M121M

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A ja mam pytanie odnośnie gniota nazywanego "Białą Damą" (#4590 ?). Jest teraz (jeszcze?...) w Warszawie, jest wystawiany na linie?

Bartek

Post autor: Bartek »

http://www.phototrans.eu/14,300627,0.html

Białą damą już niestety nie jest...

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A na czym polega "wyjątkowość" Białej Damy - pierwszy gniot w Warszawie?...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Przede wszystkim był to autobus koloru białego, bodajże jedyny w MZA ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

PAFAWAG pisze:A na czym polega "wyjątkowość" Białej Damy - pierwszy gniot w Warszawie?...
Na długo przed pierwszymi gniotami kupionymi przez MZA, jakiś fundusz pomocy niepełnosprawnym podarował MZA gniota, by woziła nim niepełnosprawnych do Konstancina linią 700 (tam jest jakiś ośrodek niepełnosprawnych czy coś takiego). Była to o wiele wcześniejsza wersja niż potem kupowane przez MZA i inaczej pomalowana

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Hmm, jemu to chyba całe pudło wymienili, a nie tylko fronty, bo przed przeróbką różnica między wysokościami linii okien przed i za II-mi drzwiami była niewielka, a teraz jest tak duża jak w seryjnych M121MB dla Warszawy i nie tylko.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

No, bo Biała dama była Airwolfem z tyłkiem od PeeRy... A podmienili mu pudło od zwykłego gniota.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może ja nieco pomogę. "Biała dama", to był M121M rocznik 1995 - zakupiony przez ośrodek pomocy niepełnosprawnym w Konstancinie Jeziornej. Ten autobus był nawet przez nich eksploatowany przez krótki czas... ale szybko się do niego zniechęcili - ponieważ kupili sobie o niebo lepszego niskowejściowego DAB-a i zrobili świetny interes, autobus chyba jeszcze do tej pory jeździ, ale pewny nie jestem. Natomiast M121M przekazano MZA (zajezdnia R 5 "Inflancka" => #4550). Z myślą o obsłudze linii 700 z Dworca Centralnego do Konstancina. Było to w czasach kiedy MZA posiadało w większości autobusy wysokopodłogowe.

Rok przed pojawieniem się "białej damy" w MZA, przyjechał Neoplan N4020/3 z Niemiec - #6450 - rocznik 1994. W 1995 roku, do MZA, dotarły jeszcze Ikarusy 411 i 417.

W konsekwencji linię 700 obsługiwały zamiennie "Biała dama" i któryś z Ikarusów 411.... a gdy się posypały, MZA wysyłało nawet... Ikarusa 260 - miałem okazję raz widzieć takowego.

Tak wyglądała "biała dama" przed remontem w Jelczu ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=4216
:strzałka: galeria/details.php?image_id=4217

Te czerwone zderzaki otrzymała ona w 2006 roku - wcześniej był biały (kremowy) ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=79

... no a dzisiaj - po remoncie w Jelczu - #4590 nie wyróżnia się już niczym od pozostałych M121M w Warszawie ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Z tego co widzę po VIN`ie, to #4590 odpowiada właściwie wrocławskim gniotom #9502-#9510.

A biorąc pod uwagę fakt - iż po Wrocławiu jeździ już tylko jeden gniot z tej pierwszej serii - #9508 - akurat ten, co był po remoncie; to dobrze, że MZA wysłało #4590 na modernizację do Jelcza. Gdyby nie to, to już dawno ten wóz skończyłby na złomie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:A biorąc pod uwagę fakt - iż po Wrocławiu jeździ już tylko jeden gniot z tej pierwszej serii - #9508 - akurat ten, co był po remoncie; to dobrze, że MZA wysłało #4590 na modernizację do Jelcza. Gdyby nie to, to już dawno ten wóz skończyłby na złomie.
I wiele wskazuje na to, że warszawski #4590 jeszcze długo pojeździ - oczywiście o ile nie wydarzy się jakieś złe zdarzenie. Niedawno go widziałem i doskonale się prezentuje :)

Bartek

Post autor: Bartek »

Ex włocławska gniocina z "Mielec Diesel Gaz" została trochę podreperowana w zajezdni MKS i obecnie jest już w Solcu na odbudowie. Autobus będzie miał kratownice dostosowaną do zamontowania butli z gazem na dachu, solecki ZNS jako jedyny zgodził się wykonać taką modernizacje.
http://www.phototrans.eu/14,306527,0.html

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Fajnie... Ciekawe, jak to będzie wyglądało... Świetlik od zwykłego gniota, modra i tyłek od Mastero, garb od Mastero CNG i osłony błotników od pregniota...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

pr110 pisze:Ex włocławska gniocina z "Mielec Diesel Gaz" została trochę podreperowana w zajezdni MKS i obecnie jest już w Solcu na odbudowie. Autobus będzie miał kratownice dostosowaną do zamontowania butli z gazem na dachu, solecki ZNS jako jedyny zgodził się wykonać taką modernizacje.
Wow. No to ja czekam na fotki po modernizacji. Aż ciekawy jestem jak będzie wyglądać :)

Bartek

Post autor: Bartek »

J-31 pisze:No to ja czekam na fotki po modernizacji.
No to sobie jeszcze poczekasz. Dużo roboty będzie z tym wozem w ZNS a później jeszcze do Tøebíè na montaż instalacji CNG ma jechać. Mam nadzieję że na lato wróci do Mielca.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

http://www.phototrans.eu/14,304592,0.html
Pojawił się już w tym temacie ex-gdyński gniot przerobiony na LPG?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Na forum nie, ale ten Jelcz jeździ sobie już z tym silnikiem z dobre pół roku :) Zastanawiam się, jaki tam jest silnik... Czy przerobiony MB, czy ten, co stosują w PeeRach na LPG ? :diabeł:

Bartek

Post autor: Bartek »

Oczywiście ze MB przerobiony do zasilania LPG. Aktualnie jelczydło nie jeździ bo się popsuło i stoi już kupe czasu na warsztacie.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

To jest właśnie po polsku. Najlepszy element autobusu, który powinien wytrzymać spokojnie ponad milion do NG zepsuć przez wstawienie LPG. Ciekawe ile będzie kosztowała naprawa silnika i kiedy to wszystko się zwróci.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Nie zwróci się, bo strasznie dużo pali gazu :confused:

Bartek

Post autor: Bartek »

No to mają zmułe w MKS. Sami sobie autobus spierniczyli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”