M121M
Na długo przed pierwszymi gniotami kupionymi przez MZA, jakiś fundusz pomocy niepełnosprawnym podarował MZA gniota, by woziła nim niepełnosprawnych do Konstancina linią 700 (tam jest jakiś ośrodek niepełnosprawnych czy coś takiego). Była to o wiele wcześniejsza wersja niż potem kupowane przez MZA i inaczej pomalowanaPAFAWAG pisze:A na czym polega "wyjątkowość" Białej Damy - pierwszy gniot w Warszawie?...
To może ja nieco pomogę. "Biała dama", to był M121M rocznik 1995 - zakupiony przez ośrodek pomocy niepełnosprawnym w Konstancinie Jeziornej. Ten autobus był nawet przez nich eksploatowany przez krótki czas... ale szybko się do niego zniechęcili - ponieważ kupili sobie o niebo lepszego niskowejściowego DAB-a i zrobili świetny interes, autobus chyba jeszcze do tej pory jeździ, ale pewny nie jestem. Natomiast M121M przekazano MZA (zajezdnia R 5 "Inflancka" => #4550). Z myślą o obsłudze linii 700 z Dworca Centralnego do Konstancina. Było to w czasach kiedy MZA posiadało w większości autobusy wysokopodłogowe.
Rok przed pojawieniem się "białej damy" w MZA, przyjechał Neoplan N4020/3 z Niemiec - #6450 - rocznik 1994. W 1995 roku, do MZA, dotarły jeszcze Ikarusy 411 i 417.
W konsekwencji linię 700 obsługiwały zamiennie "Biała dama" i któryś z Ikarusów 411.... a gdy się posypały, MZA wysyłało nawet... Ikarusa 260 - miałem okazję raz widzieć takowego.
Tak wyglądała "biała dama" przed remontem w Jelczu
galeria/details.php?image_id=4216
galeria/details.php?image_id=4217
Te czerwone zderzaki otrzymała ona w 2006 roku - wcześniej był biały (kremowy)
galeria/details.php?image_id=79
... no a dzisiaj - po remoncie w Jelczu - #4590 nie wyróżnia się już niczym od pozostałych M121M w Warszawie
Rok przed pojawieniem się "białej damy" w MZA, przyjechał Neoplan N4020/3 z Niemiec - #6450 - rocznik 1994. W 1995 roku, do MZA, dotarły jeszcze Ikarusy 411 i 417.
W konsekwencji linię 700 obsługiwały zamiennie "Biała dama" i któryś z Ikarusów 411.... a gdy się posypały, MZA wysyłało nawet... Ikarusa 260 - miałem okazję raz widzieć takowego.
Tak wyglądała "biała dama" przed remontem w Jelczu
galeria/details.php?image_id=4216
galeria/details.php?image_id=4217
Te czerwone zderzaki otrzymała ona w 2006 roku - wcześniej był biały (kremowy)
galeria/details.php?image_id=79
... no a dzisiaj - po remoncie w Jelczu - #4590 nie wyróżnia się już niczym od pozostałych M121M w Warszawie
Z tego co widzę po VIN`ie, to #4590 odpowiada właściwie wrocławskim gniotom #9502-#9510.
A biorąc pod uwagę fakt - iż po Wrocławiu jeździ już tylko jeden gniot z tej pierwszej serii - #9508 - akurat ten, co był po remoncie; to dobrze, że MZA wysłało #4590 na modernizację do Jelcza. Gdyby nie to, to już dawno ten wóz skończyłby na złomie.
A biorąc pod uwagę fakt - iż po Wrocławiu jeździ już tylko jeden gniot z tej pierwszej serii - #9508 - akurat ten, co był po remoncie; to dobrze, że MZA wysłało #4590 na modernizację do Jelcza. Gdyby nie to, to już dawno ten wóz skończyłby na złomie.
I wiele wskazuje na to, że warszawski #4590 jeszcze długo pojeździ - oczywiście o ile nie wydarzy się jakieś złe zdarzenie. Niedawno go widziałem i doskonale się prezentujeKędzior pisze:A biorąc pod uwagę fakt - iż po Wrocławiu jeździ już tylko jeden gniot z tej pierwszej serii - #9508 - akurat ten, co był po remoncie; to dobrze, że MZA wysłało #4590 na modernizację do Jelcza. Gdyby nie to, to już dawno ten wóz skończyłby na złomie.
Ex włocławska gniocina z "Mielec Diesel Gaz" została trochę podreperowana w zajezdni MKS i obecnie jest już w Solcu na odbudowie. Autobus będzie miał kratownice dostosowaną do zamontowania butli z gazem na dachu, solecki ZNS jako jedyny zgodził się wykonać taką modernizacje.
http://www.phototrans.eu/14,306527,0.html
http://www.phototrans.eu/14,306527,0.html
Wow. No to ja czekam na fotki po modernizacji. Aż ciekawy jestem jak będzie wyglądaćpr110 pisze:Ex włocławska gniocina z "Mielec Diesel Gaz" została trochę podreperowana w zajezdni MKS i obecnie jest już w Solcu na odbudowie. Autobus będzie miał kratownice dostosowaną do zamontowania butli z gazem na dachu, solecki ZNS jako jedyny zgodził się wykonać taką modernizacje.
http://www.phototrans.eu/14,304592,0.html
Pojawił się już w tym temacie ex-gdyński gniot przerobiony na LPG?
Pojawił się już w tym temacie ex-gdyński gniot przerobiony na LPG?