[Metro Warszawskie] Alstom Metropolis
[Metro Warszawskie] Alstom Metropolis
W kategori Metro i SKM poruszaliśmy już wiele tematów na temat samego metra , ale nie dyskutowaliśmy o jego taborze - wagonach typu Konstal Metropolis..
A wiec podstawowe pytania:
Co sądzicie o Metropolisach ?
Ile składów tego wagonu kursuje w warszawskim metrze ?
Zapraszam do dyskusji....
A wiec podstawowe pytania:
Co sądzicie o Metropolisach ?
Ile składów tego wagonu kursuje w warszawskim metrze ?
Zapraszam do dyskusji....
ja tam wolę rosyjskie.
Alstomy może i są reprezentacyjne, ale tak się niezbyt dobrze sprawują. Pracownicy niektózy mówą na nie "Alzłomy". Dużo elektroniki powoduje problemy nawet z błahych powodów. Kto by pomyślał, że już z powodu zablokowania drzwi pociąg musi dłużej stać na stacji (trzeba zresetować komputer), czasem jak zresetowanie komputera nic nie da, to nie ma rady, jak zjazd bez pasażerów. Częste też są przekłamania komputerów. Kilka razy też było tak, że skład po prostu nie mógł odjechać i trzeba było go spychać z linii, co powodowało duże utrudnienia w ruchu pozostałych pociągów metra.
Obecnie Metro Warszawskie jest w posiadaniu 32 składów z serii Metropolis '98 (Alstomów).
Alstomy może i są reprezentacyjne, ale tak się niezbyt dobrze sprawują. Pracownicy niektózy mówą na nie "Alzłomy". Dużo elektroniki powoduje problemy nawet z błahych powodów. Kto by pomyślał, że już z powodu zablokowania drzwi pociąg musi dłużej stać na stacji (trzeba zresetować komputer), czasem jak zresetowanie komputera nic nie da, to nie ma rady, jak zjazd bez pasażerów. Częste też są przekłamania komputerów. Kilka razy też było tak, że skład po prostu nie mógł odjechać i trzeba było go spychać z linii, co powodowało duże utrudnienia w ruchu pozostałych pociągów metra.
Obecnie Metro Warszawskie jest w posiadaniu 32 składów z serii Metropolis '98 (Alstomów).
Mnie - jako zwykłemu pasażerowi - bardzo się podobają składy typu Metropolis.
Ponieważ:
1. Napędzane są wyłącznie wagony doczepne, toteż w wagonach krańcowych jest naprawdę dużo ciszej i przyjemniej.
2. Dodatkowo pociągi Metropolis są klimatyzowane. W przeciwieństwie do wagonów rosyjskich (typu 81) wiatr nie próbuje urwać głowy w czasie jazdy. Niestety zdarza się, że klimatyzacja głośno pracuje. Ale to wyjątki
3. Metropolis to pociągi - nareszczcie - 6-ścio wagonowe. Nie musisz dobiegać do pociągu jak staniesz na końcowym krańcu peronu
Moje ogólne wrażenia są pozytywne
Wadą są pionowe poręcze ustawione w rząd pośrodku pudła wagonu na całej jego długości. Z jednej strony są one wygodne, bo łatwo się ich złapać, a z drugiej strony poważnie utrudniają przejście....
Metropolisy nareszcie - w przeciwnieństwie do 81-ek - posiadają świetlne tablice elektroniczne - informacji pasażerskiej. Dzięki temu nie tylko słychać, ale też widać nazwę następnej stacji.
Ponieważ:
1. Napędzane są wyłącznie wagony doczepne, toteż w wagonach krańcowych jest naprawdę dużo ciszej i przyjemniej.
2. Dodatkowo pociągi Metropolis są klimatyzowane. W przeciwieństwie do wagonów rosyjskich (typu 81) wiatr nie próbuje urwać głowy w czasie jazdy. Niestety zdarza się, że klimatyzacja głośno pracuje. Ale to wyjątki
3. Metropolis to pociągi - nareszczcie - 6-ścio wagonowe. Nie musisz dobiegać do pociągu jak staniesz na końcowym krańcu peronu
Moje ogólne wrażenia są pozytywne
Wadą są pionowe poręcze ustawione w rząd pośrodku pudła wagonu na całej jego długości. Z jednej strony są one wygodne, bo łatwo się ich złapać, a z drugiej strony poważnie utrudniają przejście....
