Metro Warszawskie (temat do podzielenia)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Urząd Zamówień Publicznych pisze:W O K A N D A
na dzień : Poniedziałek, 08.11.2010

sala: 510 - ul. Postępu 17A

godz. 10:00 Sygn. akt: KIO/ 2324/10
Strony:
Odwołujący: Konsorcjum: Skoda Transportation a.s., Zamknięta Spółka Akcyjna "Wagonmasz" Pilzno Republika Czes ka
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. Warszawa


Sygn. akt: KIO/ 2325/10
Strony:
Odwołujący: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. Beasain, Guipuzcoa, Hiszpania
Zamawiający: Metro Warszawskie Sp. z o.o. Warszawa

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Mnie się trochę stylizacja końców składu nie podoba (jakaś taka pisuarowa), natomiast reszta wygląda całkiem estetycznie i w miarę funckjonalnie, drzwi są bardzo efektownie zaprojektowane. Odwoływanie się Szkody i CAF-u raczej tylko opóźni realizację kontraktu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciąg dalszy sprawy przetargu Warszawskiego Metra - czyli zakupu 35 składów. ;)

Komisja przetargowa - zobligowana decyzją KIO - jeszcze raz wybrała ofertę, z pośród producentów, którzy mieli prawo startować do przetargu. I ponownie wybrano ofertę Siemensa ;)

:strzałka: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... emens.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Naprawdę ciekawie wyglądają te wagony na wizualizacji. Z chęcią bym je zobaczył na żywo :) Szkoda tylko, że dojadą już po Euro :confused:

Lopez

Post autor: Lopez »

Wszystko zgodnie z zasadą, że komisja przetargowa się nie myli. Jakoś za często się nie zdarza, żeby w ponownym postępowaniu wygrał inny oferent niż poprzednio ;)
Wagony robią dobre wrażenie, ale ubolewam nad tym, że jak zawsze w Polsce musi być misz-masz: brak takich jednostek, których kształt byłby znakiem rozpoznawczym metra warszawskiego. W Helsinkach np. postarano się o to, żeby składy serii 100 i nowszej 200 wyglądały przynajmniej cokolwiek podobnie.

ppln

Post autor: ppln »

Jednak chyba lepiej że te Siemensy będą wyglądać tak jak mają niż jak gdyby miały wyglądem przypominać te ruskie

Lopez

Post autor: Lopez »

ppln pisze:Jednak chyba lepiej że te Siemensy będą wyglądać tak jak mają niż jak gdyby miały wyglądem przypominać te ruskie
Jasna sprawa. Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o wizerunku przy zakupie "rusków", szczególnie tych ostatnich. Cieszyłbym się gdyby 100% taboru stanowiły siemensy. BTW: stacje metra w Warszawie uchodzą za jedne z najładniejszych na świecie, a o taborze nie pomyślano w tym kontekście.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o wizerunku przy zakupie "rusków", szczególnie tych ostatnich. Cieszyłbym się gdyby 100% taboru stanowiły siemensy. BTW: stacje metra w Warszawie uchodzą za jedne z najładniejszych na świecie, a o taborze nie pomyślano w tym kontekście.
Wydaje mi się, że po prostu - jak to zwykle w Polsce bywa - nikt o tym nie pomyślał. Wszyscy się cieszą, że będą nowe pociągi i tyle ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:jak zawsze w Polsce musi być misz-masz: brak takich jednostek, których kształt byłby znakiem rozpoznawczym metra warszawskiego. W Helsinkach np. postarano się o to, żeby składy serii 100 i nowszej 200 wyglądały przynajmniej cokolwiek podobnie.
Wiesz, nie chciałbym, żeby Siemensy przypominały serię 81 ze starej lub nowej generacji :D Ponadto jest bardzo prawdopodobne, że to wzornictwo będzie tylko w Warszawie.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Wiesz, nie chciałbym, żeby Siemensy przypominały serię 81 ze starej lub nowej generacji
Jasna sprawa. Chyba nikt by sobie tego nie życzył i ja też nie o tym myślę :)

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Wyrok KIO jest już dostępny na stronie UZP:
http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/GetFil ... attid=3249

Jest i wynik kontroli uprzedniej:
http://www.metro.waw.pl/pliki/aktualnos ... ec_uzp.pdf

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mam przyjemność oznajmić Wam - jako pierwszy na forum - że zakończył się już przetarg na zakup 35 składów dla Metra Warszawskiego. :cool:

Zwycięzcą jest oczywiście firma Siemens :mruga:

Dzisiaj nastąpi podpisanie umowy.

Mam też drugą dobrą wiadomość dla Hannibala i pozostałych kolegów z Nowego Sącza. Wg. Gazety, począwszy od 11-go pociągu, część tego kontraktu zrealizuje nowosądecki Newag. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Przejście podziemne łączące metro z dworcem kolejowym

Post autor: J-31 »

No i wreszcie jest. Mamy w Warszawie pierwsze bezpośrednie przejście podziemne łączące stację metra - Dworzec Gdański, z peronami i pawilonem dworca kolejowego Warszawa Gdańska.

