SM42 / SU42 i modernizacje
SM42 / SU42 i modernizacje
Ostatnim czasem pojawił się nowy wynalazek NEWAGu, ot taka se Stonka po modernizacji, dla PKP Cargo:
http://rail.phototrans.eu/14,40664,0.html
Lokomotywka ma być prezentowana na targach TRAKO w Gdańsku.
Jest to w sumie znana już z Huty Częstochowa lokomotywa Spalinowa lokomotywa manewrowa 6Dg, wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.
http://rail.phototrans.eu/14,40664,0.html
Lokomotywka ma być prezentowana na targach TRAKO w Gdańsku.
Jest to w sumie znana już z Huty Częstochowa lokomotywa Spalinowa lokomotywa manewrowa 6Dg, wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.
- Piotrek_2274
- Posty: 700
- Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
- Lokalizacja: Warszawa
WUjek google zawsze pomoże:
http://pl.wikipedia.org/wiki/6Dg
http://pl.wikipedia.org/wiki/6Dg
Wygląda jak wiele innych współcześnie produkowanych lokomotyw manewrowych.Piotrek_2274 pisze:Ciekawie, ciekawie, przy projektowaniu chyba używano klocków Lego
Właściwie dochodzę do wniosku, że ta metoda "budowy nowego taboru" jest bardzo interesująca. Tyczy się to 6Dg jak i 311D oraz - może w przyszłości - przebudów ET22 na E6ACT. Szybka odnowa taboru towarowego niższym kosztem to szansa na tańsze wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań i przygotowanie zaplecza przewoźnika na przyjmowanie nowego taboru.
Do wszystkiego trzeba dojść stopniowo. Ja też jestem zdania, że jak na polskie potrzeby to taka (nie całkiem) nówka wystarczy.TLG pisze:Właściwie dochodzę do wniosku, że ta metoda "budowy nowego taboru" jest bardzo interesująca.
Trzeba jednak odnotować kilka dodatkowych pozytywów:
- producenci wreszcie zaczynają rozumieć, że bez prac rozwojowych nie będzie kołaczy,
- wreszcie też pojawiają się u nas projekty, które są adekwatną odpowidzią na konkretne potrzeby rynku kolejowego,
- te nowości zaczynają też coraz lepiej wyglądać, a to się przekłada również na potencjał marketingowy.
No tak, tylko:Matlik pisze:WUjek google zawsze pomoże:
Pytanie, czy PKP zażyczyło sobie taką samą jednostkę napędową...irisbus pisze:wersja dla PKP ma parę rzeczy zmienionych w stosunku do tej z Huty.
Ja w to raczej wątpię - póki co ZNLE ma za zadanie zrealizować kontrakt na 50 ET22-2xxx; zresztą E6ACT jest zupełnie nowym pojazdem w większości konstrukcji odcinającym się od generacji 201E i nie sądzę, by udało się go uzyskać poprzez przebudowę ET22.TLG pisze:oraz - może w przyszłości - przebudów ET22 na E6ACT.
Akurat ten przykład wziąłem "na rybę" jako pewien skrót myślowy, więc nie ma co tego akurat to dyskutować na poważnie.PAFAWAG pisze:Ja w to raczej wątpię - póki co ZNLE ma za zadanie zrealizować kontrakt na 50 ET22-2xxx; zresztą E6ACT jest zupełnie nowym pojazdem w większości konstrukcji odcinającym się od generacji 201E i nie sądzę, by udało się go uzyskać poprzez przebudowę ET22.
Ponadto Cargo (jak i inni przewoźnicy towarowi) prędko się za takie rzeczy nie wezmą, ta branża bardzo dotkliwie odczuła panujący kryzys i ledwo się podnosi. Jeszcze dużo czasu minie, zanim znów zaczną inwestować na dużą skalę.
Może po to, żeby z obudwu stron kabiny była jednakowo dobra widoczność?... W końcu SM42 posiada jeden widok z kabiny lepszy (od strony krótszej części przedziału maszynowego), jeden gorszy (od strony dłuższej części przedziału).OPi pisze:Tylko po co fatygowali się z tą kabiną. Nie mogłą pozostać w tym samtm miejcu? Przez to tylko podnieśli sobie koszty przebudowy...
Newag pisze:6Dg dla PTK KOLTAR Sp. z o.o.
W dniu dzisiejszym została oficjalnie przekazana pierwsza z dwóch zmodernizowanych lokomotyw 6Dg dla PTK KOLTAR Sp. z o.o. z Tarnowa.
Konfiguracja i wyposażenie zmodernizowanej lokomotywy nie odbiega istotnie od lokomotyw tego typu dostarczanych przez Newag S.A. dla PKP CARGO S.A.
Następna zmodernizowana lokomotywa zostanie przekazana Spółce KOLTAR w listopadzie 2011
Re: SM42 / SU42
Nowotwór oznaczeniowy (dzięki PKP PLK) się rozpowszechnia. Mieliśmy już SU4210, to teraz pora na SU4220...
http://inforail.pl/su4220-w-pkp-interci ... 24611.html
http://inforail.pl/su4220-w-pkp-interci ... 24611.html
Re: SM42 / SU42 i modernizacje
Aż ciekawy jestem czemu takie oznaczenie, no, ale w sumie wszystko zależy od ludzi