M101I "Salus"
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
W Tarnowie mają chyba najwięcej w Polsce Salusów - 10. 3 ma MPK, a 7 PKS. Wszystkie jeżdżą na zlecenie ZKM. Trzy razy jechałem dziś w Tarnowie, 2 razy pojazdem z MPK a raz z PKS. Autobusik sprawiał wrażenie takiego mniejszego gniota. Duże nadkola z przodu, wygląd wnętrza, łączenie poręczy, obecność róznego rodzaju śrubek itp. Jest jednak postęp w stosunku do gniota. Pojazd jest nieco cichszy, nie śmierdzi ani paliwem, ani spalinami. Nie trzeszczy, a skrzypieć to też nie skrzypi na dużą skalę. W każdym razie jednak powinno się w Salusie zmienić wiele elementów.
Autobus wydaje się dosyć przestronny, lecz myślę, że powinno być więcej miejsca dla pasażerów stojących. Przednie i tylne drzwi są pojedyncze, szerokie, wykładane. Zaskoczyło mnie to, że nawet w tych drzwiach zastosowano mechanizm jelczański oparty na berliecie. Na schodach z tyłu nie można stać, bo zawadza rurka przyczepiona do drzwi. Wdrapać się do tylnej części nie jest szczególnie trudno. Autobus ma nieco za twarde zawieszenie, choć przy nierównościach nie wydaje z siebie o dziwo ogromu skrzypnięć. Silnik Iveco jest odpowiedni dla tego autobusu.
Po Salusie spodziewałem się czegoś więcej, niż tylko paru ulepszeń. Mimo wszystko jest to dobrze sprawdzający się autobus na małe potoki pasażerskie.
Autobus wydaje się dosyć przestronny, lecz myślę, że powinno być więcej miejsca dla pasażerów stojących. Przednie i tylne drzwi są pojedyncze, szerokie, wykładane. Zaskoczyło mnie to, że nawet w tych drzwiach zastosowano mechanizm jelczański oparty na berliecie. Na schodach z tyłu nie można stać, bo zawadza rurka przyczepiona do drzwi. Wdrapać się do tylnej części nie jest szczególnie trudno. Autobus ma nieco za twarde zawieszenie, choć przy nierównościach nie wydaje z siebie o dziwo ogromu skrzypnięć. Silnik Iveco jest odpowiedni dla tego autobusu.
Po Salusie spodziewałem się czegoś więcej, niż tylko paru ulepszeń. Mimo wszystko jest to dobrze sprawdzający się autobus na małe potoki pasażerskie.
Fajnie, szkoda tylko, że ZS Jelcz nie ma zamówień na ten autobus - np. ostatnio MPK Kraków wybrał M081MB, a przecież "Salus" też mógłby się ładnie spisywać w Krakowie...voy pisze:(...)Po Salusie spodziewałem się czegoś więcej, niż tylko paru ulepszeń. Mimo wszystko jest to dobrze sprawdzający się autobus na małe potoki pasażerskie.
Co zadecydowało o wyborze M081MB ? Cena
Ok. Czyli te linie są tak specyficzne, że dłuższe autobusy od M081M by się tam nie zmieściły ?Panewniczanin pisze:Nie, po prostu potrzebowali czegoś ala mikrobus, a nie midibusa. Jak sądze, na liniach na których Ediki kursują nie ma takich napełnień, by potrzebny był 10-metrowiec. Ale w sumie 8-metrowymi Edikami zastąpili 6-metrowe Melony, więc może za parę lat 10-metrowym czymś zastąpią 8-metrowe Ediki
Zmieścić to by się mogły, tylko po co kupować dziesięciometrowe, które jeździłyby puste?J-31 pisze:Ok. Czyli te linie są tak specyficzne, że dłuższe autobusy od M081M by się tam nie zmieściły ?
Co do Salusów to na tarnowskie potoki pasażerskie sprawdzają się na wielu liniach, a wymiana pasażerska nie sprawia najmniejszych kłopotów mimo drzwi 1-2-1 i wyższej części tylnej.
Jelcz M101 w Pile?!
Czy ktoś wie coś na temat M101 z Bolesławca testowanego w Pile i nowego zakupinego pilskiego M101?
Spokojnie, cierpliwości. Po prostu dokładnie Obejrzyj sobie zdjęcia, a na pewno z czasem Będziesz je rozróżniać....ikarus9587 pisze:Ten jelcz M101I Salus to jest jedyny, który rozpoznaje, bo oglądałam tyle zdjęć i te które wyglądały identycznie były zupełnie innymi modelami i w końcu wszystko mi się pomieszało...