SKM Warszawa
Re: SKM Warszawa
Budowy linii kolejowej na lotnisko nie można określać z krótkiej perspektywy czasu - trzeba patrzeć trochę szerzej pod względem czasowym.
Linia kolejowa na lotnisko ma sens pod warunkiem, że stacja jest bezpośrednio połączona z terminalem. A na razie - dzisiaj - jest szczelnie odseparowana od terminala budową i trzeba biegać przez błoto z walizką. Nikt o zdrowych zmysłach nie jest zainteresowany. To się niebawem zmieni i nowo budowany terminal będzie miał bezpośrednie kontakt z dworcem kolejowym.
Poza tym mamy kolejny problem - remont mostu średnicowego. Oznacza to, że część pociągów TLK kierowana jest nie na dworzec Centralny, ale Warszawę Gdańską - a to jest kolejne utrudnienie. Ciężko jest biegać z walizką pełną staników z Warszawy Gdańskiej, do metra, metrem do Centrum, potem znów po schodach i po kolejnych schodach i znów po schodach - aż do p.o. Warszawa Śródmieście. A nuż przyjedzie za 40 minut
To już wolę 175 - mam mniej schodów
Reasumując. Z oceną tej inwestycji poczekajmy, aż wszystko wróci do normy - tzn. gdy skończy się remont na Średnicy i zakończy się wreszcie budowa terminala na Okęciu
Natomiast co do przekształcenia podmiejskiej sieci w metro - nie wiem czy PKP PLK będzie takie chętne.
Swoją drogą, to tak naprawdę w Warszawie już jest druga linia metra - jest lokalna część linii średnicowej. Pomiędzy Warszawą Zachodnią i Wschodnią, pociągi kursują bardzo często. Problem polega tylko na tym, że w metrze schodzisz na peron i za chwilę przyjedzie pociąg. A na Warszawie Wschodniej i Zachodniej pociągi odjeżdżają z różnych peronów - czyli czarna magia, nikomu nie chce się biegać po peronach. Ja sam mam wielokrotnie ochotę skorzystać z linii S2 w kierunku lotniska - pasi mi to połączenie bo z lotniska mam 148 na Ursynów - i na Zachodniej nigdy nie wiem z którego peronu odjedzie pociąg
Wolę wsiąść sobie w 191 podjechać do p.o. Warszawa Aleje Jerozolimskie, po prostu tam wiem z którego peronu złapię SKM-kę na aeroport by w wolnej chwili oczekując na swój ulubiony automobil z "Kleszczowej" popatrzeć sobie na kukurużniki
Linia kolejowa na lotnisko ma sens pod warunkiem, że stacja jest bezpośrednio połączona z terminalem. A na razie - dzisiaj - jest szczelnie odseparowana od terminala budową i trzeba biegać przez błoto z walizką. Nikt o zdrowych zmysłach nie jest zainteresowany. To się niebawem zmieni i nowo budowany terminal będzie miał bezpośrednie kontakt z dworcem kolejowym.
Poza tym mamy kolejny problem - remont mostu średnicowego. Oznacza to, że część pociągów TLK kierowana jest nie na dworzec Centralny, ale Warszawę Gdańską - a to jest kolejne utrudnienie. Ciężko jest biegać z walizką pełną staników z Warszawy Gdańskiej, do metra, metrem do Centrum, potem znów po schodach i po kolejnych schodach i znów po schodach - aż do p.o. Warszawa Śródmieście. A nuż przyjedzie za 40 minut
To już wolę 175 - mam mniej schodów
Reasumując. Z oceną tej inwestycji poczekajmy, aż wszystko wróci do normy - tzn. gdy skończy się remont na Średnicy i zakończy się wreszcie budowa terminala na Okęciu
Natomiast co do przekształcenia podmiejskiej sieci w metro - nie wiem czy PKP PLK będzie takie chętne.
