M121M

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
mars84
Ekspert
Ekspert
Posty: 178
Rejestracja: 2008-07-12, 22:27
Lokalizacja: Łozina/Wrocław

Post autor: mars84 »

Spróbuję w tym temacie. Mam pytanie czy po 2002 roku Jelcz wyprodukował jakiegoś M121, M125 z manualną skrzynia biegów i ewentualnie do jakich przewoźników takowy trafił?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mars84 pisze:Mam pytanie czy po 2002 roku Jelcz wyprodukował jakiegoś M121, M125 z manualną skrzynia biegów
Tzn. po roku 2002, ZS Jelcz wyprodukował sporo Jelczy M121 - ale czy któreś z nich były z manualną skrzynią - tego nie wiem.

Między innymi, 50 sztuk trafiło w 2007 roku do Warszawy - ale to były automaty ;)

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

ZGK Cieszyn dostały jednego gniota z manualem.

trasamd

Post autor: trasamd »

mars84 pisze:Spróbuję w tym temacie. Mam pytanie czy po 2002 roku Jelcz wyprodukował jakiegoś M121, M125 z manualną skrzynia biegów i ewentualnie do jakich przewoźników takowy trafił?
Jelcz nigdy nie wyprodukował autobusów serii M121x z manualną skrzynią biegów. Nawet model M121 wyposażony w silnik WS Mielec posiadał automatyczną skrzynię. Tym bardziej w manuala nie była wyposażana seria M125M.
bystrzak2000 pisze:ZGK Cieszyn dostały jednego gniota z manualem.
Cieszyn ma 2 Mastero. #168 z 2005 roku, który wyposażony jest w 4-biegowy automat Voith D854.3E, natomiast #169 z 2006 roku ma skrzynię Voith D854.5

W skrzynię manualną wyposażane za to były M101I i właśnie takiego Salusa ma ZGK Cieszyn. Jest to wóz z 2004 roku o numerze 167. Posiada 6-biegową skrzynię manualną ZF 6S-700BO.

Z Jelczańskich niskopodłogowców jedynie M083C i M101I były produkowane ze skrzyniami manualnymi.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

trasamd pisze:W skrzynię manualną wyposażane za to były M101I i właśnie takiego Salusa ma ZGK Cieszyn. Jest to wóz z 2004 roku o numerze 167. Posiada 6-biegową skrzynię manualną ZF 6S-700BO.
A nie czasem wszystkie jakie posiada :?: Czy tylko #167 :?:

trasamd

Post autor: trasamd »

Jedynie #167, ma ten typ skrzyni. Pozostałe mają automatyczną Voith D851.3

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Tak w ogóle, to trafiłem na zdjęcie ex. SPAD'owego Gniota, po ZNS i przemalowaniu w barwy Łomianek :)

http://www.kmlomianki.info/index.php?bo=autobusy/35

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czyli M121M już kupili... a teraz czekamy na przegubowca :)

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. »

W ZNS wyrównali mu linię okien?

Podoba mi się taki jelcz :)
W barwach Łomianek nie podoba mi się tylko ten napis ŁOMIANKI :). Mogliby się bardziej postarać ;)

Z punktu widzenia przewoźnika, lepszy gniot czy maz?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Mazy jeszcze za krótko są eksploatowane żeby je porównywać z Jelczami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jacek_Ch. pisze:W barwach Łomianek nie podoba mi się tylko ten napis ŁOMIANKI :)
Niestety to jest element, który pojawia się praktycznie na wszystkich nowo zakupionych autobusach KMŁ. Oni po prostu chcą się wyróżniać ;)

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. »

J-31 pisze:
Jacek_Ch. pisze:W barwach Łomianek nie podoba mi się tylko ten napis ŁOMIANKI :)
Niestety to jest element, który pojawia się praktycznie na wszystkich nowo zakupionych autobusach KMŁ. Oni po prostu chcą się wyróżniać ;)
Inna kwestia że te napisy nie zawsze są proste :)

Mogli by drukować bo prostu długie zielone naklejki z czarnymi napisami, prostymi, najlepiej z inną czcionką :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jacek_Ch. pisze:Inna kwestia że te napisy nie zawsze są proste :)
Oni to po prostu naklejają najtaniej, najprościej i byle jak... byle by tylko było. Czyli liczy się sztuka :D

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Lepszy gniot czy MAZ....hmmmm....moim zdaniem używany MAN/Mercedes z Reichu.

Jacek_Ch.

Post autor: Jacek_Ch. »

No nie... Mimo wszystko wole jelcza ;)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Jacek_Ch. pisze:W ZNS wyrównali mu linię okien?
Wyrównali - lakierem :D
Z punktu widzenia przewoźnika, lepszy gniot czy maz?
Gniot wycofany przez jakiegoś przewoźnika raczej będzie tańszy - ale najtaniej (dla przewoźnika) i najlepiej (dla pasażerów) wyjdzie używka produkcji zachodniej bądź skandynawskiej.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Tak?
Produkcji skandynawskiej tak, bo stare Scanie, DAFy to wozy nie do zarżnięcia.

Ale używki z Niemiec, Austrii czy Francji przegrywają ze stanem naszych dróg.

Niektóre Krakowskie M121MB, jeżdżą od 1996 bez większej naprawy.
Jeden tylko stracił oryginalny przód (BJ621) a drugi ma silnik Mana (DJ614), po pożarze starego (mercedes), spowodowanego wadliwą pompą paliwa.
Wytłukły się one niesamowicie na naszych drogach, ale trzymają się nieźle.
A znajdź mi teraz używany autobus, sprowadzony, który nie telepie się, nie trzeszczy, nie buja i stuka na polskich drogach i pojeździ tyle co niektóre gnioty bez remontu.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

siekierowy pisze:Mazy jeszcze za krótko są eksploatowane żeby je porównywać z Jelczami.
Zdaje Ci się. 103 już jak dla mnie przegrywają.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Coffee pisze: A znajdź mi teraz używany autobus, sprowadzony, który nie telepie się, nie trzeszczy, nie buja i stuka na polskich drogach i pojeździ tyle co niektóre gnioty bez remontu.
Z doświadczenia własnego wiem, ze w SPADowskich używkach najczęściej trzeszczą i telepią się niedokręcone wewnętrzne pokrywy napędów drzwiowych ;)
Pod względem komfortu gnioty i 120M są wyraźnie gorsze od 4-5 lat starszych Manów.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Co do Lubińskiego gniota, to bym się wstrzymywał.
Już parę razy pokazali, że wóz wracał do ruchu, pod decyzji kasacyjnej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”