Metropolisy nareszcie - w przeciwnieństwie do 81-ek - posiadają świetlne tablice elektroniczne - informacji pasażerskiej. Dzięki temu nie tylko słychać, ale też widać nazwę następnej stacji.
odnośnie ad. 2. ja wolę rosyjskie pod tym wględem - nie przesadzajmy z tym urwaniem głowy, a w przypadku dużej ilości pasażerów klimatyzacja nie zdaje roli w alstomach.
ad. 3. - to nie wina rosyjskich, że są krótkie. One mogą być 3-, 4-, 5-, 6- wagonowe i ile dusza zapragnie. A w alstomach jest problem, bo tylko 6-wagonowe mogą być i jak się popsuje jeden wagon środkowy, to nie da się go zastąpić obojętnie jakim wagonem, a musi być taki sam wagon z tej samej konfiguracji wagonów.
Odnośnie tablic świetlnych - metro i tak z nich dobrego użytku nie robi.
A i jeszcze jedno - w rosyjskich nie ma cyrków z zamykaniem drzwi...
ad. 3. - to nie wina rosyjskich, że są krótkie. One mogą być 3-, 4-, 5-, 6- wagonowe i ile dusza zapragnie. A w alstomach jest problem, bo tylko 6-wagonowe mogą być i jak się popsuje jeden wagon środkowy, to nie da się go zastąpić obojętnie jakim wagonem, a musi być taki sam wagon z tej samej konfiguracji wagonów.
Odnośnie tablic świetlnych - metro i tak z nich dobrego użytku nie robi.
A i jeszcze jedno - w rosyjskich nie ma cyrków z zamykaniem drzwi...
Zdaję sobie z tego sprawę. Jednak wspomniałem o tym na zasadzie, że Metropolisy jako pierwsze kursują liniowo jako składy sześciowagonowe. Mam nadzieję, że 81-ki też takie będą... tzn. wtedy, kiedy MW dokupi kolejne wagony. A propo nic tam nie słychać o tym zakupie ? Osobiście czekam na to z wielką niecieprliwością...MW pisze: ad. 3. - to nie wina rosyjskich, że są krótkie. One mogą być 3-, 4-, 5-, 6- wagonowe i ile dusza zapragnie.
Tak słyszałem o tym. Za nowoczesność czasami trzeba zapłacić. Każdy pociąg ma swoje wady....MW pisze: A w alstomach jest problem, bo tylko 6-wagonowe mogą być i jak się popsuje jeden wagon środkowy, to nie da się go zastąpić obojętnie jakim wagonem, a musi być taki sam wagon z tej samej konfiguracji wagonów.
A jaki jeszcze użytek miało by robić MW z tych małych tablic. Służą one do uproszczonej informacji pasażerskiej i tyla. Wg. mnie wystarczająco.MW pisze: Odnośnie tablic świetlnych - metro i tak z nich dobrego użytku nie robi.
Co chciałbyś jeszcze na nich zobaczyć ?
Po zmianie mechanizmów zamykania, już się pojawiają...MW pisze: A i jeszcze jedno - w rosyjskich nie ma cyrków z zamykaniem drzwi...
[ Dodano: 2005-05-05, 12:40 ]
Jak dotąd, najpoważniejszym problemem Metropolisów, którego nawet odczuwają mieszkańcy pobliskich domów, jest zbyt szybko zużywające się koła. A w konsekwencji wydobywający się stukot. Problem nadal aktualny, kilka dni temu widziałem jeden ze składów, który stukał...
Zgodnie z tym co napisał powyżej kol. Voy, Zarząd Metra Warszawskiego rzeczywiście chciało zasądzić Alstom, aby uzyskać odszkodowanie. O mały włos a wstrzymano by dostawy kolejnych - ostatnich już kilku składów typu Metropolis.