Swoją drogą, to tak naprawdę w Warszawie już jest druga linia metra - jest lokalna część linii średnicowej. Pomiędzy Warszawą Zachodnią i Wschodnią, pociągi kursują bardzo często. Problem polega tylko na tym, że w metrze schodzisz na peron i za chwilę przyjedzie pociąg. A na Warszawie Wschodniej i Zachodniej pociągi odjeżdżają z różnych peronów - czyli czarna magia, nikomu nie chce się biegać po peronach. Ja sam mam wielokrotnie ochotę skorzystać z linii S2 w kierunku lotniska - pasi mi to połączenie bo z lotniska mam 148 na Ursynów - i na Zachodniej nigdy nie wiem z którego peronu odjedzie pociąg
Wolę wsiąść sobie w 191 podjechać do p.o. Warszawa Aleje Jerozolimskie, po prostu tam wiem z którego peronu złapię SKM-kę na aeroport by w wolnej chwili oczekując na swój ulubiony automobil z "Kleszczowej" popatrzeć sobie na kukurużniki
Re: SKM Warszawa
Co mam na myśli pisząc o metrze? Skrócenie tego, co jeździ podmiejską średnicą do Zachodniej/Wschodniej i puszczanie w/w odcinkiem taboru w stylu metra w stylu metra, tj. często. Skoro są problemy z przepustowością średnicy, a pociągów raczej przybywa niż ubywa, pewnie trzeba będzie w końcu coś takiego zrobić, no bo co innego?
A pociąg na lotnisko Okęcie nie ma zalet, tylko same wady. Po co go było budować, skoro 175 jako tako działało? Poszła kupa kasiory, a przez to nie można zrobić SKM do Piaseczna (nikt nie pomyślał o stacji przelotowej), trzeba chodzić z jakiegośtam nowego terminalu (autobus jakoś może mieć przystanek tam, gdzie trzeba) i na ŻiW są spore potoki, które jeszcze się zwiększą, to możnaby wymyśleć jakiś tramwaj na lotnisko, no ale w Warszawie tramwaj jest be. Podobnie zresztą planuje się zrobić z Modlinem (którego przydatność jest zresztą dyskusyjna) — spokojnie wystarczyłyby przegubowce z odpowiednim układem wnętrza (mogą być nawet używki, byle estetyczne) jeżdżące ze stacji kolejowej zaraz po przyjeździe pociągu za 2 zł dopłaty do zwykłego biletu do uiszczenia gdzie wygodniej, ale nie, musimy bardziej świecić od papieża. Na Zachodzie takie lotniska czasem nawet nie mają żadnego pociągu w pobliżu i trzeba jeździć do cywilizacji shuttlebusem za chorą ilość €, no ale przecież u nas musi być pociąg pod sam terminal, co z tego że z wyjątkiem głównych tras kolej ledwo daje się używać, będziemy mieli misia na miarę naszych możliwości (a nie potrzeb, jak to było przed interwencją cenzury)
A pociąg na lotnisko Okęcie nie ma zalet, tylko same wady. Po co go było budować, skoro 175 jako tako działało? Poszła kupa kasiory, a przez to nie można zrobić SKM do Piaseczna (nikt nie pomyślał o stacji przelotowej), trzeba chodzić z jakiegośtam nowego terminalu (autobus jakoś może mieć przystanek tam, gdzie trzeba) i na ŻiW są spore potoki, które jeszcze się zwiększą, to możnaby wymyśleć jakiś tramwaj na lotnisko, no ale w Warszawie tramwaj jest be. Podobnie zresztą planuje się zrobić z Modlinem (którego przydatność jest zresztą dyskusyjna) — spokojnie wystarczyłyby przegubowce z odpowiednim układem wnętrza (mogą być nawet używki, byle estetyczne) jeżdżące ze stacji kolejowej zaraz po przyjeździe pociągu za 2 zł dopłaty do zwykłego biletu do uiszczenia gdzie wygodniej, ale nie, musimy bardziej świecić od papieża. Na Zachodzie takie lotniska czasem nawet nie mają żadnego pociągu w pobliżu i trzeba jeździć do cywilizacji shuttlebusem za chorą ilość €, no ale przecież u nas musi być pociąg pod sam terminal, co z tego że z wyjątkiem głównych tras kolej ledwo daje się używać, będziemy mieli misia na miarę naszych możliwości (a nie potrzeb, jak to było przed interwencją cenzury)
Re: SKM Warszawa
To co piszę - tunelowy system odcinkowego sterowania ruchem z sygnalizacją kabinową, we wszystkich SKM i KM. I byłoby dużo milej gdyby dało radę zrobić to w ramach ETCS, wtedy mogłoby tam awaryjnie wjeżdżać sporo pociągów (bo to jest kwestia tej przyszłości, w której większość pociągów będzie miała założony moduł ETCS, czyli pewnie za ponad 10 lat)no bo co innego?