Teraz można już wygodnie - bezpośrednio z peronu stacji metra - przejść do peronów dworca kolejowego. :-P

Aliści najważniejsze, jest jednak to, że odcięci od metra mieszkańcy ¯oliborza mają teraz bezpośrednie przejście do stacji metra ;)

Kilka fotek

To jest widok na przejście od strony stacji metra.
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=22611

Jak widać, korytarz jest szeroki, a po bokach - za szybami znajdą się pawilony dla różnych sklepów i punktów usługowych. ;)

Koniec z przechodzieniem po torach - by przedostać się z poczekalni na perony. Kiedyś trzeba było przejść przez tory kolejowe. Teraz z pawilonu prowadzą te schody (obok winda). I tędy schodzi się w dół, by udać na perony dworca kolejowego ;)
:strzałka: http://img845.imageshack.us/img845/5646/gdanski2.jpg

Tak wyglądają wyjścia na perony, powieszono duże bannery zachęcające do skorzystania z przejścia podziemnego ;)
:strzałka: http://img848.imageshack.us/img848/1240/gdanski3.jpg

Tak kończy się przejście - po stronie ¯oliborza. Postawiono tu spory pawilon szklany
:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=22612

I przy okazji tablice elektroniczne dworca Warszawa Gdańska. Wreszcie działają i jak widać całkiem nieźle ;)

:strzałka: http://img833.imageshack.us/img833/2627/gdanski5.jpg

W sumie wygląda to całkiem nieźle - spodobało mi się to miejsce, może tylko szkoda, że PKP PLK wybudowało tylko dwa perony. ;)

Gdyby ktoś z Was chciałby się przespacerować przez to przejście podziemne - nie ruszając się z domu - to zapraszam na film ;)

:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=ZWWMapit9Kg

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Przy okazji: perony mają oznaczenia 2 i 3. Ponadto wyraźnie przygotowane są równie stacyjne pod perony 1 i 4, zaś w przejściu wyraźne są rezerwy pod wyjścia i windy na te perony (podobnie jak wyjścia na peron 8 na Zachodnim).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Przy okazji: perony mają oznaczenia 2 i 3. Ponadto wyraźnie przygotowane są równie stacyjne pod perony 1 i 4, zaś w przejściu wyraźne są rezerwy pod wyjścia i windy na te perony (podobnie jak wyjścia na peron 8 na Zachodnim).
Tak, zgadza, ale czy jest jakaś szans, że te perony pojawią się w przyszłości ? ;)

Z tego co widziałem ekipy budowlane jeszcze nie do końca zeszły z budowy. Będą budować te perony ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Z tego co widziałem ekipy budowlane jeszcze nie do końca zeszły z budowy.
Mogłeś pomylić budowlańców z budowy wiaduktu Andersa.
J-31 pisze:Będą budować te perony ?
W tym kontrakcie na pewno nie. Powstaną dopiero przed przebudową linii średnicowej czyli tak na prawdę nie wiadomo kiedy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Mogłeś pomylić budowlańców z budowy wiaduktu Andersa.
Możliwe, aczkolwiek te koparki stały jednak z dala od budowy wiaduktów na Andersa. :]

No, ale dzięki za info ... już wiadomo, że na razie pozostają tylko te dwa perony :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

J-31 pisze:Tak, zgadza, ale czy jest jakaś szans, że te perony pojawią się w przyszłości ?
Muszą, skoro mają w planach część ruchu dalekobieżnego przerzucić na Gdańską na czas remontu średnicówki. ;)
TLG pisze:nie wiadomo kiedy.
Do Euro się nie wyrobią?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Do Euro się nie wyrobią?
"Do Euro" ? O tym już Możesz raczej zapomnieć ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze:Do Euro się nie wyrobią?
Nawet nie ma takich planów. Ta przebudowa była prowadzona wyłącznie pod kątem remontu średnicy dalekobieżnej i przebudowy Centralnej. Gdańska miałaby wówczas pełnić rolę głównego dworca dla Warszawy przez okres co najmniej dwóch lat. A jedno i drugie zostało odłożone tak na prawdę na czas nieokreślony, PKP SA tak na prawdę samo nie wie, co dalej z Centralną (jedyna opcja tak na prawdę to inwestor prywatny). Z resztą dla przewozów podczas EURO tak na prawdę ten dworzec nie ma żadnego znaczenia, na Centralnej jest luźno, wolnych slotów nie brakuje. Pociągi nieraz stoją po 15-20 minut.
J-31 pisze:"Do Euro" ? O tym już Możesz raczej zapomnieć
Teoretycznie byłoby to możliwe i to z palcem w dupie. Warunek: proces inwestycyjny musiałby ruszyć w tej chwili, a urzędnicy w ciągu kilku miesięcy musieliby wydać konieczne pozwolenia, procedura przetargowa i w pół roku spokojnie można by to zrobić. Jednak PLK nie ma tego w planach.

Zablokowany

Wróć do „Koleje i Metro”