Jednak pod koniec zeszłego roku do Warszawy przyjechał przedstawiciel Alstomu, no i sobie porozmawiali od serca. Doszło do jakiejś ugody, zdaje się, że koła mają być sukcesywnie wymieniane na inne - innego producenta, z innego stopu stali... Szczegółów jednak nie znam....
Natomiast ja mogę Was zaprosić na kilka zdjęć, które są tutaj w Albumie - o ile ktoś z Was jeszcze nie oglądał
Skład Metropolis na stacji metra Politechnika
A także
Metropolis od środka. Wnętrze wagonu czołowego
Jednak pod koniec zeszłego roku do Warszawy przyjechał przedstawiciel Alstomu, no i sobie porozmawiali od serca. Doszło do jakiejś ugody, zdaje się, że koła mają być sukcesywnie wymieniane na inne - innego producenta, z innego stopu stali... Szczegółów jednak nie znam....
Natomiast ja mogę Was zaprosić na kilka zdjęć, które są tutaj w Albumie - o ile ktoś z Was jeszcze nie oglądał
Skład Metropolis na stacji metra Politechnika
A także
Metropolis od środka. Wnętrze wagonu czołowego
wrażenie subiektywne...PiotrekK pisze:A ja lubie rosyjske i alstomy, ale zauwazyłem, że szyBciej jeździ rosyjski tabor. A co wy na to ?
"w najbliższej przyszłości" - jak UZP wyda zgodęJ-31 pisze:Mam nadzieję, że 81-ki też takie będą... tzn. wtedy, kiedy MW dokupi kolejne wagony. A propo nic tam nie słychać o tym zakupie ? Osobiście czekam na to z wielką niecieprliwością...
informacja znika chwilę po nadaniu komunikatu o następnej stacji, a mogłaby dłużej się wyświetlać, bo takto to jej rola informacyjna jest znikomaJ-31 pisze:A jaki jeszcze użytek miało by robić MW z tych małych tablic. Służą one do uproszczonej informacji pasażerskiej i tyla. Wg. mnie wystarczająco.
Co chciałbyś jeszcze na nich zobaczyć ?
Pojawiają... Chodzi mi o sytuacje z wielokrotnym blokowanie drzwi i koniecznością restetowania komputerów, co wydłuża postójJ-31 pisze:Po zmianie mechanizmów zamykania, już się pojawiają...
a "Zajezdnia" pisała...J-31 pisze:Szczegółów jednak nie znam....
Czytam, ale zawsze podchodzę z rezerwą do tego co piszą dziennikarze z każdej gazety. Po prostu w gazetach zdarza dziennikarzom plecić bzdury i to dosyć często. Oczywiście "Zajezdnia" jest w miarę uczciwa jeśli chodzi o informację, nie mniej jednak moja "rezerwa pozostaje w zajezdni"...MW pisze:a "Zajezdnia" pisała...J-31 pisze:Szczegółów jednak nie znam....
My tu sobie gadu-gadu. A tymczasem do Warszawy już dawno, po cichu przybyły dwa kolejne i zdaje się ostatnie składy Metropolis. Wczoraj je dopiero zarejestrowałem. Czyli wg. moich obliczeń Metro Warszawskie eksploatuje już 18 składów typu Metropolis (108 wagonów).
Część pociągów obklejono nową informacją - ma ona zwrócić uwagę a co za tym idzie zapobiec przypadkom wsadzania nóg pomiędzy stojący na peronie skłąd a peron. Ostatnio takie zdarzenie miała pewna pasażerka - podobno jej noga tam wpadła. Bardzo się poraniła, wykrwawiła a nogę trzeba było zszywać...
=========================
Dodam jeszcze ciekawostkę - nowy typ reklamy. Zainstalowano ją jedynie w wagonach sterowniczych - skład nr. 32.
A gdzie zainstalowano tą reklamę ???? Zgadnijcie ...
PS. Dla ułatwienia dodam, że wewnątrz wagonu...