Re: SKM Warszawa
Można pomyśleć o przebudowie Śródmieścia. W jednej z koncepcji przy zachowaniu obecnych murów i stropu (których konstrukcja jest bardzo solidna) mówiło się o budowie peronu dla WKD. Tam jest wbrew pozorom bardzo dużo miejsca. W tej chwili obsługuje się tu ruch obustronnie, co miało sens za czasów, gdy budowano obiekt, ale obecnie straciło rację bytu. ETCS nie zreformuje braku dyscypliny pasażerów
Re: SKM Warszawa
Miałoby to sens? WKD kończy się wprawdzie zbyt wcześnie, ale chyba da się z tym żyć. Może lepiej zrobić dodatkowy peron na średnicy?
Re: SKM Warszawa
To była jedna z koncepcji, które gdzieś mi się obiły o ucho ładnych parę lat temu. Myślę, że jest warta rozważenia w przypadku, gdyby WKD postawiło na rozbudowę tras. A to jest mało prawdopodobne.
Re: SKM Warszawa
Stołeczna SKM-ka wybrała się na zakupy. SKM rostrzygnęło przetarg na dostawę 13 szt. ezt-ów. Wybrano ofertę PESY, była najwyżej punktowana
http://inforail.pl/skm-warszawa-wybiera ... 02405.html
Pytanie, czy SKM skorzysta z opcji dokupienia dodatkowych ośmiu ezt-ów ? Cóż, zobaczymy
http://inforail.pl/skm-warszawa-wybiera ... 02405.html
Pytanie, czy SKM skorzysta z opcji dokupienia dodatkowych ośmiu ezt-ów ? Cóż, zobaczymy
Re: SKM Warszawa
Ooo, jak ładnie, przez przypadek odnalazłem swój post z lutego 2018 roku - ten powyżej - odnośnie wygranej Pesy na zakup 13 szt. ezt-ów, z opcji dodatkową... pisząc go, nawet nie sądziłem, że dzisiaj historia dopisze ciąg dalszy tej historii. Bowiem SKM wybrała ofertę Pesy, podpisali kontrakt i czekali na dostawy. To miało być ELF II...
.... miało być, bo nie nie będzie. SKM Warszawa poinformowało dzisiaj oficjalnie, że rozwiązuje umowę z Pesą na dostawę ezt-ów. Powodem jest przekroczenie terminów dostaw - czyli krótko mówiąc potężne opóźnienia. Pesa ma obowiązek zapłacić kary umowne, no i dodatkowo zostaje z nie odebranym taborem. To pierwszy taki przypadek w Warszawie
Więcej info https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 94029.html
.... miało być, bo nie nie będzie. SKM Warszawa poinformowało dzisiaj oficjalnie, że rozwiązuje umowę z Pesą na dostawę ezt-ów. Powodem jest przekroczenie terminów dostaw - czyli krótko mówiąc potężne opóźnienia. Pesa ma obowiązek zapłacić kary umowne, no i dodatkowo zostaje z nie odebranym taborem. To pierwszy taki przypadek w Warszawie
Więcej info https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 94029.html