Lokomotywy i EZT PKP Intercity

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Kędzior pisze: No tak, lepiej przecież w nieskończoność inwestować miliardy złotych w przestarzałe jednostki EU07... Przy takim podejściu to jeszcze długo będziemy pośmiewiskiem Europy.
Nie o to chodzi. Jak zauważył J-31 te pociągi to takie pseudo-Pendolino. Nie stosuje się w nich technologii wychylnego pudła, w związku z czym mogą jechać maksymalnie 160 km/h. Dlatego jak na Pendolino są tanie, jak na skład zespolony jednak niekoniecznie. Polscy producenci taką technologię potrafią stosować i za sporo niższą cenę pewnie dałoby się wyprodukować taką luksusową wersję ED74, ale nikt tego nie zaproponował, bo wszyscy byli przekonani, że wygra pociąg z wychylnym pudłem.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Kędzior pisze:No tak, lepiej przecież w nieskończoność inwestować miliardy złotych w przestarzałe jednostki EU07
Tyle że za tą kasę to można by kupić dużo większą ilość mniej imponującego taboru (np. loki i wagony na 200 km/h) co by dało zdecydowanie lepszy efekt niż 20 Pendolino które ani się nie wychylą ani nie pojadą więcej niż te 200...

Lopez

Post autor: Lopez »

Niestety muszę zgodziś się z Shakkie'm. Wydaje się, że kwestie wizerunkowe miały większe znaczenie niż faktyczna użyteczność tych składów. Co prawda PKP IC tłumaczy, że pociągi z wychylnym pudłem pozwalałyby oszczędzić po kilka minut na trasie Waw-Krk i Waw-Gda, ale co w takim razie z użyciem tych składów na Y?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wow, to dopiero nasza kolej się rozwija. Kupiliśmy sobie wagony z wychylnym pudłem które nie mają wychylnego pudła, bo ktoś zapomniał wpisać je w specyfikację przetargu, dobrze że chociaż nie wcisnęli nam EN57 z podmienionymi tabliczkami znamionowymi.
Będą jeździć między Gdańskiem a Katowicami bądź Krakowem praktycznie bez przystanków pośrednich (tylko Warszawa i Włoszczowa) dzięki wykorzystaniu remontowanych linii kolejowych świetnie nadających się do przewozów towarowych (CMK) albo ruchu pociągów osobowych (E65).
Dodajmy jeszcze system dystrybucji biletów rodem z tanich linii lotniczych, pewnie będzie można mieć za darmo tylko bagaż podręczny a WC otwierać będzie się po wrzuceniu 5 zł, a kupienie biletu na PendoInterCitySuperExpress na chwilę przed odjazdem nie będzie konkurencyjne dla wzięcia taksówki do najbliższego komisu samochodowego, kupienia Golfa trójki (choćby bez instalacji gazowej) i użyciu go zamiast.
No i pewnie 2/3 pociągów na P będzie odwołanych, bo sprzeda się za mało biletów i pasażerowie pojadą sobie po przerobieniu miejscówek na takie bez wskazania miejsca najbliższym ekspresem złożonym z wagonów typu ,,mechpom", szczęśliwi zajmą nawet miejsce siedzące.
Ale nie ma się czym przejmować, pewnie koszty bieżącej eksploatacji, napraw rewizyjnych etc. będą takie, że hipernowoczesne pociągi wkrótce wycofają się w krzaki, ale PKP IC wyciągnie wnioski z dotychczasowych wydarzeń i zakryje je jakąś płachtą, żeby nikt nie narobił swoim aparatem fotograficznym niepotrzebnego rozgłosu.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Coffee pisze:(sru)
No tak, autor postu mógł się spodziewać takiej mało rzeczowej wypowiedzi od wspomnianego użytkownika.
shakkie pisze:Tyle że za tą kasę to można by kupić dużo większą ilość mniej imponującego taboru (np. loki i wagony na 200 km/h) co by dało zdecydowanie lepszy efekt niż 20 Pendolino które ani się nie wychylą ani nie pojadą więcej niż te 200...
Ok, zgoda, ale fakt faktem jest, że lepsze to, niż reanimowanie prawie 50letnich konstrukcji.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

20 składów to niewielki procent taboru PIC i ich zakup z pewnością nie ukróci tego haniebnego procederu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:Będą jeździć między Gdańskiem a Katowicami bądź Krakowem praktycznie bez przystanków pośrednich (tylko Warszawa i Włoszczowa) dzięki wykorzystaniu remontowanych linii kolejowych świetnie nadających się do przewozów towarowych (CMK) albo ruchu pociągów osobowych (E65).
Mogę Cię jeszcze pocieszyć, że PKP PLK aktualnie remontuje na CMK-a - trzy wiadukty na odcinku pomiędzy Włoszczową, a odnogą na Tunel. I teraz jeździ się tam po jednym torze, czyli wahadłowo, ze średnią prędkością 20 km/h - może do 2014 roku skończą :D

Coś mi się wydaje, że po prostu ceny biletów na to Pendolino-inaczej, będą tak zaporowe, że ludzie będą wybierać tańszą podróż "kiblami" Przewozów Regionalnych, po CMK do Krakowa i Katowic - z Warszawy oczywiście... one i tak się zatrzymują we Włoszczowie (Włoszczowa Północ - gate 1A, cło i odprawy paszportowe w stodole na lewo) ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wczoraj w TV przez przypadek usłyszałem wypowiedź przedstawiciela PKP IC. I ten pan - w temacie "Pendolino-inaczej" - powiedział mniej więcej coś takiego

- technologia wychylnego pudła podraża zakup każdego z tych składów o 10%, a dodatkowo potem dochodzi do tego jeszcze kwestia późniejszego, serwisowania ( serwis elementów odpowiedzialnych za wychył), a jednocześnie pasażerowie chcą kupować jak najtańsze bilety.

