Metro Warszawskie (temat do podzielenia)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
MW

Post autor: MW »

inne szyny nie są zasilane. Oczywiście III szyna jest osłonięta, co jedynie osłabia działanie pola elektromagnetycznego, ale "mylne" napięcie można "spotkać" w odległości ok. 10 cm od szyny.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. To jeszcze jakbyś mógł wyjaśnić co oznacza słowo "mylne napięcie" ? :)

MW

Post autor: MW »

już nie pamiętam jak się to dokłądnie nazywało - może "błędne prądy"? Chodzi generalnie o to, że w odl. 10 cm od szyny może oddziaływać jeszcze na tyle silne pole, że można zostać porażonym prądem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czyste sufity stacji metra

Post autor: J-31 »

... Niestety nie wszystkich

Szanowni koledzy w ramach medialnej wycieczki po Warszawskim Metrze chciałbym wspomnieć o pewnym ciekawym zdarzeniu, które trwa już od dawna, a które jest ściśle związane z metrem...

Otóż w zeszłym roku Zarząd Metra Warszawskiego uznał, że trzeba odnowić górne sklepienia stacji Wierzbno, Racławicka i Pole Mokotowskie. Pierwszą stacją, którą odnowiono, była Racławicka. Prace wykonano jeszcze w zeszłym roku.
Natomiast w tym roku dosłownie kilka tygodni oczyszczono górne sklepienie stacji Wierzbno. Stacja, dotychczas szara i smutna, stała się teraz bardzo jasna i przybrała bardzo ciepłe, przyjemne barwy.

Do odnowienia pozostało jeszcze górne sklepienie stacji Pole Mokotowskie. Sufit tej stacji wygląda tragicznie, a miejscami makabrycznie - mam nadzieję, że Zobaczycie to na zdjęciach. Stacja Wierzbno wyglądała podobnie przed remontem...

Prace prowadzone są nocami, tak więc nie ma potrzeby zamykania stacji w trakcie pracy metra. Sklepienia stacji nie są malowane, a jedynie oczyszczone...

Na koniec dodam jeszcze, że wszystkie wymienione stacje funkcjonują już dokładnie 10 lat i zostały jednocześnie otwarte 7 kwietnia 1995 roku. Z tych trzech mokotowksich stacji , najmłodszą jest Wierzbno, jeszcze w 1994 roku była ona w stanie surowym - przeciwieństwie do pozostałych...

A teraz zapraszam na kilka zdjęć... ;)

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Nie tak dawno widziałem te sufity - czarne, zakurzone, ohyda...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zgadza się. Myślę, że tą metodą do zrobienia będzie jeszcze stacja Politechnika. Wygląda również - bardzo źle... ;)

MW

Re: Czyste sufity stacji metra

Post autor: MW »

J-31 pisze:Do odnowienia pozostało jeszcze górne sklepienie stacji Pole Mokotowskie. Sufit tej stacji wygląda tragicznie, a miejscami makabrycznie - mam nadzieję, że Zobaczycie to na zdjęciach.
i stacji Politechnika
J-31 pisze: Stacja Wierzbno wyglądała podobnie przed remontem...

różnicę znaczącą widać

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo MW. Czy Wiesz coś nt. metody, którą zastosowano do oczyszczenia tych sklepień. Z tego co ja wiem, to jest metoda piaskowania... :)

voy

Post autor: voy »

A na czym to polega?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

voy pisze:A na czym to polega?
To chyba mycie pod ciśnieniem, o ile się nie mylę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zdaje się, że coś w tym rodzaju... ;)

MW

Post autor: MW »

"W pierwszej kolejności sufit pokrywany będzie specjalnymi substancjami chemicznymi, a następnie zmywany małym strumieniem wody pod specjalnie dobranym ciśnieniem."

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. Teraz wiemy więcej... ;)

MW

Post autor: MW »

niedawno wyczyszczona została stacja Politechnika, w związku z ubytkami tynku częściowo też sufit jest obecnie malowany

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Natomiast na suficie stacji Pole Mokotowskie pojawiły się znów zacieki.... :o:

Milenium

Post autor: Milenium »

J-31 pisze:Natomiast na suficie stacji Pole Mokotowskie pojawiły się znów zacieki.... :o:
Może rura przecieka czy coś podobnego?

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

Tramwaj pisze:
J-31 pisze:Natomiast na suficie stacji Pole Mokotowskie pojawiły się znów zacieki.... :o:
Może rura przecieka czy coś podobnego?
Wydaje mi się, że to kwestia nieszczelności, bądź złego odwodnienia - już kilka lat temu podstawiano nawet kubełki, bo lało się ze stropu na głowy przechodniów, zwłaszcza w kierunku wyjścia na południowy zachód (w stronę b. siedziby SGGW)

MW

Post autor: MW »

Tramwaj pisze:
J-31 pisze:Natomiast na suficie stacji Pole Mokotowskie pojawiły się znów zacieki.... :o:
Może rura przecieka czy coś podobnego?
"nie ma metra, które nie przecieka"
tam problem jest z odwodnieniem terenu. I tak jest lepiej niż kiedyś.

_Tomasz

Metro dobuduje stacje Plac Konstytucji i Muranów

Post autor: _Tomasz »

" Zbudują dwie zapomniane stacje metra
W poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego niespodziewanie zapowiedział przetargi na budowę dwóch opuszczonych wcześniej stacji metra w Śródmieściu. Przystanki na MDM-ie i Muranowie mają być gotowe w 2008 roku.
Gdy powstawało metro, ze stacji Plac Konstytucji (pod Marszałkowską w stronę Wilczej) i Muranów (pod ul. Andersa między Anielewicza i Franciszkańską) zrezygnowano dla oszczędności. Wielu urbanistów i specjalistów od komunikacji uważa, że był to błąd, bo w centrum miasta podziemna kolejka powinna zatrzymywać się częściej.
Teraz Metro Warszawskie chce wrócić do budowy tych przystanków. W zeszłym roku zleciło opracowanie dokładnej lokalizacji obu stacji, wejść i wind.
Więcej: www.gazeta.pl

Co o tym sądzicie?

W dn. 15 II 2006 r. dokonana została zmiana nazwy tematu na bardziej przejrzystą. Poprzedni tytuł to "Sklerotyczne metro.". MW

56247

Post autor: 56247 »

Lepiej pózno-niż wcale.
Swoją drogą to Metro Warszawskie ma rzeczywiście "oszołamiający zapłon".

Zablokowany

Wróć do „Koleje i Metro”