio z peronu stacji metra - przejść do peronów dworca kolejowego.
Aliści najważniejsze, jest jednak to, że odcięci od metra mieszkańcy ¯oliborza mają teraz bezpośrednie przejście do stacji metra
Kilka fotek
To jest widok na przejście od strony stacji metra.
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=22611
Jak widać, korytarz jest szeroki, a po bokach - za szybami znajdą się pawilony dla różnych sklepów i punktów usługowych.
Koniec z przechodzieniem po torach - by przedostać się z poczekalni na perony. Kiedyś trzeba było przejść przez tory kolejowe. Teraz z pawilonu prowadzą te schody (obok winda). I tędy schodzi się w dół, by udać na perony dworca kolejowego
http://img845.imageshack.us/img845/5646/gdanski2.jpg
Tak wyglądają wyjścia na perony, powieszono duże bannery zachęcające do skorzystania z przejścia podziemnego
http://img848.imageshack.us/img848/1240/gdanski3.jpg
Tak kończy się przejście - po stronie ¯oliborza. Postawiono tu spory pawilon szklany
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=22612
I przy okazji tablice elektroniczne dworca Warszawa Gdańska. Wreszcie działają i jak widać całkiem nieźle
http://img833.imageshack.us/img833/2627/gdanski5.jpg
W sumie wygląda to całkiem nieźle - spodobało mi się to miejsce, może tylko szkoda, że PKP PLK wybudowało tylko dwa perony.
Gdyby ktoś z Was chciałby się przespacerować przez to przejście podziemne - nie ruszając się z domu - to zapraszam na film
http://www.youtube.com/watch?v=ZWWMapit9Kg
Tak, zgadza, ale czy jest jakaś szans, że te perony pojawią się w przyszłości ?TLG pisze:Przy okazji: perony mają oznaczenia 2 i 3. Ponadto wyraźnie przygotowane są równie stacyjne pod perony 1 i 4, zaś w przejściu wyraźne są rezerwy pod wyjścia i windy na te perony (podobnie jak wyjścia na peron 8 na Zachodnim).
Z tego co widziałem ekipy budowlane jeszcze nie do końca zeszły z budowy. Będą budować te perony ?
Nawet nie ma takich planów. Ta przebudowa była prowadzona wyłącznie pod kątem remontu średnicy dalekobieżnej i przebudowy Centralnej. Gdańska miałaby wówczas pełnić rolę głównego dworca dla Warszawy przez okres co najmniej dwóch lat. A jedno i drugie zostało odłożone tak na prawdę na czas nieokreślony, PKP SA tak na prawdę samo nie wie, co dalej z Centralną (jedyna opcja tak na prawdę to inwestor prywatny). Z resztą dla przewozów podczas EURO tak na prawdę ten dworzec nie ma żadnego znaczenia, na Centralnej jest luźno, wolnych slotów nie brakuje. Pociągi nieraz stoją po 15-20 minut.OPi pisze:Do Euro się nie wyrobią?
Teoretycznie byłoby to możliwe i to z palcem w dupie. Warunek: proces inwestycyjny musiałby ruszyć w tej chwili, a urzędnicy w ciągu kilku miesięcy musieliby wydać konieczne pozwolenia, procedura przetargowa i w pół roku spokojnie można by to zrobić. Jednak PLK nie ma tego w planach.J-31 pisze:"Do Euro" ? O tym już Możesz raczej zapomnieć