M101I "Salus"
Z Salusami problemy były od początku. Tylny most Raba doprowadził w jednym wozie do połamania kratownicy, która musiała być wymieniona. Obecnie autobusy te więcej stoją na kanale, niż jeżdżą po mieście. Są bardziej awaryjne od złomiastych gniotów z 1995 r. Co chwile są konieczne zjazdy na krawacie. W końcu wyszło, że eksploatacja tych wozów jest zbyt droga, a MPK za kursy, które wykonują Salusy, otrzymuje stawkę jak za solówkę, a skoro nie ma oszczędności przy krótszych wozach, to po co je trzymać, jak można wysłać w to miejsce dość oszczędnego gniota lub od biedy Volvo. Dlatego Salusy znalazły się na liście autobusów do sprzedania po przybyciu nowych Citaro.
Nie zgadzam się z tą wawryjnością. Jeleniogórskie jeżdżą póki co bez zarzutu. Moim zdaniem to przede wszystkim kwestia eksploatacji i dbałości o tabor. Warto pamiętać, że te autobusy były jednymi z pierwszych tej serii. Może późniejsze egzemplarze były bardziej dopracowaneSalusy są wszędzie tak samo awaryjne, jeśli jakiś przewoźnik ma takowe we flocie (w pobliżu jeśli sie nie mylę Jelenia Góra i Leszno), to może się skusić.
PS W Lesznie nie ma ani jednego Salusa. Są za to trzy Mastero.
O tak, Marek ma racje. Nasz salus z kolej przez pierwsze miesiące od odebrania z fabryki częściej kursował na trasie Mielec - Jelcz Laskowice niż na liniach. Po parunastu wizytach w fabryce do tej pory (4 lata) nie było z nim żadnego problemu.marekJG pisze:Moim zdaniem to przede wszystkim kwestia eksploatacji i dbałości o tabor
http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... &Itemid=32
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ul. Bolesława Prusa 75/79, 50-316 Wrocław ogłasza sprzedaż w drodze pisemnego przetargu nieograniczonego niżej wymienionych autobusów:
DANE POJAZDÓW PRZEZNACZONYCH DO SPRZEDA¯Y
Lp - Marka i typ - Numer identyfikacyjny VIN - Rok budowy - Numer inwentarzowy - Numer rejestracyjny - Cena minimalna brutto wg wyceny
1. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100120000006 - 2002 - 4001 - DW 78556 - 106 800 PLN
2. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100110000003 - 2001 - 4002 - DW 75478 - 125 400 PLN
3. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100110000004 - 2001 - 4003 - DW 75479 - 130 100 PLN
4. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100120000005 - 2002 - 4004 - DW 7015A - 119 700 PLN
Cena minimalna łączna brutto: 482 000 PLN
Warunkiem udziału w postępowaniu jest zakup łączny wszystkich 4 szt. autobusów.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ul. Bolesława Prusa 75/79, 50-316 Wrocław ogłasza sprzedaż w drodze pisemnego przetargu nieograniczonego niżej wymienionych autobusów:
DANE POJAZDÓW PRZEZNACZONYCH DO SPRZEDA¯Y
Lp - Marka i typ - Numer identyfikacyjny VIN - Rok budowy - Numer inwentarzowy - Numer rejestracyjny - Cena minimalna brutto wg wyceny
1. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100120000006 - 2002 - 4001 - DW 78556 - 106 800 PLN
2. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100110000003 - 2001 - 4002 - DW 75478 - 125 400 PLN
3. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100110000004 - 2001 - 4003 - DW 75479 - 130 100 PLN
4. Jelcz Zasada M101I - SUJ10100120000005 - 2002 - 4004 - DW 7015A - 119 700 PLN
Cena minimalna łączna brutto: 482 000 PLN
Warunkiem udziału w postępowaniu jest zakup łączny wszystkich 4 szt. autobusów.
We Wrocławiu na wszystko narzekają. Nie podobało się Volvo, kupili Mercedesa. Pojawiły się Citara i też wszyscy na nie najeżdżają (przynajmniej większość). Stąd mam duży dystans do opinii wyrażanych przez MPK co do jakości poszczególnych marek. Wszystko da się zajechać przy nieodpowiedniej eksploatacji.