Mniej więcej taki był sens wypowiedzi. ;)

ppln

Post autor: ppln »

To może jednak naprawdę trzeba było kupić 40 czy 50 ELF-ów w konfiguracji międzymiastowej pod 190km/h (oczywiście to by były prototypy, ale PESA już trochę pociągów zrobiła)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Nie może tylko na pewno. Pesa, Newag i inni producenci byliby w stanie zrobić bogatsze wersje swoich pociągów, atrakcyjniejsze wizualnie itp. za dużo niższą cenę. Ale liczy się wizerunek...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja trochę żałuję, że nikt z PKP IC nie zainteresował się ezt-ami np. z Newagu. Oni mogą i potrafią zrobić całkiem fajny skład, zdolny do rozwijania prędkości rzędu 160 km/h. Byłoby taniej i pewnie nie gorzej ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

pmaster pisze:A nie ma już szans na odwołanie tamtego przetargu i rozpisanie czegoś na polskie sprzęty?
Umowa na dostawę jest już podpisana, teraz bez kar umownych się nie obędzie. Zresztą widać, że PKP IC jest w pełni zdeterminowane, żeby dopchnąć ten temat do końca.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Lopez pisze:Zresztą widać, że PKP IC jest w pełni zdeterminowane, żeby dopchnąć ten temat do końca.
Pewnie Alstom ma świetne smarowanie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pmaster pisze:Pewnie Alstom ma świetne smarowanie.
Ta ostra determinacja ludzi z PKP IC, by koniecznie kupić ezt-y od Alstomu, powoduje, że normalnie Twoje słowa aż same cisną się na język - ale ... ja nic widziałem nic nie słyszałem i nic nie wiem :cool:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Najgorsze jest to, że składy miały być po części robione we Wrocławiu w zakładzie Alstoma, jednak tak się nie stanie.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

A nie w Chorzowie? We Wrocławiu to mają fabrykę z sektora energetyki.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

OPi pisze:po co im są ED74? Przecież one powinny jeździć na tej linii, a PIC bardzo "inteligentnie" rozsyła te tramwaje po całej Polsce.
O przepraszam Cię. Regularnie jeżdżą na trasie Kraków - Warszawa, więc nie siej demagogii :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

J-31 pisze:Pytanie kolejne :strzałka: A co PKP IC zrobi z "edkami", czyli ED74. Przecież to one właśnie miały obsługiwał połączenie Warszawa - Łódź. I "edki" spokojnie mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h ? ;)
Rozjadą się po całej Polsce ;) Już teraz chyba nawet parę tych tramwajów jeździ na połączeniach Kraków-gdzieś tam dalej, a co niektóre (przynajmniej jeszcze jakiś czas temu) nawet przejeżdżały przez Wrocław :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Jakby wygrał Bombardier, to raczej można być pewnym tego, że siedzenia będą wygodne. ;)

[ Dodano: 2011-10-11, 16:11 ]
ET44
Takie coś nie istnieje. :)
J-31 pisze:a jakie loki będą to ciągnąć
Póki co EU07A i EP09.
J-31 pisze:Tak więc, ten przetarg powinien być jednak rozszerzony o zakup odpowiednich elektrowozów
To będzie miało sens dopiero w przypadku zakupu sterowniczych, a takowe prawdobodobięństwo jest teraz bliskie zeru. ;)
J-31 pisze:A co PKP IC zrobi z "edkami", czyli ED74. Przecież to one właśnie miały obsługiwał połączenie Warszawa - Łódź. I "edki" spokojnie mogą rozpędzić się do prędkości 160 km/h
yy. Od roku stacjonują w Krakowie i obsługują trasy Kraków - Warszawa, Kraków - Białystok, Katowice - Warszawa, Kraków - Poznań i Warszawa - Poznań. Na trasie z Łodzi do stolicy już się wcale nie pojawiają. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

OPi pisze:Póki co EU07A i EP09.
EP09 to raczej na bardziej szybkie trasy - np. na CMK-ę, albo do Poznania. Raczej przypuszczam, że będą śmigać EU07, EP07 - może EU06 (jeśli jeszcze jakieś będą w przyszłości). Albo w ostateczności ET41 (błędnie napisałem ET44, sorry mea culpa ;) )

Tu się wszystko rozbija o nowoczesne elektrowozy, które będą w stanie rozpędzić się do tych 160 km/h :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”