Część pociągów obklejono nową informacją - ma ona zwrócić uwagę a co za tym idzie zapobiec przypadkom wsadzania nóg pomiędzy stojący na peronie skłąd a peron. Ostatnio takie zdarzenie miała pewna pasażerka - podobno jej noga tam wpadła. Bardzo się poraniła, wykrwawiła a nogę trzeba było zszywać...
=========================
Dodam jeszcze ciekawostkę - nowy typ reklamy. Zainstalowano ją jedynie w wagonach sterowniczych - skład nr. 32.
A gdzie zainstalowano tą reklamę ???? Zgadnijcie ...
PS. Dla ułatwienia dodam, że wewnątrz wagonu...
rekalmy są na podłodze, zaś pociąg nr 33 już rano w pierwszym dniu kursowania zdążył się popsuć A informację o zachwoaniu ostrożności przy wsiadaniu mają już wszystkie składy wewnątrz i nazewnątrz, tak samo, jak na każdej stacji jest informacja "Uważaj na schodach".
na trasy ogółem wyjechać może 32 składy, z czego maks. wyjedża 22 w godz. szczytu.
Wiesz, dochodzi do awarii, więc skład musi zjechać do zajezdni i czekać na naprawę, poza tym dochodzą do tego jakieś przeglądy (w rosyjskich codziennie!) itp.
Poza tym według założeń kiedy kupowano Metropolisy już w 2004 r. mieliśmy dojeżdżać do Młocin, ale i tak pociągów będzie za mało, więc trzeba będzie dokupić składy.
oficjalnie co 3-4 minuty, ale często szybciej przyjeżdżająvoy pisze:Po co aż tyle tych składów? Razem z rosyjskimi to jest bardzo dużo, jaka jest częstotliwość?
na trasy ogółem wyjechać może 32 składy, z czego maks. wyjedża 22 w godz. szczytu.
Wiesz, dochodzi do awarii, więc skład musi zjechać do zajezdni i czekać na naprawę, poza tym dochodzą do tego jakieś przeglądy (w rosyjskich codziennie!) itp.
Poza tym według założeń kiedy kupowano Metropolisy już w 2004 r. mieliśmy dojeżdżać do Młocin, ale i tak pociągów będzie za mało, więc trzeba będzie dokupić składy.
Tak reklamę umieszczono dokładnie na podłodze pomiędzy drzwiami. Tak, że wchodząc do wagonu od razu natykasz się na reklamę. Ta reklama to duża płachta folii naklejonej na część podłogi. A reklamują się linie lotnicze KLM...MW pisze:rekalmy są na podłodze, zaś pociąg nr 33 już rano w pierwszym dniu kursowania zdążył się popsuć A informację o zachwoaniu ostrożności przy wsiadaniu mają już wszystkie składy wewnątrz i nazewnątrz, tak samo, jak na każdej stacji jest informacja "Uważaj na schodach".
Przewozy w metrze co roku się zwiększają. Tak więc potrzeby są spore. Pociągi jeżdżą przepełnione. To nie jest za dużo, to za chwilę będzie za mało....voy pisze:Po co aż tyle tych składów? Razem z rosyjskimi to jest bardzo dużo, jaka jest częstotliwość?
Ja tylko dodam. Metro Warszawskie zamknęły już pierwszy przetarg na remont wagonów typu 81. Zwycięzcą jest firma "PESA" w Bydgoszczy. To ona wyremontuje nasze 81-ki. Metro Warszawskie chce teraz dokupić nowe wagony typu 81 by przedłużyć rosyjskie składy do sześciu wagonów....MW pisze: oficjalnie co 3-4 minuty, ale często szybciej przyjeżdżają
na trasy ogółem wyjechać może 32 składy, z czego maks. wyjedża 22 w godz. szczytu.
Wiesz, dochodzi do awarii, więc skład musi zjechać do zajezdni i czekać na naprawę, poza tym dochodzą do tego jakieś przeglądy (w rosyjskich codziennie!) itp.
Poza tym według założeń kiedy kupowano Metropolisy już w 2004 r. mieliśmy dojeżdżać do Młocin, ale i tak pociągów będzie za mało, więc trzeba będzie dokupić składy.